;
سبک زندگیمهارت های زندگی

5 کتاب فوق العاده عالی برای شروع در مسیر خودشناسی که بایستی بخوانید

کتاب های خودشناسی: کتاب های خوب زیادی در مورد خودشناسی وجود دارد، بنابراین نمی توان در مورد همه آن ها فقط در یک مقاله صحبت کرد.

بنابراین ما پنج کتاب از نویسندگان و داستان‌های مختلف را از هم جدا کرده‌ایم که به موضوعاتی می‌پردازند که به شما در درک بهتر هنر شناخت خودتان کمک می‌کنند. در بخش سبک زندگی گفتنی هر یک از آن ها را کمی بهتر بشناسید.

کتاب های خودشناسی که باید بخوانید:

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

1. (“هنر دوست داشتن”) – اریک فروم اریش-کتاب های خودشناسی

اریک فروم روانکاو، فیلسوف و جامعه شناس آلمانی بود. او در کتاب خودشناسی «هنر عشق ورزیدن» به بررسی راه‌هایی می‌پردازد که عشق می‌تواند مسیر زندگی ما را تغییر دهد، وقتی که شامل بلوغ، خودشناسی و شجاعت باشد.

یادگیری عشق ورزیدن در این سطح نیازمند زمان، تمرین و تمرکز است.

اریک فروم در “هنر دوست داشتن” به انواع مختلف عشق می پردازد: عشق عاشقانه، عشق والدین به فرزندان، عشق بین خواهر و برادر، عشق به خدا و از منظر خودشناسی، عشق به خود. که به ما این امکان را می دهد که فضایل و ویژگی های خود را بشناسیم و ارزش قائل شویم.

حتما ببین: عشق نادرست: به چه دلیل همیشه عاشق آدم های اشتباهی می شویم؟

2. (“تهوع” – ژان پل سارتر)-کتاب های خودشناسی

ژان پل سارتر فیلسوف و نویسنده فرانسوی بود. او در «بی‌هوشی» می‌خواهد به‌طور تخیلی به تمام اصول مکتب فلسفی اگزیستانسیالیسم نزدیک شود که با پرسش‌هایی مانند «ما کیستیم؟»، «چه کنیم؟»، «به کجا می‌رویم؟» به هستی انسان می‌پردازد؟ ” و “چه چیزی ما را به حرکت در می آورد؟”.

به عقیده ژان پل سارتر و دیگر متفکران اگزیستانسیالیست، انسان تا حد زیادی مسئول پاسخگویی به سوالاتی است که به زندگی شما معنا می بخشد، تا بتوانید آن را به طور کامل زندگی کنید. و پاسخ به این سؤالات در درون ما قرار دارد و می تواند از طریق خودشناسی روشن شود.

3. (“سیذارتا” – هرمان هسه)-کتاب های خودشناسی

هرمان هسه یکی از نویسندگان بزرگ آلمانی تمام دوران بود که در سال 1946 برنده جایزه نوبل ادبیات شد و “سیذارتا” شاید بزرگترین اثر ادبی او بود که بر اساس سفری که خودش به هند داشت، تغییر کرد و عمیقا گسترش یافت. معنویت او در این کتاب خودشناسی، انعکاس عمیقی از جستجوی درونی انسان باستانی برای یافتن خرد دارد و این خرد درونی دقیقاً خودشناسی است.

همچنین ببینید: 6 ترفند روان شناختی برای این که بتوانید دروغ را به راحتی تشخیص دهید!

4. (“موجود کوانتومی” – دانا زوهر)-کتاب های خودشناسی

دانشمند و نویسنده دانا زوهار در کتاب «موجود کوانتومی» پاسخی به پرسش‌های باستانی وجود انسان ارائه می‌کند. به دنبال توضیح از طریق مفاهیم فیزیک کوانتومی، روابط بین بدن و ذهن، ارزش گذاری خلاقیت و آزادی هر فرد است. دانا زوهر در این کتاب خودشناسی، از طریق روانشناسی کوانتومی، بازتعریف مثبت ماهیت انسان ها و روابط آن ها را از طریق خودشناسی پیشنهاد می کند.

5.( “قدرت اکنون” – اکهارت توله)-کتاب های خودشناسی

اکهارت توله (Eckhart Tolle) نویسنده و سخنران آلمانی است و مشهورترین کتاب او «قدرت حال» است. او در این اثر، آموزه‌هایی از ادیان مختلف مانند مسیحیت، بودیسم، هندوئیسم و ​​تائوئیسم را با هم مرتبط و ترکیب می‌کند و راهنمای خودشناسی برای کشف پتانسیل‌های درونی ما ایجاد می‌کند. اکهارت توله در کتاب خودشناسی “قدرت اکنون” اهمیت آگاهی و تأمل در افکار و احساسات خود را به ما نشان می دهد.

لینک های مرتبط:

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

حتما بخوانید: علت تنهایی: 3 دلیل برای اینکه دوستی های واقعی در جامعه امروزی دارند نادر می شوند

7 افسانه رایج در مورد شخصیت خودشیفته که حقیقت ندارند!

نکاتی برای پیشگیری از اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر در نوجوانان

چگونه فرزندان شادی تربیت کنیم؟

آیا می توانید شخصیت خود را تغییر دهید؟

پیشنهاد مطالعه: نشانه های اعتماد به نفس پایین: 5 چیزی که فقط افراد دارای اعتماد به نفس پایین در شبکه های اجتماعی پست می کنند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا