;
تازه هاپزشکی

آیا عرق کردن به کاهش وزن بدن کمک می کند؟ چرا برخی افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند؟

عرق کردن و کاهش وزن: عرق کردن روش طبیعی بدن برای تنظیم دمای بدن است. این کار را با آزاد کردن آب و نمک انجام می دهد که تبخیر می شود و به خنک شدن شما کمک می کند. تعریق به خودی خود مقدار قابل توجهی کالری نمی سوزاند، اما تعریق مایعات کافی منجر به کاهش وزن آب می شود. این کاهش وزن موقت در نظر گرفته می شود. به محض این که دوباره مایعات بنوشید یا غذا بخورید، بلافاصله وزن از دست داده شده را دوباره به دست خواهید آورد. با بخش تازه ها از وب سایت گفتنی همراه باشید.

عرق کردن چقدر کالری می سوزاند؟

برخی ادعا می کنند که فعالیت های بدنی که باعث تعریق بدن می شود به شما امکان می دهد تا 1000 کالری در ساعت بسوزانید – اما این ادعا احتمالا اشتباه است.

یک مطالعه نشان داد که در یک کلاس 90 دقیقه ای یوگا، زنان به طور متوسط ​​فقط 330 کالری و مردان 460 کالری سوزاندند. این معادل راه رفتن سریع با سرعت 3.5 مایل در ساعت برای مدت زمان مشابه است.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

عرق کردن و کاهش وزن- یوگا چقدر کالری می سوزاند

همچنین می‌توانید در طول فعالیت‌هایی که در آن‌ها زیاد یا اصلاً عرق نمی‌کنید، کالری بسوزانید. به عنوان مثال، شما همچنان می توانید در هنگام شنا کردن، بلند کردن وزنه های سبک یا ورزش در زمستان که هوا سرد است، کالری بسوزانید.

با این حال، عرق کردن ممکن است راهی برای اندازه گیری شدت یا میزان سختی کار شما در طول انواع خاصی از ورزش باشد. کالج آمریکایی پزشکی ورزشی توصیه می کند که بزرگسالان سالم پنج روز در هفته 30 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​داشته باشند.

جالب است بخوانید: تحقیقات جدید می گوید: مردان متاهل یا تحصیلکرده بیشتر از زنان عمر می‌کنند

چرا برخی افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند؟

میزان تعریق شما به عوامل مختلفی از جمله: ژنتیک، عوامل محیطی، سن، سطح آمادگی جسمانی و وزن بستگی دارد. در میان این عوامل، وزن و سطح تناسب اندام شما بر میزان تعریق شما در حین ورزش تاثیر می گذارد. بدن شما برای کار با وزن بالاتر نیاز به مصرف انرژی بیشتری دارد. این باعث تعریق بیشتر می شود، زیرا توده بدنی بیشتری برای خنک شدن وجود دارد.

عرق کردن و کاهش وزن-چرا برخی افراد بیشتر از دیگران عرق می کنند؟

حتما بخوانید: موش های آموزش دیده برای کمک به زلزله زدگان(موش های قهرمان)!

هر چه بدن شما تناسب بیشتری داشته باشد، سریع تر عرق می کنید. این به این دلیل است که بدن در تنظیم دما کارآمدتر می شود. عرق کردن زودهنگام به این معنی است که بدن شما می تواند سریعتر خنک شود. این به شما امکان می دهد برای مدت طولانی تری با سرعت سخت تری ورزش کنید.

چگونه با خیال راحت کالری بسوزانید؟

برای کاهش وزن، باید بیشتر از آن چه که دریافت می کنید کالری بسوزانید. حدود 3500 کالری معادل یک پوند چربی است. بنابراین برای کاهش 450 گرم وزن باید 3500 کالری بیشتر از کالری مصرفی خود بسوزانید.

بهترین راه برای رسیدن به وزن سالم، پیروی از یک سبک زندگی فعال است. خوردن یک رژیم غذایی سالم پر از غذاهای کامل و ورزش منظم (حداکثر پنج روز در هفته به مدت حدود 30 دقیقه) بهترین راه برای رسیدن ایمن به اهداف کاهش وزن است.

حتما بخوانید: چرا شما از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه پدرتان هستید تا مادرتان؟

عرق کردن و کاهش وزن-چگونه با خیال راحت کالری بسوزانید؟

نتیجه گیری

عرق کردن با وزن آب می تواند به کاهش موقت چند پوند به سرعت کمک کند. کشتی گیران و کسانی که برای مسابقه به وزن خاصی نیاز دارند از این تکنیک استفاده می کنند.

با این حال، کالری از دست رفته قابل توجه نیست، و این یک راه سالم برای کاهش وزن به طور کلی نیست. یک مطالعه نشان داد که کاهش وزن سریع ناشی از سونا بر عملکرد ورزشی زنان تأثیر منفی می‌گذارد، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، رژیم غذایی تدریجی سالم ترین روش است. یک رژیم غذایی سالم از غذاهای کامل داشته باشید و به طور منظم ورزش کنید. پزشک شما همچنین می تواند به شما کمک کند تا برنامه ای را ایجاد کنید که به بهترین وجه متناسب با سبک زندگی شما باشد.

لینک های مرتبط:

راز جویدن آدامس در ورزشکاران که تا به حال نمی دانستید!

آیا شکلات شما را خوشحال می کند؟

آیا فکر کردن به کاهش وزن کمک می کند؟ چرا در امتحانات لاغر می شویم؟

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا