;
فرهنگ و هنرهنرمندان

عباس امیری مقدم بازیگر آنخ ماهو کاهن معبد آمون در سریال یوسف پیامبر + عکس و بیوگرافی

بیوگرافی عباس امیری مقدم : عباس امیری مقدم متولد ۱۳۲۲ در شهر آمل، بازیگر بود. تا دیپلم تحصیل کرد تا اینکه قبل از انقلاب وارد عرصه بازیگری تئاتر شد و با سریال امام علی و سریال یوسف پیامبر نقش های ماندگاری بازی کرد تا اینکه بخاطر تصادف درگذشت. با بخش فرهنگ و هنر مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: ثروتمندترین بازیگران معروف ایرانی را می شناسید؟ معرفی 9 نفر اول

بیوگرافی عباس امیری مقدم

به نقل از خود عباس امیری مقدم: در سال ۱۳۳۸ وقتی ۱۶ ساله بودم از آمل به رشت نقل مکان کردیم. در آن زمان تعذیه خوانی رواج زیادی داشت و باتوجه به علاقه ای که به بازیگری داشتیم با دوستان خود تعذیه اجرا می کردیم، تا اینکه به رشت آمدیم.

عباس امیری مقدم 1
عباس امیری مقدم

بصورت جدی از سال ۱۳۴۱ وقتی ۱۹ ساله بود تئاتر را زیر نظر آقای سید محمد رئیس زاده شروع کرد و تا اوایل انقلاب در بیش از ۸۰ نمایش بازی کرد.

عباس امیری اولین بار در سینما در سال 1364 در 42 سالگی در فیلم آتش در زمستان به کارگردانی حسن هدایت بازی کرده است. هر چند موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مثل سریال مختارنامه، بیشتر نبود ولی تجربه خوبی برای عباس امیری به حساب می آمد و همکاری با هنرمندانی مانند رضا ژیان، منوچهر حامدی، اصغر زمانی و علی حاج علی عسگری را تجربه کرد.

این مطلب هم جالبه: بیوگرافی مونا غمخوار بازیگر خردسال دهه شصت: 36 ساله و جذاب کنار شوهر کارگردان!

شهرت عباس امیری مقدم

عباس امیری مقدم در سال ۱۳۷۵ با سریال امام علی به کارگردانی داوود میرباقری در نقش ابوموسی اشعری بشدت مورد توجه قرار گرفت و شهرت اش از آنجا شروع شد. ایشانه در سال ۱۳۸۷ نیز با سریال یوسف پیامبر در نقش کاهن اعظم معبد آمون نقش ماندگاری بازی کرد.

بازی در تنهاترین سردار در سال ۱۳۷۵، مختارنامه سال ۸۸، سریال رستگاران سال ۱۳۸۸، شوق پرواز در سال ۱۳۹۰ از جمله آثار بیادماندی این بازیگر بود.

عباس امیری مقدم 2

علاقه به موسیقی سنتی

در مواقع بیکاری و هر وقت دلم بگیرد موسیقی گوش می دهم، بیشتر موسیقی سنتی را ترجیح می دهم و از صدای استاد شجریان لذت می برم. از خواننده های محلی هم صدای استاد پوررضا، ناصر مسعودی، زیبا کناری و مرحوم عاشورپور را بسیار دوست دارم.

یک گیلانی هستم: درست است من در مازندران بدنیا آمدم ولی در گیلان بزرگ شده ام، رشد یافته ام و کار تئاتر را در این استان شروع کرده ام و خود را گیلانی می دانم

دوبله نکردم: من هیچوقت کار دوبله انجام ندادم فقط کمی صدایم به پرویز بهرام شباهت دارد، من فقظ به جای شخصیت خودم در فیلم یا سریال ها صحبت كرده‌ ام

عباس امیری مقدم 3
مراسم خاک سپاری عباس امیری مقدم

فوت عباس امیری مقدم

او ساکن رشت بود و محمد ناجی تهیه کنندهٔ پروژهٔ تلویزیونی «صبح بخیر سرکار» همراه گروه در فومن مستقر بودند تا بتوانند صحنه‌های فیلم را در جاهای گوناگون فومن و اطراف تصویربرداری کنند. او اصرار داشت که بعد از پایان کار به محل سکونت خود برگردد و برای راحتی ایشان سرویسی را در نظر گرفتند تا هر روز بعد از پایان کار او را به محل زندگی‌اش در رشت ببرند.

صبح ۷ اسفند ماه ساعت ۸:۳۰ در جادهٔ رشت فومن به علت لغزندگی جاده بر اثر بارندگی، ماشین حامل ایشان تصادف کرد. البته تصادف خیلی شدیدی نبود و اورژانس در محل حاضر شده و ایشان را به یکی از بیمارستان‌های فومن انتقال پیدا کرد. در بیمارستان احیای قلب انجام گرفت ولی ایشان به علت عارضهٔ قلبی فوت کردند. البته سانحه تصادف خیلی شدید نبود و دو نفر سرنشین (راننده و دستیار تدارکات) آسیب جدی ندیدند، ولی متأسفانه وی دیده از جهان فروبست.

 

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

دکمه بازگشت به بالا