;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

6 غذای نشاسته ای که اگر می خواهید وزن کم کنید باید از آنها اجتناب کنید

کم کردن وزن: اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، باید مراقب غذاهای حاوی نشاسته باشید. دربخش سلامت لیستی از 6 غذای نشاسته ای وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

نشاسته یک کربوهیدرات پیچیده است که از مولکول های قند با زنجیره بلند تشکیل شده است. قند خون را افزایش می دهد و قند خون اضافی به بدن ما سیگنال می دهد که آن را ذخیره کند و در نتیجه وزن اضافه می کند.

اگر در تلاش برای کم کردن وزن هستید، باید مراقب غذاهای حاوی نشاسته باشید. در گفتنی امروز لیستی از 6 غذای نشاسته ای آورده شده است که اگر می خواهید کاهش وزن داشته باشید، باید تا حد امکان مصرف آن ها را کم کنید.

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

غذاهای نشاسته ای که برای کم کردن وزن نباید خورد:

غذاهای نشاسته ای که برای کم کردن وزن نباید خورد

1. چیپس سیب زمینی

در میان تمام غذاهای نشاسته ای، چیپس سیب زمینی مطمئنا بدترین است. این نه تنها حاوی طعم دهنده، مواد افزودنی، چربی و شکر اضافی است، بلکه سیب زمینی دارای نشاسته بالایی است.

200 کالری چیپس سیب زمینی حاوی حدود 42 گرم کربوهیدرات است. همچنین دارای مقدار خطرناکی سدیم و چربی ترانس است که می تواند منجر به چاقی، بیماری قلبی و دیابت شود.

می توانید چیپس سیب زمینی را با میان وعده های سالم مانند چیپس کلم پیچ، کرفس و تکه های سیب با کره بادام زمینی جایگزین کنید.

جالب است بخوانید:

درمان منافذ باز پوست به صورت قطعی: خداحافظی با پوست پرتقالی

آیا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

2. برنج سفید

برنج سفید یک غذای اصلی در سرتاسر جهان است زیرا طبخ آن آسان و همه کاره است. اما سرشار از کالری است و مقدار زیادی نشاسته دارد.

یک فنجان برنج سفید 200 کالری دارد که حدود 47 گرم آن کربوهیدرات است. همچنین در طول فرآیند تصفیه از تمام مواد معدنی و ویتامین های خود محروم می شود.

برای کم کردن وزن: برنج سفید باید به هر قیمتی مصرف نشود یا با برنج قهوه ای جایگزین شود، زیرا گزینه سالم تری است.

جالب است بدانید: آیا خوردن برنج باعث افزایش وزن می شود؟

3. نان سفید

نان سفید یک غذای رایج صبحانه است زیرا ارزان و به راحتی در دسترس است. اما کربوهیدرات و قند بالایی دارد که باعث افزایش وزن می شود. همچنین دارای شاخص گلیسمی بالایی است که باعث افزایش سطح انسولین و در نتیجه دیابت می شود.

یک تکه نان سفید معادل 3.7 قاشق شکر دارد، در حالی که یک تکه نان سبوس دار معادل سه قاشق شکر است. از این رو، این یک جایگزین عالی است زیرا حاوی مقدار نسبتاً کمتری قند است و به همان اندازه خوشمزه است.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی محل اسکناس به شما ثابت می کند که چقدر دقت دارید!

4. ماکارونی تصفیه شده

اگر  قصد کم کردن وزن دارید و می‌خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، حتماً باید از مصرف ماکارونی تصفیه شده خودداری کنید. این نه تنها قند بالایی دارد، بلکه فیبر و مواد مغذی آن نیز حذف شده است.

بدن ما آن را درست مانند قند هضم می کند و ذخایر چربی را به شکم ما می فرستد. ماکارونی غلات کامل یک جایگزین خوب و سالم است.

حتما بخوانید: ماکارونی چاق کننده است؟ آیا خوردن آن باعث افزایش وزن می شود؟

5. غلات صبحانه شیرین

این دانش عمومی است که اگر مقدار بیش از حد قند مصرف کنید، بدن شما آن را به چربی تبدیل می کند. غلات صبحانه قندی حاوی قند اضافه شده و نشاسته بالایی هستند که هر دو به افزایش وزن کمک می کنند.

غلات سبوس دار به عنوان یک جایگزین عالی برای سلامتی عمل می کنند.

6. سبزیجات نشاسته ای

سبزیجاتی مانند سیب زمینی، ازگیل و سیب زمینی شیرین سرشار از نشاسته هستند و زمانی که در تلاش برای کم کردن وزن هستید کمکی نمی کنند. یک وعده متوسط ​​150 گرم سیب زمینی حاوی چهار قاشق غذاخوری شکر است.

اگر برنامه کم کردن وزن دارید، ضروری است که غذاهای نشاسته ای ذکر شده را محدود یا اجتناب کنید.

لینک های مرتبط:

خیلی جالبه بخونید: آیا اعتیاد به عشق وجود دارد؟ چگونه باید درمان کرد؟

این تست چالشی رو ببین: معمای قتل سری که هیچ کس نتوانست حل کند: چه کسی باعث مرگ مرد شده؟!!

3 معایب خوابیدن با گوشی: بعد از این هرگز با تلفن همراه نمی خوابید

غذاهای مورد علاقه دیکتاتورهای تاریخ: از آدمخواری تا مار کبابی!

درمان طبیعی کلسترول: چگونه کلسترول را بدون دارو کاهش دهیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − یک =

دکمه بازگشت به بالا