;
سینمافرهنگ و هنر

 سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club): وقتی زمان محدودی برای زندگی دارید!

 سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club): اگر به فیلم های اقتباسی علاقه دارید بخش فرهنگ و هنر امروز را از دست ندهید. این فیلم روایت بچه‌هایی است که به بیماری‌های لاعلاج مبتلا شدند و می‌خواهند از زمان محدود باقیمانده‌ی خود تا مرگ، نهایت استفاده را ببرند.

منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، نظرات مثبت زیادی داشتند و میانگین امتیاز بالایی را برای آن ثبت کردند. آن‌ها حتی به این موضوع اشاره داشتند که: «مجموعه داستان‌های دل‌انگیز ترسناک مایک فلنگن در باشگاه نیمه شب با قدرت ادامه دارد؛ داستانی درباره نوجوانانی که فاصله زیادی تا مرگ ندارند و ماجرای آن‌ها با تکان‌ها و شادی‌های مختلف روایت می‌شود.»

حتما ببینید: سریال شانتارام با بازی چارلی هونام: چشمان ما دروغ می‌گویند!

تقریبا اواسط سال ۲۰۲۰ بود که مشخص شد قرار است یک اثر اقتباسی براساس رمان نوجوانان کریستوفر پایک به نام The Midnight Club ساخته شود؛ آن هم توسط سرویس استریم نتفلیکس و زیر نظر مایک فلنگن و لیاه فانگ. فلنگن در همان زمان‌ها، در مصاحبه با سایت خبری آی جی ان عنوان کرده بود که این مجموعه تا حد خیلی زیادی قرار است با الهام از سریال Are You Afraid of the Dark? (آیا از تاریکی هراس دارید؟)، ساخته‌ی ترسناک و آنتولوژی شبکه نیکلودئون ساخته شود.

به‌طوری که کلیت داستان در قالب سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club) ساخته شده است اما داستان‌هایی که بچه‌ها برای یکدیگر تعریف می‌کنند، از دیگر کتاب‌های کریستوفر پایک گرفته شده است.

ایمان بنسون، ایگبی ریگنی، روث کاد، آناراه کیمون و غیره از جمله هنرمندانی هستند که در این مجموعه حضور دارند و نقش شخصیت‌های اصلی را ایفا می‌کنند. احتمالا با خواندن اسامی متوجه شدید که هیچکدام از بازیگران شخصیت‌های اصلی، شناخته شده نیستند و همین موضوع، ماجراجویی را چندین برابر جذاب می‌کند.

همچنین بخوانید: عصبانیت پریتی زینتا از دست گدای نیازمند: دخترم را آزار ندهید!

شخصیت‌های نوجوان سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club):

 سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club)-شخصیت‌های نوجوان سریال باشگاه نیمه شب

داستان سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club) حول محور گروهی از نوجوانان بیمار می‌چرخد که در آسایشگاه برایت کلیف می‌چرخد؛ نوجوانانی که به بیماری‌های لاعلاج مبتلا هستند.

این نوجوانان درکنار یکدیگر، گروهی را با نام باشگاه نیمه شب تشکیل می‌دهند. قرار آن‌ها هم به این صورت است که نیمه شب به‌طور مخفیانه در کتابخانه بزرگ آسایشگاه جمع می‌شوند تا داستان‌های ترسناک برای هم تعریف کنند. آن‌ها که اعضای این باشگاه هستند، عهد و پیمانی را با هم می‌بندند که همگی باید رعایت کنند؛ هرکسی که اول و زودتر از دنیا برود، باید تمام تلاش خود را بکند که با دیگر اعضای باشگاه ارتباط برقرار کند.

کسی که اول از همه می‌میرد، باید به شکلی با زنده‌ها ارتباط بگیرد و از اوضاع آن دنیا تعریف کند، از حال خودش بگوید و از خطرات بعدی، خبر بدهد. همه چیز از بیمار شدن دختر نوجوانی آغاز می‌شود که حسابی برای آینده‌اش برنامه‌ریزی کرده است و درست قبل از تولد ۱۸ سالگی‌اش متوجه می‌شود که به بیماری لاعلاجی مبتلا شده است.

 سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club):

او بلافاصله درمان‌های خود را آغاز می‌کند اما متاسفانه هیچ کاری روی آن تاثیر ندارد و روزبه‌روز وضعیت او تشدید می‌شود. این دختر جوان در جستجوهای خود برای پیدا کردن راه درمان سرطانش، به یک آسایشگاه برخورد می‌کند.

او متوجه می‌شود که در این آسایشگاه، افرادی مثل خودش ساکن هستند که بیماری لاعلاج دارند و این روزها و ماه‌های باقیمانده، از آن‌ها مراقبت می‌شود و محیط آرامی برایشان فراهم شده است. اما چیزی که بیشتر از همه نظرش را جلب می‌کند، دختری است که چندین سال قبل در طی اتفاقی نادر، بیمار وارد این آسایشگاه شده است و کاملا سالم از آن‌جا مرخص می‌شود؛ آن هم به‌طوری معجزه‌آسا. او که اصلا امید خود را از دست نداده بود، با خواندن داستان این دختر، به‌شدت مصمم می‌شود که به این آسایشگاه برود و بیشتر از ماجرای این بیماری که خوب شده بود، سر در بیاورد.

بخوانید: سارا پولسون: پدرو پاسکال یک مهاجر فقیر بود و من پول غذای او را می دادم!

کریستوفر پایک و نوشتن داستان باشگاه نیمه شب

جالب است بدانید که کریستوفر پایک برای نوشتن داستان باشگاه نیمه شب، از یک داستان واقعی الهام گرفته بود. در سال ۱۹۹۳ یک بیمار جوان سرطانی از او خواست تا داستانی را درباره او و بچه‌های دیگری که در بخش او هستند، بنویسد؛ کسانی که باشگاه نیمه شب را پایه‌گذاری کرده بودند.

پایک در جلسه مطبوعاتی نتفلیکس به این موضوع اشاره کرد که: «آن‌ها نصف شب با یکدیگر ملاقات می‌کردند تا درباره کتاب‌های من صحبت کنند.» پایک برای اینکه بتواند ادای احترامی به آن بیمار جوان بکند، اسم شخصیت اصلی او را همانند بیمار مورد الهام، لهستانی انتخاب کرد و چنین هویتی را به او داد. اما در نسخه سریالی، این شخصیت آفریقایی آمریکایی است، نه لهستانی.

نکته جالب درباره سریال باشگاه نیمه شب (The Midnight Club)

نکته جالب دیگری که درباره سریال باشگاه نیمه شب وجود دارد، این است که قسمت اول آن توانست رکورد جهانی گینس را برای داشتن بیشترین تعداد جامپ اسکرها آن هم تنها در یک قسمت، به نام خود ثبت کند؛ همان قسمت اول در مجموع ۲۱ صحنه ترسناک و اصطلاحا جامپ اسکر داشت.

منتقدانی که این اثر را تماشا کرده بودند، نظرات مثبت زیادی داشتند و میانگین امتیاز بالایی را برای آن ثبت کردند. آن‌ها حتی به این موضوع اشاره داشتند که: «مجموعه داستان‌های دل‌انگیز ترسناک مایک فلنگن در باشگاه نیمه شب با قدرت ادامه دارد؛ داستانی درباره نوجوانانی که فاصله زیادی تا مرگ ندارند و ماجرای آن‌ها با تکان‌ها و شادی‌های مختلف روایت می‌شود.»

مطالب خواندنی دیگر:

همچنین ببینید: هیلاری سوانک محبوب میلیون دلاری در 48 سالگی به آرزوی خود رسید!

انیمه مرد اره ای یا چینسامن: شیاطین از ترس‌های انسان‌ها متولد می‌شوند

گروه سنی 18 تا 24 سال چه فیلم هایی دوست دارند؟ فیلم آواتار 2 در صدر است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا