;
تازه هاسیاسی و اقتصادی

اگر پوتین در مقام ریاست جمهوری بمیرد چه اتفاقی در روسیه می افتد؟

مرگ پوتین: در حال حاضر، منصفانه است که بگوییم ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه منفورترین مرد جهان است. او در حال حاضر روسیه را در تهاجم بی رحمانه به اوکراین رهبری می کند. و در حالی که رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی در حال مبارزه خوب است، بسیاری از دنیای غرب با تحریم روسیه و بررسی گزینه های دیگر برای متوقف کردن پوتین در مسیر او، نقش خود را انجام می دهند.

البته مطمئن ترین راه برای متوقف کردن پوتین راهی است که لیندسی گراهام سناتور کارولینای جنوبی اخیرا پیشنهاد کرده است. او در توییتر نوشت و سؤالات شگفت انگیزی پرسید: «آیا بروتوس در روسیه وجود دارد؟ آیا سرهنگ اشتافنبرگ موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟ تنها راهی که به پایان می رسد این است که کسی در روسیه این مرد را بیرون کند. شما به کشور خود – و جهان – خدمت بزرگی خواهید کرد.»

بسیاری از یک سناتور آمریکایی به دلیل درخواست آشکار ترور یک رهبر جهان انتقاد کردند. اما در دفاع از گراهام، او همان چیزی را می گوید که افراد بی شماری به آن فکر کرده اند.

مطالب مرتبط : چگونه ایالات متحده می تواند صلح را به اوکراین بیاورد؟

مرگ پوتین

 اگر پوتین در حالی که هنوز بر سر کار است بمیرد چه اتفاقی می افتد؟ پاسخ

پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می کنید!

آشنایی با زنجیره جانشینی روسیه

روسیه مانند بسیاری از کشورها دارای زنجیره جانشینی است. و این زنجیره جانشینی نشان می دهد که اگر پوتین بمیرد یا نتواند وظایف ریاست جمهوری خود را انجام دهد، چه کسی کنترل را به دست می گیرد.

نکته جالب این است که پوتین در سال 2020 تغییراتی در قانون اساسی روسیه ایجاد کرد که بر نحوه عملکرد این زنجیره جانشینی تأثیر می گذارد. بخشی از این تغییرات بزرگ شامل برکناری نخست وزیر دیمیتری مدودف و کابینه او و نصب میخائیل میشوستین (یک مقام مالیاتی که کمتر کسی نامش را شنیده بود) به جای او بود.

در صورتی که پوتین بمیرد، میشوستین به مدت 90 روز یا تا پایان انتخابات رئیس جمهور موقت خواهد بود. با این حال، کریل روگوف، تحلیلگر سیاسی به آسوشیتدپرس گفت که تغییرات پوتین (به ویژه، اخراج سیاستمداران کهنه کار جاه طلب و نصب وفاداران غیر جاه طلب) احتمالا راهی برای او برای حفظ قدرت است. چنین مدلی شبیه مدل چینی به پوتین این امکان را می دهد که به طور نامحدود در راس کار بماند و در عین حال رقابت بین جانشینان احتمالی را تشویق کند.

مرگ پوتین_بازی پوتین برای قدرت

دوره کنونی پوتین به عنوان رئیس جمهور روسیه در سال 2024 به پایان رسیده است. با این حال، بسیاری از کسانی که هم دسیسه های سیاسی و هم تهاجم غیرمنتظره او به اوکراین را مورد مطالعه قرار داده اند، فکر می کنند که پوتین ممکن است در تلاش برای حفظ قدرت برای مدت طولانی تر از آن باشد.

این دقیقاً چگونه کار می کند؟ همانطور که توسط Business Insider گزارش شده است، ایده این است که میشوستین می تواند جانشین پوتین باشد و سپس پوتین را به عنوان نخست وزیر منصوب کند یا او را در موقعیت سیاسی ارزشمند دیگری قرار دهد. از آنجا، پوتین عملاً می‌تواند در حالی که کشور اسماً توسط «بله مرد» انتخاب‌شده او اداره می‌شود، این عکس‌ها را صدا کند.

اگر این امر دور از ذهن به نظر می رسد، به خاطر داشته باشید که این اتفاق قبلاً در سال 2007 رخ داده است. همانطور که آسوشیتدپرس گزارش می دهد، پوتین مدودف را به عنوان جانشین خود معرفی کرد و مدودف سپس پوتین را نخست وزیر کرد. بسیاری در داخل روسیه و فراتر از آن بر این باورند که پوتین به طور عملکردی کشور را با مدودف به عنوان یک دست نشانده اداره می کرد تا زمانی که پوتین بار دیگر رسماً رئیس جمهور شد.

همچنین بخوانید: بحران اقتصادی لبنان باعث ایجاد «نسل گمشده» از کودکان شده است

آیا پوتین می تواند مادام العمر در قدرت بماند؟

همانطور که می بینید، کاملاً ممکن است پوتین برای مدت طولانی و خوب در قدرت بماند. اما این ما را به یک سوال ترسناک می رساند: آیا پوتین به لحاظ نظری می تواند مادام العمر در قدرت بماند؟

الکسی ناوالنی، منتقد پوتین، مطمئناً چنین فکر می کند. به گزارش آسوشیتدپرس ، ناوالنی گفت: «تنها هدف پوتین و رژیمش این است که مادام العمر در قدرت باقی بمانند و کل کشور را به عنوان دارایی شخصی خود داشته باشند و ثروت آن را برای خود و دوستانش به چنگ آورند.»

اگر احمقانه به نظر می رسد، ناوالنی از ما می خواهد در نظر بگیریم که افراد قدرتمند دیگر چگونه سعی می کنند قدرت خود را حفظ کنند. به گزارش بیزینس اینسایدر ، ناوالنی پرسید: «آیا می بینید که بسیاری از روسای مافیا، پس از دهه ها دزدی و کشتن، تصمیم می گیرند که بی سر و صدا در یک خانه ساحلی با تمام پول خود بازنشسته شوند؟ در مورد قاچاقچیان مواد مخدر چطور؟ همچنین به دیکتاتورهای بزرگ فکر کنید… چند نفر از آنها با یک بازنشستگی مسالمت آمیز به سلطنت خود پایان می دهند؟

مرگ پوتین_احتمال کودتا

در هر روز، به نظر می رسد محتمل ترین راه برای مرگ پوتین نوعی کودتا باشد. اما با توجه به تغییرات اخیر که وی انجام داد، احتمال وقوع چنین کودتای چقدر است؟

در یک کلام بعید است. محتمل ترین فردی که کودتا علیه پوتین را رهبری می کند، نخست وزیر خواهد بود. و بسیاری فکر می کنند که دقیقاً به همین دلیل است که او میشوستین (که باز هم یک مقام مالیاتی بی جاه طلب و قبلاً ناشناخته بود) را به عنوان نخست وزیر منصوب کرد. نه تنها بعید است که میشوستین علیه پوتین قیام کند، بلکه با توجه به عدم تجربه سیاسی او، بعید است که حمایت عمومی زیادی را به دست آورد.

دیلی میل فکر می کند که وزیر دفاع سرگئی شویگو ممکن است نامزد رهبری کودتا باشد. از این گذشته، شویگو خود را هم به عنوان یک سرباز و هم به عنوان یک سیاستمدار ثابت کرده است. اما او همچنین به سازماندهی حمله به اوکراین کمک کرد. نه تنها این بدان معناست که او ممکن است از حمایت یک شهروند معمولی روسیه برخوردار نباشد، بلکه اهداف او و پوتین در حال حاضر بسیار همسو هستند.

مرگ پوتین_خطرات خلاء قدرت

اگر پوتین بمیرد، قانون اساسی روسیه می گوید که باید ظرف 90 روز انتخابات برای رئیس جمهور جدید برگزار شود. میشوستین برای مدت موقت تا زمان برگزاری انتخابات رئیس جمهور خواهد شد. اما صرف اینکه انتخابات برای رئیس جمهور جدید برگزار می شود به این معنی نیست که در صورت مرگ پوتین، جنگ قدرت در کار نخواهد بود.

هنگامی که یک مقام اطلاعاتی اروپای غربی به طور ناشناس در مورد این موضوع با Business Insider صحبت کرد ، آنها سخنان را کوتاه نکردند. آنها با اشاره به یک فیلم کمدی تاریک درباره خلاء قدرت ایجاد شده توسط (شما حدس زدید) مرگ استالین، گفتند: “این “مرگ استالین” خواهد بود. «الیگارشی‌هایی که پوتین را انتخاب کردند توسط پوتین نابود شدند، او ابتدا این کار را انجام داد. ما به برخی از افراد در سطوح بالاتر سرویس‌های امنیتی و ارتش چشم دوخته‌ایم که فکر می‌کنیم می‌توانند مدعی پیروزی در یک مبارزه باشند، اما تا زمانی که پوتین از بین نرود یا به شدت کاهش یابد، همیشه تقریبا غیرممکن خواهد بود. او عمداً مطمئن می شود که هیچ گاه نامزد مشخصی وجود ندارد.»

 

لینک های مرتبط: 

کمترین رشد اقتصادی چین در ماه مارس

بحران اقتصادی و تورم بزرگترین معضل اروپا

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

دکمه بازگشت به بالا