;
سرگرمی

5 تفاوت سخت در معمای تصویری گوزن وجود داره که مسلح ترین چشم ها هم همه رو نمی بینند! شما چطور؟!

ایا برای یک چالش جدید و سخت آماده اید؟ در معمای تصویری گوزن، دو گوزن زیبا میبینید که کاملا شبیه هم و دوقلو به نظر می رسند. اما اشتباه نکنید! آن ها تفاوت های جزئی و ریزی دارند که تنها افراد باهوش و دقیق متوجهش می شوند!

.

.

شاید جالب باشد: معمای شناسایی زن حامله را فقط نکته سنج ها می فهمند! کدام خانم باردار است؟

بنابراین اگر بتوانید هر 5 تفاوت را در معمای تصویری گوزن بیابید و زمان را هم از دست ندهید جزو 1 درصد افراد تیزبین جامعه هستید!

برای حل جواب معمای تصویری گوزن 11 ثانیه زمان دارید!

جالب است ببینید: تست شخصیت خانوم ناسازگار: با حس ششم تان حدس بزنید کدام خانوم 4 بار ازدواج کرده است؟!

معمای تصویری گوزن

آیا موفق شدید؟ یادتان نرود که برای معمای تصویری گوزن 11 ثانیه زمان دارید. در این مدت زمان باید بتوانید هر 5 تفاوت را بیابید

پیشنهاد می شود: آزمون هوش تصویری مسیر: به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: آزمون هوش ریاضی نوابغ برای کسایی هست که تو مدرسه زنگ ریاضی میترکوندن!

اگر موفق نشدید عیبی ندارد و می توانید بار دیگر به تصویر برگردید و 7 ثانیه دیگری نگاه کنید!

افرادی کمی می توانند جزو یک درصد تیزبین جامعه باشند. ان ها همه تفاوت ها را در معمای تصویری گوزن و ظرف 11 ثانیه پیدا کردند! برای دیدن جواب نهایی پایین تر بروید

ببینید: آزمون شناسایی تفاوت جنگل: اگر تیزبین هستی 6 تا تفاوت رو در کمتر از 10 ثانیه پیدا کن!

.

.

.

.

.

باهوشا بشتابید: تست هوش کلید قاتل: اگه آدم تیز و بزی هستی بگو کدوم کلید مال یه قاتله؟!

.

.

.

.

.

از دست ندهید: تست بینایی اسب دریایی کوچولو کجا قایم شده؟ اگر چشمان تیزی دارید در همان نگاه اول پیدایش می کنید!

.

.

.

.

.

پیشنهاد می شود: بازی فکری رژلب و پیراهن ها را محاسبه کنید در در جرگه زبل ها جا بگیرید!

جواب معمای تصویری گوزن

همان طور که می بینید تفاوت های بسیار ریز و نامحسوس هستند. دیدن تمامی این تفاوت ها چشم های بسیار قوی می خواهد.

حتمن ببینید: آیا می توانید در 7 ثانیه بگویید چند کرگدن در تصویر وجود دارد؟ فقط 10 درصد افراد موفق می شوند!

جواب معمای تصویری گوزن

برایتان جالب خواهد بود: آزمون شناخت دکمه فرار: اگر جای این مرد بودی کدام دکمه را برای فرار انتخاب می کردی؟

آیا تست هوش یا آی کیو تنها پیش بینی کننده موفقیت است؟

گرچه از تست‎ هوش به عنوان بهترین عوامل پیش‎ بینی کننده موفقیت یاد می‎شود ولی یقینا عوامل دیگری نیز سهیم هستند مانند شخصیت ، دسترسی به یک شبکه عظیم و شانس محض. به عنوان مثال، اگر در برخورد با افراد خوب باشید، در اکثر موقعیت‎ های کاری عملکرد بهتری به نسبت فردی دارید که چنین توانایی را ندارد، حتی با آن که آن‎ها ممکن است نمره IQ بالاتری از شما داشته باشند.

برخی از افراد حتی ادعا می‎کنند نمره بیش از حد بالای IQ می‎تواند به ضرر شما باشد. از نظر افرادی که نمره بسیار بالایی در تست هوش می گیرند، سایر افراد بسیار کند و تنبل هستند و گاهی اوقات ممکن است حس کنند درک نمی‎شوند.

جالب است: معمای تصویری باغچه خانه چه ایرادی دارد؟ کجای کار می لنگد؟!

چرا باید تست هوش و معما حل کرد؟

درست مانند ماهیچه های ما، مغز ما نیز نیاز به تمرین دارد و در وضعیت خوبی قرار دارد  البته، یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که به طور منظم قدرت مشاهده خود را آزمایش کنیم.

حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند. بازی های پازل مغز شما را برای دیدن رویکردهای مختلف برای مشکلات آموزش می دهند. و در آخر تست ها و معماها به تمرین عضلات چشم شما کمک می کنند

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی نادان: کدام شخص نادان تر است؟

معماها چگونه ما را به چالش می کشند؟

اگرچه بسیاری از ما در مورد تقویت بدن خود فقط به ماهیچه ها فکر می کنیم، اما به گفته کارشناسان، واقعیت این است که ورزش مغز نیز برای به روز نگه داشتن سلامتی ما ضروری است.

دکتر بونر جکسون، عصب‌روان‌شناس در کلیولند، می‌گوید که هر چه بیشتر یاد بگیریم، ارتباطات بیشتری در مغزمان ایجاد می‌کنیم.
به عنوان برخی از نکات برای تحریک مغز، این متخصص افراد را راهنمایی کرد تا فعالیت های تحریک کننده ذهنی جدیدی را امتحان کنند و آنها را به سرگرمی هایی مانند خواندن، یادگیری مهارت هایی مانند نجاری، باغبانی، آلات موسیقی، حل مسائل ریاضی و حتی پازل های بصری تبدیل کنند.

از دست ندهید: اگر زرنگ و باهوشی 3 تفاوت بین دو تا تصویر کفشدوزک را در کمتر از 10 ثانیه پیداکن!

معماها به چند دسته تقسیم می شوند؟

معماهای تصویری به دلیل جذابیت های منحصر به فرد خود طرفداران بسیاری در میان کاربران در شبکه های اجتماعی دارند. معماها معمولا به دو دسته تقسیم می شود: دسته اول همان هایی است که به آن ها چیستان هم می گوییم و معمولا با گفتن یکسری جمله ها باید آن چیزی که دارد توصیف می شود را حدس بزنید.

دسته دوم شامل دسته ای از تصاویر هستند که تصاویر ریزی با جزئیات خاص در آن تعبیه شده و مهارت خاصی برای پیدا کردن می طلبد. مانند معمای تصویری گوزن این مهارت ها هوش شما را در زمینه معماها به چالش می کشد.

خیلی جالبه: آزمون تصویری میز شام چه نکته اشتباهی دارد؟ از هر 5 نفر یک نفر می فهمد!

آدم هایی که معما حل می کنند از قدیم برای ما جذاب بوده اند؛ آن ها همان هایی بودند که در عصر کاغذی، جدول و سودوکو حل می کردند.

ولی امروز در دنیای دیجیتال این آدم های باهوش به فضای مجازی کوچ کرده اند. شاید شما هم جزو همان زرنگ ها هستید. پس این دسته از تست‌های سرگرمی ما را به هیچ وجه از دست ندهید. امروز به جای جداول سودوکو، بخش سرگرمی وب سایت گفتنی متعلق به شماست!

اگر معمای تصویری گوزن را دوست داشتید آن را با دوستان و اعضای خانواده تان به اشتراک بگذارید. انواع دیگری از مطالب سرگرمی در وب سایت گفتنی وجود دارذ که می توانید هر روز از آن ها بازدید کنید!

امتحان کنید: از بین بردن جوش صورت و بدن با صابون زردچوبه: این ماده را آماده کنید و عفونت ها را بیرون بکشید!

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

همچنین جالب است: بازی هوش جابه جایی کبریت: اگه خدای هوشی می تونی با یه حرکت معادله درست بسازی؟!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

شاید جالب باشد: شخصیت مرد زندگیتون رو با نوع کفشی که می پوشه بشناسید

جالب است ببینید: تست هوش تصویری نقشه دارک بچه دزدی رو کی کشیده؟ اگه حس ششمت قوی هست میتونی بفهمی!

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

شاید جالب باشد: از هر 5 نفر تنها یک نفر نبوغ حل این معما را دارد: کدام یکی آقاست؟!

وقتی بتوانید معما را حل کنید حس لذت ناگهانی و شدیدی به شما دست می دهد

آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

شاید جالب باشد: تست شخصیت فضولی: خوب نگاه کن اول چی دیدی؟

آیا تست هوش یا آی کیو تنها پیش بینی کننده موفقیت است؟

گرچه از تست‎ هوش به عنوان بهترین عوامل پیش‎ بینی کننده موفقیت یاد می‎شود ولی یقینا عوامل دیگری نیز سهیم هستند مانند شخصیت ، دسترسی به یک شبکه عظیم و شانس محض. به عنوان مثال، اگر در برخورد با افراد خوب باشید، در اکثر موقعیت‎ های کاری عملکرد بهتری به نسبت فردی دارید که چنین توانایی را ندارد، حتی با آن که آن‎ها ممکن است نمره IQ بالاتری از شما داشته باشند.

برخی از افراد حتی ادعا می‎کنند نمره بیش از حد بالای IQ می‎تواند به ضرر شما باشد. از نظر افرادی که نمره بسیار بالایی در تست هوش می گیرند، سایر افراد بسیار کند و تنبل هستند و گاهی اوقات ممکن است حس کنند درک نمی‎شوند.

همچنین ببینیئد: آزمون شناسایی غیرزامبی: پنج درصد مردم فقط متوجه می شن کدوم زامبی نیست! تو چطور؟

فواید بازی فکری برای کودکان

فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است. تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

همچنین جالب است: اگر در نبوغ همتا ندارید حدس بزنید کدام یک از افراد درون تصویر زامبی است؟

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

شاید جالب باشد: تست هوش ریاضی ترتیتب رنگ بعدی چیه؟ زبل های ریاضی در 6 ثانیه تشخیص می دن!

3.فواید بازی های فکری برای رشد روانی و شخصیت فردی

رشد فردی باعث ایجاد رشد اجتماعی کودکان می شود. اگر بخواهیم کودکان عملکرد خوبی در جامعه و میان هم سالان خود داشته باشند باید به رشد زمینه های فردی آن ها توجه کنیم.

تقویت اعتماد به نفس، کاهش استرس، افزایش تعاملات مثبت میان کودک با اعضای خانواده موارد مهمی در زمینه رشد فردی کودکان هستند.

بازی فکری و تاثیرآن در هورمون شادی

بازی فکری شکل جالبی از پازل است که برای حل آن نیاز به تفکر دارد. این نیاز به تفکر به روش های غیر متعارف با در نظر گرفتن شرایط داده شده دارد. ممکن است شامدانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است

در اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کند. خبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل مشخص شده است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید. مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.ل تفکر جانبی باشد.حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند.

معماها و معماهای منطقی نیز از انواع بازی های فکری هستند. دشواری برخی بازی های فکری به درجه خاصی از اشتباه در شهودی انسان بستگی دارد. این در بازی‌های فکری که به احتمال شرطی مرتبط می‌شوند رایج است، زیرا ذهن انسان تمایل دارد به جای آن احتمال مطلق را در نظر بگیرد.

ممکن است برای شما جالب باشد:

خیلی جالبه حتما ببین: آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

حتما ببینین: کدام نوشیدنی را انتخاب می کنید؟ بگو تا بگم تو وجودت چی می گذره؟

از دست نده: معمای تصویری خطر متوجه کدام کفش است؟ افراد باهوش می فهمن!

حتما ببینید: 12 راهکار بزرگ کردن سينه به صورت طبیعی: خانوم های خوش اندام این گیاهان را مصرف می کنند!!

معمای چالشی: معمای قاتل خانوم بینوا کدوم اسکیت سواره؟ افراد تحلیلگر می تونن بگن!

تست هوش جمع بادکنک ها چقدر می شود؟ در 5 ثانیه پاسخ دهید تا معلوم شود آدم فرزی هستید!

تست هوش تصویری قاتل در پارک: یک قاتل در این تصویر وجود داره؟ اگه زبلی بگو اون کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

دکمه بازگشت به بالا