;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

مزایا و معایب رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

رژیم تخم مرغ: بسیاری از مردم از رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن پیروی می کنند، اما آیا واقعا ارزش آن را دارد؟ بیایید در این مقاله بدانیم.

دنیا پر از رژیم های لاغری است و یکی از آنها رژیم تخم مرغ است. این یک رژیم غذایی کمتر شناخته شده برای کاهش وزن است زیرا مردم معمولاً تخم مرغ را برای افزایش پروتئین مصرفی مصرف می کنند.

در یک رژیم غذایی تخم مرغ، قرار است یک وعده غذایی حاوی تخم مرغ یک بار در روز بخورید. ایده این رژیم افزایش مصرف پروتئین و در عین حال محدود کردن کربوهیدرات ها و چربی ها است که اعتقاد بر این است که به کاهش وزن سریعتر بدون کاهش توده عضلانی کمک می کند.

خیلی جالبه بخونید: آیا اعتیاد به عشق وجود دارد؟ چگونه باید درمان کرد؟

انواع مختلفی از این رژیم غذایی وجود دارد که در این مقاله بخش سلامت با مزایا و معایب آن صحبت خواهیم کرد. با گفتنی همراه شوید.

مزایا و معایب رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

تخم مرغ سرشار از مواد مغذی است و بنابراین گنجاندن آن در رژیم غذایی روزانه همیشه ایده خوبی است. با این حال، پیروی از رژیم غذایی تخم مرغ آسان نیست، زیرا تخم مرغ فاقد کربوهیدرات و فیبر است که می تواند بعد از چند ساعت احساس گرسنگی در شما ایجاد کند. علاوه بر این، می توانید از خوردن هر روز و چند بار در روز تخم مرغ خسته شوید.

انواع رژیم تخم مرغ

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

رژیم تخم مرغ-انواع رژیم تخم مرغ

انواع مختلفی از رژیم غذایی تخم مرغ وجود دارد. در اینجا یک تفکیک وجود دارد:

1. رژیم 14 روزه تخم مرغ:

در این طرح شما فقط می توانید سه وعده غذایی در روز داشته باشید که یکی از آنها باید تخم مرغ داشته باشد. تنها سه وعده غذایی و بدون میان وعده این برنامه غذایی را کمی سخت می کند، اما ممکن است در نهایت مقدار زیادی از دست بدهید، هرچند به تدریج. به غیر از تخم مرغ، می توانید پروتئین های بدون چربی در این رژیم غذایی داشته باشید. توصیه می شود در این دو هفته فقط تخم مرغ آب پز مصرف کنید.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی محل اسکناس به شما ثابت می کند که چقدر دقت دارید!

2. رژیم غذایی فقط تخم مرغ:

این یک برنامه رژیم غذایی تکی است که در آن شما مجاز هستید در تمام روز فقط تخم مرغ بخورید. این در واقع یک رژیم کاهش وزن سخت و ناسالم است.

3. رژیم تخم مرغ طبی:

در این رژیم، فرد باید روزی سه بار یک عدد تخم مرغ همراه با یک تکه نان بخورد. در کنار این، می توانید میوه و سبزیجات نامحدودی داشته باشید اما روغن یا چربی نداشته باشید.

همچنین بخوانید: 5 ماده غذایی سالم برای کاهش وزن و لاغری که باید بدانید

مضرات رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

بیشتر از فواید، پیروی از رژیم غذایی تخم مرغ مضراتی نیز دارد.

کلسترول بالا: زرده تخم مرغ کلسترول بالایی دارد و بنابراین مصرف زیاد تخم مرغ خطر ابتلا به کلسترول بالا را افزایش می دهد. این برای افرادی که دارای کلسترول و مشکلات فشار خون بالا هستند مضر است.

فیبر کم: فیبر برای سلامت دستگاه گوارش ضروری است. تخم مرغ فاقد فیبر است و ممکن است در حرکات روده شما اختلال ایجاد کند. ممکن است به دلیل پیروی از رژیم غذایی فقط تخم مرغ دچار یبوست و سوء هاضمه شوید.

کمبود کلسیم: از آنجایی که لبنیات از رژیم غذایی تخم مرغ حذف شده است، کلسیم کافی دریافت نمی کنید. این ممکن است در برخی افراد منجر به کمبود کلسیم شود.

تراکم استخوان ضعیف: اگر کلسیم کافی مصرف نکنید، بیشتر در معرض خطر کاهش تراکم استخوان هستید. با گذشت زمان، ممکن است به دلیل تراکم استخوان کم، مشکلات سلامت قلب ایجاد کنید. این امر به ویژه برای زنان می تواند فاجعه بار باشد زیرا تراکم استخوان آنها در مقایسه با مردان کم است.

همچنین بخوانید: ماکارونی چاق کننده است؟ آیا خوردن آن باعث افزایش وزن می شود؟

مزایای رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن

چند دلیل وجود دارد که چرا رژیم تخم مرغ ممکن است برای کاهش وزن موفقیت آمیز باشد. یکی از آنها مشخصات غذایی غنی تخم مرغ است. این ها مواد مغذی متراکم و کم کالری هستند که برای کاهش وزن به آن نیاز دارید. با این حال، این کاهش وزن سریعی که ممکن است با این برنامه رژیم غذایی تجربه کنید را پوشش نمی دهد. این ممکن است شگفت انگیز به نظر برسد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد از این برنامه غذایی پیروی می کنند، اما شما بدن خود را از انرژی و تغذیه ای که این رژیم فاقد آن است محروم می کنید.

لینک های مرتبط:

حتما بخوانید: از خوردن میوه غافل نشو : 5 خاصیت میوه برای سلامت بدن

جالب است بدانید: خطرات ماسک تخم مرغ چیست؟

این تست چالشی رو ببین: معمای قتل سری که هیچ کس نتوانست حل کند: چه کسی باعث مرگ مرد شده؟!!

9 افسانه رژیم غذایی که با کنار گذاشتن آن ها حتما لاغر می شوید

عدس بخورید تا لاغر شوید

نکات ورزشی برای کسانی که فشار خون بالا و مقاوم دارند

رژیم لاغری با خوردن: 15 غذایی که برای لاغری باید بخورید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 9 =

دکمه بازگشت به بالا