;
بیماری هاسلامت

چرا روی پیشانی خود جوش می زنم و چگونه می توانم از شر آنها خلاص شوم؟

 جوش روی پیشانی: افرادی که روی پیشانی خود جوش دارند و از آکنه رنج نمی برند، احتمالاً بهداشت صورت را به خوبی رعایت نکرده اند یا از محصولات زیبایی استفاده کرده اند که برای نوع پوستشان مناسب نبوده است.

چرا جوش روی پیشانی به وجود می آید؟

جوش های روی پیشانی مظهر آکنه ولگاریس هستند. در سطح جهانی، تخمین زده می شود که تا 9.4٪ از جمعیت از آکنه ولگاریس رنج می برند . با این حال، شیوع واقعی آن به عنوان تابعی از سن خاص افزایش می یابد. به عنوان مثال، تا 90 درصد از نوجوانان به طور منظم جوش های روی پیشانی و سایر قسمت های صورت ایجاد می کنند.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

در مورد آکنه ولگاریس سوء تفاهم های زیادی وجود دارد. در ابتدا اغلب تصور می شود که این بیماری فقط با خوردن غذاهای بسیار چرب ایجاد می شود. امروزه می دانیم که این یک اختلال التهابی بسیار پیچیده است که می تواند به شکل خفیف، متوسط ​​یا شدید ظاهر شود . ما در بخش سلامت گفتنی به علل ایجاد جوش های روی پیشانی و کارهایی که می توانید در مورد آنها انجام دهید می پردازیم.

جالب است بدانید: فیبروم رحم چیست و چگونه آن را درمان کنیم

آکنه چیست و چرا باعث ایجاد جوش روی پیشانی می شود؟

 جوش روی پیشانی

جوش های روی پیشانی آزاردهنده هستند. این یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است.
کارشناسان از آکنه ولگاریس به عنوان یک اختلال التهابی در واحدهای پیلوسباسه یاد می کنند. واحدهای پیلوسباسه هم فولیکول مو و هم غده چربی را گروه بندی می کنند. التهاب این واحدها از جمله باعث هیپرکراتینه شدن فولیکولی و هیپرتروفی غده چربی می شود.

اگرچه آکنه ولگاریس بر جمعیت عمومی تأثیر می گذارد، اما در دوران شروع بلوغ و در طول دوران نوجوانی بسیار شایع تر است. همان طور که شواهد نشان می دهد این به دلیل افزایش تولید آندروژن توسط غدد فوق کلیوی و غدد جنسی است. همچنین، زیرا در این مرحله حساسیت گیرنده های آندروژن بیشتر است.

خیلی خوب است بخوانید: انواع اختلالات خواب: مدتی است بی خواب شده ام چکار کنم؟

علاوه بر صورت، می تواند نواحی زیر را نیز تحت تأثیر قرار دهد:

گردن
قفسه سینه
شانه ها
قسمت بالایی پشت
همانطور که بدن شروع به بلوغ می کند، هورمون ها غدد چربی را تحریک می کنند تا سبوم (روغن) بیشتری سنتز کنند. آنها می توانند غدد را تا حدی فعال کنند که بیش از حد فعال شوند، سبوم اضافی و سلول های مرده بیش از حد پوست ایجاد کنند.

هنگامی که این اتفاق می افتد، منافذ مسدود می شوند و باکتری ها، به ویژه گونه های Propionibacterium acnes ، می توانند در منافذ به دام افتاده و تولید مثل کنند . در نتیجه پوست متورم و قرمز می شود. به این ترتیب آکنه شروع می شود و جوش روی پیشانی ظاهر می شود .

حتما بخوانید: 9 نکته برای پیشگیری از آلزایمر در زنان

 جوش روی پیشانی و عوامل ژنتیکی:

مطالعات اخیر نشان داده است که عوامل ژنتیکی و ایمونولوژیک نقش اصلی را در ظهور جوش های صورت دارند. برخلاف تصور رایج، بین متخصصان در مورد تأثیر رژیم غذایی بر آکنه ولگاریس اتفاق نظر وجود ندار . اگرچه اعتقاد بر این است که غذاهایی مانند محصولات لبنی، چربی ها و شکلات می توانند رشد آن را تشویق کنند، اما تا به امروز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد.

آکنه ولگاریس چگونه درمان می شود؟

 جوش روی پیشانی جوش روی پیشانی چیست؟ چطوری درمان کنیم؟

آکنه ولگاریس یک اختلال التهابی است که درمان آن دشوار است. به طور کلی، متخصصان برای دو نوع درمان درخواست می کنند: درمان موضعی و درمان سیستمیک . انتخاب یکی یا دیگری بستگی به شدت، ویژگی ها و علل بروز آن دارد.

داروهای آکنه برای کاهش تولید چربی، سرعت بخشیدن به گردش سلولی پوست، مبارزه با عفونت باکتریایی یا کاهش التهاب کار می کنند. علاوه بر این، از ایجاد اسکار جلوگیری می کند.

برخی از داروهایی که برای درمان جوش روی پیشانی تجویز می شوند:

رتینوئیدها (مانند رتینوئیک اسید، آداپالن، ترتینوئین و غیره).
آنتی بیوتیک ها (مانند مینوسیکلین و داکسی سایکلین، عمدتا).
اسید سالیسیلیک، اسید آزلائیک و اسید تری کلرواستیک.
ایزوترتینوئین .
با توجه به ملاحظات متخصص می توان از داروهای ضد بارداری خوراکی، اسپیرونولاکتون (عمدتاً در آقایان) و درمان های کامل تری مانند غلتک پوستی، میکروسوزن ها یا لیزر CO2 فراکشن شده استفاده کرد. از آنجایی که بیشتر دوره‌ها خفیف هستند، درمان موضعی اغلب برای از بین بردن جوش‌ روی پیشانی مفید است.

حتما بخوانید: 6 علت درد قفسه سینه: چرا وقتی نفس می کشم سینه ام درد می کند؟

 جوش روی پیشانی:

به طور کلی، پیش آگهی آکنه زمانی مثبت است که به موقع اقدام شود . انجام این کار از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا این امر احتمال عواقب به شکل اسکار را کاهش می دهد . بهداشت پوست نیز بخشی از درمان شماست. و عاداتی مانند مالش ندادن، نیشگون گرفتن و یا فشردن جوش های صورت و سایر قسمت های بدن برای جلوگیری از عوارض باید در نظر گرفته شود.

حتما بخوانید: 5 علامت دیابت که کمتر شناخته شده: از شوره سر تا بهبود بینایی

جوش های روی پیشانی: انسداد سطحی پوست

جوش های روی پیشانی قابل پیشگیری است. بهداشت صورت ارتباط تنگاتنگی با ظاهر این جوش ها دارد.
افرادی که جوش های پراکنده روی پیشانی خود دارند، احتمالاً بهداشت صورت را ناکافی نگه داشته اند یا برای مدت معینی از محصولات زیبایی استفاده کرده اند که برای نوع پوستشان مناسب نبوده است.

منافذ پوست به آلودگی بسیار حساس هستند. هنگامی که کثیفی به منافذ نفوذ می کند ، می تواند باعث مسدود شدن آنها شود، به خصوص اگر از محصولات بهداشتی توصیه شده استفاده نشود.

تمیز کردن روزانه باعث حذف عمیق چربی موجود در منافذ می شود.

 توصیه هایی برای از بین بردن جوش روی پیشانی :

به جای اسکراب و صابون از پاک کننده های ملایم پوست استفاده کنید. به هر قیمتی از محصولات قوی یا بسیار معطر خودداری کنید .
اگر به دنبال محصولات آرایشی و مراقبت از پوست هستید، مطمئن شوید که آنها غیر کومدوژن هستند. اگر محصول خاصی به شما جوش سرسیاه داد، آن را بیرون بیندازید.
از مالیدن شدید صورت خود با حوله برای خشک کردن آن خودداری کنید.
کرم ضد آفتاب بدون روغن بخرید.
همچنین می توانید برای درمان های خانگی آکنه مانند آلوئه ورا، عسل، سرکه سیب و غیره درخواست کنید. اینها می توانند به شما در مبارزه با جوش های روی پیشانی کمک کنند. همان طور که قبلاً به شما توصیه کرده ایم، دوره های متوسط ​​یا شدید باید توسط یک متخصص درمان شوند.

پیشگیری یک گزینه عالی است

جوش های روی پیشانی ممکن است به دلایل مختلفی ظاهر شوند. بعضی‌ها هستند که نمی‌توانیم کنترلشان کنیم، اما بعضی‌ها هستند که در توان ماست که از آنها اجتناب کنیم . نوع پوست خود را بشناسید و یک روال بهداشتی صورت را با محصولات مناسب ایجاد کنید.

شستن بلافاصله پس از ورزش یا تعریق بیش از حد، اجتناب از پوشیدن لوازمی که پیشانی شما را منقبض می کنند (مانند کلاه یا روسری)، اجتناب از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید و شستن مکرر دست ها از روش های موثر پیشگیری هستند. اگر مشکل منظم است یا شدت آن در حال افزایش است، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

مطالب جالب و خواندنی دیگر:

چرا زخم های افراد دیابتی به سرعت خوب نمی شود؟

علت نگهداری تخم مرغ خارج از یخچال چیست و چرا شستن تخم مرغ قبل از نگهداری خطرناک است

بهترین فصل برای تزریق واکسن آنفولانزا چه زمانی است؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف بهتر است؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =

دکمه بازگشت به بالا