;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

7 غذایی که اگر می خواهید وزن کم کنید باید فوراً مصرف آن را متوقف کنید

کاهش وزن: رژیم غذایی نقش کلیدی در کنترل وزن دارد. در اینجا برخی از غذاهایی که برای کاهش وزن سریعتر، نباید مصرف کنید، آورده شده است.

یکی از مهم ترین نکات برای کاهش وزن، کاهش کالری است. هر چه کالری کمتری بخورید، انرژی ذخیره شده بدن را سریعتر می سوزانید. با این حال، این تنها نیمی از اطلاعاتی است که در مورد کالری شماری نیاز دارید.

بسیاری از مردم نمی دانند که دو نوع کالری وجود دارد: کالری خالی و کالری متراکم مواد مغذی. همانطور که از نام آن پیداست، کالری های خالی تقریباً بی ارزش هستند. از سوی دیگر، کالری‌های غنی از مواد مغذی، باعث تقویت تغذیه‌ای می‌شوند، زیرا می‌توانند سلامتی را تقویت کنند.

 

نکته کلیدی محدود کردن کالری های خالی و جایگزینی آنها با غذاهای کالری مغذی است. شما احساس سلامتی بیشتری خواهید کرد و سریعتر به اهداف کاهش وزن خود خواهید رسید. با بخش سلامت گفتنی همراه باشید.

از دست نده: تست هوش تعداد گل لاله ها چندتاست؟ 90 درصد مردم اشتباه شمارش می کنند!

هفت غذا که ممکن است مانع از کاهش وزن شما شوند:

سیب زمینی سرخ کرده

کاهش وزن-سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ شده جز غذاهای پر کربوهیدرات و پرچرب است. سیب زمینی سرخ کرده تقریباً برای همه ما یک لذت گناه است. اگر این را تبدیل به یک عادت کنید، به کاهش وزن شما کمکی نمی کند. افرادی که به طور منظم سیب زمینی سرخ کرده می خورند بیشتر در معرض خطر ابتلا به چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی هستند.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی محل اسکناس به شما ثابت می کند که چقدر دقت دارید!

چیپس سیب زمینی

یکی از میان‌وعده‌هایی که برای اکثر افراد مصرف می‌شود، یک بسته چیپس است. اینها ممکن است سبک به نظر برسند اما پر از کالری خالی هستند و ارزش غذایی صفر دارند. چیپس سیب زمینی سرشار از کربوهیدرات، چربی و کالری است. علاوه بر این، چیپس سیب زمینی چاشنی شده یا طعم دار آسیب بیشتری وارد می کند زیرا چربی و سدیم بیش از حد آنها وجود دارد. مصرف منظم چیپس سیب زمینی و ویفر فقط باعث افزایش وزن می شود و از راه های نامطلوب دیگری بر سلامت شما تأثیر می گذارد.

خیلی جالبه بخونید: آیا اعتیاد به عشق وجود دارد؟ چگونه باید درمان کرد؟

نوشابه رژیمی

کاهش وزن-نوشابه رژیمی

به نظر شما نوشابه رژیمی یا نوشابه رژیمی مفید است؟ از شکستن حباب شما متأسفیم، اما نوشابه های رژیمی هنوز کاملاً ناسالم هستند. آنها ادعا می کنند که بدون قند هستند اما مقدار مشخصی شیرین کننده های مصنوعی و گاز دی اکسید کربن دارند که طعم متمایز آنها را به آنها می دهد. اگر می خواهید وزن کم کنید، باید نوشیدنی های نوشابه را به طور کامل کاهش دهید و به جای آن از آب غیر گازدار استفاده کنید.

همچنین بخوانید: 5 ماده غذایی سالم برای کاهش وزن و لاغری که باید بدانید

آب میوه های بسته بندی شده

آب میوه ها سالم و مغذی هستند اما فقط زمانی که تازه باشند. آب میوه های بسته بندی شده (هرچقدر هم که ادعا می کنند طبیعی هستند) غیر طبیعی هستند. اینها قندهای مصنوعی، رنگ‌ها، طعم‌دهنده‌ها و مواد نگهدارنده دارند که باعث می‌شوند این آب میوه‌ها ماه‌ها دوام بیاورند. برای فروش این آب میوه ها، شرکت ها آنها را سالم تبلیغ می کنند اما باید قبل از مصرف، محتویات آن را بررسی کنید. برای بهره مندی از حداکثر فواید، بهتر است از میوه های کامل یا آب میوه تازه استفاده کنید.

غذاهایی که برای کاهش وزن باید از آنها اجتناب کرد

ماست طعم دار

ماست طعم دار

ماست یک ماده غذایی پروبیوتیک است که غلظت باکتری های خوب روده را برای ارتقای سلامت دستگاه گوارش افزایش می دهد. با این حال، اگر هدفتان کاهش وزن است، ماست طعم دار مصرف نکنید. در صورت تمایل می توانید پوره میوه تازه را به ماست خود اضافه کنید تا طعم دار شود. ماست طعم دار بسته بندی شده حاوی قند بالایی است. به جای آن به سراغ ماست یونانی بدون طعم بروید زیرا سالم، کم کالری و غنی از مواد مغذی است.

همچنین بخوانید: مزایا و معایب رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

بستنی

بستنی

همه ما عاشق بستنی هستیم و هزاران طعم برای کام ما وجود دارد. اما خوب حتی بستنی ها نیز برای کاهش وزن مناسب نیستند. اینها لبنیات، قندها و چربی هایی دارند که می توانند روند کاهش وزن را مختل کنند. افرادی که به طور معمول بستنی می خورند (تقریباً روزانه) باید مصرف خود را کاهش دهند. در عوض بستنی های میوه ای در خانه درست کنید که هوس سرماخوردگی و شیرینی شما را برطرف کند.

غذاهایی که برای کاهش وزن باید از آنها اجتناب کرد

شکلات

شکلات

به طور عمده دو نوع شکلات وجود دارد – شیری و تیره. در حالی که شکلات‌های تلخ سالم‌تر هستند، شکلات‌های شیری، به‌ویژه برای افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، سالم‌تر نیستند. شکلات های شیری حاوی لبنیات و قند هستند که برای کاهش وزن و همچنین سلامت کلی مفید نیستند. اگر به خوردن شکلات علاقه دارید، به جای آن شکلات تلخ و در حد اعتدال مصرف کنید. اینها از کاکائو تشکیل شده اند که برای کاهش وزن و همچنین سلامت کلی بسیار عالی است.

لینک های مرتبط :

این تست چالشی رو ببین: معمای قتل سری که هیچ کس نتوانست حل کند: چه کسی باعث مرگ مرد شده؟!!

رژیم غذایی دیابت: بهترین خشکبار برای کنترل قند خون

شاخص توده بدنی یا BMI و انواع چاقی را بشناسید

ماکارونی چاق کننده است؟ آیا خوردن آن باعث افزایش وزن می شود؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا