;
سرگرمی

حقایقی درباره ایلان ماسک که بسیار جالب و عجیب است

عجایب امروز بسیار هیجان انگیز است. غیر ممکن است که اسم ایلان ماسک تا به حال به گوشتان نخورده باشد.این مرد آفریقای جنوبی به دلیل عجیب ترین بیوگرافی اش با لقب های عجیب و غریب بسیاری همراه شده است! تمام زندگی این مرد پر از حواشی گوناگون است که باعث شده هر از چند گاهی در صدر اخبار قرار بگیرد. طوری که ایلان ماسک همیشه محل بحث و جدل بوده است! ماسک عمدتا به خاطر توییت های عجیبش در توییتر شناخته می شود! امروز در بخش سرگرمی به حقایقی جالب و عجیب درباره‌ی او می پردازیم، بنابراین با مجله گفتنی تا پایان مقاله همراهی کنید.

حقایقی درباره ایلان ماسک که بسیار جالب و عجیب است

این تست جالب رو از دست نده: معمای چه چیزی در تصویر اشتباه است؟

ایلان ماسک در سن 17 سالگی برنامه‌نویسی کامپیوتر را مطالعه می‌کرد، سپس برای دانشگاه به کانادا رفت و سپس برای اخذ مدرک اقتصاد به پنسیلوانیا رفت و پس از آن در مقطع دکترا در رشته فیزیک کاربردی تحصیل کرد.

 

همچنین جالبه: عجیب ترین قوانین کار در کشورهای مختلف را بدانید

حقایقی جالب درباره ایلان ماسک!

1. اولین بازی ویدیویی خود را در سن 12 سالگی ساخت!

ماسک در سن 12 سالگی یک بازی ویدئویی ساخت و آن را به یک مجله فروخت. بازی جنگی فضایی «بلاستار» به قیمت ۵۰۰ دلار به مجله PC و Office Technology فروخته شد. ماسک همچنین برای یک استارت آپ بازی به نام Rocket Science کار می کرد.

2. Zip2 اولین شرکتی است که توسط ایلان ماسک ایجاد شد

اولین سرمایه‌گذاری ماسک تأسیس Zip2 بود، شرکتی که نقشه‌ها و راهنمای تجاری روزنامه‌ها را ارائه می‌کرد که بعداً به قیمت 307 میلیون دلار به Compaq فروخته شد.

3. ثروت ماسک به پی پال اختصاص دارد

پس از فروش zip2، ماسک از سود خود برای تأسیس X.com استفاده کرد که بعداً پس از ادغام با رقیب Confinity، نام خود را به paypal.com تغییر داد. این شرکت در ارائه خدمات انتقال پول از طریق ایمیل و وب تخصص داشت و کسب و کار و سود ماسک به لطف همین امر گسترش یافت.

پس از اختلاف با اعضا و مدیران این شرکت بر سر برخی مسائل فنی، ماسک از سمت خود به عنوان مدیرعامل شرکت کنار رفت اما در هیئت مدیره باقی ماند.

در سال 2002، eBay PayPal را به قیمت 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد و ماسک پس از کسر مالیات حدود 160 میلیارد دلار سهم داشت. این پول آغاز راه ماسک به سوی ثروت بود.

همچنین بخوانید: جالب ترین رسم های ازدواج در سراسر جهان که عجیب به نظر می رسند!

4. ایلان ماسک SpaceX را تأسیس کرد

حقایقی درباره ایلان ماسک-ایلان ماسک SpaceX را تأسیس کرد

در سال 2002،  ایلان ماسک فناوری‌های اکتشاف فضایی را تأسیس کرد که بیشتر با نام SpaceX شناخته می‌شود. ماسک متقاعد شده بود که بقای بشریت به توانایی آن برای تبدیل شدن به گونه ای چند سیاره ای بستگی دارد، اما فناوری های پرتاب موشک کنونی بسیار گران هستند.

با وجود این، ماسک موفق شد فالکون 1 را در سال 2006، فالکون 9 را در سال 2010 و فالکون هوی را در سال 2018 به فضا پرتاب کند. فالکون هوی قادر به حمل 53000 کیلوگرم به مدار زمین بود که دو برابر وزن نزدیکترین رقیب خود با تقریباً یک سوم هزینه بود. به دلیل کمبود بودجه، ماسک مجبور شد پول خود را برای توسعه موشک های SpaceX سرمایه گذاری کند.

در حال حاضر، این شرکت یک قرارداد 1.6 میلیارد دلاری با ناسا برای ماموریت‌های تامین مجدد و انتقال افراد به ایستگاه فضایی بین‌المللی دارد. به لطف تحولات اسپیس ایکس، ماسک توانسته هزینه سفر به ایستگاه فضایی را تا 90 درصد کاهش دهد. هزینه ای که قبلا برای این ماموریت یک میلیارد دلار هزینه می شد، اکنون 60 میلیون دلار هزینه دارد.

5. انقلاب صنعت خودرو

حقایقی درباره ایلان ماسک-انقلاب صنعت خودرو تسلا

ماسک یکی از سرمایه‌گذاران اصلی تسلا موتورز شد که اکنون تسلا نامیده می‌شود. این شرکت با تمرکز بر تحقیقات خود بر روی خودروهای الکتریکی، رودستر را معرفی کرد، خودرویی با ظاهری آینده‌نگر با برد باتری 394 کیلومتر با یک بار شارژ.

اگرچه پروژه های ایلان ماسک به شکست نزدیک بود، اما با شکست سه موشک اول، چهارمین پرتاب موشک موفقیت آمیز بود. رودستر نیز چندین مشکل تولید داشت.

6. ایلان ماسک با یک زن دو بار ازدواج کرد!

در سال 2002، ماسک با جاستین ازدواج کرد و اولین فرزندشان در 10 هفتگی به دلیل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد درگذشت. آن ها در سال 2004 از طریق لقاح آزمایشگاهی دوقلو به دنیا آوردند و دوباره در سال 2006 سه قلو به دنیا آوردند.

در سال 2008، این زوج طلاق گرفتند، سپس ماسک با تالولا رایلی بازیگر ارتباط برقرار کرد و در سال 2010 ازدواج کردند. دو سال بعد از هم جدا شدند و در سال 2013 دوباره به هم رسیدند و دوباره ازدواج کردند! جای تعجب نیست که آنها دوباره در سال 2016 طلاق گرفتند!

حقایقی درباره ایلان ماسک-ایلان ماسک با یک زن دو بار ازدواج کرد!

خیلی جالبه: عجیب ترین قوانین کره شمالی که به شما نمی گویند!

7. تلاش برای توسعه حمل و نقل سریع از طریق هایپرلوپ

ماسک برنامه های خود را برای ایجاد یک هایپرلوپ برای تغییر آینده حمل و نقل اعلام کرده است. هایپرلوپ ها کپسول هایی هستند که می توانند کالاها و افراد را در امتداد یک بالشتک نازک از هوا حمل کنند و از طریق فناوری الکترومغناطیسی کار می کنند که کپسول ها را روی میله ها معلق می کند.

ماسک به دنبال استفاده از این فناوری در شهرهای شلوغ مانند کالیفرنیا در ایالات متحده است.

8. توییت های جنجالی ماسک!

ماسک عمدتا به خاطر توییت های عجیبش در توییتر شناخته می شود! به عنوان مثال، در جریان حادثه Cave Children در تایلند، ماسک یکی از کپسول‌های SpaceX را که به زیردریایی تبدیل کرده بود برای کمک به تخلیه کودکان فرستاد.

سپس دولت تایلند به او گفت که زیردریایی برای زمین غار کاربردی نیست و غواص انسانی بهتر است، اما ماسک در توئیتی پاسخ داد و غواص را به ناهنجاری متهم کرد! اگرچه ماسک بعداً بابت توییت خود عذرخواهی کرد، غواص اصرار داشت که از استاد توئیت عجیب و غریب به دلیل افترا شکایت شود.

حقایقی درباره ایلان ماسک-توییت های جنجالی ماسک!

بخوانید: قوانینی که ملکه الیزابت حق دارد بشکند!

9. ارزش شرکت های او بیش از یک میلیارد دلار است

امروزه ماسک صاحب چهار شرکت است که هر کدام بیش از یک میلیارد دلار ارزش دارند. این شرکت ها عبارتند از: Paypal – Tesla – SpacwX – SolarCity.

طبق داده های سال 2018، اسپیس ایکس بیش از 20 میلیارد دلار ارزش دارد، در حالی که تسلا تقریباً 60 میلیارد دلار است. تسلا همچنین SolarCity را به مبلغ 2.6 میلیارد دلار خریداری کرد که پنل های خورشیدی را طراحی و به فروش می رساند.

10. ایلان ماسک قصد دارد تا مستعمرات انسانی در مریخ ایجاد کند

یکی از برجسته‌ترین پروژه‌های رویایی و برنامه‌های آینده ماسک که او به دنبال دستیابی به آن است، تحقیقات موشکی او بر روی توسعه فضاپیماها و کپسول‌های ارزان‌تر متمرکز شد.

از سال 2018، SpaceX پروازهای خود را به ایستگاه فضایی بین المللی راه اندازی کرده است و این شرکت همچنین اولین سفر پولی به ماه را برای یک مسافر رزرو کرده است.

لینک های مرتبط: 

10 غذای لوکس و گران قیمت که زمانی فقط برای فقرا بود!

 خاص ترین شکل های درختان در طبیعت: زیبا و مسحور کننده

مکان های به جامانده از آتشفشان: از کوهی که شبیه فیل است تا برج شیطان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا