;
سرگرمی

معمای تصویری خطر متوجه کدام کفش است؟ افراد باهوش می فهمن!

این آزمون سرگرمی ذهن شما را به چالش خواهد کشید، پس حسابی دقت کنید و این تست هوش تصویری را دست کم نگیرید.

این نوع از آزمون های هوش به تازگی در فیس بوک و توئیتر ترند شده است. ما در گفتنی برای ورزش مغز شما معماهای جذابی از این دست را قرار داده ایم تا شما هم از قافله عقب نمانید.

از دست ندهید: شخصیت مرد زندگیتون رو با نوع کفشی که می پوشه بشناسید

معمای تصویری خطر متوجه کدام کفش است؟ افراد باهوش می فهمن!

 

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی نادان: کدام شخص نادان تر است؟

معمای تصویری خطر

.

خیلی جالبه: آزمون شناخت زوج لاکچری: اگر خودتان را زبل و باکله می دانید کدام زوج ثروتمند هستند؟!

.

شاید جالب باشد: معمای تصویری مادربزرگ فضایی: فقط اگه ضریب هوشی بالای 130 داری می تونی بفهمی کدوم از فضا اومده!

.

معمای تصویری خطر:

اگر توانستید با دلیل جواب را حدس بزنید تبریک می گوییم، اگر نه پاسخ را در انتها ببینید

حتما ببینید: 12 راهکار بزرگ کردن سينه به صورت طبیعی: خانوم های خوش اندام این گیاهان را مصرف می کنند!!

.

.

معمای تصویری خطر:

اگر هنوز چیزی پیدا نکردید و زمان به پایان رسیده است، از شما دعوت می کنیم تا دوباره مکث کنید و ناامید نشوید. جواب ساده است!

.

چالش جدید بینایی: 5 تفاوت سخت در معمای تصویری گوزن وجود داره که مسلح ترین چشم ها هم همه رو نمی بینند! شما چطور؟!

.

معمای تصویری خطر:

فقط اجازه دهید چشمانتان به صورت تحلیلی، بدون تنبلی یا اعتیادهای بصری در تصویر بچرخند. خود را متعهد کنید و به زودی به پاسخ صحیح خواهید رسید.

.

حتما امتحان کنید: طرز تهیه همبرگر خانگی و لذیذ در نیم ساعت: بهترین گزینه برای تجربه فست فود کم ضرر!

.

جواب معمای تصویری خطر

باهوشا بشتابید: تست هوش کلید قاتل: اگه آدم تیز و بزی هستی بگو کدوم کلید مال یه قاتله؟!

معمای تصویری خطر: عنکبوت بیوه سیاه استرالیایی مرگبار و کشنده است. میخ نیز تا اعماق پاشنه پا نفوذ می کند و آسیب جدی می تواند به آن وارد کند و حتی با نابود کردن عصب پا باعث آسیب و مشکل در راه رفتن شود. اما زنبور عسل در صورتی که فرد حساسیت جدی به آن نداشته باشد نمی تواند باعث مرگ یا آسیب جدی در فرد شود.

از دست نده: آزمون تصویری میز شام چه نکته اشتباهی دارد؟ از هر 5 نفر یک نفر می فهمد!

جواب معمای تصویری خطر

اینو دیدی: کدام خانوم قبلا مرد بوده است؟ افرادی که باهوش هستند در 5 ثانیه تشخیص می دهند!

تست هوش و و معما و نقش شگفت انگیز آن در توسعه مهارت ها!

معمای تصویری خطر: اگر می‌خواهیم در زندگی خوب عمل کنیم و از بهترین فرصت‌ها استفاده کنیم، باید مهارت‌های مشاهده خوب را توسعه دهیم. وقتی بتوانیم موقعیت‌ها را سریع و کارآمد بخوانیم، می‌توانیم انتخاب‌های بهتری داشته باشیم که ما را در مسیری امن قرار می‌دهد و شانس موفقیت در ابتکاراتمان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

حتمن ببین: ترفندهای زیبایی دمده و مداد ابرو ممنوع! در عوض این تکنیک های آرایشی را یاد بگیرید

راه‌های زیادی برای تبدیل شدن به افراد تحلیل‌گر و فهیم‌تر وجود دارد، از ساده‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین تا با پایه‌ترین راه‌ها، که به نکات متخصصانی که با این موضوع کار می‌کنند متکی هستند.

وب سایت گفتنی را از دست ندهید!

معمای تصویری خطر: یکی از موارد مورد علاقه عموم، بدون شک، تست های سرگرمی است. این چالش‌ها که به‌راحتی در وب سایت گفتنی یافت می‌شوند شامل مشاهده دقیق یک تصویر در جستجوی اطلاعات خاص، خواه یک خطا، یک عنصر اضافی یا چیزی پنهان است.

عالی و کاربردی: رفع مشکلات پوستی با کشک: انواع ماسک ها با کشک که مشکلات پوستی تان را درمان می کند

مطالعه دانشمندان علوم اعصاب بر روی مغز

معمای تصویری خطر:دانشمندان علوم اعصاب در سراسر جهان در حال کار بر روی ایجاد یک نظریه کلی در مورد چگونگی عملکرد یک مغز سالم هستند. مشابه روشی که نظریه بیگ بنگ یک توضیح احتمالی برای کیهان ارائه می دهد و به هدایت تحقیقات در مورد منشأ جهان کمک می کند، یک نظریه عملکرد سالم مغز توضیحی ممکن از نحوه عملکرد مغز و کل سیستم عصبی ارائه می دهد و کمک می کند. 

تئوری عملکرد مغز سالم همچنین ممکن است به توضیح چگونگی آسیب‌ها و بیماری‌ها در عملکرد مغز کمک کند و در نتیجه به محققان کمک کند تا مسیرهای جدیدی را برای تحقیقات در مورد آسیب‌های مغزی و بیماری‌های مغزی شناسایی کنند.

این مطلب رو از دست نده: عسل مانوکا سرفه شما را درمان می کند و از عسل معمولی بهتر است!

دانش بیشتر در مورد عملکرد سالم مغز نیز ممکن است به الهام بخشیدن به توسعه فناوری‌های هوشمند کمک کند که برخی از قابلیت‌های بی‌نظیر مغز انسان را تقلید می‌کنند. 

اگر ابرکامپیوترها – که هر کدام می توانند سالانه میلیون ها دلار برق و همچنین مقادیر زیادی آب خنک کننده مصرف کنند – بتوانند با کارایی انرژی و قدرت پردازش مغز مطابقت داشته باشند، مصرف انرژی عظیم آنها به شدت کاهش می یابد و علم و نوآوری به جلو می روند. .

دانشمندان علوم اعصاب پیشرفت هایی را در جهت درک مغز داشته اند. آنها مناطقی از مغز را شناسایی کرده اند که عملکردهای خاصی از جمله عملکرد گفتار و حرکتی را تنظیم می کنند و می توانند تغییرات ساختاری و عملکردی را که در طول عمر حیوان در مغز رخ می دهد، تشخیص دهند.

اینم ببین: شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

نقش تست های هوش

معمای تصویری خطر: این تست‌های IQ به این منظور است که ذهن ما را به کار بیاندازد و هوش ما را بفهمد. علاوه بر این، آنها تفکر تحلیلی و عقلانی را توسعه می دهند و به ما کمک می کنند تا در هنگام جستجوی پاسخ برای داده های “مشکل” خود را کشف کنیم. در حین حل این تست ها، ذهن ما در تصمیم گیری درست حتی در زندگی روزمره بسیار آموزش می بیند.

بازی‌های ذهنی تمرین‌های مغزی عالی هستند، علاوه بر آموزش سرعت پردازش اطلاعات توسط مغز، بازی‌ها می‌توانند به بهبود حافظه نیز کمک کنند.

جالب است ببینید: هوش ریاضی: اگر نابغه حساب و کتاب هستی بگو N مساوی با چند هست؟

چرا معماها بهترین چالش سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب میشن؟

معما یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که جدا از جنبه تفریح و سرگرمی بدون هزینه، میزان بهره هوشی افراد را می سنجد، دورهمی ها و میهمانی ها بهانه خوبی برای به چالش کشیدن ذهن حاضرین با طرح یک معما می باشد و به نوعی جو مهیجی ایجاد خواهد شد. چراکه بعضی مواقع پاسخ دادن به یک معمای آسان چنان درگیر کننده و گمراه کننده می شود که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق زدگی می شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد.

شاید جالب باشد: حکایت ملانصرالدین و ثروت بادآورده

مغز همه‌ی ما قابلیت‌های زیادی برای حل مسئله‌های پیچیده داره. این‌قدر قدرتمند که محاسبات و مسئله‌های پیچیده رو در حالی که تابه‌حال تجربه نکرده، در طول چند دقیقه حل کنه. تا به حال به این فکر کردی که چطور مغز می‌تونه همه‌ی این پیچیدگی‌ها رو مدیریت کنه؟ یا از خودت پرسیدی که زمان حل معما، چه قسمت‌هایی از مغز درگیر میشه؟

جالب خواهد بود: معمای تصویری مادربزرگ فضایی: فقط اگه ضریب هوشی بالای 130 داری می تونی بفهمی کدوم از فضا اومده!

حل معما چه فوایدی برای مغز ما می‌تونه داشته باشه؟

دنیای مغز و ذهن ما پیچیدگی‌های زیادی داره که باعث میشه گاهی به فکر فرو بریم. حتی فکرکردن به این که توی مغز ما چی می‌گذره هم می‌تونه یه معما باشه!

در ضمن باید بدونیم که حل مسئله یکی از مهمترین قابلیت های مغز ماست که باعث تمایزمون نسبت به دیگر موجودات میشه.معما مسئله‌ایه که پیدا کردن جوابش برای ما سخت و دشواره و مغز ما رو به چالش می کشونه. به عبارتی، ما برای حل معما نیاز به آمادگی و قدرت ذهنی بیشتری داریم. این مساله می‌تونه یه بازی کلامی، سوالی یا تصویری باشه که به صورت گیج‌کننده مطرح میشه و ما رو کنجکاو به حل خودش می‌کنه. گاهی اون‌قدر کنجکاو میشیم که ساعت‌ها برای حل اون زمان می‌ذاریم و تا به جواب نرسیم، بی‌خیالش نمی‌شیم.

شاید جالب باشد: تست بینایی سگ کوچولو: اگر سگ را در بین صیفی جات ظرف 2 ثانیه پیدا کنی رودست عقاب ها زدی!

مزایای حل معما برای ذهن

همون‌طور که می‌دونین با حل معما، درک ما نسبت به محیط اطرافمون بیشتر میشه و به جزئیات توجه خیلی بیشتری می‌کنیم. اگر بخوایم خیلی علمی این موضوع رو بشکافیم، بحث خیلی گسترده‌ای پیش رو داریم.

به همین خاطر، مهم ترین تاثیراتی که حل معما بر روی ذهن و حافظه‌ی شما می‌گذارد، اشاره می‌کنیم:

حل معما باعث تقویت حافظه شما می‌شود.
مهارت شما را در حل مسائل افزایش می‌دهد
تمرکز شما را بالاتر می‌برد.
باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در بدن شما می‌شود.

از دست ندهید:  تست هوش تصویری تشخیص دختر: اگر زبلی بگو کدوم بچه دختره؟!

اثر معما بر تقویت حافظه

معما یکی از بهترین راه ها برای فعال نگه داشتن مغزمونه. تمام فعالیت‌هایی که در طول روز انجام میدیم، باعث افزایش توان مغز ما میشه. مغز ما باید همیشه تحرک داشته باشه و بهترین گزینه برای این کار، حل‌کردن معماست.

ما با انجام یک سری تمرینات ساده، می‌تونیم ذهنمون رو درگیر کنیم و قابلیت‌های مغزمون رو افزایش بدیم. برای این کار، حل معما بهترین کاریه که می‌تونیم انجام بدیم.

شاید جالب باشد: اگر هوش ریاضی دارید بگویید به جای علامت سوال چه عددی بگذاریم؟

افزایش مهارت استدلال با طراحی معما

قطعاً هممون توی زندگی با مسائلی مواجه شدیم که ذهنمون رو درگیر کرده؛ اما مهم اینه که بتونیم مسئله‌هایی که باهاش مواجه می‌شیم رو حل کنیم. حل معما مهارت استدلال رو در ما تقویت می‌کنه.

با توسعه‌ی این مهارت، می‌تونیم موقع مواجه شدن با چالش‌های روزمره، بهترین راه‌حل رو انتخاب کنیم. معما باعث رشد مهارت تفکر منطقی در ما می‌شه و ضریب هوشی‌مون رو افزایش میده.
البته علاوه بر مهارت استدلال برای فعال کردن قسمت‌های خاصی از مغز می‌شه تعدادی از معماها رو به کار برد. مثلاً جدول کلمات متقاطع نواحی مربوط به زبان رو توی مغز فعال می‌کنن و معماهایی که جنبه‌های تفکر منطقی دارن به قدرت پردازش منطقی شما رو بالا می‌برن.

این هم جالبه: تست هوش تصویری کودک با نمک: آیا می توانید به ما بگویید که کدام بچه در تصویر 3 تا مادر داره چرا؟

فواید بازی فکری برای کودکان

فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است. تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

ببینید: تست هوش تصویری نوزاد فیک: کدوم نوزاد رفته قاطی آدما ولی تقلبیه؟

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی تفاوت جنگل: اگر تیزبین هستی 6 تا تفاوت رو در کمتر از 10 ثانیه پیدا کن!

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

3.فواید بازی های فکری برای رشد روانی و شخصیت فردی

رشد فردی باعث ایجاد رشد اجتماعی کودکان می شود. اگر بخواهیم کودکان عملکرد خوبی در جامعه و میان هم سالان خود داشته باشند باید به رشد زمینه های فردی آن ها توجه کنیم.

تقویت اعتماد به نفس، کاهش استرس، افزایش تعاملات مثبت میان کودک با اعضای خانواده موارد مهمی در زمینه رشد فردی کودکان هستند.

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

این مطالب مورد علاقه کاربران بوده است:

خیلی جالبه: آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

آیا می دانستید: برنج سیاه معجزه دارویی که بیش از ده بیماری لاعلاج را درمان می کند!

باهوشا بگین: تست هوش جمع بادکنک ها چقدر می شود؟ در 5 ثانیه پاسخ دهید تا معلوم شود آدم فرزی هستید!

کاربردی حتما ببین: رفع موهای زائد با ماسک خانگی: این ترکیبات موهای زائدتان را از ریشه بیرون می کشد!

ببینید و نترسید: معمای انجمن جادوگرها: تفاوت های جزئی در دو تصویر است که فقط نابغه ها تشخیص می دهند!

 اگه زرنگی ببین: آزمون شناسایی مقصر اصلی کیه؟ اگر زرنگی بگو!

حتمن ببین: بازی فکری کبریت ها: اگر زرنگی با حرکت دادن یه کبریت جوابو بگو!

چالشی: تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

 از دست ندهید: درمان مشکلات پوستی با مواد ساده و طبیعی: از معجزه ادویه های آشپزخانه تان غافل نشوید!

اینم عالیه: آزمون شخصیت قدرت فرازمینی محبوبت کدام است؟ انتخابتان نشان می دهد چه شخصیتی دارید!

خیلی جالبه: تست هوش پلن کودک ربایی: کدام شخص نقشه کشیده که بچه را بدزدد؟!

تیزبین ها بگین: معمای تصویری گربه درون فنجان ها سه تفاوت جزئی دارد؛ آیا آن قدر تیز هستید که بفهمید؟!

جالب است: تست هوش خانم متاهل رو شناسایی کنید و جا پای بزرگان تیزهوش بذارید!

آزمون شناسایی مامور الکی را اگر زرنگ باشید می فهمید!

نوشته های مشابه

3 دیدگاه

  1. سلام من خیلی از معما های زیبای شما خوشم می آید ولی عنکبوت هم سمی است واگر به پوست نفوذ کند فرد دچار مسمومیت خاوهد کرد درست است که فردی که بیوه سیاه رل له میکند جوراب دارد ولی به هر حال ممکن است مصموم شودبه نظر من زنبور بی خطر تر است ونیش زنبور عسل آسیب جدی به فرد نمیتواند وارد کند که باعث مرگ فرد شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 6 =

دکمه بازگشت به بالا