;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

آیا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

آب برای کاهش وزن: آیا واقعا آب به کاهش وزن کمک می کند؟ به خواندن بخش سلامت ادامه دهید و پاسخ را کشف کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید از این مایع برای کاهش بافت چربی استفاده کنید. با وبسایت گفتنی همراه باشید.
چقدر برای کاهش وزن تلاش می کنید؟ آیا به نتایجی که می خواهید می رسید؟ آیا فکر می کنید به اندازه کافی آب می نوشید؟ این بار در مورد این که چگونه آب به کاهش وزن کمک می کند صحبت خواهیم کرد .

متوجه خواهید شد که نه تنها بدن را هیدراته نگه می دارد و اندام ها را متعادل می کند. همچنین باعث کاهش وزن و بهبود نتایج تلاش ها می شود. اگر شما فردی هستید که برای نوشیدن آب مشکل دارید، ممکن است در نهایت انگیزه این کار را پیدا کنید.

همچنین بخوانید: چگونه در یک روز، بدون ضرر ۲ کیلو وزن کم کنیم؟

نوشیدن آب به سوزاندن کالری اضافی کمک می کند

کسانی هستند که به خود اجازه می دهند چیزی بیش از حد کالری بخورند با این استدلال که بعداً ورزش خواهند کرد. اگر شما یکی از این افراد هستید، باید بدانید که آب به کاهش وزن کمک می کند و به شما کمک می کند کالری های اضافی را به سرعت بسوزانید .

این در بزرگسالان جوان تا میانسال رخ می دهد و تنها کاری که باید انجام دهید این است که حدود نیم لیتر (500 میلی لیتر) قبل از غذا بنوشید.

البته توصیه می کنیم برای افزایش کاهش وزن، کمی ورزش اضافه کنید. اگر اولین تغییرات خود را انجام می دهید، سعی کنید 500 میلی لیتر آب بنوشید و 30 دقیقه پیاده روی به آن اضافه کنید.

همچنین بخوانید: 10 تا از بهترین میوه ها برای کاهش وزن

نوشیدن آب قبل از غذا باعث کاهش اشتها می شود

آیا شنیده اید که اگر آب را قبل از غذا بنوشید به کاهش وزن و کاهش اشتها کمک می کند؟ خوب، این درست است، اما مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

ثابت شده است که نوشیدن آب 30 دقیقه قبل از غذا خوردن از جذب بیش از حد انرژی توسط بدن جلوگیری می کند. به یاد داشته باشید که این انرژی زمانی که شما آن را نسوزانید می تواند به چربی ذخیره شده تبدیل شود.

با این حال، این در همه افراد اتفاق نمی افتد. در مطالعاتی که تاکنون انجام شده، مشخص شد که این مزیت در افراد مسن بیشتر رخ می دهد. در این مطالعه زنان باید 375 میلی لیتر و مردان 500 میلی لیتر آب، 30 دقیقه قبل از غذا بنوشند.

حتما ببین: معمای شناسایی وسایل: 6 تا وسیله کنار تصویر رو تو اتاق پیدا کن

بنابراین اکنون می دانید، اگر یک فرد مسن هستید و سعی می کنید چند کیلو وزن کم کنید، قبل از غذا آب بنوشید.

به نوبه خود، به خاطر داشته باشید که شواهدی وجود دارد که نوشیدن آب قبل از غذا باعث افزایش احساس سیری می شود که می تواند از خوردن میان وعده های بعدی جلوگیری کند.

آب متابولیسم شما را تسریع می کند

اگر فردی هستید که دائماً در جستجوی وزن ایده آل هستید، از قبل می دانید که متابولیسم یک موضوع مرتبط است. برای تسریع آن می توان چندین استراتژی مختلف را اجرا کرد.

نشان داده شده است که 1.5 لیتر آب می تواند به سرعت متابولیسم تا 30٪ کمک کند.

در یک آزمایش دمای آب خورده شده بین 22 تا 37 درجه سانتیگراد بود که نشان می دهد ولرم تا نسبتاً گرم است. این مهم است زیرا این دماها بدن را مجبور می کند تا برای بازگرداندن دمای طبیعی خود سخت تر کار کند.

کسانی که در این آزمایش شرکت کردند نیز گفتند که احساس انرژی بیشتری دارند. این بسیار مثبت است اگر برای شروع یک برنامه ورزشی مشکل دارید زیرا همیشه احساس بی حالی می کنید.

اگر می خواهید بیشترین فواید را داشته باشید، توصیه می کنیم 2 لیتر آبی که در روز می نوشید گرم یا گرم باشد. ممکن است در ابتدا دوست نداشته باشید، اما در عرض چند هفته به آن عادت خواهید کرد.

حتما بخوانید: لاغری+با این خوراکی ها چربی سوزی سریع و آسان داشته باشید

آب به کاهش وزن کمک می کند و از احساس گرسنگی جلوگیری می کند

در مورد سردرگمی ما با گرسنگی و تشنگی زیاد گفته می شود. در واقع، اولین کاری که بسیاری از افراد هنگام گرسنگی انجام می دهند نوشیدن یک لیوان آب است. اما آیا واقعا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

برای هیدراته ماندن آب بنوشید

اگر فکر می کنید که این یک افسانه است و منطقی نیست، باید بدانید که این طور نیست . بدن شما می تواند تشنگی را با گرسنگی اشتباه بگیرد. وقتی این سردرگمی را نادیده می گیرید، در نهایت می توانید کالری اضافی بخورید.

توصیه ما این است که دفعه بعد که احساس گرسنگی کردید، یک لیوان آب بنوشید . این می تواند آب گرم برای تسریع متابولیسم باشد. سپس، حدود 20 دقیقه صبر کنید و آن چه در بدن شما اتفاق می افتد را تجزیه و تحلیل کنید. اگر احساس گرسنگی از بین برود، فقط تشنگی بوده است. در غیر این صورت، چیزی سالم و مغذی بخورید.

آب می تواند به کاهش وزن کمک کند

همان طور که گفته شد، مصرف منظم آب می تواند به کاهش وزن و کاهش بافت چربی کمک کند. با این حال، برای تجربه این اثرات باید حداقل مصرف را تضمین کنید. به همین ترتیب، لحظه خوردن می تواند تعیین کننده باشد، به خصوص زمانی که نوبت به ایجاد احساس سیری می رسد.

به خاطر داشته باشید که به غیر از مصرف آب، یک سری استراتژی دیگر برای کاهش وزن ضروری است. شما باید تمرینات بدنی را به طور منظم همراه با یک برنامه غذایی متعادل و متنوع انجام دهید. اگر تعادل کالری نسبت به مصرف آن نامتعادل نباشد، تحقق کاهش توده چربی دشوار خواهد بود.

لینک های مرتبط:

ورزش آسان برای افراد پرمشغله: بدون خستگی ورزش کنید

رژیم لاغری کیت میدلتون برای کاهش وزن: رژیم لاغری دوکان!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا