;
سرگرمی

پل اورتون یا پل خود کشی اسکاتلند: پلی که سگ ها را به کام مرگ می کشاند!

پل اورتون یا پل خود کشی اسکاتلند: در دامبارتون، اسکاتلند، یک پل پرآذین قرن نوزدهمی قرار دارد که به عنوان پل اورتون یا «پل خودکشی» شناخته می‌شود. از زمان های بسیار قدیم، این پل با شایعات زیادی مبنی بر نفرین شدن این پل و مکانی که سگ ها به خودکشی از بالای آن مشهور هستند، مطرح شده است!

خودکشی سگ ها از بالای پل حداقل به دهه 1950 برمی گردد، زمانی که برای چندین دهه سگ ها از روی پل به سبک گوتیک با عبور از دره ای 15 متری می پریدند.

خیلی جالبه: شاید عجیب باشد اما در این شهرها می توانید صاحب یک خانه رایگان شوید

حتما ببینید: 10 غذای لوکس و گران قیمت که زمانی فقط برای فقرا بود!

صرف نظر از تعداد سگ هایی که در اثر پریدن از روی پل جان خود را از دست داده اند، هیچ کس دلیل واقعی آن را نمی داند که چرا سگ ها این گونه به زندگی خود پایان داده اند! در بخش سرگرمی امروز از وب سایت گفتنی با عجایبی دیگر شما را شگفت زده خواهیم کرد.

گاهی سگ ها پس از سقوط از مرگ فرار می کنند اما با جراحات وحشتناکیروبرو می شوند. برخی دیگر فوراً می میرند و در یک مورد ثبت شده، سگی با پریدن از روی پل و سپس دویدن از روی شیب و پریدن دوباره زنده ماند! چه چیزی سگ ها را به چنین رفتارهای عجیب و بی پروا سوق می دهد؟

از دست ندهید: کاخ سفید باغ وحش حیوانات شده است!

 بو و کنجکاوی

پل اورتون یا پل خود کشی اسکاتلند

در سال 2010، دیوید ساندز، متخصص رفتار حیوانات، از پل بازدید کرد و به این نتیجه رسید که سگ‌ها مطمئناً از عمد خود را نمی‌کشند. ساندز با ردیابی انواع سگ‌هایی که احتمال پرش دارند متوجه شد که بیشتر آنها دارای بینی دراز هستند و مهارت‌های ردیابی رایحه را دارند، بنابراین انگیزه پرش آنها ممکن است ردیابی یک عطر خاص باشد.

سندز خاطرنشان کرد که طبیعت گوتیک پل و لبه های نوک تیز آن از نظر سگ مانند یک هواپیمای صاف و ایمن به نظر می رسد که به سردرگمی آنها کمک می کند. دره زیر پل نیز محلی برای حیوانات وحشی است و سگ ها می توانند یکی از آن حیوانات را بو کنند یا ببینند و به دنبال آن ها بدویند.

سندز در مستند خود در مورد معمای پل اورتون، با کنجکاوی مبارزه کرد که سگ ها را با پریدن از روی پل کشت.

خیلی عجیبه: چرا پشه ها برخی افراد را نیش می زنند و برخی را نیش نمی زنند؟ 

افسانه های پل اورتون یا پل خودکشی

اگرچه توضیحات علمی وجود دارد، اما این نقطه از کشور پر از افسانه است. مردم محلی معتقدند که عوامل معجزه آسایی وجود دارد که سگ ها را به پریدن در صخره سوق می دهد.

یک نظریه این است که بیوه غمگین، “بانوی سفید اورتون” روی پل باقی می ماند و سگ ها را دیوانه می کند و باعث خودکشی آن ها می شود.

اتفاق تلخ دیگری در سال 1994 رخ داد که در آن پدری 32 ساله فرزند خود را به ادعای دجال بودن از روی پل به پایین پرت کرد.کودک روز بعد فوت کرد و پدر را دیوانه اعلام کردند و در یک موسسه روانپزشکی نگهداری کردند.

مردم محلی می گویند که سگ ها، تقریباً در هر مورد، تمایل دارند از همان نقطه ای که نوزاد از آنجا پرت شده است بپرند. همانطور که آنها می گویند، این مصیبت یک شکاف ماوراء طبیعی به جای گذاشت که بر رفتار سگ ها تأثیر گذاشت.

دانشمندان با آنچه مردم محلی ادعا می کنند موافق نیستند، اما تاکنون نظریه های آن ها مبهم یا دقیق برای توضیح رفتار عجیب سگ ها و انگیزه واقعی خودکشی باقی مانده است!

ادامه در لینک زیر: 

10 حقیقت تکان دهنده در مورد جنگل خودکشی در ژاپن!

عجیب ترین قوانین کار در کشورهای مختلف را بدانید

5 تا از عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان که شوکه کننده است

مکان های به جامانده از آتشفشان: از کوهی که شبیه فیل است تا برج شیطان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هجده =

دکمه بازگشت به بالا