;
سرگرمی

آزمون هوش تصویری مسیر: به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند!

آزمون هوش تصویری مسیر: آیا در مسیر یابی به اندازه کافی خوب هستید؟ به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند! اگر هوش فضایی خوبی دارید این معما را از دست ندهید! شما فقط 10 ثانیه فرصت دارید.

شاید بپسندید: آزمون شناسایی تفاوت پلیس راهور را اگر چشم تیزبینی دارید انجام دهید: 5 تفاوت میان تصاویر وجود دارد!

تصویر آزمون هوش تصویری مسیر

زنبور عسل برای گرده افشانی و تهیه شهد نیاز به گل دارد اما او برای رسیدن به گلها 4 مسیر در پیش رو دارد و تنها یکی از این مسیرها او را به هدفش می رساند. آیا می توانید بگویید کدام مسیر درست است؟ به او در یافتن مسیر اصلی کمک کنید تا بدون خستگی ماموریتش را به انجام برساند.

این هم جالبه: چالش بینایی Y ها را در میان X ها پیدا کنید؛ فقط 10 ثانیه زمان دارید!

همچنین جالب است: توهم نوری تشخیص رنگ: اگر جزو نوابغ محسوب می شوید رنگ متفاوت را بیابید!

آزمون هوش تصویری مسیر

ورزش کردن مغز به اندازه هر عضله دیگری مهم است و متأسفانه این ماهیچه ای است که بیشتر از آن استفاده می کنیم اما کمتر از آن مراقبت می کنیم. در این بخش از سرگرمی می خواهیم مغز شما را با آزمون هوش تصویری مسیر ورزش داده و به چالش بکشیم. پس با وب سایت گفتنی همراه باشید تا دریابید آیا مغز فعالی دارید یا نه؟!

شاید جالب باشد: آزمون هوش اشتباه: یک ایراد در تصویر وجود دارد آیا می توانید بگویید این خطا کجاست؟ افراد تیزبین بلافاصله متوجه می شوند!

.

.

.

شاید جالب باشد: تست شخصیت شناسی کمک: از بین 5 گزینه تصویر به کدام کمک می کنید؟ نتایج بسیار جالب هستند!

برای دیدن پاسخ آزمون هوش تصویری مسیر به پایین صفحه بروید:

.

.

.

.

جالب است ببینید: تست بینایی سگ کوچولو: اگر سگ را در بین صیفی جات ظرف 2 ثانیه پیدا کنی رودست عقاب ها زدی!

.

.

.

جالب خواهد بود: آزمون هوش اشتباه: یک ایراد در تصویر وجود دارد آیا می توانید بگویید این خطا کجاست؟ افراد تیزبین بلافاصله متوجه می شوند!

پاسخ آزمون هوش تصویری مسیر

آیا توانستید در کمتر از 10 ثانیه پاسخ آزمون هوش تصویری مسیر را پیدا کنید؟

پاسخ آزمون هوش تصویری مسیر

بازی های فکری و جلوگیری از کند شدن مغز

آزمون هوش تصویری مسیر: کاهش بخشی از فعالیت شناختی مغز در پیری غیرقابل اجتناب است، حتی برای کسانی که دچار آلزایمر نمشوند و زوال عقل را تجربه نمی کنند. با گذشت سالها ، بیشتر احتمال دارد که کلیدهای خود را جا بگذارید یا نام آشنایی را فراموش کنید. همینطور فعالیت های چند وظیفه ای به طور فزاینده ای دشوار می شود.

هرچه پیرتر می شویم ، از بین رفتن حافظه اغلب شکایتی اساسی است. شری ویلیس ، دکترای روانشناسی رشد و نمو در دانشگاه واشنگتن می گوید: اما این اولین فعالیت برای کاهش نیست.

جالب است: داستان ضرب المثل قوز بالای قوز: ماجرایی ترسناک از نفرین اجنه!

در این عصر که ما شاهد سرعت در درک ادراکی هستیم، توانایی ما برای پاسخ سریع و دقیق به محرک های ساده مانند اسکن یک متن چاپی برای پیدا کردن تمام کلمات با حرف “الف”. ویلیس می گوید: “اینها کارهای ساده ای هستند که همه می توانند انجام دهند ، اما توانایی انجام آنها با افزایش سن کم می شود.”

گلن اسمیت ، دکتری دکتری ، روانشناس عصبی در کلینیک مایو و عضو کمیته سالمندی APA گفت: بسیاری از بازی های فکری این توانایی را با این امید که پیشرفت در سرعت پردازش به سایر حوزه های شناختی منتهی شود ، هدف قرار می دهند. تحقیقات او نشان داده است كه آموزش افراد به یك مهارت شناختی می تواند در سایر زمینه های شناخت مانند حافظه و توجه به بهبود آن منجر شود.

همچنین ببینید: اگر آدم شناس خوبی هستی کدام پسر لیاقت نجات دادن دختر را دارد؟

 

اسمیت اعتراف می کند که او به عنوان یک مربی آموزش مغز فعالیت خود را آغاز کرده است. سپس حدود 10 سال پیش ، یک محقق از دانش در یک کنفرانس علمی به او نزدیک شد. این مکالمه منجر به طراحی یک کارآزمایی تصادفی برای آزمایش یک شخص با بازی فکری او شد. حالا آن شخص می گوید: بسیار بهبود پیدا کرده و دیگر نسبت به انجام یا عدم انجام امور شکاک نیستم.

جالب است: تست هوش تصویری زن مایه دار تصویر را پیدا کنید و بگین کدوم خانوم شوهرش پولداره؟

در یک تحقیق طی یک دوره هشت هفته ، شرکت کنندگان در گروه تحت آموزش با بازی های فکری را برای بهبود سرعت و صحت پردازش اطلاعات مورد آزمایش قرار دادند ، در حالی که افراد گروه دیگر فیلم های آموزشی مشاهده می کردند. نتیجه نشان داد كساني كه آموزش با بازی فکری را گذرانده بودند ، در آزمون هاي عمومي حافظه و توجه بهبود بيشتري نشان دادند ، گرچه اين مهارت ها به صراحت براي آنها آموزش نياوردند.

برخلاف گروه فیلم آموزشی ، شرکت کنندگان در گروه آموزشی نیز شاهد پیشرفت هایی در زندگی روزمره خود بودند. اسمیت می گوید: “با گذشت زمان آزمایش ما ، افرادی که آموزش های مبتنی بر بازی های فکری را انجام داده اند ، مشکلات کمتری در عملکرد روزانه دارند و این تغییر و بهبود حافظه را به بازی های انجام شده نسبت می دهند.”

بخوانید: داستان ضرب المثل چیزی که عوض داره، گله نداره 

اما این پیشرفتها دائمی نبودند. اسمیت و همکارانش سه ماه پس از پایان آزمایش ، شرکت کنندگان را دوباره آزمایش کردند و دریافتند که پیشرفت های شناختی از بین رفته است. وی می گوید: “سود حاصل از پردازش در بازی های فکری سه ماه بیشتر باقی نمانده است و ما شاهد از دست رفتن پیشرفت ها بودیم.

این بدان معنا نیست که آموزش ناکارآمد است. اسمیت خاطرنشان کرد: اگر سه سال از رفتن به سالن بدنسازی خارج شوید ، انتظار ندارید در شکل خود بمانید بلکه تداوم آن سلامتی و تناسب اندام شما را ضمانت میکند همانطور که بازی فکری سبب رشد و سلامت مغز می شود.

شاید جالب باشد: بازی فکری شماره پارک: افراد باهوش بگویند شماره زیر ماشین چند است؟!

تاثیر بازی فکری در رشد و افزایش سرعت عملکرد مغز در کودکان

آزمون هوش تصویری مسیر: با این حال ، انواع دیگر آموزش های شناختی همچنان به نظر می رسد. برخی از شواهد در مورد اثرات ماندگار ناشی از یک مطالعه گسترده در مقیاس بزرگ موسسه ملی بهداشت است که به عنوان آموزش شناختی پیشرفته برای افراد کودکان و حیاتی ، یا ACTIVE شناخته می شود. با بررسی های انجام شده روی کودکان با انجام این بازی ها هر سه توانایی شناختی را که مورد هدف قرار گرفته بودند ، یعنی سرعت عملکرد، توانایی حل مسئله و فعالیت مغزی بهبود بخشیدند.

با این وجود ، شگفت آور است كه محققان دریافتند كه مشاركت كنندگان ACTIVE كه در زمینه استدلال و سرعت پردازش آموزش دیده بودند ، هنوز هم در این مناطق یك دهه بعد فواید خود را نشان دادند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری پیدا کردن بچه: به نظر شما کدوم یکی از این بچه های با نمک بچه این آقا هست؟

محققان این آزمایش را پس از ۱۰ سال مجددا انجام دادند و کاملاً شگفت زده شده بودند که چند ساعت آموزش می تواند منجر به پیشرفت در سرعت پردازش شود که ۱۰ سال ادامه دارد. او پیشنهاد می کند که هنگامی که مردم یاد بگیرند که کنترل بهتری بر توجه و توانایی های پردازش ذهنی خود داشته باشند ، به نوعی قادر به استفاده از آنچه در زندگی روزمره آموخته بودند نیز استفاده کنند. آن ها می گویند: “شاید در بعضی از سطوح آنها هنوز در زندگی واقعی وقتی که فقط در حال پیاده روی یا رانندگی بودند ، این کار را انجام می دادند.

با این وجود کاملاً مشخص نیست که مداخلات تا چه اندازه به شرکت کنندگان در دنیای واقعی کمک می کند.

در مطالعه ACTIVE ، شرکت کنندگان در گروه آموزشی گزارش دادند که مشکلات فعالیتهای روزمره در مقایسه با گروه های مشاهده فیلم کمتر است. با این حال ، هنگامی که محققان سعی کردند کارهای روزمره را در آزمایشگاه شبیه سازی کنند – مانند درخواست شرکت کنندگان برای جستجوی شماره تلفن در یک دفترچه تلفن یا خواندن برچسب تجویز برای دوز اطلاعات – آنها بهتر از گروههای کنترل نبودند.

شاید جالب باشد: حکایت ملانصرالدین و ثروت بادآورده

افزایش کارکرد حافظه در بزرگسالان

آزمون هوش تصویری مسیر: جیسون چین ، دکترا ، روانشناس دانشگاه معبد ، همچنین در مورد تأثیرات آموزش واقعی در دنیای واقعی تحقیق کرد. در یک مثال ، چین و همکارانش بزرگسالان سالم عصبی ، 60 تا 80 ساله را با یک کار حافظه کار پیچیده در طی چهار تا پنج هفته آموزش دادند. پس از آموزش ، شرکت کنندگان پیشرفت هایی در کارهای حافظه کوتاه مدت را نشان دادند که به طور صریح آموزش داده نشده بودند. آنها همچنین پیشرفتهای در توجه خود را در خارج از آزمایشگاه گزارش دادند. افراد یک گروه دیگر ، که به جای آموزش شناختی با بازی فکری ، آزمونهای بی اهمیت را به پایان رساندند ، هیچ گونه پیشرفت توجهی در توجه گزارش نکردند.

همچین جالب است: کار نیکو کردن از پر کردن است یعنی چه؟ داستان جلب توجه های بهرام گور برای کنیز چینی زیبارو!

برای بسیاری از محققان ، کارکرد حافظه یک هدف جذاب برای آموزش است. Susanne Jaeggi ، دکترا ، دکترای علوم اعصاب شناختی در دانشگاه کالیفرنیا ، ایروین می گوید ، حافظه تا حد زیادی تغییر در هوش سیال را در افراد دارد. وی دریافت که بازی های فکری که به منظور بهبود کارکرد حافظه طراحی شده اند ، مهارت های شناختی را نیز تقویت می کنند که به آن توانایی تکیه می کنند ، مانند درک مطلب (درکودکامی کودکان ، 2012) و مهارت های بینایی (Visuospatial) (روانشناسی توسعه ، 2014).

با این حال به سختی مشخص می شود که بهبود کارکرد حافظه می تواند باعث افزایش هوشمندی شما شود. به عنوان مثال ، در مطالعه چین در سال 2011 ، و همچنین در یک مطالعه مشابه که او در بزرگسالان جوان انجام داده است (بولتن روانشناسی و بررسی ، 2010) ، شرکت کنندگان با وجود پیشرفت های قابل اندازه گیری در کارکرد حافظه ، هیچ مزایایی در هوش سیال ندارند.

شاید جالب باشد: تست هوش تصویری قاتل در پارک: یک قاتل در این تصویر وجود داره؟ اگه زبلی بگو اون کجاست؟

بازی فکری و تاثیرآن در هورمون شادی

بازی فکری شکل جالبی از پازل است که برای حل آن نیاز به تفکر دارد. این نیاز به تفکر به روش های غیر متعارف با در نظر گرفتن شرایط داده شده دارد. ممکن است شامدانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است

در اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کند. خبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل مشخص شده است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید. مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.

شاید جالب باشد: بین تصویر روباه چپ و راست 5 تا تفاوت هست، آیا میتونی پیداشون کنی؟

تفکر جانبی باشد.حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند.

معماها و معماهای منطقی نیز از انواع بازی های فکری هستند. دشواری برخی بازی های فکری به درجه خاصی از اشتباه در شهودی انسان بستگی دارد. این در بازی‌های فکری که به احتمال شرطی مرتبط می‌شوند رایج است، زیرا ذهن انسان تمایل دارد به جای آن احتمال مطلق را در نظر بگیرد.

پیشنهاد می شود: تست شخصیت آبرنگ: با انتخاب یک گزینه بفهمید خوش بین هستید یا خلاق؟

سرگرمی چیست و هدف از آن چه باید باشد؟

سرگرمی یک فعالیت تفریحی در اوقات فراغت است که توجه مخاطبان را جلب می‌کند و به آنها لذت می‌بخشد. این فعالیت می‌تواند یک ایده یا یک کار باشد، اما به احتمال زیاد یکی از فعالیت‌ها یا رویدادهایی است که طی هزاران سال به‌طور خاص با هدف جلب توجه مخاطبان توسعه یافته‌است.

دلیل اصلی روی آوردن مردم به سرگرمی‌ها علاقه، لذت بردن و استفاده از اوقات فراغت است تا دستاوردهای مالی یا علمی.

از میان فعالیت‌های مربوط به سرگرمی می‌توان به جمع‌آوری مجموعه‌ها، ساختن کاردستی، پرداختن به ورزش‌ها و گذراندن دوره‌های آموزشی و هنر‌ی اشاره کرد. پرداختن به یک سرگرمی می‌تواند به ورزیدگی، کسب دانش و تجربه‌های با ارزش بینجامد، اما هدف اصلی سرگرمی‌ها رضایتمندی شخصی است.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی ماهی مجرد رو فقط افراد با بینایی خوب پیدا می کنند! کدام ماهی جفت ندارد؟

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

این هم جالبه: معمای شناسایی مسافر بیگانه: آیا به زبل بودنتان اعتماد دارید؟ پس حدس بزنید کدام مسافر از فضا آمده؟!

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

شاید جالب باشد: معمای هوش تصویری کبریت: آیا به اندازه کافی زبلی؟ پس این معادله رو درست کن!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

مطالبی که دیگران دوست داشتند:

تست شخصیت دو راهی: در یک موقعیت خطرناک مادرتان را نجات می دهید یا پدر؟

معمای تصویری مادربزرگ فضایی: فقط اگه ضریب هوشی بالای 130 داری می تونی بفهمی کدوم از فضا اومده!

اگر بتونی مرد میلیاردر رو خیلی سریع تشخیص بدی واقعا نکته سنج هستی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا