;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

ماسک یخ سیب زمینی موثر برای بستن منافذ پوستی و محو شدن لک های صورت

ماسک یخ سیب زمینی دارای انواع بسیار مختلفی است که در این مطلب سعی داریم شما را با انواع و همچنین خواص بی شمار این ماسک تاثیرگذار و روشن کننده پوست آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی ماسک یخ سیب زمینی یکی از ماسک های بسیار موثر برای بستن منافذ پوستی، شفاف و روشن تر شدن رنگ پوست کاهش لک های پوستی به شمار می آید که امروزه استفاده از انواع مختلف آن محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است.
بهتر است بدانید که امروزه با پیشرفت جوامع بشری بیماری ها نیز پیشرفت زیادی کرده اند و یکی از راه های نجات انسان از بیماری های مختلف شناخت کامل طبیعت و آشنایی با خواص گیاهان و میوه ها است. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

جالب است: راهکارهای ساده زیبایی تا عید نوروز: چطوری تا قبل از عید جذاب تر و زیباتر شویم؟

خصوصیات ماسک یخ سیب زمینی

ماسک یخ سیب زمینی: بر اساس تحقیقات انجام شده افراد به پوست خود اهمیت بسیار زیادی می دهند و با این حال بر کسی پوشیده نیست که سیب زمینی رنده شده یخ زده برای پوست بسیار مفید است زیرا این محصول پرخاصیت سرشار از ویتامین B6 و ویتامین C می باشد که باعث درمان انواع بیماری های پوستی می شود.
به صراحت می توان گفت که استفاده از ماسک های یخی در میان زنان کره ای بسیار رایج است به گونه ای که آن ها برای زیباتر شدن و صاف شدن پوست شان به صورت مداوم از ماسک های یخی متنوع استفاده خواهند کرد. امروزه معمولا ماسک یخ سیب زمینی به منظور از بین بردن لک های تیره صورت و کاهش منافذ باز پوستی مورد استفاده قرار می گیرد.

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

توجه داشته باشید که سیب زمینی معمولا به روشن شدن رنگدانه های پوستی کمک شایانی می کند و ماسک یخ سیب زمینی را می توانید به تنهایی با آب سیب زمینی درست کنید و یا از ترکیبات دیگر همراه با آن استفاده نمایید. همچنین ماساژ دورانی یخ روی پوست نیز به پاکسازی آن کمک می کند و موجب طراوت، شفافیت، جوانسازی و کاهش چین و چروک های پوستی می شود.

همانطور که مستحضر هستید سیب زمینی برای پوست فواید زیادی دارد که افراد متعددی از آن استفاده می کنند. سیب زمینی علاوه بر استفاده در غذاها کاربرد های دیگری دارد که یکی از آن ها برای پوست مناسب خواهد بود.

جالب است ببینید: جلوگیری از ترک های پوستی به سبک زنان اندونزی که حسابی غوغا کرده است!

کاربرد ماسک یخ سیب زمینی

ماسک یخ سیب زمینی1

لازم به ذکز است که خوردن سیب زمینی آب پز تا استفاده از آن برای صورت متفاوت است. همچنین مواد مغذی که در این محصول نهفته است موجب شده تا بافت های صورت بهبود یافته و خواص آن به صورت انتقال یابد. مواد مغذی بسیاری درون سیب زمینی وجود دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد فوق اشاره کرد:

گوگرد
فسفر
ویتامین B
ویتامین C
آهن
کلسیم
پتاسیم

 به طور کلی سیب زمینی از دسته سبزیجات پرخواصی است که دارای ویتامین های فراوان بوده و سرشار از فایده می باشد. به همین منظور در ادامه سعی کرده ایم تا خواص و فواید ماسک یخ سیب زمینی را به صورت کامل بیان نماییم:

خواص و فواید ماسک یخ سیب زمینی

 استفاده از ماسک سیب زمینی پوست را تغذیه می کند و رنگ پوست را روشن می کند.

ماسک سیب زمینی مانع از بروز چین و چروک های زودرس می شود.
خطوط ریز پوست را از بین می برد.
چربی پوست را متعادل می کند
التهاب و تورم و پف صورت را کاهش می دهد.
باعث سفتی پوست می شود
به بستن منافذ پوستی کمک می کند.
خستگی پوست را کاهش می دهد.
استفاده از ماسک یخ سیب زمینی باعث سفت شدن پوست می شود.
پوست را آبرسانی کرده و به کاهش خشکی پوست کمک می کند.

خیلی کاربردی:جلوگیری از ریزش مژه: اگر بعد از اکستنشن مژه هایتان کم پشت شده است این کارها را انجام دهید

طرز تهیه انواع ماسک یخ سیب زمینی:

ماسک یخ سیب زمینی2

بهتر است بدانید که امروزه انواع مختلفی از ماسک یخ سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرند که در ادامه سعی داریم به بیان آن ها و دستورالعمل تهیه تمامی این ماسک ها بپردازیم:

 ماسک یخ سیب زمینی:
این ماسک علاوه بر کاهش لک های تیره روی پوست موجب روشن شدن رنگ کلی پوست شده و به بستن منافذ باز پوست کمک شایانی خواهد کرد. برای تهیه این نوع ماسک بایستی در ابتدا سیب زمینی را بشویید و بدون این که پوست بگیرید با رنده ریز، رنده کنید. سپس داخل یک پارچه نخی بفشارید تا آب آن به صورت کامل گرفته شود.

سپس آب سیب زمینی را درون قالب های یخ بریزید و به مدت حداقل ۱ شب در فریزر بگذارید تا به صورت کامل یخ بزند. هر بار یکی از قالب های یخ را بردارید و بر روی پوست کاملا تمیز ماساژ دهید و صبر کنید تا پوت خشک شده و صورت شستشو دهید. در نهایت از کرم مرطوب کننده استفاده نمایید.

ماسک یخ سیب زمینی و انار:

ماسک یخ سیب زمینی و انار را می توان یک ماسک فوق العاده برای کمرنگ کردن لک های صورت دانست. برای تهیه این ماسک بایستی یک عدد سیب زمینی را به خوبی ریز رنده رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس نصف لیوان آب انار، آب نصف لیمو ترش را با یکدیگر ترکیب نمایید و در قابل های یخ بریزید و در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

شما می توانید هفته ای دو مرتبه از این ماسک استفاده نمایید. هر بار می توانید یک قالب یخ را بردارید و روی تمام لک ها بکشید. سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ماسک روی صورت خشک شود و در نهایت با آب سرد شستشو دهید.

مطالبی که دیگران در خواندن هستند:

لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

حتما ببینید: با پیله کرم ابریشم به روش ژاپنی از چروک دور چشم خلاص شوید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

دکمه بازگشت به بالا