;
مد و زیباییآرایش و زیبایی

ترفند خانگی رفع تیرگی آرنج و زانو با ژل آلوئه ورا+ طرز تهیه و نحوه مصرف

رفع تیرگی آرنج و زانو: با تهیه اسکراب خانگی، از شر سیاهی و تیرگی پوست آرنج و زانو خلاص شوید. تیرگی آرنج و زانو، یکی از مشکلاتی است که بر اثر ضخیم شدن پوست و یا تجمع سلول‌های مرده پوست اتفاق می‌افتد و می‌تواند زیبایی ظاهری را تحت تاثیر قرار دهد.

تیرگی این نواحی با لک‌هایی که روی صورت ایجاد می‌شوند، متفاوت است اما راهکارهایی برای رفع آن وجود دارد. در بخش مد و زیبایی از سری مطالب آرایش و زیبایی، به بررسی راهکارهای خانگی رفع تیرگی آرنج و زانو خواهیم پرداخت. با مجله گفتنی همراه باشید.

رفع تیرگی آرنج و زانو

عوامل مختلفی در ضخیم شدن پوست و تیرگی آرنج و زانو دخیل هستند که البته برخی افراد به طور ژنتیکی، با این مساله روبرو هستند. عواملی از قبیل:

تحمع سلول‌های مرده پوست در این نواحی
ابتلا به مشکلات پوستی مانند پسوریازیس و یا اگزما
مصرف برخی داروها مانند داروهای هورمونی
تماس بیش از حد با نور خورشید

رفع تیرگی آرنج و زانو1

رفع تیرگی آرنج و زانو در خانه

تیرگی آرنج و زانو به راحتی و با تهیه اسکراب و محصولات پوستی در خانه، به راحتی قابل برطرف شدن است که از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جوش شیرین و شیر

رفع تیرگی آرنج و زانو: برای تهیه این اسکراب، تنها کافی است یک قاشق مرباخوری شیر و جوش شیرین را با هم ترکیب کرده و روی زانو و آرنج بزنید و به صورت دورانی ماساژ دهید. جوش شیرین، کار لایه برداری انجام می‌دهد و در ترکیب با شیر، آبرسانی عمیق‌تری به پوست صورت خواهد گرفت.

ژل آلوئه ورا

رفع تیرگی آرنج و زانو: استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از بهترین روش‌ها برای رفع لک و تیرگی در نواحی مختلف بدن از جمله آرنج و زانوهاست که با آبرسانی به پوست، پوست را نرم می‌کند و به تغییر رنگ سلول‌های پوست کمک می‌کند. تنها کافی است ژل داخل آلوئه ورا را روی آرنج و زانو بزنید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه روی پوست باقی بماند و بعد با آب ولرم بشویید.

روغن نارگیل

رفع تیرگی آرنج و زانو2

رفع تیرگی آرنج و زانو: روغن نارگیل، حاوی مقادیر بالایی ویتامین E است که به رفع تیرگی کمک می‌کند و جلوی خشک شدن پوست را نیز می‌گیرد. جهت رفع تیرگی آرنج و زانو، کافی است تا یک قاشق روغن نارگیل را آبلیمو ترکیب کرده و روی نواحی تیره بزنید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه، پوست را با آب ولرم بشویید. توصیه می‌شود برای رسیدن به نتایج بهتر، این روش را روزانه انجام دهید.

سرکه سیب

رفع تیرگی آرنج و زانو: از دیگر روش‌های موثر در رفع تیرگی آرنج و زانو، می‌توان به استفاده از سرکه سیب اشاره کرد و نیاز است که آن را با نصف استکان آب ترکیب کنید و با پنبه، بر روی زانو و آرنج بزنید و بعد از یک ربع، با آب بشویید. از آن‌جایی که سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد، به عنوان یک سفید کننده طبیعی به حساب می‌آید. هفته‌ای سه تا چهار مرتبه از این تزرکیب استفاده کنید.

روغن بادام

رفع تیرگی آرنج و زانو: چند قطره روغن بادام را روی دستتان بریزید و آرنج و زانو را با آن، ماساژ دهید. در صورتی که این کار را دو بار در روز انجام دهید، شاهد برطرف شدن تیرگی پوستتان خواهید بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا