;
فرهنگ و هنرهنرمندان

سرگذشت تلخ مو فرح قهرمان سابق المپیک: من قربانی قاچاق بوده ام!

سرگذشت تلخ مو فرح: فرح موفق ترین ورزشکار بریتانیایی در تاریخ بازی های المپیک مدرن است. اما او به تازگی فاش کرده که در کودکی دزدیده و به بریتانیا قاچاق شده و و دوران سختی را گذرانده است. بیوگرافی مو فرح، ارزش خالص، شغل، خانواده و  همسر او را در این بخش از اخبار فرهنگ و هنر بشناسید. وب سایت گفتنی امروز به معرفی این ورزشکار موفق و سختی کشیده مهاجر می پردازد.

سرگذشت تلخ مو فرح

همچنین بخوانید: قوانینی که ملکه الیزابت حق دارد بشکند!

مو فرح دونده مسافت طولانی بریتانیایی است. فرح با ده مدال طلای قهرمانی جهانی (شش عنوان جهانی و چهار عنوان المپیک)، موفق ترین ورزشکار بریتانیایی در تاریخ بازی های المپیک مدرن است. فرح در یک مستند بی بی سی فاش کرد که در سن 9 سالگی به طور غیرقانونی به بریتانیا قاچاق شده است.

بیوگرافی مو فرح: حضور در بریتانیا و کار کردن به عنوان خدمتکار

داغ و تازه: بروس ویلیس: بازیگر معروف هالیوود زبان پریشی و فراموشی گرفته است!

سرگذشت تلخ مو فرح- مو فرح در مدرسه فوتبالمو فرح در 23 مارس 1983 در سومالی لند به دنیا آمد. در چهار سالگی پدرش را در جنگ داخلی از دست داد و بعداً از مادرش نیز جدا شد. در طی یک مستند بی بی سی، او فاش کرد که به طور غیرقانونی از طریق جیبوتی به بریتانیا قاچاق شده است. در پی این حادثه نام او به محمد فرح از نام تولدش حسین عبدی کهین تغییر یافت. او فاش کرد که توسط زنی که هرگز او را ندیده بود از سومالی به بریتانیا برده شده است. پس از ورود به انگلستان به عنوان خدمتکار خانگی مشغول به کار شد.

در ژوئیه 2000، فرح تابعیت بریتانیا را با نام فعلی خود محمد فرح دریافت کرد. تا جولای 2022، فرح این جنبه از زندگی خود را پنهان نگه داشت. در سن 11 یا 12 سالگی، او شروع به تحصیل در سال هفتم در کالج اجتماعی فلتهام کرد، جایی که استعداد ورزشی او توسط معلم تربیت بدنی آلن واتکینسون مورد توجه قرار گرفت. بعداً، فرح به باشگاه دو و میدانی Hounslow در غرب لندن پیوست.

شغل

مو فرح 39 ساله رکورددار 3000 متر داخل سالن بریتانیا و رکوردار اروپا در 10000 متر نیمه ماراتن، ماراتن و دو مایل است. فرح همچنین رکورد جهانی فعلی برای دویدن یک ساعته و دارنده رکورد جهانی داخل سالن برای دو مایل است. سبک دویدن فرح تاکتیکی و فنری توصیف شده است.

فرح در دوی 5000 متر و 10000 متر برنده مدال طلای بازی های المپیک 2012 و 2016 بوده است. او پس از لاسه دومین ورزشکاری است که دو طلای بازی های المپیک را کسب کرده است. در مسابقات جهانی 2013 و 2015، او “دبل مسافت” را تکمیل کرد.

در مسابقات جهانی 2011، فرح در 5000 متر اول شد و در 10000 متر دوم شد. از آن زمان تا سال 2017، او رکورد ده برد طلا (5000 متر در سال 2011)، (10000 متر در سال 2017) و (دوبل در سال های 2012، 2013، 2015 و 2016) را در اختیار داشت.

فرح پنج مدال طلا در مسابقات قهرمانی دو و میدانی اروپا و ده مدال طلا قهرمانی جهانی (شش عنوان جهانی و چهار عنوان المپیک) کسب کرده است. او همچنین برنده جایزه بهترین ورزشکار سال اروپا شده است. او همچنین سه بار جایزه انجمن نویسندگان دو و میدانی بریتانیا و شش بار جایزه ورزشکار سال بریتانیا را از آن خود کرد. در سال 2017 نیز برنده شخصیت ورزشی سال بی بی سی شد.

 

در سال 2013، فرح به عنوان فرمانده امپراتوری بریتانیا (CBE) منصوب شد. فرح همچنین توسط ملکه الیزابت در مراسم افتخارات سال نو 2017 به دلیل خدمات به ورزش دو و میدانی، نشان شوالیه را دریافت کرده است.

سرگذشت تلخ مو فرح- مو فرح و ملکه الیزابت

 

ارزش خالص

از سال 2022، دارایی خالص ورزشکار بریتانیایی مو فرح حدود 5 میلیون دلار (حدود 4 میلیون پوند) تخمین زده می شود.

همسر مو فرح

همسر مو فرح

مو فرح در آوریل 2010 با نامزدش تانیا نل ازدواج کرد. این زوج دو دختر دوقلو دارند که در آگوست 2012 به دنیا آمدند. آنها در سال 2015 صاحب یک پسر شدند.

خانواده

مو فرح با خانواده اش (همسر و فرزندان) در لندن، انگلستان زندگی می کند.

 

لینک های مرتبط:

7 تا از جذاب ترین بازیگران مرد کره ای را بشناسید

خلاصه و نقد فیلم سینمایی برادران لیلا: جدیدترین اثر جنجالی سعید روستایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + نه =

دکمه بازگشت به بالا