;
سرگرمی

آزمون بینایی تشخیص رنگ: کدوم قسمت رنگش با بقیه فرق می کنه؟ 99 درصد مردم نمی تونن ببینن!

آزمون بینایی تشخیص رنگ: تست های بینایی به سرگرمی مورد علاقه هزاران نفری تبدیل شده است که می‌خواهند اوقات فراغت خود را صرف ورزش کردن ذهن و مغزخود و تقویت مهارت‌های شناختی خود کنند.

دانشمندان می گویند که قدرت مغز ما ممکن است در  اوایل دهه 20 یا 30 زندگی شروع به کاهش کند. خبر خوب، با ناشناخته ماندن بیش از نیمی از مغز برای دانشمندان، از قبل واضح است که می توانید با کمک معماها آن را قوی نگه دارید. مزایای آن دو برابر می شود، زیرا این کارهای گیج کننده به محض یافتن پاسخ مناسب، هورمون شادی شما را نیز افزایش می دهد.

شاید جالب باشد: آزمون شناخت دکمه فرار: اگر جای این مرد بودی کدام دکمه را برای فرار انتخاب می کردی؟

اجازه ندهید این فرصت از دستتان برود و با چالش های باورنکردنی که مجله گفتنی هر روز می گذارد نشان دهید که چه توانایی هایی دارید:

شاید برایتان جالب باشد: اگر دقت ذهنی خوبی دارید بگویید چند تا کبریت می بینید؟ فقط حواستان باشد که ظاهر بین نباشید!

تنها یک درصد مردم قادرند بخشی که رنگش با بقیه جاها متفاوت است را ببینند. آیا بینایی شما قوی است؟ پس شانس تان را امتحان کنید!

از دست ندهید: بازی فکری مثلث ها چندتا هستند؟ هندسه دان ها در 7 ثانیه جواب درست میدن!

آزمون بینایی تشخیص رنگ: کدوم قسمت رنگش با بقیه فرق می کنه؟ 99 درصد مردم نمی تونن ببینن!

حتمن ببینید: تست هوش تصویری پرستار: نابغه ها بگویید کدام خانوم پرستار انسان نیست؟!

آزمون بینایی تشخیص رنگ

عالی و کاربردی: رفع مشکلات پوستی با کشک: انواع ماسک ها با کشک که مشکلات پوستی تان را درمان می کند

.

.

این مطلب رو از دست نده: عسل مانوکا سرفه شما را درمان می کند و از عسل معمولی بهتر است!

.

.

حما ببینید: بازی فکری کبریت ها: اگر زرنگی با حرکت دادن یه کبریت جوابو بگو!

آزمون بینایی تشخیص رنگ: آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

.

خیلی جالبه: آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

.

.

از دست ندهید: آزمون تصویری میز شام چه نکته اشتباهی دارد؟ از هر 5 نفر یک نفر می فهمد!

.

آزمون بینایی تشخیص رنگ: روانشناسان دریافته‌اند که آموزش شناختی در واقع می‌تواند برای مهارت‌هایی مانند حافظه و حل مسئله بازده داشته باشداما دانشمندان هنوز در حال بررسی جزئیات مربوط به بهترین روش تبدیل این آموزش به بازی های مغزی هستند که کارآمد هستند.

.

.

باهوشا بگین: تست هوش جمع بادکنک ها چقدر می شود؟ در 5 ثانیه پاسخ دهید تا معلوم شود آدم فرزی هستید!

.

.

جواب آزمون بینایی تشخیص رنگ

این چالش رو امتحان کن: تست هوش تعداد گل لاله ها چندتاست؟ 90 درصد مردم اشتباه شمارش می کنند!

جواب آزمون بینایی تشخیص رنگ

سطح IQ به چه معناست؟

آزمون بینایی تشخیص رنگ: افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از 140 هستند در فعالیت های خلاقانه مهارت فوق العاده ای دارند و دیگران را رهبری می کنند. ضریب هوشی بین 131 تا 140 به کمتر از 3 درصد از جمعیت می رسد.

جالب است ببینید: تست شخصیت شناسی کمک: از بین 5 گزینه تصویر به کدام کمک می کنید؟ نتایج بسیار جالب هستند!

سطح ضریب هوشی بالای 140

آزمون بینایی تشخیص رنگ: افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از 140 هستند در فعالیت های خلاقانه مهارت فوق العاده ای دارند و دیگران را رهبری می کنند. آنها نابغه های واقعی هستند، آنها نظریه ها و ابزارهای جدیدی را کشف می کنند. 0.2 درصد از جمعیت را تشکیل می دهد. از جمله شخصیت های معاصری که با ضریب هوشی بالا شناخته می شوند می توان به بیل گیتس یا استیون هاوکینگ اشاره کرد.

دیدنی و جالب: آزمون هوش کلینیک زیبایی: کدام زیباجو جانش در خطره و باید جیم شه؟!

سطح هوش 131 تا 140

آزمون بینایی تشخیص رنگ: ضریب هوشی بین 131 تا 140 به کمتر از 3 درصد از جمعیت می رسد. افراد با این ضریب هوشی متخصصان، محققین یا مدیران بسیار خوبی هستند. آرنولد شوارتزنگر و نیکول کیدمن دارای ضریب هوشی هستند که در این مقادیر قرار می گیرد.

شاید جالب باشد: معمای هوش قاتل معلم: اگر واسه خودت یه پا کارآگاهی بگو کدوم دانش آموز معلم رو کشته؟

سطح هوش 121 تا 130

آزمون بینایی تشخیص رنگ: مقادیر بین 121 و 130 بسیار بالاتر از میانگین هستند. افراد با این مقدار ضریب هوشی می توانند به راحتی تحصیلات دانشگاهی را به پایان برسانند و در پست های مدیریتی یا در فعالیت های خلاقانه به نتایج فوق العاده ای دست یابند. افراد دارای این ضریب هوشی 6 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند.

جالب خواهد بود: تست شخصیت دو راهی: در یک موقعیت خطرناک مادرتان را نجات می دهید یا پدر؟

سطح هوش 111 تا 120

آزمون بینایی تشخیص رنگ: هوش بالاتر از حد متوسط ​​است. حدود 12 درصد از جمعیت این مقادیر IQ را دارند.

سطح هوش 101 تا 110

آزمون بینایی تشخیص رنگ: ضریب هوشی بین 101 تا 110 متوسط ​​در نظر گرفته می شود و 25 درصد از جمعیت را نشان می دهد.

شاید جالب باشد: تست بینایی لاما: اون خانوم لامایی که خودشو گرفته و با بقیه فرق داره پیدا کن!

سطح هوش 91 تا 100

آزمون بینایی تشخیص رنگ: ضریب هوشی بین 91 تا 100 به عنوان هوش متوسط ​​در نظر گرفته می شود. این مقادیر IQ نشان دهنده 25٪ از جمعیت است.

شاید جالب باشد: کدوم مرد خوشتیپ شوهر این خانم خوشگله هست؟

فواید بازی فکری برای کودکان

آزمون بینایی تشخیص رنگ: فواید بازی فکری برای کودکان از جهاتی به فواید بازی های فکری برای بزرگسالان شباهت دارد. بازی فکری باعث تقویت و بهبود عملکرد مغز و ذهن میشود که در تمام ابعاد زندگی موثر است.

تقویت و رشد مهارت‌های فردی و اجتماعی، کودک را تبدیل به انسانی توانمند می‌کند که روزبه‌روز استقلال بیشتری می‌یابد و حس مسئولیت‌پذیری و اتکای به خود را بیشتر در خود رشد می‌دهد.

از آنجا که پرورش مغز از سال های اولیه زندگی و کودکی آغاز میشود امری مهم و تاثیر گذار است. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

جالب است: آزمون شناسایی گارسون خون آشام: زبر و زرنگ های فیلم باز بگویید خون آشام کدام است؟!

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

آزمون بینایی تشخیص رنگ: اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

همچنین از دست ندهید: توهم نوری تشخیص رنگ: اگر جزو نوابغ محسوب می شوید رنگ متفاوت را بیابید!

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

آزمون بینایی تشخیص رنگ: کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

جالب باشد: تست هوش تصویری زن مایه دار تصویر را پیدا کنید و بگین کدوم خانوم شوهرش پولداره؟

3.فواید بازی های فکری برای رشد روانی و شخصیت فردی

آزمون بینایی تشخیص رنگ: رشد فردی باعث ایجاد رشد اجتماعی کودکان می شود. اگر بخواهیم کودکان عملکرد خوبی در جامعه و میان هم سالان خود داشته باشند باید به رشد زمینه های فردی آن ها توجه کنیم.

تقویت اعتماد به نفس، کاهش استرس، افزایش تعاملات مثبت میان کودک با اعضای خانواده موارد مهمی در زمینه رشد فردی کودکان هستند.

برایتان جالب خواهد بود: تست هوش تصویری والدین: به نظر شما کدام زوج به تازگی پدر و مادر شده اند؟

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

شاید جالب باشد: از کدوم تصویر خوشت میاد؟ تست روانشناسی جالبی که کولاک کرده! بهت میگه باید تو سال جدید چیکار کنی!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

از دست ندهید: تست بینایی پلاتی‌پوس: افرادی که تیزبینی شون کل همه رو می خوابونه نوک اردکی متفاوت و می بینن!

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

پیشنهاد می شود: ضرب المثل ماست ها را کیسه کردند: داستان ماست مختار السلطنه و مرد ماست فروش، روزی که ماست تهرانی ها کیسه شد!

وقتی بتوانید معما را حل کنید حس لذت ناگهانی و شدیدی به شما دست می دهد

آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

سؤالات رایج درباره افراد باهوش

۱. ویژگی افراد باهوش و نابغه چیست؟

مهم‌ترین ویژگی این افراد دقت زیاد و تلاش برای درک درست چیزهای مختلف است. این افراد کمال‌گرا هستند، اما هیچ‌گاه هوش خود را به رخ دیگران نمی‌کشند و خود را فردی معمولی می‌دانند.

ببینید: معمای تصویری نقاشی عجیب و مشهور چه ایرادی دارد؟ این تابلو مردم را ترساند!

۲. مشکلات افراد باهوش چیست؟

گاهی این افراد برای برقراری ارتباط با دیگران مشکل دارند و درست درک نمی‌شوند. این مسئله باعث مشکلاتی در روابط شخصی و کاری‌شان می‌شود.

۳. ازدواج با افراد باهوش چگونه است؟

افراد باهوش هم مانند بقیه آدم‌ها هستند و در واقع اغلب تشخیص‌دادن تفاوتشان دشوار است. درک بالای این افراد آنها را جذاب می‌کند، البته اگر شما هم بتوانید درکشان کنید!

این مطالب هم جالب هستند:

این هم جالبه: آیا تو فیلسوف زمانه ای؟ فقط نوابغ هوشمندانه ترین جوابو می دن! کیو نجات میدی

از دست ندهید: به مرد در انتخاب امن ترین درب خروجی کمک کنید: اگر باهوشید فقط 10 ثانیه فرصت دارید

جالبه: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

باهوشا بشتابید: تست هوش کلید قاتل: اگه آدم تیز و بزی هستی بگو کدوم کلید مال یه قاتله؟!

از دست نده: اسانس پوست صورت با فرمول ساخت آن توسط زنان کره ای در منزل که بعنوان پرایمر طبیعی هم استفاده می شود

اینم عالیه: آزمون شناسایی پولدار فیک: تیزترین کارآگاه ها هم نمی تونن بفهمنن کدوم یکی متظاهره؟!

حتمن ببین: معمای تصویری خطر متوجه کدام کفش است؟ افراد باهوش می فهمن!

آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

معمای شناخت اشتباه صبحانه: چه پت و مت بازی تو این تصویر می بینی؟ آدمای باهوش سریع میفهمن!

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا