;
تازه هااخبار روز

جاستین بیبر فلج شد! رمزی هانت علت فلج این خواننده است

جاستین بیبر و رمزی هانت: جاستین بیبر خواننده معروف(کانادایی 28 ساله) از فلج شدن نصف صورتش خبر داد. او این خبر را در اینستاگرام  به اطلاع طرفداران خود رساند. سندرم رمزی هانت (هرپس زوستر اوتیکوس) زمانی رخ می دهد که شیوع زونا عصب صورت نزدیک یکی از گوش های شما را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر بثورات دردناک زونا، سندرم رمزی هانت می تواند باعث فلج صورت و کاهش شنوایی در گوش آسیب دیده شود.

سندرم رمزی هانت توسط همان ویروسی ایجاد می شود که باعث آبله مرغان می شود. پس از برطرف شدن آبله مرغان، ویروس همچنان در اعصاب شما زندگی می کند. سال ها بعد، ممکن است دوباره فعال شود. وقتی این کار را می کند، می تواند بر اعصاب صورت شما تأثیر بگذارد.

در موارد سندرم رمزی هانت، ویروس واریسلا زوستر که قبلاً غیرفعال بود (خفته) دوباره فعال می شود و گسترش می یابد تا عصب صورت را تحت تأثیر قرار دهد. با بخش تازه ها از مجله گفتنی همراه باشید.

چندین نام مختلف برای نشان دادن این اختلال در ادبیات پزشکی استفاده شده است که اغلب باعث سردرگمی می شود. این اختلال از نام جیمز رمزی هانت، پزشکی که برای اولین بار این اختلال را در سال 1907 توصیف کرد، نامگذاری شده است. این اختلال به دلیل بثورات گوش مشخص می شود گاهی به عنوان هرپس زوستر اوتیکوس نیز شناخته می شود. با این حال، برخی از پزشکان از هرپس زوستیک اوتیکوس فقط برای بثورات گوش و از سندرم رمزی هانت برای ترکیبی از بثورات گوش و فلج صورت استفاده می کنند.

مرتبط:همه چیز درباره درد مزمن: درد مزمن چگونه درمان می شود؟

درمان سریع سندرم رمزی هانت می تواند خطر عوارض را کاهش دهد که می تواند شامل ضعف دائمی عضلات صورت و ناشنوایی باشد.

دو علامت و نشانه اصلی سندرم رمزی هانت عبارتند از:

1) بثورات قرمز دردناک با تاول‌های پر از مایع روی، داخل و اطراف یک گوش

2)ضعف یا فلج صورت در همان سمت گوش آسیب دیده

معمولاً بثورات و فلج صورت همزمان رخ می دهند. گاهی ممکن است یکی قبل از دیگری اتفاق بیفتد. در موارد دیگر، راش هرگز رخ نمی دهد.

اگر سندرم رمزی هانت دارید، ممکن است این موارد را نیز تجربه کنید:

_گوش درد
_از دست دادن شنوایی
_صدای زنگ در گوش (وزوز گوش)
_مشکل در بستن یک چشم
_احساس چرخش یا حرکت (سرگیجه)
_تغییر در درک چشایی یا از دست دادن چشایی
_خشکی دهان و چشم

همچنین بخوانید: همسر انیشتین زنی که نبوغش هرگز دیده نشد:باز هم می توانیم انیشتین را دوست بداریم؟!

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

اگر فلج صورت یا بثورات زونا روی صورت خود را تجربه کردید با پزشک خود تماس بگیرید. درمانی که در عرض سه روز پس از شروع علائم و نشانه ها شروع می شود ممکن است به جلوگیری از عوارض طولانی مدت کمک کند.

سندرم رمزی هانت در افرادی که آبله مرغان داشته اند رخ می دهد. پس از بهبودی از آبله مرغان، ویروس در بدن شما باقی می‌ماند – گاهی اوقات در سال‌های بعد دوباره فعال می‌شود و باعث ایجاد زونا می‌شود، یک بثورات دردناک همراه با تاول‌های پر از مایع.

سندرم رمزی هانت یک شیوع زونا است که عصب صورت نزدیک یکی از گوش های شما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین می تواند باعث فلج یک طرفه صورت و کاهش شنوایی شود.

عوامل خطرزا

سندرم رمزی هانت می تواند در هر فردی که آبله مرغان داشته باشد رخ دهد. این در بزرگسالان مسن‌تر شایع‌تر است و معمولاً افراد بالای 60 سال را مبتلا می‌کند. سندرم رمزی هانت در کودکان نادر است.

سندرم رمزی هانت مسری نیست. با این حال، فعال شدن مجدد ویروس واریسلا زوستر می تواند باعث آبله مرغان در افرادی شود که قبلاً آبله مرغان نداشته اند یا برای آن واکسینه نشده اند. این عفونت برای افرادی که مشکلات سیستم ایمنی دارند می تواند جدی باشد.

تا زمانی که تاول های پوستی از بین بروند، از موارد زیر اجتناب کنید:

1) هر کسی که هرگز آبله مرغان نداشته یا واکسن آبله مرغان را نخورده است
2) هر کسی که سیستم ایمنی ضعیفی دارد
3) نوزادان
4) زنان حامله
5) عوارض

 عوارض سندرم رمزی هانت ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کم شنوایی دائمی و ضعف صورت. برای اکثر افراد، کاهش شنوایی و فلج صورت مرتبط با سندرم رمزی هانت موقتی است. با این حال، می تواند دائمی شود.
آسیب چشم ضعف صورت ناشی از سندرم رمزی هانت ممکن است بستن پلک را برای شما دشوار کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، قرنیه که از چشم شما محافظت می کند، می تواند آسیب ببیند. این آسیب می تواند باعث درد چشم و تاری دید شود.
نورالژی پس از تبخال این وضعیت دردناک زمانی رخ می دهد که عفونت زونا به رشته های عصبی آسیب می زند. پیام های ارسال شده توسط این رشته های عصبی گیج و اغراق آمیز می شوند و باعث دردی می شوند که ممکن است پس از محو شدن سایر علائم و نشانه های سندرم رمزی هانت مدت طولانی ادامه داشته باشد.
جلوگیری
اکنون کودکان به طور معمول در برابر آبله مرغان واکسینه می شوند که احتمال ابتلا به ویروس آبله مرغان را تا حد زیادی کاهش می دهد. واکسن زونا برای افراد 50 ساله یا بالاتر نیز توصیه می شود.

تصویر جاستین بیبر بعد از فلج شدن صورت

جاستین بیبر و رمزی هانت_تصویر جاستین بیبر بعد از فلج شدن صورت

مطالب مرتبط: 

آیا آبله میمون به کووید جدید تبدیل خواهد شد؟

همه چیز درباره‌ درد شکم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × چهار =

دکمه بازگشت به بالا