;
رابطه و ازدواجسبک زندگی

بهبود رابطه قبل خواب؛ این کارها را حتمن امتحان کنید!

بهبود رابطه قبل خواب: این روزها زوج ها زمان بیشتری را صرف گشتن در اینترنت و شبکه های اجتماعی می کنند تا صرف همدیگر. به علاوه، برای داشتن یک رابطه عاطفی شاد، صرف مدت زمانی که در کنار یکدیگر سپری می کنید مهم نیست، بلکه این زمان باید از کیفیت نیز برخوردار باشد. در ادامه پیشنهاداتی برای چند فعالیت مشترک شبانه داریم که می توانند کمک کنند به زوج شادتری بدل شوید.

از دست ندهید: بهترین ترفندهای دانه کردن انار برای شب یلدا و مهمانی

۱- باهم آشپزی کنید و غذا بخورید

آشپزی با یکدیگر می تواند مزایای زیادی داشته باشد، از جمله برابری، یادگیری و خاطره سازی. وقتی باهم آشپزی می کنید می توانید ترفندهای آشپزی تان را باهم در میان بگذارید، درباره ی غذاهای مورد علاقه ی دوران کودکی تان باهم صحبت کنید و رابطه ی خود را به شکل مشارکت و همکاری تجربه کنید. از آنجایی که هر دویتان در آماده سازی غذا شرکت می کنید، دیگر تنها یکی از شما بعد از ساعت ها کار در آشپزخانه خسته نخواهد بود و کسی احساس نمی کند که باید همه ی کارها را به تنهایی انجام دهد.

بعد از آماده کردن شام، خوب است که غذا را باهم بخورید. این کار به نزدیک تر شدن تان به یکدیگر کمک می کند و حال خوبی به شما می دهد. در حین غذا خوردن، می توانید با یکدیگر صحبت کنید، ارتباطی که میان تان برقرار است را عمیقاً احساس کنید و ایده ها و برنامه هایتان را باهم در میان بگذارید.

حتمن بخوانید: چرا بعضی از دخترا خواستگار ندارن؛ باید اینا رو بدونی!

۲- درباره ی اتفاقات خوب روزتان باهم صحبت کنید

یکی از کارهایی که می توانید برای داشتن یک خواب مناسب و رابطه ای سالم انجام دهید این است که از صحبت درباره ی مسائل اضطراب آور خودداری کنید. دلیلش این است که این کار می تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب و افزایش تنش شود. حتی اگر روز عالی ای نداشتید هم همیشه می توانید چیز مثبتی برای حرف زدن پیدا کنید و اجازه دهید که شریک زندگی تان بدون نگرانی بخوابد.

یک سؤال ساده درباره ی اتفاقات خوبی که طی روز رخ داده می تواند به تغییر حال روحی تان و ایجاد احساسات مثبت کمک کند. این کار فرصت خوبی نیز هست برای آنکه نزدیکی خود به شریک زندگی تان را حفظ کنید و درباره ی بُعد دیگر زندگی او هم بیشتر بدانید.

حتمن ببینید: این رازها را هرگز به شوهرتان نگویید؛ جدی بگیرید!

۳- به چشمان همدیگر خیره شوید

نگاه کردن به چشمان یکدیگر همانقدر که ساده است، قدرتمند نیز هست. با این کار می توانید شریک زندگی تان را عمیق تر احساس کنید. وقتی به چشمان همدیگر خیره می شوید ارتباطی از جنس انرژی میان تان برقرار می شود. این کار کمک می کند موانع میان تان را کنار بزنید و وحدت میان تان را بهتر درک کنید. به علاوه، این کار باعث آرامش و تقویت ارتباط عاطفی نیز می شود.

کافی است رو به روی هم بنشینید و به چشمان هم خیره شوید. سعی کنید ارتباط میان تان را حس کنید و احساسات شریک زندگی تان را از چشمانش بخواهید. این کار را به مدت ۲ دقیقه انجام دهید.

۴- اولین روزهای آشنایی تان را مرور کنید

پیش از خواب سعی کنید اولین باری که با شریک زندگی تان آشنا شدید را به یاد آورید. درباره ی اولین احساسی که نسبت به او داشتید صحبت کنید و از شریک زندگی تان هم بپرسید که او چه احساسی نسبت به شما داشت. می توانید پیام های عاشقانه ای که میان تان رد و بدل شده بود یا اولین قرار عاشقانه تان را مرور کنید. مرور و تکرار نخستین لحظات عاشقانه ی خود برای روابط عاطفی مفید است.

خاطرات مشترک، شما را به هم پیوند می دهد و به آن لحظات خوشایند بازمی گرداند. این کار کمک می کند روحیه ی مثبتی پیدا کنید و رابطه تان را مستحکم تر می کند.

۵- همدیگر را ماساژ دهید

تحقیقات نشان داده زوج هایی که به طور منظم یکدیگر را ماساژ می دهند، رضایت خاطر بیشتری در رابطه ی خود دارند. این کار باعث بهبود سلامت روان و کاهش اضطراب می شود. یک ماساژ ۱۵ دقیقه ای برای هر یک از زوجین، دست کم ۲ بار در هفته، برای سلامت روانی و فیزیکی مفید است. این کار باعث می شود هنگام انجام و دریافت ماساژ احساس بهتری پیدا کنید.

۶- باهم برقصید

رقص عملکرد شناختی را افزایش می دهد و از آن مهم تر اینکه، در عین خوش گذراندن با شریک زندگی تان، کمی ورزش هم می کنید. حتی اگر در انتهای روز احساس خستگی می کردید هم می توانید چند دقیقه با آهنگ مورد علاقه تان با یکدیگر برقصید.

رقصیدن با یکدیگر برای ایجاد محبت در رابطه مفید است. این کار به افزایش توجه زوجین به یکدیگر هم کمک می کند. شما و شریک زندگی تان در حین رقص مانند یک تیم عمل می کنید، از همدیگر حمایت می کنید و دنباله روی یکدیگر هستید. با این کار، به شیوه های کلامی و غیر کلامی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنید و حس همکاری و احترام میان تان را ارتقا می بخشید.

۷- برای همدیگر آواز بخوانید

آواز خواندن پیش از خواب روش بسیار خوبی برای ایجاد پیوند میان یکدیگر است. لالایی ای که در کودکی پیش از خواب برایتان می خواندند و تأثیر آن در ایجاد ارتباط و نزدیکی با شما را به خاطر دارید؟ آواز خواندن هم آثار روانی مثبتی دارد و باعث بهبود سلامت روان می شود.

با آوازخوانی، شما از خود انرژی ساطع می کنید، حال روحی تان را تغییر می دهید و شادی بیشتری احساس می کنید. به علاوه، آوازخوانی در برابر دیگران باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

۸- برای یکدیگر کتاب بخوانید

با کتابخوانی، هر دوی شما چیزهای جدیدی کشف می کنید و اطلاعات زیادی برای گفتگو با یکدیگر به دست می آورید. با یکدیگر یاد می گیرید، آگاهی بیشتری پیدا می کنید و سرگرمی مشترک پیدا می کنید. شما می توانید با صحبت درباره ی کتابی که باهم خوانده اید، شریک زندگی تان را بهتر بشناسید و درک کنید.

این کار باعث بهبود ارتباط میان شما و شریک زندگی تان می شود و رابطه ی شما را مستحکم تر می کند. به علاوه، کتابخوانی باعث افزایش جذابیت هم می شود.

۹- قدرشناسی خود را ابراز کنید

علم می گوید تشکر کردن نه تنها یک عمل، بلکه ابراز احساس قدرشناسی و نوعی سخاوتمندی و مهربانی است. شما قدرشناسی خود را به شیوه های مختلفی می توانید ابراز کنید.

پیش از خواب، از شریک زندگی تان به خاطر پخت غذا یا انجام خریدها تشکر کنید. می توانید با کارهای خود هم قدرشناسی خود را ابراز کنید، حتی با چیزی به سادگی درست کردن چای. این کار باعث تقویت رابطه تان می شود.

۱۰- باهم به رختخواب بروید

متفاوت بودن زمان خواب زوجین می تواند مشکلاتی ایجاد کند. چنین زوج هایی معمولاً مشاجرات بیشتری دارند، زمان کمتری باهم می گذرانند و رابطه ی جنسی کمتری دارند. این دست زوج ها صمیمیت کمتری نیز دارند و رابطه ی آن ها می تواند به جدایی انجامد.

بنابراین برای حفظ گرمای رابطه و نداشتن حس تنهایی، بهتر است که زوج ها تقریباً همزمان به رختخواب بروند. این کار جلوی عادت های منفی شبانه را می گیرد، مدت بیشتری برای باهم بودن فراهم می کند و به تقویت رابطه کمک می کند.

برایتان جالب خواهد بود

زوجهای خوشبخت هفته ای چندبار رابطه جنسی دارند؟

تست پارتنر با این سوالات که برای زوج ها جالب خواهد بود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا