;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

۱۰ بدترین غذاها برای سحری در ماه رمضان که باعث ضعف می شود!

بدترین غذاها برای سحری: یکی از مسائل مهم در ماه رمضان تغذیه نامناسب برای سحری است که با مشکلات گوارشی، تشنگی، سوزش معده، ضعف و بی‌حال و… همراه است. در بخش سلامت از سری مطالب تناسب اندام و تغذیه به معرفی برخی از بدترین غذاها برای سحری که در ماه رمضان می‌توان مصرف کرد پرداخته‌ایم. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: میوه های کم کالری و لاغر کننده که بهتر است انتخابتان باشد!

۱۰ بدترین غذاها برای سحری در ماه رمضان

در سحری ماه رمضان توصیه به پرهیز از مصرف بعضی غذاها که تاثیر مخربی بر سلامتی دارند می‌شود. انتخاب غذاهای مناسب و سالم در این زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا آنچه که در سحری می‌خورید، تاثیر مستقیمی بر انرژی و عملکرد شما در طول روز دارد.

در ادامه به برخی از انواع غذاهایی که بهتر است آن‌ها را برای سحری نخورید پرداخته‌ایم:

1- غذاهای چرب و سنگین

بدترین غذاها برای سحری، یکی دیگر از انواع غذاهایی که بهتر است در سحری از خوردن آن پرهیز شود، غذاهای چرب و سنگین است که هضم آن‌ها دشوار است.

از جمله این غذاها می‌توان به کله‌ پاچه، حلیم، آبگوشت و آش اشاره کرد که غذاهای مناسبی برای سحری نیستند و در طول روز با احساس تشنگی همراه خواهند بود. همچنین با خوردن غذاهای سنگین و چرب امکان بروز مشکلات گوارشی و معده وجود دارد.

بدترین غذاها برای سحری1

این هم جالبه: رژیم غذایی نظامی: لاغری سریع‌ در یک هفته!

2- غذاهای سرخ‌کردنی

بدترین غذاها برای سحری، غذاهای فست‌فودی و سرخ شده از جمله غذاهای مضر برای سحری ماه رمضان هستند که به دلیل استفاده از روغن زیاد در پخت آن ضمن افزایش سطح کلسترول، موجب تشنگی مضاعف می‌شوند. همچنین خوردن بیش از حد غذاهای سرخ‌کردنی با اضافه وزن در پایان ماه رمضان همراه است.

از جمله این غذاها می‌توان به کتلت، انواع کوکو (کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی)، کباب، جوجه‌کباب و غذاهایی که در تهیه آن از سس زیاد استفاده شده است اشاره کرد.

3- غذاهای حاوی مواد قندی و شیرین

بدترین غذاها برای سحری، شیرینی‌ها و انواع دسر‌های شیرین از جمله مواد غذایی است که اغلب افراد به اشتباه عادت به خوردن آن در سحری دارند. مصرف این‌گونه مواد موجب افزایش قند خون و یا افت شدید قند خون در طول روز می‌شود، همچنین ممکن است تشنگی و احساس عطش زیادی داشته باشید.

بنابراین توصیه می‌شود که به جای خوردن مواد شیرین مانند زولبیا، بامیه، شله‌ زرد و… از شیرینی‌ها و میوه‌های خشک طبیعی مانند خرما، کشمش، توت استفاده کنید.

4- تنقلات

بدترین غذاها برای سحری، مصرف تنقلات با پر کردن معده موجب احساس سیری در فرد شده و میل به غذا را کاهش می‌دهد. از طرفی تنقلات نیز در معده دیر هضم می شود و با احساس سنگینی همراه است. پیشنهاد می‌کنیم از مصرف تنقلات پرهیز کرده و تا حد امکان تنقلات کم نمک و مغزیجات مصرف کنید.

5- غذاهای تند یا شور

بدترین غذاها برای سحری، یکی از بدترین انتخاب‌ها برای غذای سحری ماه رمضان انواع غذای تند و شور است که موجب ایجاد احساس تشنگی در طول روز شده و آب بدن را کاهش می‌دهد. لذا با پرهیز از مصرف غذاهای تند و حاوی ادویه یا نمک به حفظ آب بدن کمک کنید.

6- میوه‌های گرمسیری

بدترین غذاها برای سحری، میوه‌هایی مانند موز، انبه در دسته میوه‌های گرمسیری قرار دارند که مصرف آن‌ها موجب احساس سنگینی شده و از طرفی غلظت خون را نیز افزایش می‌دهد. از این رو بهتر است این میوه‌ها را به مقدار خیلی کم مصرف کنید.

این هم جالبه: آب گوجه فرنگی برای لاغری+ طرز تهیه و روش مصرف!

بدترین غذاها برای سحری2

7- نوشیدنی‌های سرد

بدترین غذاها برای سحری، نوشیدن آب سرد و نوشیدنی‌های سرد دیگر یکی از مواردی است که افراد روزه‌دار به مدت تشنگی طولانی‌مدت و میل به خوردن آب خنک خیلی استفاده می‌کنند. اما مصرف زیاد نوشیدنی‌های سرد موجب ایجاد مشکلات گوارشی و دل‌درد و نفخ می‌شود.

8- نوشیدنی‌های گازدار

بدترین غذاها برای سحری، یکی دیگر از نوشیدنی‌هایی که به هیچ‌وجه برای سحری توصیه نمی‌شود نوشیدنی‌های گازدار و شیرین است که موجب ایجاد سنگینی و پر شدن معده شده و همراه با نفخ و مشکلات گوارشی خواهد بود.

همچنین مصرف نوشیدنی‌های گازدار و شیرین ممکن است ابتدا قند خون را بالا ببرد اما در ادامه با افت سریع قند‌خون همراه است که در طولانی مدت و زمان روزه‌داری موجب احساس ضعف و بی‌حالی می شود.

این هم جالبه: پودر هسته انبه: دیگه دور نریز باهاش کره درست کن؛ اگه لاغر نمیشی عالیه!

بدترین غذاها برای سحری3

9- نوشیدنی‌های شور

دوغ شور و لبنیات پرنمک یکی دیگر از بدترین غذاها برای سحری است که موجب عطش، کم آبی و احساس تشنگی زیاد در بدن می‌شود.

10- نوشیدنی‌های کافئین‌دار

بدترین غذاها برای سحری، نوشیدنی‌های کافئین‌دار نیز ضمن ایجاد بی‌خوابی و به هم خوردن تنظیم خواب، باعث احساس تشنگی در فرد می‌شود.

بهترین گزینه برای سحری انتخاب غذاهای سبک و سالم است. همچنین بهتر است از مصرف غذاهای چرب و سنگین، غذاهای حاوی مواد قندی، غذاهای حاوی آب زیاد پرهیز کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا سلامتی خود را در طول روز حفظ کنید و انرژی لازم برای روزه‌داری را داشته باشید.

 

این مطالب هم جالبن:

4 بهترین اسموتی‌های لاغر کننده با طرز تهیه آسان!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا