;
سبک زندگیآشپزی

طرز تهیه سوپ مرغ و نخود که شما را لاغر می کند

طرز تهیه سوپ مرغ و نخود: قصد داریم در سبک زندگی امروز طرز تهیه سوپ مرغ و نخود را به روشی ساده به شما آموزش دهیم تا حبوبات بیشتری را در برنامه غذایی خود بگنجانید. سوپ مرغ و نخود به راحتی تهیه می شود و مقدار مناسبی از مواد مغذی ضروری را که برای حفظ سلامتی لازم است، تامین می کند. این یک ترکیب پرانرژی است.این غذا ایده آل برای مصرف قبل از فعالیت بدنی نیز می باشد.

به خواندن ادامه دهید زیرا قصد داریم در مجله گفتنی طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما بگوییم.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

سوپ مرغ و نخود را چگونه تهیه کنیم؟

قبل از شروع، لازم به ذکر است که متخصصان تغذیه مصرف حبوبات را حداقل دو بار در هفته توصیه می کنند. این غذاها فیبر با کیفیت بالا را فراهم می کنند،  فیبر عنصری ضروری برای اطمینان از عملکرد صحیح دستگاه گوارش در طول زمان است.

برای رعایت این توصیه می توانید سوپ مرغ و نخود را تهیه کنید که گزینه ای متفاوت و آسان برای تامین فیبر بدن می باشد.

حتما ببینید: سینه مرغ رژیمی: اگر ورزشکار هستید یا می خواهید لاغر کنید حتما امتحان کنید

حبوبات را در رژیم غذایی معمول خود بگنجانید، زیرا پروتئین با کیفیتی را ارائه می‌دهند.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ مرغ و نخود

برای طرز تهیه سوپ مرغ و نخود به مواد زیر نیاز دارید:

سینه مرغ 550 گرم
2 حبه سیر
20 گرم زنجبیل تازه
2.5 گرم زردچوبه
1 لیتر آب مرغ
فلفل دلمه ای قرمز کوچک 1 عدد
3 عدد پیاز
1 عدد هویج
400 گرم نخود پخته کنسرو شده
گشنیز تازه
روغن زیتون
نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به دلخواه

همچنین یادبگیرید: یک راه سالم برای خوردن برنجی که هر روز می خورید

طرز تهیه سوپ مرغ و نخود:

زنجبیل و سیر را ریز خرد کنید.
سپس آنها را در قابلمه با روغن زیتون خالص بپزید.
یک دقیقه بعد، زردچوبه را اضافه کنید، اگرچه مهم است که از تفت دادن آن خودداری کنید. برای این کار مدام با قاشق چوبی هم بزنید.
یک دقیقه بعد آب مرغ را اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. در عین حال سینه های مرغ را تمیز کرده و چربی اضافی را از بین ببرید.
آنها را به قابلمه اضافه کنید و دمای محتویات را بالا ببرید تا به نقطه جوش برسند.
از اینجا حرارت را کم کرده، درب آن را بگذارید و حداقل 20 دقیقه به پخت ادامه دهید. هدف این است که مرغ تا آخر بپزد. در همین حین می توانید فلفل و هویج را به صورت مکعبی خرد کنید و پیازها را نیز به صورت ورقه ای نازک خرد کنید.
بعد از اینکه مرغ خوب پخت، آن را از قابلمه خارج کرده و با کمک یکی دو چنگال خرد کنید. همچنین امکان برش آن با چاقو به قطعات کوچک وجود دارد.
مرغ را دوباره به همراه سبزیجات داخل قابلمه بریزید تا بعداً نخود آبکش شده داخل آن برود.

همه چیز را 15 دقیقه دیگر روی حرارت متوسط ​​بپزید تا سبزیجات بافت لطیفی پیدا کنند. برای اتمام، در صورت لزوم نمک و فلفل را تصحیح کنید. حتی این گزینه وجود دارد که با کم کردن آبگوشت، سوپ را برای چند دقیقه دیگر بدون درب بپزید.

همچنین تجربه کنید: طرز تهیه و دستور پخت راتاتویی: غذای سنتی فرانسوی

خواص نخود

مصرف نخود در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل، یک سری فواید سلامتی را به همراه دارد. البته، مهم است که از کمبود مواد مغذی ضروری که می تواند تأثیر منفی بر فیزیولوژی ارگانیسم داشته باشد، اجتناب شود. در غیر این صورت، آسیب شناسی های پیچیده و مزمن ممکن است ایجاد شود.

طرز تهیه سوپ مرغ و نخود-خواص نخود

1. نخود خطر یبوست را کاهش می دهند

نخود منبع فیبر است. نشان داده شده است که این ماده مشکل یبوست را بهبود می بخشد. از این جا، فعال شدن موثرتر گیرنده های مکانیکی لوله گوارشی تجربه می شود که باعث حرکات پریستالتیک شدیدتر می شود.

از سوی دیگر، باید توجه داشت که حفظ مقدار کافی فیبر، بروز بسیاری از آسیب شناسی های نوع گوارشی را کاهش می دهد. بنابراین توصیه می‌شود که مصرف روزانه حداقل 25 گرم از ماده مذکور باشد.

2. کاهش وزن را تسهیل می کنند

بر اساس مطالعه ای که در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شده است، فیبر موجود در نخود باعث تحریک احساس سیری می شود. به این ترتیب، پیشنهاد یک رژیم غذایی کم کالری که به کاهش وزن اجازه می دهد، اما در عین حال باعث پایبندی می شود، آسان تر خواهد بود، در غیر این صورت می تواند منجر به رها شدن بعدی شود.

فیبر موجود در نخود به ایجاد احساس سیری کمک می کند و سلامت استخوان را بهبود می بخشد.

در ریز مغذی ها باید به کلسیم نخود اشاره کرد. این عنصر کلیدی برای حفظ سلامت استخوان در میان مدت است، زیرا بخشی از این بافت است. مهم است که سهم رژیم غذایی در طول زندگی بهینه باشد تا از آسیب شناسی هایی مانند پوکی استخوان به ویژه در مورد زنان جلوگیری شود.

سوپ مرغ و نخود را در خانه تهیه کنید

همان طور که مشاهده کردید، طرز تهیه سوپ مرغ و نخود بسیار ساده است. این یک دستور پخت است که می توان آن را در خانه در مدت زمان کوتاه و با مواد کمی درست کرد و به نتیجه نهایی بسیار خوشمزه و مغذی رسید. افزایش حضور حبوبات در رژیم غذایی برای حفظ سلامتی در طول زمان کلیدی است.

موارد بیشتر:

طرز تهیه مانتی ترکیه: غذایی که عاشق آن می شوید!

معروفترین غذاهای سنتی اوکراین که باید امتحان کنید…

غذاهای معروف هندی که شهرت جهانی دارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا