;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

برای کاهش وزن چه ساعتی باید ورزش کنیم؟

اگر هدف شما کاهش وزن است، انجام ورزش در برخی از ساعات روز می تواند موثرتر از سایر اوقات باشد. کارشناسان توصیه می کنند که زنگ ساعت خود را صبح زود تنظیم کنیم و قبل از صبحانه ورزش کنیم.

زیرا انجام ورزش در این ساعات که نمی توانیم به طور کامل از خواب بیدار شویم و معده مان کاملا خالی است، بدن را به سمت چربی سوزی بیشتر سوق می دهد و در مقایسه با ورزش هایی که در دیگر ساعات روز انجام می شود از افزایش وزن جلوگیری می کند. ما در بخش سلامت از وب سایت گفتنی به شما خواهیم گفت در چه ساعتی ورزش کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید، پس با ما همراه باشید.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

مطالعه ای که در سال 2010 در بلژیک انجام شد

بهترین ساعت ورزش برای کاهش وزن

بدانید: آیا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

در مطالعه‌ای در سال 2010 در بلژیک، محققان داوطلبان مرد سالمی داشتند که در این مطالعه با رژیم غذایی شرکت کردند که به آنها اجازه می‌داد 30 درصد کالری بیشتر و 50 درصد چربی بیشتری نسبت به مصرف معمول خود به مدت 6 هفته مصرف کنند. در حالی که برخی از داوطلبان به سبک زندگی بی تحرک ادامه دادند، برخی بعد از صبحانه و برخی قبل از صبحانه شروع به انجام تمرینات قانع کننده کردند.

داوطلبانی که ورزش می کردند به سختی وزن اضافه می کردند

در پایان این 6 هفته، گروهی که سبک زندگی کم تحرک داشتند، همانطور که انتظار می رفت، ناسالم تر بودند و هر یک از گروه حدود 3 پوند اضافه وزن داشتند. با این حال، آنها مقاومت به انسولین ایجاد کردند و عضلات خود را با سلول های چربی جدید پر کردند. آنهایی که در این گروه بعد از صبحانه ورزش می کردند نیز وزن اضافه کردند و مشکلات انسولین داشتند. اما داوطلبانی که اول صبح ورزش کردند تقریباً وزن اضافه نکردند و سطح انسولین سالمی داشتند. علاوه بر این، بدن آنها نسبت به دیگران قادر بود در طول روز چربی بیشتری بسوزاند.

شاید جالب باشد: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

بهترین زمان تمرین از نظر عملکرد، بعدازظهر است

اگر بعدازظهرها ورزش کنید عملکرد بهتری خواهید داشت. مطالعات گوناگونی عملکرد افراد را در ورزش صبح‌ و بعدازظهر مورد تحلیل و بررسی قرار دادند. نتایج مطالعات نشان داد جلساتی که بعدازظهرها برگزار می‌شد از نظر عملکرد ورزشی، استقامت و قدرت نتایج بهتری دربرداشت. افراد شرکت‌کننده گزارش دادند که واکنش بدن‌شان بعدازظهرها بهتر از صبح‌هاست و می‌توانند تمرینات بیشتری انجام بدهند.

جالب است بخوانید: چرا با اینکه کم می خورم چاق می شوم؟!

یک رژیم غذایی سالم و متعادل بسیار مهم است

بهترین ساعت ورزش برای کاهش وزن

در حالی که گروهی که در ساعات اولیه ورزش کردند وزن اضافه نکردند، واضح است که این با کاهش وزن یکی نیست. اما در مرکز تحقیقات ورزش و ورزش دانشگاه کاتولیک لوون در بلژیک، دکتر. پیتر هسپل می‌گوید برای کسانی که می‌خواهند چند پوند وزن کم کنند، نتایج هنوز امیدوارکننده است و می‌افزاید: «البته، راه ایده‌آل برای جلوگیری از افزایش وزن، ترکیب یک رژیم غذایی سالم و متعادل با یک سبک زندگی فعال بدنی است.»

اگر در بخش رژیم غذایی سالم و متعادل بازی می کنید، باید با معده خالی و در اوایل روز ورزش کنید، زیرا موثرتر از ورزش با شکم پر است.

  • می‌توانید تمرینات صبح و بعدازظهر را با هم ترکیب کنید تا نتایج بهتری بگیرید. مثلا می‌توانید صبح یک جلسه‌ی ۱۰ دقیقه‌ای ورزش هوازی داشته باشید و بعدازظهر هم یک جلسه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای تمرین سنگین. این شیوه بر مصرف اکسیژن بعد از ورزش (EPOC) اثر می‌گذارد و به شما کمک می‌کند تا کالری بیشتری بسوزانید.
  • هیچ‌وقت بدون خوردن یک صبحانه‌ی کامل، ورزش سنگین نکنید. چون همان‌طور که گفته شد ممکن است بافت عضلانی‌تان را از دست بدهید.
  • یادتان باشد که ورزش شدید و سنگین در ساعات انتهایی بعدازظهر روی خواب‌تان تأثیر منفی می‌گذارد. پس بهتر است دست‌کم ۴ ساعت قبل از رفتن به رختخواب ورزش کنید.

ورزش کردن برای سلامتی و کاهش وزن اضافی اهمیت دارد و شما باید بخشی از روزتان را به ورزش کردن اختصاص دهید، چه صبح و چه بعدازظهر. بعضی افراد صبح‌ها را ترجیح می‌دهند چون انگیزه‌‌ی بیدار شدن پیدا می‌کنند و در طول روز پرانرژی‌تر هستند اما برای همه این‌طور نیست.

بررسی کنید ببینید ورزش کردن در چه زمانی از روز برای شما مناسب‌تر است و چند هفته به آن پایبند بمانید تا نتیجه‌اش را ببینید. در پایان فراموش نکنید که طبق توصیه‌ی دپارتمان سلامت ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌سالان باید در هفته ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی هوازی با شدت متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش با شدت بالا انجام بدهند.

لینک های مرتبط:

ورزش آسان برای افراد پرمشغله: بدون خستگی ورزش کنید

عدس بخورید تا لاغر شوید

چگونه در یک روز، بدون ضرر ۲ کیلو وزن کم کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا