;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

با این دو روش ساده از ترک پا نجات پیدا می کنید!

ترک پا یکی از مشکلات رایج در بین افراد مختلف فارغ از جنسیت و سن است. ترک پا یکی از مشکلاتی است که حس ناخوشایندی را برای افراد به وجود می‌آورد.

ترک پا را در خانه درمان کنید. ترک‌های پا معضلی است که بسیاری از افراد به آن دچار هستند. به‌ویژه در خانم‌ها ترک پا بیشتر وجود دارد. علت‌های مختلفی برای ایجاد ترک پا وجود دارد و درمان‌های آن هم متفاوت است. بخش مد و زیبایی مجله گفتنی را از دست ندهید.

روش‌های مختلفی برای از بین بردن ترک کف پا وجود دارد که در این مطلب به برخی از این روش‌ها می‌پردازیم.

  • در ابتدا آب را با مقداری آب‌لیمو مخلوط کنید و پاهای خود را به مدت ۱۵ دقیقه درون آن بگذارید.
  • در روش دوم کمی آب‌لیمو را درون کاسه ریخته و یک قاشق چایخوری به آن وازلین اضافه کنید.

حتما ببینید: لباس مناسب زنان چاق: چطوری خوش استایل تر به نظر برسید؟

دلایل ایجاد ترک پا

پاشنه‌ها وزن بدن شما را هر زمان که ایستاده‌اید، حمل می‌کنند، بنابراین وقتی رطوبت نداشته باشند و پوست آنها خشک شود، پاشنه‌های ترک‌دار ایجاد می‌شوند. ترک‌های پاشنه معمولاً به دلیل رطوبت ناکافی ایجاد می‌شوند. این ترک‌ها می‌توانند زخم شوند و حتی ممکن است خونریزی کنند. در ادامه‌ی بررسی موضوع ترک پا نشانه چیست، خواهیم دید که ترک پا ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد، از جمله:

از دست ندهید حتما ببینید: از بین بردن چروک پیشانی و دور چشم فقط و فقط با پای مرغ شاید باور نکنید اما راز مردم چین و کره برای از بین بردن چروک

ترک پا1

  • ژنتیک: شما می‌توانید از نظر ژنتیکی مستعد خشکی یا ضخیم شدن پوست و پینه در اطراف پاشنه پا باشید که منجر به ترک پا می‌شود.
  • مرطوب نکردن پاها (عدم استفاده از کرم مناسب): این مورد، شایع ترین علت ترک پاشنه پا است. پوست اطراف پاشنه شما دارای تعداد نسبتاً کمی غدد عرق است و خاصیت ارتجاعی ندارد. بنابراین اغلب ممکن است خشک، زبر و ترک خورده شود.
  • گرفتن حمام یا دوش بسیار داغ و خیساندن پا در حمام داغ برای مدت طولانی یا به صورت خیلی مکرر: آب روی پاها می‌تواند چربی‌های طبیعی پوست را از بین ببرد و پوست را خشن و خشک کند. ایستادن طولانی مدت در مناطق مرطوب، مانند حمام، می‌تواند باعث خشکی و ترک پاشنه پا شود.
  • استفاده از صابون‌های خشن و خشک کننده‌ی پوست: ناتوانی در تمیز نگه داشتن پاها، می‌تواند دلیل دیگری برای ترک پاشنه پا باشد. اگرچه استفاده از صابون‌های خشن و شستشوی شدید می‌تواند به این مشکل کمک کند.

خیلی کاربردی:جلوگیری از ریزش مژه: اگر بعد از اکستنشن مژه هایتان کم پشت شده است این کارها را انجام دهید

  • کفش باز: صندل‌ها یا کفش‌های پشت باز می‌توانند باعث شوند چربی زیر پاشنه به طرفین منبسط شود و احتمال ایجاد ترک در پاشنه‌های شما را افزایش دهد. هنگام پوشیدن کفش‌های باز، مراقبت منظم از پاها، به خصوص در تابستان، مهم است. کفش‌های پشت باز یکی دیگر از مقصران اصلی در مورد پینه هستند، زیرا هیچ حمایتی از پد پا نمی‌کنند. راه رفتن با پای برهنه و کفش‌هایی که سایز آنها با سایز پای شما تطابق ندارد نیز مشکل را بدتر می‌کند.
  • چاقی: اضافه وزن می‌تواند فشار روی پد چربی زیر پاشنه پا را افزایش دهد. این امر می‌تواند باعث انبساط آن به طرفین شده و اگر پوست انعطاف پذیری نداشته باشد، به پاها فشار آورده و منجر به ترک پاشنه پا شود.
  • سایر اختلالات سلامتی: قارچ پا (پای ورزشکار)، پسوریازیس، اگزما، بیماری تیروئید، دیابت و برخی بیماری‌های پوستی دیگر می‌توانند باعث ترک پاشنه پا شوند.
  • کمبود مواد مغذی: کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند آهن و روی در رژیم غذایی می‌تواند بر سلامت پاشنه پا تأثیر منفی بگذارد.
  • فشار: ایستادن طولانی مدت در محل کار یا خانه می‌تواند به پوست پاشنه پا فشار وارد کند.
  • پیری پوست: پوست ضخیم و خشک با افزایش سن خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به همین دلیل با افزایش سن احتمال ایجاد ترک بیشتر می‌شود.
  • هوای سرد زمستان، سایش پاها به صورت خشک، کم آبی بدن، یا ننوشیدن آب کافی نیز از دیگر علل ایجاد ترک پاشنه پا می‌باشند.

حتما ببینید: 14 تا از کاربردهای وازلین در زیبایی که شما را متعجب خواهد کرد!

شکاف و ترک پا زمانی رخ می‌دهد که پوست رطوبت خود را از دست داده و خشک می‌شود و ترک می‌خورد. وقتی پاها خیلی خشک می‌شوند، شکاف پوست پاشنه به راحتی ایجاد می‌شود. دکتر ماوزر نیز توضیح می‌دهد: ترک پاشنه مثل این است که روی یک بادکنک مقداری گچ ساختمانی را خیس کرده و قرار دهید و بگذارید خشک شود. سپس بادکنک را باد کنید، بدین ترتیب گچ منبسط شده و ترک می‌خورد.

افراد مبتلا به دیابت حتی بیشتر از افراد غیردیابتی در معرض عفونت ناشی از ترک پاشنه پا قرار دارند. اگر دیابتی هستید، مهم است که به طور مکرر پاهای خود را برای علائم ترک یا عفونت معاینه کنید.

چاقی نیز احتمال ترک پاشنه پا را افزایش می‌دهد، زیرا وزن بیشتری روی پد پاشنه وجود دارد که باعث انبساط بیشتر آن می‌شود. پوست خشک قادر به تحمل فشار اضافی و ترک‌های ریز نیست. با این حال، در طول ماه‌های زمستان، هر کسی می‌تواند پاشنه‌های خشک و ترک خورده داشته باشد.

حمام و دوش گرفتن طولانی و بسیار داغ

نیز می‌تواند این وضعیت را تشدید کند. علاوه بر این، افرادی که به طور منظم پاهای خود را با یک لوسیون یا مرطوب کننده خوب و بر پایه‌ی روغن مرطوب نمی‌کنند، احتمال بیشتری دارد که شقاق و شکاف پاشنه پا را تجربه کنند. ننوشیدن آب کافی و تغذیه نامناسب نیز از عوامل خطر ترک پاشنه پا هستند.

این مطالب را نیز از دست ندهید:

همچنین بخوانید: آرایش با لباس مشکی باید چگونه باشد؟ با این ترفندها حسابی جذاب می شوید!

جالب است: راهکارهای ساده زیبایی تا عید نوروز: چطوری تا قبل از عید جذاب تر و زیباتر شویم؟

ماسک یخ سیب زمینی موثر برای بستن منافذ پوستی و محو شدن لک های صورت

جلوگیری از ترک های پوستی به سبک زنان اندونزی که حسابی غوغا کرده است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا