;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

از بین بردن زبری ریش آقایان با چند فوت و فن ساده

از بین بردن زبری ریش: ریش مردانه تأثیر بسیار زیادی بر اعتماد به‌ نفس آقایان دارد. آیا عاشق ریش هستید، ولی از زبری و زمختی ریش‌ و سبیل خود خسته شده‌اید؟ با ما همراه باشید تا راه های مقابله با زبری ريش و سبیل را توضیح بدهیم. با بخش مد و زیبایی مجله گفتنی همراه باشید.

از بین بردن زبری ریش آقایان با چند فوت و فن ساده

1. سخت‌بودن آب

از بین بردن زبری ریش: این نوع آب مقادیر زیادی املاح معدنی دارد. وقتی ریش را با شامپو یا صابون و آب سخت می‌شویید، باعث خشک‌شدن ریش می‌شوند. سعی کنید با استفاده از فیلتر آب، سختی آن را از بین ببرید و تا حد امکان از شامپو و صابون مخصوص ریش استفاده کنید.

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

2. اصلاح‌ نامناسب

اگر برای اصلاح صورت از قیچی نامناسب استفاده کنید، باعث زبری و دوشاخه‌شدن موهایش می‌شوید. این مسئله منجر به خشکی و زمختی ریش مردانه می‌شود. سعی کنید از انواع مناسب لوازم پیرایش کمک بگیرید و کیفیت اصلاح خود را افزایش دهید.

جالب است ببینید: علت زود سفید شدن مو: چرا بعضی ها موهایشان زود سفید می شود و چه باید کرد؟

3. نظافت نامناسب

ریش در طول روز بیشتر در معرض آلودگی‌های محیط و گردوغبار قرار دارد و باید مرتب آن را پاکسازی کنید. ریش کثیف به‌معنی ناسالم‌بودن آن نیست، ولی حالتی خشک و زبر دارد و ظاهر شما را بد نشان می‌دهد.

4. دمای پایین محیط

فصل سرد زمستان بر ریش مردانه تأثیر منفی دارد و باعث خشکی آن می‌شود. در دمای پایین سعی کنید ریش خود را با شال‌گردن بپوشانید و مرتب از انواع روغن نرم کننده ریش مرطوب‌کننده ریش استفاده کنید.

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

5. کم‌آبی بدن

وقتی به‌اندازه کافی آب نمی‌نوشید، در نتیجه کم آبی، ریش و پوست شما خشک می‌شوند و در نتیجه حالت چهره‌تان خسته به نظر می‌رسد. سعی کنید مرتب آب بنوشید.

حتما ببینید: با پیله کرم ابریشم به روش ژاپنی از چروک دور چشم خلاص شوید!

راه های از بین بردن زبری ریش:

از بین بردن زبری ریش1: راه های از بین بردن زبری ریش

1. استفاده از موم ریش برای از بین بردن زبری ریش

این محصول از موم زنبور عسل و روغن‌هایی تشکیل می‌شود که رطوبت ریش را حفظ می‌کنند. موم ریش از ریزش موهای ریش و سبیل جلوگیری می‌کند و باعث افزایش سلامت مو و نرمی آن می‌شود. آقایان با ریش بلند و پرپشت با خیال راحت می‌توانند از موم ریش استفاده کنند.

2. روغن ریش

یکی از رایج‌ترین راه های نرم کردن ریش، استفاده از روغن ریش است. موهای صورت آقایان زبرتر از موهای سرشان است. اگر حس می‌کنید ریشتان خشک و زمخت شده است، نشانه کم‌آبی ریش است. روغن ریش باعث آب‌رسانی، نرمی، لطافت، جلوگیری از شوره و خارش ریش آقایان می‌شود. بهترین زمان برای استفاده از روغن ریش بلافاصله بعد از دوش گرفتن است.

حتما امتحان کنید: ماسک طبیعی خانگی برای تحریک رشد ریش در مردان

3. بالم ریش برای از بین بردن زبری ریش:

بالم ریش باعث می‌شود بافت ریش مردانه پرپشت‌تر شود و با استفاده مرتب از آن متوجه افزایش رطوب ریش و سبیل خواهید شد. این محصول برای انواع مدل ریش کوتاه و بلند مناسب است.

4. صابون و شامپوی ریش

تمیزکردن مرتب ریش از نفوذ باکتری‌ها و قارچ‌ها به آن جلوگیری می‌کند. برای پاکسازی ریش و سبیل خود از انواع شامپو و صابون مناسب ریش استفاده کنید. این شوینده‌های مخصوص طوری طراحی شده‌اند که باعث تقویت، آب‌رسانی، نرمی و لطافت ریش می‌شوند. سعی کنید روزانه ریش‌ خود را تمیز کنید.

خیلی کاربردی:جلوگیری از ریزش مژه: اگر بعد از اکستنشن مژه هایتان کم پشت شده است این کارها را انجام دهید

۵. نرم کننده ریش برای از بین بردن زبری ریش:

نرم کننده ریش با آب‌رسانی به کوتیکول مو باعث نرم‌شدن آن می‌شود و تا حد زیادی از موخوره و گره‌خوردگی ریش جلوگیری می‌کند. برای نتیجه بهتر، می‌توانید ۳ بار در هفته از نرم‌کننده ریش استفاده کنید.

6. تغذیه سالم

داشتن رژیم غذایی سالم و تأمین ویتامین‌های ضروری، تأثیر شگفت‌انگیزی بر سلامت موها دارد. اگر شروع به خوردن پروتئین کافی کنید، به‌تدریج شکنندگی موهایتان کاهش خواهد یافت.

7. مرتب‌کردن ریش برای از بین بردن زبری ریش:

برای از بین بردن زبری ریش و سبیل مرتب آنها را شانه بزنید و با کمک قیچی کمی کوتاهشان کنید تا از دوشاخه‌شدن و گره‌خوردگی موها جلوگیری کنید.

8. آب‌رسانی منظم به ریش و بدن

اگر روزانه در معرض آفتاب قرار می‌گیرید، به‌احتمال بسیار زیاد ریش‌های شما خشک و زمخت می‌شوند. بهتر است هر روز ۸ لیوان آب بنوشید و ریش‌های خود را با کمک انواع روغن ریش آب‌رسانی کنید.

9. روغن‌های طبیعی برای از بین بردن زبری ریش:

بسیاری از روغن‌های ضروری مانند روغن اکالیپتوس خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی دارند و باعث کاهش شوره ریش می‌شوند. همچنین این روغن‌ها سبب آب‌رسانی و در نتیجه نرم شدن ریش می‌شوند. البته توجه داشته باشید که اگر روغن‌های ضروری را به‌تنهایی به پوست‌تان بزنید، باعث تحریک آن می‌شوید؛ بهتر است این روغن‌ها را با انواع روغن حامل ترکیب کنید.

روغن‌های ضروری عبارت‌اند از:

  • مریم‌گلی؛
  • اسطوخودوس؛
  • درخت چای؛
  • آویشن؛
  • چوب صندل؛
  • رزماری؛
  • گل سرخ؛
  • زنجبیل.

روغن‌های حامل عبارت‌اند از:

  • نارگیل؛
  • زیتون؛
  • آرگان؛
  • آفتاب‌گردان؛
  • جوجوبا.

10. وازلین برای از بین بردن زبری ریش:

وازلین باعث آب‌رسانی به ریش می‌شود. هرزمان حس کردید موهای ریشتان خشک و زبر شده‌اند، می‌توانید با مقداری وازلین ماساژشان دهید.

مطالب زیر را نیز از دست ندهید:

شاید جالب باشد: آرایش نوروز 1402: ظاهری جدیدتر و خاص‌تر برای ایام عید و دید و بازدیدها پیدا کنید

تشخیص مرد متاهل: 10 ویژگی مردان متاهلی که می‌خواهند خود را مجرد جا بزنند!

مردان و زنان کدام ماههای سال زیبا هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

دکمه بازگشت به بالا