;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

فواید چغندر برای زیبایی که مثل معجزه عمل می کند!

فواید چغندر برای زیبایی: هیچ کس از فواید چغندر برای سلامتی غافل نیست، اما آیا می دانید که چغندر علاوه بر تولید هموگلوبین در بدن، در بهبود پوست نیز مفید است؟

چغندر به تصفیه خون کمک می کند. مصرف روزانه آن به صورت سالاد یا سبزی مفید است. همچنین می توانید آب چغندر مصرف کنید. چغندر حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این عناصری مانند آهن، سدیم، پتاسیم، فسفر و غیره در آن یافت می شود.

 

حتما ببین: ترفندهای آرایشی بلک پینک: دیگه دوره زمونه آرایش سنگین نیست!

 

فواید چغندر برای زیبایی

علاوه بر این، به عنوان یک ضد پیری نیز عمل می کند. فواید چغندر برای زیبایی در مقاله مد و زیبایی وب سایت گفتنی با شما در میان گذاشته می‌شود.

فواید چغندر برای زیبایی

اگر می خواهید پوستی درخشان و بدون لک داشته باشید، آب چغندر برای این کار مفید است. حاوی ویتامین A، C و ویتامین K است. نیاز بدن به آهن، مس و پتاسیم را تامین می کند و به سلامت پوست کمک می کند. آب چغندر را با هر آب سبزی یا میوه دیگری مخلوط کنید.

حتما بخوانید: چگونه از شر آلرژی های پوستی خلاص شویم؟

می توانید با ترکیب چغندر، هویج و 1 عدد لیمو و نمک، آب آن را تهیه کنید.

1- ماسک چغندر برای پوست درخشان

ماسک چغندر برای پوست درخشان

فواید چغندر برای زیبایی: همچنین می توانید از چغندر ماسک صورت تهیه کنید تا پوستی بدون لک و درخشان داشته باشید. برای تهیه ماسک، چغندر را پوست بگیرید و در مخلوط‌کن خرد کنید. حالا این خمیر را در ظرفی بیرون بیاورید. یک قاشق کرم مرطوب کننده را با یک قاشق غذاخوری رب چغندر مخلوط کنید. پس از این، این خمیر آماده شده را روی صورت خود بمالید و به مدت 15 دقیقه نگه دارید. وقتی خمیر خشک شد، صورت را بشویید. این کار باعث می شود تا چهره شاداب و درخشان به نظر برسد.

این را هم ببینید: 5 دلیل برای این که چرا موهای رنگ نشده بهتر اند؟!

2- از بین بردن لکه ها

فواید چغندر برای زیبایی: به دلیل ظاهر شدن جوش ها در صورت، گاهی لکه هایی با ظاهر نازیبا روی صورت شما باقی می ماند. در چنین شرایطی ماسک چغندر برای از بین بردن لک های صورت مفید است.

برای این کار 5-6 قاشق آب چغندر را در دو قاشق مولتانی میتی (خاکی است که شباهت زیادی به خاک رس داشته و برای مراقبت از پوست استفاده از آن زیر نظر پزشک متخصص تجویز میشود) مخلوط کرده و خمیری تهیه کنید. این خمیر آماده شده را روی صورت و گردن بمالید و بگذارید 15 دقیقه خشک شود. وقتی خشک شد، صورت و گلو را با دست های سبک با کمک کمی آب روی آن ماساژ دهید. پس از مدتی ماساژ، آن را با آب تمیز کنید. این به از بین بردن لکه ها و آفتاب سوختگی کمک می کند.

حتما ببینید: لاک پاک کن طبیعی در منزل حتما امتحان کنید!

3- برای رنگ پوست مفید است

فواید چغندر برای زیبایی: مصرف چغندر نه تنها به افزایش درخشندگی پوست شما کمک می کند، بلکه به عنوان یک تونر نیز عمل می کند. برای این کار ابتدا چغندر را تکه تکه کنید و مقداری برگ و سبزی را نیز در آن برش دهید و در مخلوط کن ریز خرد کنید. حالا این خمیر آماده شده را در سینی یخ بگذارید تا تکه های یخ درست شود و در فریزر نگهداری کنید. وقتی جا افتاد می توانید روی صورت استفاده کنید. این کار باعث شادابی صورت شما می شود.

همچنین بخوانید: 8 نکته آرایشی برای زنان با رنگ پوست تیره

4- آب چغندر برای لب

فواید چغندر برای زیبایی: از آب چغندر برای بهبود لب های ترک خورده و نرم شدن لب ها استفاده کنید. آب چغندر را در یخچال نگهداری کنید، وقتی غلیظ شد، شب آن را روی لب هایتان بمالید. صبح آن را با کمک کرم تمیز کنید. این به طور طبیعی لب های شما را نرم و صورتی می کند.

لینک های مرتبط:

مطلب مفید و پرطرفدار: زیبایی بدون آرایش: حیله هایی که باعث می شود بدون آرایش به نظر برسید!

خیلی جالبه: معمای چالشی: کدام شخص نادان است؟

رازهای زیبایی که آرایشگران به شما نمی گویند:موهایتان را با آب پیاز بشویید

8 ویژگی ظاهری در زنان که امروزه بسیار زیبا به نظر می آیند!

با این روش ها موهای نازک و کم پشت، خوش حالت و خیره کننده می شوند!

مراقبت از پوست در پاییز: با این روش ها مشکلات پوستی تان به حداقل می رسد!

با این ترفندها پاهایتان بعد از اصلاح، نرم و زیبا می شوند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا