;
تازه هاپزشکی

چرا شما از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه پدرتان هستید تا مادرتان؟

علت شباهت ژنتیکی به پدر: در مدرسه، همه ما در مورد ژن ها و نحوه به ارث بردن آنها به طور مساوی از مادر و پدرمان یاد می گیریم. با این حال، یک مطالعه اخیر نشان می دهد که آنچه به ما آموزش داده شده ممکن است کاملاً دقیق نباشد. این مقاله به شما توضیح می دهد که چرا همه ما از نظر ژنتیکی کمی بیشتر شبیه پدران خود هستیم. بله شاید تعجب کنید اما از لحاظ ژنتیکی شباهت فرزندان به پدر بیشتر است.

ما در وبسایت گفتنی می‌خواهیم مطالعه‌ای را با خوانندگان خود به اشتراک بگذاریم که ثابت کند پیوند ما با پدرانمان واقعاً خاص است. با بخش تازه ها همراه باشید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

به طور کلی، ما هنوز 50 درصد مادر و 50 درصد پدرمان هستیم.

چرا شما از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه پدرتان هستید تا مادرتان؟

بحث‌های همیشگی در مورد اینکه آیا کودک بیشتر شبیه پدرش

است یا شبیه مادرش، اکنون می‌تواند با آرامش به پایان برسد.

نحوه توزیع کروموزوم ها

هر کدام از ما نیمی از ژن های خود را از پدر و نیمی از آن ها را از مادر خود به ارث می بریم. افراد معمولا 22 کروموزوم غیرجنسی جفتی و 2 کروموزوم جنسی دارند. کروموزوم‌های این جفت‌ها فقط کپی‌هایی از یکدیگر هستند – یکی از پدر و دیگری از مادر. با این حال، 2 کروموزوم آخر جنسیت نوزاد را تعیین می کند و پدر مسئول انتقال ژن است و از نظر زیستی کودک را مرد یا زن می کند.

مطالب مرتبط: جاستین بیبر فلج شد! رمزی هانت علت فلج این خواننده است

چرا شما از نظر ژنتیکی بیشتر شبیه پدرتان هستید تا مادرتان؟

ظاهر ما به این بستگی دارد که کدام ژن والدین ما غالب و کدام ژن مغلوب بوده است . ژن های غالب قوی تر و مغلوب به نوبه خود ضعیف تر هستند. به عنوان مثال، ژن چشم های قهوه ای غالب است و ژن چشم های آبی یا سبز مغلوب است. این بدان معناست که اگر چشمان شما قهوه‌ای و شوهرتان چشم‌های آبی دارد، فرزندتان به احتمال زیاد چشم‌های قهوه‌ای خواهد داشت، زیرا ژن‌های مادر در این مورد قوی‌تر هستند.

علت شباهت ژنتیکی به پدر-ژن های پدر بیانگرتر است.

علیرغم تأثیر بسیار زیاد مادر بر ظاهر کودک، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که پستانداران، و این شامل انسان‌ها نیز می‌شود، در طول جهش از DNA بیشتری از پدران استفاده می‌کنند – فرآیندی که ما را به آنچه هستیم شکل می‌دهد. محققان ارتباط بین بیان DNA و جهش ها را آزمایش کردند. جیمز کراولی، نویسنده این مطالعه، گفت که چندین صد ژن «عدم تعادل به نفع پدر» را نشان می‌دهند .

اگرچه این فرآیند هنوز در انسان مشاهده نشده است، محققان نتایج این مطالعه را «یک یافته تحقیقاتی جدید استثنایی می‌دانند که دری را به سمت یک منطقه کاملاً جدید از اکتشاف در ژنتیک انسانی باز می‌کند».

علت شباهت ژنتیکی به پدر-مراقب وضعیت سلامتی پدرتان باشید.

با قوی‌تر بودن ژن‌های پدر، کودکان را بیشتر در معرض بیماری‌هایی قرار می‌دهد که از پدر به دست می‌آیند تا از مادر. “اگر ژن از مادر به ارث می رسد، ژن به اندازه ای که از پدر به ارث می رسد بیان نمی شود . ” بنابراین، همان جهش بد اگر از مادر یا پدر به ارث برسد، عواقب متفاوتی در بیماری خواهد داشت.

از این رو، با مشاهده وضعیت سلامتی پدرتان، ممکن است بتوانید بیماری های احتمالی خود را در آینده پیش بینی کنید.

آیا از این ویژگی ژن ها اطلاع داشتید؟ شما بیشتر شبیه چه کسی هستید ؟ پدرتان یا مادرتان؟

مطالب مرتبط: 

پردرآمدترین فوتبالیست های لیگ برتر انگلیس در فصل 2021-2022

حقایقی درباره‌ی فضا و تاثیر آن بر سلامت فضانوردان…

بخوانید: همسر انیشتین زنی که نبوغش هرگز دیده نشد:باز هم می توانیم انیشتین را دوست بداریم؟!

بهترین مولتی ویتامین ها برای تقویت بدن زنان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × سه =

دکمه بازگشت به بالا