;
سرگرمی

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: چرا هر چقدر هم پولدار باشند روی زمین می خوابند؟!

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: اگر شما هم دوست دارید که روی زمین بخوابید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند که روی زمین بخوابند که ژاپنی ها هم در این دسته قرار می‌ گیرند و این یک سنت و فرهنگ در بین مردم ژاپن است که بسیار کهن بوده و هزاران سال قدمت دارد اما به نظر شما چرا آن ها روی زمین می خوابند؟

برای اینکه متوجه شوید که چرا مردم ژاپن روی زمین می خوابند، اول باید به ارتباط آنها با زمین در جنبه های دیگر زندگی هم نگاه کنید. به عنوان مثال؛ مردم ژاپن از لحاظ سنتی عادت دارند که روی زمین غذا بخورند و هنگام تماشای تلویزیون یا برای ریلکس کردن هنگام مدیتیشن و یوگا روی زمین بنشینند که به آن فرهنگ کف یا زمین گفته می شود اما چه دلیلی برای این کارشان وجود دارد؟

 سرگرمی امروز گفتنی را از دست ندهید!

پیشنهاد می شود: حکایت رو کم کنی عروس و مادرشوهر ماجرایی قدیمی دارد!

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها_ دلایل نشستن روی زمین:

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها1

پایبندی به سنت

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: بدانید که سنت برای مردم ژاپن بسیار مهم است و همیشه آن را رعایت می‌ کنند. در زمان های گذشته که هیچ مبل و تخت خوابی نبوده، مردم مجبور بودند روی زمین بخوابند یا روی زمین بنشینند و مردم ژاپن هم به خاطر این سنت، سبک زندگی خود را شبیه به مردم آن دوران نگه داشته اند.

بخوانید: حکایت ضد زن بودن ملانصرالدین؛ کار از محکم کاری عیب نمی کند!

پیشگیری از آسیب

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها2

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: کف زمین خانه مردم ژاپن فقط از چوب یا یک ماده خاص نیست. بلکه از نی فشرده شده برنج هم داخل آن به کار رفته شده است که یک دمای مطلوب را کف زمین به وجود می‌ آورد و از بدن محافظت می کند. به همین دلیل ژاپنی ها عقیده دارند که نشستن روی زمین فایده بیشتری برای آن ها دارد.‌

چالش تصویری جدید: تست بینایی با آهوی مخفی در طبیعت که دید قوی لازم داره!

کمبود فضا

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: برخلاف تصور عموم، ژاپن یک کشور بسیار کوچک است و کل آن مساحتی برابر با 229 هزار کیلومتر دارد. اما به تازگی جمعیت ژاپن در حال افزایش است و اکثر شهر ها شلوغ شده اند و در نتیجه آن ها مجبورند که خانه‌ های کوچکی بسازند تا تعدادشان افزایش پیدا کند؛ خانه‌هایی که باید به اندازه کافی برای خوردن، خوابیدن، ریلکس کردن و آماده کردن غذا فضا داشته باشند و در نتیجه برای مبلمان و تختخواب جایی باقی نمی‌ ماند.

خیلی جالبه: کافه ی مایه دارها آبروی یکی رو داره می بره؟ کدوم شخص بی پوله؟

افزایش امنیت

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها3

عجیب ترین رفتارهای ژاپنی ها: ژاپن کشوری است که مورد حوادث طبیعی قرار می گیرد که خطرناک‌ترین آن زلزله است. طبق مطالعات انجام شده تقریبا 1500 زلزله در سال در ژاپن اتفاق می افتد. یعنی هر روز چهار بار زلزله می آید.

پس کاملاً دلیلش واضح است که این کشور 10 درصد گسل های فعال را در خودش دارد و مردم باید سعی کنند که حداکثر ایمنی را برای خودشان به وجود بیاورند. آن ها عقیده دارند کنار گذاشتن تختخواب ها یا مبلمان می تواند عاملی برای افزایش ایمنی باشد و هنگام زلزله لوازم کم تری روی آن ها می‌ افتد.

امتحان کنید: آزمون چالش بینایی با پرنده؛ اگه دید قوی داری پرنده استتار شده را پیدا کن!

عجیب ترین حقایق جالب ژاپن

  • جالب است بدانید 90 درصد تلفن‌های همراهی که در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرند، ضدآب هستند؛ چرا که جوانان ژاپنی عادت دارند که حتی در حمام نیز از گوشی‌های خود استفاده کنند!
  • هایکو که گونه‌ای شعر ژاپنی است، تنها از سه خط تشکیل شده و کوتاه‌ترین گونه شعری در جهان معرفی می‌شود.
  • انیمه (Anime) یا فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی انیمیشنی، نزدیک به 60 درصد سرگرمی‌های انیمیشنی جهان را تشکیل می‌دهند. این صنعت در ژاپن به اندازه‌ای موفق است که در حدود 100 مدرسه ویژه صداپیشگی در این کشور وجود دارد.
  • تنها مرد ژاپنی که از حادثه کشتی تایتانیک در سال 1914 جان سالم به در برد، ماسابومی هوسونو نام داشت که در کشور خود به عنوان یک بزدل شناخته می‌شد؛ چرا که به همراه دیگر مسافران کشته نشده بود!
  • در ژاپن چرت زدن در سر کار امری پذیرفته شده است و نشان از خستگی ناشی از کار کردن بسیار زیاد دارد.
  • ژاپنی‌ها به هنگام ملاقات یکدیگر به طور سنتی به جای دست دادن تعظیم می‌کنند. هر چه فرد خمیده‌تر شود، نشانه احترام عمیق‌تر است.

آیا مطلب برایتان جالب بود؟

به نظر شما چه رفتارهای جالب دیگری در کشورهای دیگر وجود دارد که شما را متعجب کرد؟

این مطالب هم جالب هستند:

جالبه: تقلید حرکات رزمی بروس لی توسط کودک ژاپنی همه را مبهوت کرد+ ویدیو

پیشنهاد می شود بخوانید:حکایت زن چه پوشیده چه عریان متعلق به شوهرش است والسلام!

یکی از این سه دانشجو تبدیل به زامبی شده است،نکته سنج ها 7 ثانیه ای میفهمن کدومشون زامبیه!

می تونی در 5 ثانیه اشتباه تصویری سرقت از بانک رو تشخیص بدی؟

ویدیوی خنده دار پدر خارجی؛ قابل توجه پدرهای ایرانی!

آزمون شناسایی مرد عاشق: مرد به کدامیک از زنان تصویر علاقمند است!؟

داستان تاریخی سلطان محمود و کبک یک پا

بهترین بازی های PS4 بخش اول (لیست بازی های 2023، 2022 و قبل‌تر)

اگه زرنگی کدوم یکی از بابانوئل ها یه خانوم جذاب و خوشگله؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا