;
درمان خانگی و گیاهان داروییسلامت

چرا برای بهتر خوابیدن حمام آب گرم خوب است؟

حمام آب گرم: بارها شنیده ایم که حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب به خواب بهتر کمک می کند.

با این حال ما دلایل آن را نمی دانیم. بنابراین، در سلامت امروز گفتنی به شما خواهیم گفت که چرا مفید است و بهترین زمان برای انجام آن چه زمانی است. حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب یکی از تکنیک های توصیه شده برای بهتر خوابیدن است. اگرچه راه حلی برای مشکلات مزمن مانند بی خوابی نیست، اما به نظر می رسد کمک خوبی برای القای استراحت و بهبود کیفیت خواب باشد.

در واقع، یک بررسی سیستماتیک از مزایای حمام آب گرم حمایت می کند و مصرف آن را در زمان خاصی قبل از خواب پیشنهاد می کند. آیا می خواهید در مورد آن بیشتر بدانید؟

از دست نده: تست هوش تعداد گل لاله ها چندتاست؟ 90 درصد مردم اشتباه شمارش می کنند!

حمام آب گرم برای خواب بهتر: چرا کمک می کند؟

حمام کردن با آب گرم قبل از خواب به تغییر دمای داخلی کمک می کند و از این طریق باعث استراحت می شود. برای رسیدن به این نتیجه‌گیری‌ها، محققان 5322 مطالعه را بررسی کردند و از حداقل 12 مورد از روش‌های قوی‌تر استفاده کردند.

 حمام آب گرم در دمای بین ۴۰ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد، حدود ۹۰ دقیقه قبل از رفتن به رختخواب، به افراد کمک می‌کند بهتر بخوابند. به طور خاص، به نظر می رسد که به شما کمک می کند حدود 10 دقیقه سریعتر از حد معمول بخوابید.

حتما بخوانید: چرا هنگام خواب دست ها بی حس می شوند؟

این یافته ها پس از تجزیه و تحلیل اثرات “گرم شدن غیرفعال بدن مبتنی بر آب” بر شاخص های مختلف خواب مانند: تأخیر شروع خواب، یعنی زمانی که از بیداری کامل به خواب می رود، بازده خواب و کیفیت ذهنی خواب به دست امده است.

جالب است بدانید:

خوابیدن با چراغ روشن خطر ابتلا به فشار خون بالا، چاقی و دیابت را افزایش می دهد

علت بیدار شدن از خواب در شب: این 5 غذا باعث بدخوابی می شوند

پدیده های عجیبی که هنگام خواب برای انسان اتفاق می افتد

حمام آب گرم برای خواب بهتر

در حالی که حمام آب گرم درمان بی خوابی نیست، به نظر می رسد که می تواند به القای استراحت کمک کند.

دمای بدن و خواب

تحقیقات علمی در طول زمان ثابت کرده است که ریتم های شبانه روزی عملکردهایی مانند خواب و دمای مرکزی بدن را تنظیم می کند. بنابراین، همچنین مشخص شده است که دمای بدن در اواخر بعد از ظهر یا عصر 2 یا 3 درجه بیشتر افزایش می یابد. در مقابل، در هنگام خواب کمتر است.

زمانی که زمان خواب فرا می رسد، هر فرد به طور متوسط ​​3 تا 6 درجه سانتی گراد کاهش دمای بدن را تجربه می کند. کمترین سطح بین دوره های میانی و بعدی خواب رخ می دهد. هنگامی که زمان بیدار شدن فرا می رسد، دما شروع به تنظیم مجدد می کند.

به طور متناقضی، به نظر می رسد که حمام آب گرم با تحریک گردش خون از هسته داخلی به سمت اطراف، یعنی دست ها و پاها، بدن را خنک می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، غده صنوبری تولید ملاتونین را نشان می دهد و آن زمانی است که باعث خواب می شود.

این چالش رو از دست نده: معمای چه چیزی در تصویر اشتباه است؟

 چرا آب گرم و نه سرد؟

خوب، اگرچه در نگاه اول استفاده از آب سرد برای کاهش دما منطقی تر به نظر می رسد، اما مکانیسم یکسان نیست. آب سرد بدن را درگیر واکنش جنگ یا گریز می کند و هوشیاری را افزایش می دهد.

بنابراین، توصیه ساده است: دوش گرفتن با آب گرم، حدود 10 دقیقه، 90 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب. البته، از آن جایی که شواهد هنوز محدود است، مهم است که احتیاط کنید.

ما نمی توانیم فراموش کنیم که حمام زیاد با آب داغ با عوارض ثانویه همراه است، همان طور که در این مقاله توضیح می دهیم: ” دوش گرفتن با آب بسیار داغ می تواند برای سلامتی خطرناک باشد”.

به نظر می رسد یک دوش آب گرم به شما کمک می کند تا به دمای مناسب برای یک خواب خوب برسید.

حتما بخوانید:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا خوابیدن با پاهای بیرون از لحاف بهتر است؟

3 معایب خوابیدن با گوشی: بعد از این هرگز با تلفن همراه نمی خوابید

انواع اختلالات خواب: مدتی است بی خواب شده ام چکار کنم؟

برای بهتر خوابیدن چه کار دیگری انجام دهیم؟

همان طور که دیدیم، گرفتن حمام آب گرم می تواند یک گزینه در هنگام بروز مشکلات خواب باشد. با این حال، توصیه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانیم برای کمک به داشتن خوابی آرام در نظر بگیریم. طبق اطلاعات بنیاد ملی خواب، این می تواند شامل موارد زیر باشد:

برنامه خواب منظمی داشته باشید. یعنی داشتن زمان یکسانی برای خوابیدن و بیدار شدن حتی در تعطیلات آخر هفته.

از چرت های طولانی بعد از ظهر خودداری کنید. یک چرت 20 یا 30 دقیقه ای کافی است. اگر مشکلات خواب شبانه دارید، بهتر است از آنها اجتناب کنید.

برای انجام تمرینات بدنی. هر دو ورزش متوسط ​​و شدید اثرات مفیدی بر استراحت دارند.

از محیطی راحت و آرام در اتاق اطمینان حاصل کنید. مهم است که تخت تمیز و راحت باشد. علاوه بر این، شما باید از عناصر منحرف کننده مانند دستگاه های تلفن همراه، تلویزیون، کامپیوتر و غیره خودداری کنید.

از مصرف محرک ها خودداری کنید. مانند الکل، تنباکو و کافئین.

فعالیت های آرامش بخش را امتحان کنید. این می تواند خواندن کتاب، مدیتیشن، انجام تمرینات تنفسی، گوش دادن به صداهای طبیعت و غیره باشد.

در نهایت، شایان ذکر است که در مواجهه با مشکلات مداوم خواب یا بی خوابی، بهتر است به متخصص مراجعه کنید. یک متخصص در اختلالات خواب می‌تواند به تعیین منشأ مشکل و مناسب‌ترین درمان‌ها کمک کند.

جالب است بخوانید:

برای این روزها خیلی مهمه: 10 ترفند مراقبت از پوست در هوای آلوده: این پاکسازی عمیق و برای شفاف شدن پوستت انجام بده!

درمان طبیعی برای مبارزه با خروپف و جلوگیری از آپنه خواب

آپی تراپی یا زنبوردرمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

4 سبزی مفید برای دیابتی ها که باید امتحان کنید

5 درمان خانگی برای صاف کردن طبیعی موهایتان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

دکمه بازگشت به بالا