;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

رژیم غذایی دیابت: بهترین خشکبار برای کنترل قند خون

رژیم غذایی دیابت: بیماران دیابتی می توانند میوه های خشک بخورند. در سلامت امروز گفتنی چند میوه خشک مناسب دیابت آورده شده است.

دیابت از شایع‌ترین بیماری‌ها در سطح جهان به شمار می‌رود. در حال حاضر میلیون‌ها نفر در هر رده سنی به این بیماری مبتلا هستند. دیابت به دلایل متعددی می‌تواند بروز کند که عمده‌ترین و اصلی‌ترین دلایل آن تغذیه ناسالم، عامل وراثت و عدم تحرک کافیست.

شاید جالب باشد: پروتز سینه انجام دهیم یا تزریق چربی؟ اگه می خواهید پروتز سینه انجام دهید حتما این مطلب را بخوانید

افرادی که از مادران دیابتی متولد می‌شوند و مستعد دیابت هستند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند. تغذیه افراد دیابتی و برنامه غذایی دیابتی موضوعی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم.

جالب است بدانید: 7 راهکار حفظ زیبایی بدن به سبک چینی: در سن پایین بچه دار نمی شوند!

سطح بالای قند خون را می توان با یک رویکرد جمعی به رژیم غذایی و سبک زندگی کنترل کرد. اتخاذ عادات غذایی سالم و تغییر سبک زندگی فعال می تواند نقش مهمی در مدیریت و همچنین معکوس کردن دیابت داشته باشد.

یکی از مراحل اصلی مدیریت دیابت، کاهش مصرف قند و چربی است. اکثر بیماران دیابتی تصور می کنند که میوه های خشک سرشار از قند و چربی هستند، به همین دلیل از خوردن آنها اجتناب می کنند.

خیلی جالبه بخونید: آیا اعتیاد به عشق وجود دارد؟ چگونه باید درمان کرد؟

با این حال میوه‌های خشک ابرغذاهایی هستند که در واقع می‌توانند به کنترل قند خون کمک کنند. ما در اینجا برخی از میوه های خشک را فهرست کرده ایم که برای مدیریت دیابت مفید هستند.

رژیم غذایی دیابت: بهترین خشکبار برای کنترل قند خون

طبق گزارش فدراسیون بین المللی دیابت، افراد مبتلا به دیابت در حال افزایش هستند، که نگران کننده است. همچنین، این می تواند تهدیدی برای نسل های آینده باشد زیرا تمایل به ابتلا به دیابت می تواند توسط والدینشان به آنها منتقل شود. بنابراین، پیشگیری و مدیریت دیابت ضروری است.

رژیم غذایی دیابت: تغذیه سالم و فعالیت بدنی خوب نقش کلیدی در کنترل دیابت دارد. مطمئن شوید که این میوه‌های خشک را روزانه می‌خورید تا از مواد مغذی کافی و بدون افزایش سطح گلوکز خون برخوردار شوید.

حتما بخوانید: مزایا و معایب رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

بادام

رژیم غذایی دیابت: جدا از این که بادام بسیار مغذی است، چیزی که بادام را برای دیابت عالی می کند این است که کلسترول آن صفر است که برای کاهش سطح کلسترول بد در بدن بسیار مهم است. کنترل کلسترول برای کاهش گلوکز خون در بدن بسیار مهم است. علاوه بر این، بادام همچنین دارای منیزیم بالایی است که سیستم عصبی را تقویت می کند و به کنترل فشار خون کمک می کند (که می تواند در هنگام دیابت بدتر شود).

خیلی جالبه: آزمون شناسایی محل اسکناس به شما ثابت می کند که چقدر دقت دارید!

گردو

رژیم غذایی دیابت: این آجیل های مغزی شکل انسان خوشمزه، مغذی و سرشار از مواد مغذی ضروری هستند. یکی از مهم ترین مواد مغذی موجود در گردو، اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت قلب و عروق ضروری است. مصرف منظم آن می تواند خطر حمله قلبی و سکته را کاهش دهد. گردو همچنین حاوی آلفا لیپوئیک اسید (ALA) است که می تواند التهاب را برای پیشگیری و مدیریت دیابت کنترل کند. حتی پزشکان به بیماران دیابتی توصیه می کنند که گردو را به دلیل فواید فراوان آن مصرف کنند.

جالب است بدانید: چرا قد انسان در صبح با عصر متفاوت است؟

خرما

رژیم غذایی دیابت: دیابتی ها بیشترین هوس قند را دارند. میل به شیرینی می تواند عوارض زیادی داشته باشد، به خصوص اگر دندان شیرینی دارید. در حالی که لازم است از خوردن شکر فرآوری شده خودداری کنید، می توانید قند طبیعی میوه ها و میوه های خشک را البته در حد اعتدال مصرف کنید. خرما سرشار از ویتامین های A، B1، B2، B3، B5 و C است. مواد معدنی شامل فیبر، آهن و منیزیم است. مصرف خرما می تواند حرکات روده را تقویت کرده و هضم را بهبود بخشد. در مجموع، خرما بهترین جایگزین برای شیرینی است.

حتما بخوانید: 8 غذای غنی از ید برای بهبود سلامت غده تیروئید

بادام زمینی

رژیم غذایی دیابت: کره بادام زمینی به دلایلی سالم در نظر گرفته می شود. بادام زمینی شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که سالم است و گلوکز خون شما را افزایش نمی دهد. به افراد دیابتی توصیه می شود که بادام زمینی را به دلیل داشتن ضریب سلامتی برای میان وعده مصرف کنند. بادام زمینی دارای کلسترول پایین، پروتئین بالا و فیبر است که برای کنترل دیابت عالی است.

بخوانید: با بهترین گیاه برای چربی خون آشنا شوید: قاتل بیماری شایع مردم!

پسته

رژیم غذایی دیابت: میوه‌ خشک سالمی است که سرشار از چربی‌های تک غیراشباع، فیبر، کربوهیدرات‌های پیچیده، پروتئین بالا، ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است. پسته به کاهش التهاب که برای دیابت ضروری است کمک می کند. علاوه بر این، خوردن پسته می تواند چندین فواید سلامتی دیگر را نیز به همراه داشته باشد.

شاید جالب باشد: ورزش آسان برای افراد پرمشغله: بدون خستگی ورزش کنید

علائم بیماری قند خون

اگر قند خون برای مدت طولانی بالاتر باشد شما به دیابت مبتلا هستید. این بیماری یکی از شایع ترین بیماری های جهان است که هرساله شمار مبتلایان به آن افزایش می یابد. بیماری قند خون در مراحل اولیه ممکن است هیچ نوع علائمی نداشته باشد و تنها با آزمایش خون تشخیص داده شود. به طور کلی علائم بیماری قند خون عبارتند از:

شاید جالب باشد: 8 غذای غنی از ید برای بهبود سلامت غده تیروئید

  • تشنگی بیش از حد
  • خشکی دهان
  • سر درد
  • تهوع
  • احساس سبکی سر
  • ادرار مکرر
  • گرسنگی بیش از اندازه
  • تاری دید
  • ترمیم آهسته زخم ها
  • خستگی غیر معمول
  • کاهش وزن

همچنین بخوانید: رژیم لاغری با خوردن: 15 غذایی که برای لاغری باید بخورید!

قند خون و اصلاح سبک زندگی

داشتن یک سبک زندگی سالم تا حد زیادی می‌تواند در کنترل قند خون و حفظ آن در محدوده نرمال موثر باشد. نکات زیر را فراموش نکنید:

سعی کنید رژیم غذایی انتخابی‌تان سرشار از میوه‌ها و سبزیجات تازه باشد. مصرف قند و چربی را محدود کنید.
انجام ورزش را به بخشی از برنامه روتین روزانه‌تان تبدیل کنید. ورزش‌هایی از قبیل پیاده‌روی، دویدن و شنا کردن می‌توانند انتخاب‌های مناسبی برای شما باشند.
آب بنوشید. سعی کنید آب را جایگزین نوشیدنی‌های گازدار و شیرین کنید.
درصورتی که دچار هیپوگلیسمی یا هایپرگلیسمی شدید، با پزشک خود برای مدیریت شرایط مشورت کنید.

لینک های مرتبط:

چرا همیشه بی حالم؟+علل خستگی و بی حالی مفرط

این تست چالشی رو ببین: معمای قتل سری که هیچ کس نتوانست حل کند: چه کسی باعث مرگ مرد شده؟!!

10 تا از بهترین میوه ها برای کاهش وزن

از خوردن میوه غافل نشو : 5 خاصیت میوه برای سلامت بدن

رژیم لاغری با خوردن: 15 غذایی که برای لاغری باید بخورید!

پروتئین در غذا بدون گوشت: با این غذاهای گیاهی گوشت را کنار بگذارید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا