;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

نشانه های طاس شدن: انگشتان شما نشان می دهد آیا طاس می شوید یا نه!

نشانه های طاس شدن: بر اساس یافته های جدید محققان، امکان طاس شدن مردان بیشتر خواهد بود اگر انگشت حلقه آن ها بلندتر از انگشت اشاره یا همان سبابه باشد. محققان دریافته اند که طولانی تر بودن انگشت حلقه نسبت به انگشت اشاره در دست راست با ۶ برابر ریسک بیشتر برای الگوهای طاسی در مردان همراه است.

عالی و کاربردی: رفع مشکلات پوستی با کشک: انواع ماسک ها با کشک که مشکلات پوستی تان را درمان می کند

در این قسمت ما نشانه واضحی را برای شما فاش می کنیم که بر اساس آن می توانید بفهمید آیا در آینده نزدیک طاس می شوید یا نه.

با این بخش از مد و زیبایی در وب سایت گفتنی همراه باشید.

نشانه های طاس شدن:

نشانه های طاس شدن عکس 1

کارشناسان بر این باورند که شاید این موضوع نشانه تستوسترون بالا در این مردان باشد که باعث کاهش فولیکول های مو می شود، موضوعی که می تواند از دوران جنینی و در داخل رحم شروع شود.کدام محصولات آرایشی و بهداشتی آقایان را مستعد ریزش مو و طاسی می‌کند؟

مطالعات صورت گرفته روی دست های ۲۴۰ مرد بالای ۳۷ سال که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک بودند صورت گرفت، حالتی که با عنوان الگوی طاسی مردانه نیز شناخته می شود.

دکتر چینگ یینگ وو، از دانشگاه پزشکی کائوسیونگ در تایوان می گوید: «مطالعه ما به این نتیجه رسید که نرخ پایین انگشت دوم دست راست نسبت به انگشت چهارم، با افزایش ریسک ابتلا به آلوپسی همراه است». در بریتانیا، احتمال از دست دادن موهای سر در مردان سفید پوست در دهه ۵۰ زندگی شان به ۵۰ درصد رسیده و این عدد برای مردانی که ۸۰ سال دارند به ۸۰ درصد می رسد.

حتمن ببین: بازی فکری کبریت ها: اگر زرنگی با حرکت دادن یه کبریت جوابو بگو!

با این ترفند می فهمید طاس می شوید یا نه!

نشانه های طاس شدن عکس 2

نشانه های طاس شدن: هر چه انگشت حلقه بزرگ تر باشد نیز نشانه قرار گرفتن در معرض مقدار بیشتری تستوسترون در رحم است که احتمال طاسی را در بزرگسالی افزایش می دهد. مقادیر جذب هورمون سکس پیش از تولد نیز می تواند روی سلامتی قلب، مقدار اسپرم موجود در منی و میزان ابتلا به اوتیسم و البته رشد فولیکول های مو تاثیرگذار باشد.

حتما ببینید: انواع گچ مو را چطور استفاده کنیم: بهترین راهکار برای دوستداران رنگ موی موقت!

از دیگر نشانه های طاس شدن:

نشانه های طاس شدن: این روزها بسیاری از جوانان به دنبال پیدا کردن دلایل ریزش مو در مردان هستند تا با آگاهی هر چه بیشتر جهت جلوگیری از ریزش مو اقدام کنند. هر چند که کاشت مو می تواند تا حد زیادی این مشکل را برطف کند ولی بررسی علل ریزش مو در مردان جوان نشان داده که دلایل متعددی در این زمینه دخیل هستند که موجب ریزش مو و یا طاسی در مردان می شوند.

البته شایعات زیادی نیز درباره عوامل ریزش موی سر مردان در بسیاری از کشورها گفته می شود که برخی از این شایعات موجب سردرگمی هر چه بیشتر افرادی که دچارز این مشکل شده اند، می گردد. از این رو در این بخش بنا بر آخرین تحقیقات و یافته های علمی در زمینه، دلایل اصلی ریزش موی سر در مردان را جمع آوری و معرفی می کنیم تا از آن پیشگیری کرده و یا اگر شما هم دچار این مشکل شدید، با آگاهی از دلایل و ریشه های این مشکل بتوانید هر چه سریعتر از ریزش موی خود مطلع شده و جهت درمان و مراجعه به یک کلینیک کاشت مو هر چه سریعتر گام بر دارید:

شاید جالب باشد: رازهای جوان ماندن: با این ترفندهای ساده کم سن و سال تر نشون می دی!

– آندروژنیک آلوپسیا:

نشانه های طاس شدن: در بسیاری از موارد دلیل ریزش مو در مدران جوان یا میانسال، چیزی است که اصطلاحا به آن “آندروژنیک آلوپسیا” یا ریزش موی مردانه گفته می شود. تحقیقات نشان می دهد که امروزه چیزی در حدود 20% مردان دچار این نوع ریزش مو در سالهای جوانی شده اند. جالب است که بدانید این آمار در بین مردانی که در دهه چهارم زندگی شان هستند، به 40% و مردانی که در دهه پنجم زندگی شان هستند به بیش از 50% می رسد. دلایل این نوع ریزش مو، متعدد هستند ولی پس از دوران بلوغ در پسران، معمولا موهای سر آنها کم کم نازک می شوند. به همین جهت فولیکول های مو آمادگی بیشتری جهت ریزش در سنین بالاتر پیدا می کنند. البته با تمهیدات و تکنیک هایی می توان تا حد زیادی جلوی ریزش موهای سر مردان را گرفت (از جمله درمان ریزش مو با ماینوکسیدیل و یا درمان ریزش مو با گیاهان دارویی) و در مواردی که ریزش شدید باشد بنا به تشخیص پزشک از روش های کاشت مو و یا ترمیم مو می توان این عرضه را برطرف و جلوی آنرا گرفت.
تاکنون سه دلیل برای طاسی و ریزش موی مردانه شناسایی شده که عبارتند از:

همچنین جالب است: شستشوی معکوس مو را یاد بگیرید تا موهای پر پشت و حجیم پیدا کنید!

– ژنتیک:

نشانه های طاس شدن عکس 3: ژنتیک

نشانه های طاس شدن: ریزش موی مردانه در بسیاری از موارد ارثی است و ژن آن از یکی از والدین منتقل می شود. البته تاکنون کشف نشده که چطور این ژن ها از یک نسل به نسل دیگر منتقل می شوند. ب

طوری که ممکن است دو برادر، در بزرگسالی یکی دچار این عارضه شود و دیگری موهایش را از دست ندهد. ممکن است برخی افراد حامل این ژن باشند ولی خودشان دچار ریزش مو و یا طاسی نشوند.
نکته جالب توجه اینجاست که بر خلاف تصور بسیاری از مردم، مردانی که ژن ریزش مو را از طرف مادر به ارث می برند بیشتر مستعد ریزش هستند تا مردانی که از پدر این ژن را به ارث می برند.
البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که بر خلاف بسیاری از شایعات رواج پیدا کرده در بین مردم، صرفا داشتن ژن ریزش مو نمی تواند به تنهایی دلیل ریزش شدید و طاسی شود بلکه عوامل تاثیرگذار دیگر از جمله بالاتر رفتن سن و هورمون ها و یا عدم رعایت بهداشت و بی توجهی به موها در این زمینه نیز بسیار تاثیر گذار هستند و ژن می تواند صرفا زمینه ریزش بیشتر موها را فراهم کند.

در حال حاضر بهترین روش برای برطرف کردن مشکل کسانی که دارای این ژن هستند، روش های کاشت مو (از جمله کاشت مو به روش Sut) می باشد.

– هورمون ها:

نشانه های طاس شدن: دی هیدراتستسترون (Dihydrotestosterone) یا DHT یکی از هورمون هایی است که به تستسترون مرتبط است و عامل ایجاد ریزش مو و در بعضی موارد طاسی در مردان است. این هورمون زمانی ترشح می شود که تستسترون با استفاده از آنزیمی به نام 5 alpha-reductase واکنش نشان می دهد.
فولیکول های مو در زمان ترشح DHT ، نازک تر می شوند و به مرور زمان ساقه موها ضعیف تر و کوچک تر می شود. بعدها به مرور زمان بسیاری از این تارهای مو، رشدشان متوقف می شود. در بسیاری از موارد زمانی مردان متوجه شدید شدن ریزش موهایشان می شوند که بیش از نیمی از فولیکول های موهای سر تحت تاثیر DHT نازک و یا دچار ریزش شده اند.

– سن:

نشانه های طاس شدن: به یاد داشته باشید که هورمون DHT ناگهانی و یک شبه بر روی فولیکول های مو اثر نمی کنند بلکه تاثیر آن بر روی فولیکول های مو و آغاز ریزش موهای سر، به مرور زمان اتفاق می افتد. در این زمینه میزان تاثیرگذاری هورمون مربوطه وابسته به داشتن ژن ریزش مو و همچنین سن فرد است.

کسانی که دارای این ژن هستند معمولا ریزش موهایشان تا قبل از سی سالگی غاز می شود در صورتی که در سایر مردان، این اتفاق ممکن است در سنین بالای سی و حتی چهل سال بیفتد.
در حالت کلی می توان گفت که مردانی که از عارضه ریزش موی مردانه یا آندروژنیک آلوپسیا رنج می برند، در دوره های مختلف سرعت ریزش موی آنها نیز کم و یا زیاد می شود و حتی در دوره های زمانی خاصی این ریزش ممکن است برای مدتی متوقف شود.

آمار ریزش موی مردانه در کشورهای مختلف نشان می دهد که آندروژنیک آلوپسیا عامل بیشتر ریزش موها در مردان سراسر جهان است و کاشت مو برای این افراد بهترین درمان بشمار می رود.

در مجموع می توان این گونه نتیجه گیری کرد که مردانی که دارای ژن آلوپسیا آندروژنیک هستند، بیشتر در معرض ریزش مو هستند و امروزه بسیاری از افرادی که به کیلینیک های کاشت مو مراجعه می کنند از این دسته هستند.

اما این مسئله به این معنی نیست که سایر مردان دچار ریزش مو و طاسی نمی شوند و در برابر این معضل ایمن هستند! بلکه تمام مردان جوان می توانند از طریق روش های مختلف اقدام به کمک به پرپشت شدن موهای سرشان کنند.

این مطالب را هم ببینید:

چالشی: تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

ببینید و نترسید: معمای انجمن جادوگرها: تفاوت های جزئی در دو تصویر است که فقط نابغه ها تشخیص می دهند!

اینم ببین: شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

جالب است: تست هوش خانم متاهل رو شناسایی کنید و جا پای بزرگان تیزهوش بذارید!

 اگه زرنگی ببین: آزمون شناسایی مقصر اصلی کیه؟ اگر زرنگی بگو!

یک کارشناس و متخصص زیبایی می گوید: راز جوانی جنیفر لوپز بوتاکس نیست و او ترفند دیگری دارد!

برنامه لاغری در 15 روز: اگر برای کاهش وزن عجله دارید این رژیم را امتحان کنید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا