;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟ کدامیک بهتر است؟

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟ امروزه دو روش برای ازدواج وجود دارد، یکی ازدواج سنتی و دیگری ازدواج مدرن یا امروزی. در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا و معایب هریک از این روش ها آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
کدام بهتر است ؟ ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن ؟ یکی از نکات جالبی که در برخورد با هواداران ازدواج سنتی و مدرن می‌بینم این است که هر کدام شیوه‌ی ازدواج مورد پسند خودشان را بهتر می‌دانند و بر این باورند عشق و علاقه در آن شیوه‌ی ازدواج بیش‌تر است و احتمال طلاق در شیوه‌ی ازدواج دیگر بالاست.

شاید جالب باشد: سبزه عید: آموزش مرحله به مرحله کاشت با نکات، خیلی آسان امسال هنر نمایی کن

ولی در واقعیت کدام یک از این روش ها بهتر است؟ در این مقاله از مجله اینترنتی گفتنی شما را با هر یک از این روش ها و مزایا و معایب آن ها آشنا خواهیم نمود. اما پیش از هر چیز نیاز است که تعریفی از ازدواج سنتی و امروزی داشته باشیم تا بتوانیم این موضوع را از چشم‌ اندازهای گوناگون بررسی کنیم. با بخش سبک زندگی همراه باشید و رابطه و ازدواج امروز را از دست ندهید.

خوشمزه و راحت: شیرینی های کوچولو برای عید نوروز خیلی ساده و آسان حتما امتحان کنید

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟ کدامیک بهتر است؟

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟1

چالش بینایی: معمای ماری که استتار کرده رو در دو ثانیه پیدا کن تا ثابت بشه چشمت از عقاب تیزتره!

آیا ازدواج سنتی خوب است ؟

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟

در گذشته ازدواج‌ ها به شیوه‌ی سنتی انجام می‌شد. در ازدواج سنتی خانواده‌ها نقش کلیدی را بازی می‌کردند. پدران و مادران دختری را از خانواده‌ی خویشاوندان، دوستان یا آشنایان برای پسرشان برمی‌گزیدند و پس از موافقت پسر، والدین با خانواده‌ی دختر مذاکره می‌کردند تا ببینند تمایلی به ازدواج با پسرشان را دارند یا نه.

شاید جالب باشد: تمیز کردن سینک ظرفشویی با دو روش فوق العاده و بدون زحمت که باعث براق شدن آن می شود!

خانواده‌ی دختر نیز با هماهنگی (گاهی بدون هماهنگی) با دخترشان مراسم خواستگاری را ترتیب می‌دادند تا زمینه‌ساز آشنایی دختر و پسر شوند. در ازدواج سنتی خانواده‌ها به معیارهایی مانند هم‌ترازی مالی، فرهنگی و حسن شهرت خانواده توجه ویژه داشتند و شناخت احساسات، افکار، علایق و معیارهای فرزندان برای ازدواج اهمیت چندانی نداشت.

هواداران این شیوه‌ی ازدواج بر این باورند که عشق پس از ازدواج خواه ناخواه شکل می‌گیرد و نیاز نیست افراد پیش از ازدواج به هم علاقه‌مند باشند. در شکل امروزی‌تر ازدواج سنتی خانواده‌ها زمانی را برای آشنایی بیش‌تر دختر و پسر در نظر می‌گیرند تا با نظارت خانواده به شناخت هم بپردازند.

از دست نده: آزمون شناسایی شوهر زن: کدوم مرد شوهر خانوم هست؟ زرنگا بلافاصله متوجه میشن!

ازدواج مدرن یا امروزی چیست؟

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟

ازدواج به شیوه‌ی امروزی در شرایطی اهمیت پیدا کرد که دختران و پسران به این باور رسیدند که باید همسرشان را بر پایه‌ی معیارها و انتظاراتی که از همسر آینده‌شان دارند انتخاب کنند.

در ازدواج مدرن و امروزی آشنایی و ارتباطات پیش از ازدواج اهمیت بیش‌تری نسبت به معیارهای خانواده دارد. در این شیوه فرد تلاش می‌کند همسرش را بر اساس علاقه و معیارهای شخصی برگزیند و به خانواده معرفی کند.

هواداران این شیوه‌ی ازدواج بر این باورند که عامل اصلی ازدواج، عشق و علاقه میان طرفین و شناخت آن‌ها از یک‌دیگر است و بدون عشق و علاقه نمی‌توان یک زندگی را آغاز کرد و امیدوار بود که پس از ازدواج علاقه میان زن و مرد پدید آید.

تست چالشی: معمای تصویری اسب در خانه: اگر ظرف 3 ثانیه پیداش کنی سلطان تیزچشمایی!

مزایا و معایب ازدواج سنتی و امروزی

ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟

اگر دوباره به این شیوه‌ های ازدواج نگاه کنید می‌بینید که هر کدام از این شیوه‌های ازدواج مزایا و معایبی دارند که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. آمار درستی از میزان طلاق‌های ثبت شده برای کسانی که سنتی یا امروزی ازدواج کرده‌اند در دست نیست.

در ازدواج سنتی نوعی سلطه‌گری خانواده دیده می‌شود و گاهی ازدواج‌ها به این شیوه به طور اجباری انجام می‌گیرند. بسیاری از کسانی که به شیوه‌ی سنتی ازدواج می‌کنند بر این باورند که ازدواج کردند چون باید ازدواج می‌کردند.

نفوذ خانواده‌ها در ازدواج سنتی به اندازه‌ای بالاست که پس از ازدواج هم به جای فرزندانشان تصمیم می‌گیرند گویی آن‌ها هستند که ازدواج کرده‌اند نه فرزندانشان. این دخالت‌ها گاه تا جایی دنباله دارد که راهی جز طلاق نیست.

امتحان کنید: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

در ازدواج سنتی مرد و زن شناخت درستی از علایق، معیارها و خواسته‌های یکدیگر ندارند و همین نبود شناخت، زندگی مشترک را به خطر می‌اندازد.

تمرکز اصلی ازدواج مدرن روی عشق و علاقه پیش از ازدواج و شناخت یکدیگر است. اما برای یک ازدواج موفق عشق و علاقه کافی نیست. گاهی دختران و پسران به دلیل عشق و علاقه‌ای که به هم دارند مشکلات و چالش‌ها را نادیده می‌گیرند و با کسی ازدواج می‌کنند که معیارهای ایده‌آل شان به عنوان همسر را ندارد.

آن‌ها بر این باورند که این مسائل پس از ازدواج قابل حل است. این باوری نادرست است. هنگامی که پای گفت‌و‌گو با کسانی که می‌خواهند از هم جدا شوند بنشینیم می‌شنویم که بر این باور بودند پس از ازدواج می‌توانند همسرشان را تغییر دهند اما ناکام بوده‌اند.

در گونه‌های افراطی ازدواج مدرن، طرفین اجازه‌ی هیچ گونه همیاری و همفکری را به خانواده‌هایشان نمی‌دهند و می‌گویند نمی‌خواهند خانواده‌ها در ازدواجشان دخالتی داشته باشند.

شاید جالب باشد: فرق رابطه عاشقانه و رل زدن مردم ژاپن با آمریکایی ها را تا به حال می دانستید؟

مقایسه ازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟

به یاد بسپاریم که افراد در بستر خانواده رشد کرده‌اند و شخصیت آن‌ها بر پایه‌ی باورها، فرهنگ و هنجارهای خانواده‌شان شکل گرفته است. شناخت خانواده‌ها و هم‌فکری آنان می‌تواند موفقیت ازدواج را تضمین کند.

همچنین بخوانید: هدف مردان و زنان از ازدواج: زنان و مردان بخاطر این نیازها ازدواج می کنند!

پس در پاسخ به سوال ازدواج سنتی بهتر است یا مدرن باید بگوییم ازدواج موفق می‌تواند ترکیبی از ازدواج سنتی و امروزی باشد.
بر پایه‌ ی آن‌چه گفته شد ترکیب ازدواج مدرن و سنتی می‌تواند موفقیت ازدواج را به میزان بالاتری تضمین کند. در این شیوه بهتر است دختر و پسر پیش از ازدواج به هم علاقه‌مند باشند و به شناخت یک‌دیگر بپردازند.

معیارهایی که برای ازدواج و همسر ایده‌آل دارند را در نظر بگیرند و ببینند آیا کسی که می‌خواهند با او ازدواج کنند مناسبشان هست یا نه. از سوی دیگر معیارهای خانواده‌ها نیز در نظر گرفته شود.

هم‌ترازی فرهنگی، اخلاقی، مالی و هنجارهای خانواده‌ها هر اندازه به هم نزدیک باشد ازدواج موفق‌تر خواهد بود. هم‌فکری و راهنمایی خانواده‌ها را نباید نادیده گرفت و این راهنمایی گرفتن از انان به معنی دخالت در ازدواج نیست.

بهترین راه این است که کسانی که می‌خواهند ازدواج کنند نزد روانشناس بروند و مشاوره‌ی پیش از ازدواج بگیرند تا بتوانند به شناخت و درک بهتری از هم، شرایط و چالش‌ها برسند و سپس برایازدواج سنتی پایدارتر است یا ازدواج مدرن؟ تصمیم بگیرند.

مطالبی که دیگران پسندیدند:

لاکچری ترین آدم ها متولد کدام ماه های سال هستند؟

شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

حتما ببین: اگر زرنگ هستید سریعا بگویید مرد با کدام یک ازدواج خواهد کرد؟!

باهوش ها بگین: چالشی ترین تست هوش تصویری: اگر ذکاوت بالایی دارید کی شرایط بهتری داره تا زنده بمونه؟!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا