;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان: واسه اونایی که رژیم دارند و نمیخوان چاق بشند!

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان: کم نیستند افرادی که دوست دارند با کمک روزه گرفتن در ماه رمضان وزن کم کرده و برنامه کاهش وزن خود را بهتر از قبل پیش ببرند اما گاهاً این افراد با نتیجه عکس روبرو شده و به جای لاغر شدن چند کیلویی هم وزن اضافه می‌کنند و مهمترین دلیل این مسئله فقط رژیم غذایی نادرست در ماه رمضان است.

در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه چند راه حل برای این افراد خواهیم گفت تا در کنار روزه گرفتن، برنامه رژیم لاغری خود را نیز با موفقیت پیش ببرند. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم مفیده: رژیم غذایی برای کودکان چاق: درمان چاقی کودکان بدون اینکه بهشون سخت بگذره!

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان: واسه اونایی که رژیم دارند

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان3

بدون سحری روزه نگیرید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، یکی از اشتباهات بزرگی که افرادی که رژیم دارند در ماه رمضان مرتکب می‌شوند روزه گرفتن بدون سحری است. آنها تصور می‌کنند با نخوردن سحری وزن بیشتری را کم می‌کنند در صورتی که این مسئله به نفع آنها نیست و اینگونه، میل به خوردن را در خود بیشتر می‌کنند.

این هم جالبه: حرکات ضد پیری: بیا ببین ژاپنی ها برای جوانی چکار می کنند؟!+ عکس

افطاری سنگین نخورید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، خوردن افطاری سنگین در حدی که جایی برای خوردن سحری نداشته باشید روال کاهش وزن شما را دچار اختلال می‌سازد. اگر دوست دارید روزه بگیرید و چاق نشوید این را در نظر داشته باشید که وعده‌های غذایی شما باید سبک و مکرر باشد؛ یعنی شما 3 وعده غذایی افطار، شام و سحری را حتما باید داشته باشید البته با مواد غذایی مناسب و سالم.

به اندازه آب بخورید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، نه تنها برای افرادی که برنامه لاغری دارند بلکه برای تمام روزه‌داران این توصیه اهمیت ویژه‌ای دارد. بدن به میزان مشخصی از آب برای انجام فعالیت‌های مهم اعضای داخلی نیاز دارد پس سعی کنید بین وعده افطار تا سحر به اندازه کافی آب بنوشید.

مصرف میوه و سبزی فراموش نشود

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، یکی از موارد ثابت در انواع رژیم لاغری مصرف میوه و سبزیجات است که در ماه رمضان کاهش پیدا می‌کند و این کاهش میتواند روند لاغری را کند تر کند، پس از هر فرصت مناسب برای مصرف میوه و سبزیجات استفاده کنید.

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان2

این هم جالبه: پودر هسته انبه: دیگه دور نریز باهاش کره درست کن؛ اگه لاغر نمیشی عالیه!

ورزش و پیاده‌روی را ترک نکنید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، برای بسیاری از شما انجام ورزش طبق روتین همیشگی و قبل از ماه رمضان، در این ایام کمی دشوار است اما این دشواری نباید دلیلی برای ترک کامل آن شود. میتوانید ورزش را به ساعات بعد از افطار موکول کرده و کمی سبک‌تر آن را انجام دهید.

بیش از حد شیرینی نخورید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، در افطار ماه رمضان به دلیل آزاد شدن انسولین زیاد و به‌طور ناگهانی که نتیجه آن کاهش قند خون است، افراد تمایل بیشتری برای خوردن غذاهای قندی دارند تا سطح قند خون خود را به همان صورت نگه دارند پس مصرف خرما، زولبیا و بامیه و نوشیدنی های شیرین بالاست، مصرف قند زیاد خود می‌تواند برای سلامتی آسیب‌رسان بوده و تمایل به پرخوری را افزایش داده و موجب چاقی و اضافه وزن شود.

چربی‌های سالم مصرف کنید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، در ماه رمضان چربی‌های سالم را جایگزین قندها و کربوهیدرات‌های ساده کنید تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کرده و در نتیجه میل شما به غذا کاهش پیدا ‌کند.چربی‌های سالم، یعنی انواع چربی‌هایی که در تخم مرغ و میوه‌هایی همچون نارگیل، آووکادو و مغزها وجود دارند.

پروتئین بیشتر مصرف کنید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، برنامه های غذایی سرشار از پروتئین منجر به کاهش وزن می شوند پس در ماه رمضان غذاهای دارای پروتئین مثل مرغ، گوشت، تخم مرغ و… بخورید،پروتئین بسیار سیر کننده است، یعنی با خوردن آن برای مدت زمان طولانی تری سیر خواهید ماند.

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان1

خوابتان را تنظیم نمایید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، با آغاز ماه مبارک رمضان برخی از افراد خوابشان به هم می ریزد و خواب ناکافی دارند، تاثیر خواب بر کاهش وزن کاملا مشهود است. کمبود خواب، سبب برهم خوردن متابولیسم شده و توانایی بدن برای پردازش انسولین (هورمونی که برای تبدیل قند، نشاسته و سایر غذاها به انرژی لازم است) کاهش می‌یابد.

ادویه جات را فراموش نکنید

جلوگیری از چاقی در ماه رمضان، اکثر ادویه‌ها به دلیل خواص تغذیه‌ای خود می‌توانند با کاهش اشتها و سوزاندن کالری به کاهش وزن کمک کنند پس با اضافه کردن ادویه‌جاتی چون زردچوبه، دارچین و… به وعده‌های خود در ماه رمضان به کاهش بیشتر وزن کمک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 14 =

دکمه بازگشت به بالا