;
سرگرمی

تست تفاوت تصویری خرگوش زبل؛فقط چشمان تیز بین می تونه 5 تفاوت تصویری رو در مدت 10 ثانیه پیدا کنه!

تست تفاوت تصویری خرگوش زبل: آیا می توانید 5 تفاوت را در این تصاویر ببینید؟ یک پازل سرگرم کننده و هیجان انگیز است که می توان آن را با به کار بردن منطق یا با فکر کردن خارج از چارچوب حل کرد. یافتن راه حلی برای بازی فکری اغلب مستلزم نگاه کردن به مشکل از زوایای مختلف است. با این بازی فکری خود را به چالش بکشید و سعی کنید آن را حل کنید.

ورزش کردن مغز به اندازه هر عضله دیگری مهم است و متأسفانه این ماهیچه ای است که بیشتر از آن استفاده می کنیم اما کمتر از آن مراقبت می کنیم. در این بخش از سرگرمی می خواهیم مغز شما را ورزش داده و به چالش بکشیم. پس با وب سایت گفتنی همراه باشید تا دریابید آیا مغز فعالی دارید یا نه؟!

جالب خواهد بود: عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: چرا هر چقدر هم پولدار باشند روی زمین می خوابند؟!

تست تفاوت تصویری خرگوش زبل

تست تفاوت تصویری خرگوش زبل میزان دقت و توجه شما را ارزیابی می کنید. تست امروز قرار است میزان قدرت بینایی شما را به چالش بکشد. بنابراین سرگرمی امروز را از دست ندهید.

در این تصویر پنج اختلاف تصویری وجود دارد و شما 12ثانیه فرصت دارید تا بینایی خود را به چالش بکشید.پس آماده اید؟

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت پدر دختر؛ اگه تیز و باهوش باشی در 7 ثانیه پدر دختر رو گیر میاری

تست تفاوت تصویری خرگوش زبل-1

 

شما برای حل کردن تفاوت تصویری فیل کوچولوی نقاش نیازمند دقت زیاد و چشمانی تیزبین هستین و البته تمرکز لازم را داشته باشید،برای همین به شما توصیه می کنیم که در محیطی آرام و دور از شلوغی قرار بگیرید.

ببینید: حکایت ضرب المثل از این ستون به آن ستون فرج است!

.

.

.

.

همچنین جالب است: تست هوش ریاضی جمع میوه؛ کسایی که ریاضیشون خوبه در کمترین زمان ممکن میتونن این تست رو حل کنن.

.

.

.

.

.

جالب و خواندنی: جنگ های غذایی: خنده دارترین غذاهایی که کشورها را به جان هم انداخته!

پاسخ تست تفاوت تصویری خرگوش زبل

 

تست تفاوت تصویری خرگوش زبل-2

بینایی ما تحت عوامل مختلفی می تواند تحت تاثیر منفی قرار گیرد. استفاده مداوم از گوشی و زل زدن به صفحه مانیتور، ازدحام و شلوغی شهر و خستگی و خواب ناکافی به مرور دقت بینایی ما را کم می کنند. اگر چه پزشکان معتقدند که گوشی و تماشای تلویزیون چشم ها را ضعیف نمی کند اما آن ها نیز قبول دارند که تمرکز ما به دلیل پرش های ذهنی مان در اینترنت افزایش می یابد.

گفته می شود معما و تست های بینایی می توانند تمرکز و تعادل ذهنی ما را بهبود دهند. آیا قدرت ذهنی و مغزی بالایی دارید؟ این یک موهبت عالیست چون بسیاری از مردم مانند شما باتمرکز نیستند!

شاید جالب باشد: عجیب ترین مادران دنیا: این مادران زنده زنده بچه هایشان را می خورند!

بازی های فکری و جلوگیری از کند شدن مغز

کاهش بخشی از فعالیت شناختی مغز در پیری غیرقابل اجتناب است، حتی برای کسانی که دچار آلزایمر نمشوند و زوال عقل را تجربه نمی کنند. با گذشت سالها ، بیشتر احتمال دارد که کلیدهای خود را جا بگذارید یا نام آشنایی را فراموش کنید. همینطور فعالیت های چند وظیفه ای به طور فزاینده ای دشوار می شود.

هرچه پیرتر می شویم ، از بین رفتن حافظه اغلب شکایتی اساسی است. شری ویلیس ، دکترای روانشناسی رشد و نمو در دانشگاه واشنگتن می گوید: اما این اولین فعالیت برای کاهش نیست.

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت اهدا کننده؛ اگه باهوش و نکته سنج باشی به راحتی میتونی تشخیص بدی چه کسی دروغ میگه

در این عصر که ما شاهد سرعت در درک ادراکی هستیم، توانایی ما برای پاسخ سریع و دقیق به محرک های ساده مانند اسکن یک متن چاپی برای پیدا کردن تمام کلمات با حرف “الف”. ویلیس می گوید: “اینها کارهای ساده ای هستند که همه می توانند انجام دهند ، اما توانایی انجام آنها با افزایش سن کم می شود.”

گلن اسمیت، روانشناس عصبی در کلینیک مایو و عضو کمیته سالمندی APA گفت: بسیاری از بازی های فکری این توانایی را با این امید که پیشرفت در سرعت پردازش به سایر حوزه های شناختی منتهی شود ، هدف قرار می دهند. تحقیقات او نشان داده است كه آموزش افراد به یك مهارت شناختی می تواند در سایر زمینه های شناخت مانند حافظه و توجه به بهبود آن منجر شود.

همچنین ببینید: تفاوت تصویری کاپیتان دزد دریایی؛ اگه میتونی در 12 ثانیه 6 تا تفاوت تصویر رو پیدا کن.

اسمیت اعتراف می کند که او به عنوان یک مربی آموزش مغز فعالیت خود را آغاز کرده است. سپس حدود 10 سال پیش ، یک محقق از دانش در یک کنفرانس علمی به او نزدیک شد. این مکالمه منجر به طراحی یک کارآزمایی تصادفی برای آزمایش یک شخص با بازی فکری او شد. حالا آن شخص می گوید: بسیار بهبود پیدا کرده و دیگر نسبت به انجام یا عدم انجام امور شکاک نیستم.

در یک تحقیق طی یک دوره هشت هفته ، شرکت کنندگان در گروه تحت آموزش با بازی های فکری را برای بهبود سرعت و صحت پردازش اطلاعات مورد آزمایش قرار دادند ، در حالی که افراد گروه دیگر فیلم های آموزشی مشاهده می کردند. نتیجه نشان داد كساني كه آموزش با بازی فکری را گذرانده بودند ، در آزمون هاي عمومي حافظه و توجه بهبود بيشتري نشان دادند ، گرچه اين مهارت ها به صراحت براي آنها آموزش نياوردند.

برخلاف گروه فیلم آموزشی ، شرکت کنندگان در گروه آموزشی نیز شاهد پیشرفت هایی در زندگی روزمره خود بودند. اسمیت می گوید: “با گذشت زمان آزمایش ما ، افرادی که آموزش های مبتنی بر بازی های فکری را انجام داده اند ، مشکلات کمتری در عملکرد روزانه دارند و این تغییر و بهبود حافظه را به بازی های انجام شده نسبت می دهند.”

شاید جالب باشد: تفاوت تصویری ملخ مزرعه؛ مهارت های مشاهده خود را با یافتن تفاوت ها در دو تصویر به چالش بکشید

اما این پیشرفتها دائمی نبودند. اسمیت و همکارانش سه ماه پس از پایان آزمایش ، شرکت کنندگان را دوباره آزمایش کردند و دریافتند که پیشرفت های شناختی از بین رفته است. وی می گوید: “سود حاصل از پردازش در بازی های فکری سه ماه بیشتر باقی نمانده است و ما شاهد از دست رفتن پیشرفت ها بودیم.

این بدان معنا نیست که آموزش ناکارآمد است. اسمیت خاطرنشان کرد: اگر سه سال از رفتن به سالن بدنسازی خارج شوید ، انتظار ندارید در شکل خود بمانید بلکه تداوم آن سلامتی و تناسب اندام شما را ضمانت میکند همانطور که بازی فکری سبب رشد و سلامت مغز می شود.

همچنین ببینید: اول چی میبینی؟ علایق پنهانی خود را با تست شخصیت اشتیاق پنهانی کشف کنید!

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

شاید جالب باشد: معمای هوش ریاضی سه لوزی؛ اگه خودتو خدای هوش میدونی در 12 ثانیه این معمای ریاضی رو حل کن.

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

شاید جالب باشد: می تونید در مدت 10 ثانیه 3 تفاوت تصویری چوب بر ماهر تصویر را پیدا کنید؟

کاربرد تست هوش و معما در زندگی روزمره چیست؟

از تست ‎های هوش برای اهداف متفاوتی استفاده می‎شود. استفاده از آن‎ها برای موارد زیر است:

  • انتخاب شغل و مشکلات مربوطه.
  • انتخاب کارمندان.
  • انتخاب مدرسه و رشته.
  • تحقیق بالینی در مورد بیماری‎هایی که تاثیر منفی روی هوش می‎گذارند، مانند زوال عقل.

تست ‎های هوش می‎توانند تحت این شرایط بسیار مفید باشند چون نمره‎ های بالای بهره هوشی (IQ) یک ظرفیت پیش‎ بینی کننده دارند. یعنی بهره هوشی به موفقیت تحصیلی در مدرسه، شغل، ویژگی‎های رهبری و خلاقیت ربط داده می‎شود.

قانون کلی این است هرچه نمره هوش شما بالاتر باشد، عملکرد بهتری در دنیای مدرسه و کار خواهید داشت. بنابراین، براساس امتیاز بهره هوشی ‎تان می‎توانید در مورد آینده‎ تان انتخاب ‎های بهتری بگیرید.

این مطالب هم پیشنهاد میشه:

تست هوش بازی چوب کبریت،تنها با حرکت دادن یک چوب کبریت معادله رو درست کن و هُوشت رو به رُخ همه بکش!!

می تونی در مدت 12 ثانیه 5 تفاوت تصویری فیل کوچولوی نقاش ما را پیدا کنی؟

وضعیت زنان اروپا در قدیم: چیزهای عجیبی که در گذشته برای زنان ممنوع بود!

آزمون هوش شناخت پدر دختر؛ اگه تیز و باهوش باشی در 7 ثانیه پدر دختر رو گیر میاری

قدرت هوش ریاضی خود را با جابه جایی تنها دو چوب کبریت در این آزمون به همه نشون بده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − چهار =

دکمه بازگشت به بالا