;
سلامتتناسب اندام و تغذیه

9 افسانه رژیم غذایی که با کنار گذاشتن آن ها حتما لاغر می شوید

افسانه های رژیم غذایی: بسیاری از افسانه ها در مورد تغذیه پایه و اساس علمی ندارند و می توانند باعث کاهش ویتامین ها و یا حتی افزایش وزن به جای کاهش آن شوند.
10 افسانه رژیم فعلی که باید آن ها را کنار بگذارید:
وقتی صحبت از رژیم غذایی به میان می آید، با لیست طولانی از مشکلات روبرو هستیم. آن ها ممکن است ما را از دستیابی به هدف کاهش وزن به روشی سالم باز دارند و علاوه بر این، کاهش وزن به دست آمده در طول زمان دوام نمی آورد. دشمنان اصلی رژیم ها افسانه های غذا هستند.

حتما امتحان کنید: با این خوراکی ها سریعا لاغر می شوید! تا حالا روغن نارگیل خوردی؟

در جامعه ای که در آن انبوهی از اطلاعات وجود دارد، تعجب آور نیست که فریب کاری های بی پایانی به طور مداوم در مورد تأثیر برخی غذاها بر وزن بدن منتشر می شود. به همین دلیل، در بخش سلامت از مجله اینترنتی گفتنی ۱۰ افسانه غذایی را که باید به طور کامل از زندگی خود حذف کنید، توضیح خواهیم داد. با بخش سلامت از مجله اینترنتی گفتنی همراه باشید.

10 افسانه رایج غذایی:

همچنین بخوانید: آیا آب به کاهش وزن کمک می کند؟

آیا واقعا درست است که میوه بعد از ساعت 4 بعد از ظهر شما را چاق می کند؟

1. خوردن میوه برای دسر ما را چاق می کند

بسیاری از مردم ادعا می کنند که خوردن میوه بعد از غذا می تواند ما را چاق کند. با این حال، این بیانیه کاملاً معتبر نیست، زیرا چنین اعتقادی از نظر علمی ثابت نشده است. دلیلی وجود ندارد که باور کنیم اگر میوه ها را بعد از غذا مصرف کنید کالری بیشتری به شما می دهند. یا با خوردن آن ها در شب یا زمان های خاص دیگر.

میوه ها غذاهایی هستند که مهم نیست چه زمانی آن ها را می خورید، کالری یکسانی دارند. برعکس، میوه ها کالری کمی دارند و مواد مغذی مهمی مانند آب، فیبر، مواد معدنی، ویتامین ها و قند طبیعی را برای بدن فراهم می کنند.

این را هم بخوانید: چرا با اینکه کم می خورم چاق می شوم؟!

2. خوردن غلات کامل باعث کاهش وزن می شود

اکثر افرادی که رژیم دارند متقاعد شده اند که فقط با خوردن غلات کامل وزن کم می کنند. این طور نیست. این یکی از رایج ترین افسانه های غذایی است. در واقع، خوردن محصولات غلات کامل ارزش دارد، اما نه به این دلیل که آن ها به تنهایی باعث کاهش وزن می شوند، بلکه به این دلیل که حاوی فیبر و مواد معدنی بیشتری نسبت به محصولات ساخته شده با آرد تصفیه شده هستند. در واقع، آن ها ممکن است همان تعداد کالری داشته باشند.

طبق مطالعه منتشر شده در مجله اروپایی تغذیه بالینی، مزیت این است که فیبر باعث ایجاد احساس سیری می شود. بنابراین، می تواند به کاهش گرسنگی و در نتیجه کنترل اضطراب در مورد غذا خوردن کمک کند، چیزی که مانع از کاهش وزن شما می شود.

این مقاله را بخوانید: چگونه در یک روز، بدون ضرر ۲ کیلو وزن کم کنیم؟

3. آب میوه ها ویتامین ها را از دست می دهند

چند سالی است که در مورد مناسب بودن نوشیدن آب میوه به جای میوه بحث شده است. بسیاری مصرف فقط میوه را توصیه می کنند. این به این دلیل است که ظاهراً آب میوه مقدار ویتامین های خود را از دست می دهد. با این حال، این درست نیست. مقدار ویتامین های موجود در آب میوه در طول ساعت ها دست نخورده باقی می ماند.

4. چربی گیاهی کمتر از چربی حیوانی چاق کننده است

مصرف چربی های گیاهی به جای چربی های حیوانی توصیه می شود، اما نه به این دلیل که کالری کمتری دارند. در واقع، کالری ارائه شده توسط هر دو نوع چربی برابر با 9 کیلو کالری در گرم است.

مزیت چربی های گیاهی در این واقعیت نهفته است که دارای محتوای بالایی از اسیدهای چرب غیراشباع هستند که برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. علاوه بر این، سبزیجات چرب دارای ریزمغذی های زیادی هستند. با این حال، غذاهای حیوانی با غلظت بالایی از این اسیدهای چرب مانند ماهی وجود دارد. بنابراین این غذاها نباید از رژیم غذایی شما حذف شوند.

همچنین، جدیدترین تحقیقات تأیید می کند که چربی های اشباع شده برای سلامتی مضر نیستند. نیازی به ترس از مصرف آن ها نیست. مشکل فقط در مصرف اسیدهای چرب نوع ترانس نهفته است.

5. کربوهیدرات نخورید

کربوهیدرات ها برای بدن ضروری هستند و باید اساس یک رژیم غذایی متعادل باشند. این ممکن است یکی از مضرترین افسانه های غذایی باشد، همان طور که بسیاری از مردم آن را باور می کنند، بدون این که درست باشد.

به طور کلی اعتقاد بر این است که کربوهیدرات ها مقصر اصلی اضافه وزن هستند. با این حال، در واقعیت، این ها مهمترین ترکیبات در رژیم غذایی هستند، زیرا آن ها مسئول تامین انرژی لازم برای عملکرد بدن هستند. البته بهتر است از کربوهیدرات های پیچیده مانند سبزیجات و غلات استفاده کنید.

6. محصولات سبک به خودی خود به کاهش وزن کمک می کنند

بسیاری به این اشتباه می افتند که فکر می کنند سالم تر غذا می خورند زیرا فقط محصولات سبک مصرف می کنند. در واقع، برخی معتقدند که چون سبک هستند، می توانند بیشتر غذا بخورند، در حالی که واقعیت متفاوت است. این محصولات همانند محصولات اصلی با کاهش برخی از اجزای آن هستند.

همچنین بخوانید: کاهش وزن سریع و سالم با 3 راهکار ساده

7. نان چاق می کند

به خودی خود، هیچ محصول غذایی ما را چاق نمی کند. این یکی از رایج ترین افسانه های غذایی است. نان ممکن است کالری دریافتی بالایی داشته باشد، اما چیزی که شما را چاق می کند میزان کالری دریافتی بیشتر از نیاز شما است. چه نان و چه هر غذای دیگری، اگر بیش از حد آن را مصرف کنید، بیش از حد مجاز کالری مورد نیاز روزانه، وزنتان افزایش می یابد.

8. نه به شام

بسیاری برای کاهش وزن شام را حذف می کنند و برخی دیگر این کار را برای افزایش سرعت متابولیسم انجام می دهند. این اشتباه را نکنید. با این کار شما فقط گرسنه خواهید شد و خود را مستعد خواهید کرد که شبانه به آشپزخانه حمله کنید و نه دقیقاً به دنبال غذای سالم، بلکه میان وعده ها و هر چیزی که پیدا کنید.

به جای حذف شام، بهتر است مراقب آن چه در شب می خورید باشید و به دنبال گزینه های سبک، مغذی و سیرکننده باشید. همچنین باید به خاطر داشته باشید که خوب است از خوردن دیروقت شب پرهیز کنید، زیرا این کار کیفیت خواب را مختل می کند.

همچنین بخوانید: 

9. شکر را حذف کنید

وقتی به آسیب هایی که این عنصر می تواند وارد کند، صحبت از شکر تصفیه شده است. مصرف مقدار مشخصی شکر، اما همیشه در حد اعتدال ضروری است. به هر حال، اگر می خواهید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، باید از یک متخصص تغذیه مشاوره بگیرید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که بدنتان به چه چیزی نیاز دارد و نیازهای مناسب را می‌دانید.

لینک های مرتبط:

رژیم لاغری کیت میدلتون برای کاهش وزن: رژیم لاغری دوکان!

رژیم لاغری با خوردن: 15 غذایی که برای لاغری باید بخورید!

10 تا از بهترین میوه ها برای کاهش وزن

لاغری+با این خوراکی ها چربی سوزی سریع و آسان داشته باشید

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا