;
سبک زندگیمهارت های زندگی

شستن ظروف آلومینیومی: چگونه قابلمه آلومینیومی سیاه را بدون زور زدن تمیز کنیم؟

شستن ظروف آلومینیومی: گاهی اوقات شستن ظروف آلومینیومی به روش ساده نمی‌تواند به از بین بردن لکه‌ها و تیرگی‌های روی ظروف کمک کند. در این شرایط آشنایی با روش تمیز کردن و برق انداختن ظروف آلومینیومی می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری براق و تمیز به ظروف خود ببخشید. اما چگونه قابلمه آلومینیومی سیاه را تمیز کنیم؟

در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی می‌توانید با نحوه شستن ظروف آلومینیومی و همچنین براق و درخشان کردن این ظروف آشنا شوید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم بدردت می خوره: وسایلی که به خانه انرژی منفی می دهند ولی همه داریم!

 شستن ظروف آلومینیومی

شستن ظروف آلومینیومی1

بسیاری از افراد برای شستن ظروف آلومینیومی از اسکاچ سیمی استفاده می‌کنند، اما این کار موجب ایجاد خط و خش‌های عمیق روی ظروف می‌شود و درخشندگی و زیبایی آن‌ها را از بین می‌برد.

اما برای تمیز کردن ظروف آلومینیومی سوخته و شستن این ظروف به صورت روزمره روش‌های بهتری نیز وجود دارد. در ادامه می‌توانید نحوه شستن ظروف آلومینیومی را به طور یاد بگیرید.

این هم بدردت میخوره: خواص پوست لیمو ترش: ۱۸ کاربرد شگفت انگیز و جالب پوست لیمو که نمی دانستید!

۱- استفاده از جوش شیرین

برای تمیز کردن لکه‌های سیاه و سوختگی‌هایی که در ظروف آلومینیومی ایجاد شده است، می‌توانید از مقداری جوش شیرین استفاده کنید. در این روش باید قابلمه مورد نظرتان را با آب پر کنید.

سپس ۲ تا ۳ قاشق جوش شیرین در آن بریزید. قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید آب برای حدود ۲۰ دقیقه بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا آب خنک شود. حالا می‌توانید با یک اسکاچ قابلمه را تمیز کنید.

۲- استفاده از جوش شیرین و سرکه

نحوه شستن ظروف آلومینیومی با جوش شیرین و سرکه بسیار راحت است. در این روش باید مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و در ظرف مورد نظر بریزید.

چند دقیقه صبر کنید و بعد با یک برس یا اسکاج غیرسیمی ظرف را تمیز کنید. ترکیب سرکه و جوش شیرین به خوبی لکه‌ها و سوختگی روی ظروف آلومینیومی را تمیز می‌کند و ظاهری درخشان به آن می‌بخشد.

شستن ظروف آلومینیومی3

این هم جالبه: اینطوری جلوی بلوغ زودرس فرزندت رو بگیر!

۳- استفاده از سرکه

یکی دیگر از ترفندهای براق کردن ظروف آلومینیومی استفاده از سرکه است. سرکه خاصیت اسیدی دارد و از همین رو به تمیز و براق شدن ظروف آلومینیومی کمک می‌کند.

نحوه شستن ظروف آلومینیومی با سرکه بسیار راحت است. برای شروع باید سرکه را با آب داغ ترکیب کنید. سپس با اسکاچ مقداری از این محلول را بردارید و ابتدا در گوشه‌ای از ظرف تست کنید. اگر رنگ ظرف خراب نشد، می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن ظرف مورد نظرتان استفاده کنید.

در این روش نباید سرکه را به صورت مستقیم در ظرف آلومینیومی بریزید، زیرا این کار موجب آسیب دیدن ظرف می‌شود. می‌توانید مقداری از سرکه رقیق شده را با اسکاچ بردارید و ظرف را به آن آغشته کنید سپس ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد ظرف را بشویید.

۴- تمیز کردن ظروف آلومینیومی با زغال

راهکار بعدی که می‌توانید برای از بین بردن لکه و سوختگی روی ظروف آلومینیومی استفاده کنید، خاکستر زغال است. در این روش باید با کمک اسکاچ مقداری زغال بردارید و تمام سطح ظرف را به آن آغشته کنید. در ادامه چند دقیقه صبر کنید و بعد ظرف را بشویید.

۵- تمیز کردن ظروف آلومینیومی با لیمو ترش

شستن ظروف آلومینیومی2

لیمو ترش یک محلول تمیز کننده آلومینیوم است که به براق شدن آن کمک می‌کند و موجب صیقل دادن آلومینیوم می‌شود. در این روش باید نصف لیوان آبلیمو را با یک لیوان آب ترکیب کنید و در ظرف آلومینیومی بریزید.

سپس ظرف مورد نظرتان را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. بعد از چند دقیقه سوختگی‌ها و تیرگی‌های ظرف از بین می‌روند و ظرف شما سفید و درخشان می‌شود.

۶- استفاده از سیب برای برق انداختن ظروف آلومینیوم

نحوه براق کردن ظروف آلومینیومی با سیب بسیار راحت است. در این روش باید از پوست سیب برای درخشان کردن ظروف استفاده کنید. پوست سیب را در ظرف مورد نظرتان بریزید و بعد آن را با آب پر کنید.

حالا ظرف را برای مدت ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت روی شعله گاز قرار دهید تا بجوشد. در نهایت ظرف را تخلیه کنید و آن را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید تا درخشان شود.

۷- استفاده از پودر تارتار

نحوه شستن ظروف آلومینیومی با پودر تارتار یکی دیگر از روش‌های موثر است که باید امتحان کنید. برای این کار باید ۲ قاشق پودر تارتار که در شیرینی پزی استفاده می‌شود را به نصف فنجان سرکه اضافه کنید.

سپس این ترکیب را همراه با ۱ لیتر آب در قابلمه آلومینیومی بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید برای ۱۰ دقیقه بجوشد. سپس شعله گاز را خاموش کنید. حالا قابلمه را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید تا تمیز شود.

۸- استفاده از بوراکس

یکی دیگر از روش‌هایی که برای برق انداختن ظروف آلومینیومی استفاده می‌شود، استفاده از پودر بوراکس است. در این روش باید مقداری از این پودر را با آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند.

سپس خمیر را روی لکه ایجاد شده قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید. در ادامه با یک مسواک یا برس نرم خمیر را روی محل لکه بمالید و بعد ظرف را بشویید. معمولا رستوران‌ها از این روش برای برق انداختن ظروف خود استفاده می‌کنند.

علت سیاه شدن ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی چیست؟

اگر برای شستن ظروف آلومینیومی از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، این ظروف خیلی زود اکسید می‌شوند و ظاهر کدر و سیاه به خود می‌گیرند. قرار دادن ظروف آلومینیومی در ماشین ظرفشویی موجب ایجاد لکه‌هایی تیره روی ظروف می‌شود، از همین رو بهتر است این ظروف را تنها با دست بشویید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا