;
سرگرمی

بازی فکری ریاضی جدید آتش به پا کرده و بین علما اختلاف انداخته: حاصل چند میشه؟!

بازی فکری ریاضی جدید: این معادله ریاضی به ظاهر ساده همه را دچار حیرت کرده است. تنها افرادی که دقیق هستند و با علم پایه ای ریاضی آشنای دارند می توانند پاسخ صحیح را بیابند!

شاید برایتان جالب باشد: معمای تصویری هواپیما را در میان ستاره های زیر دریا پیدا کنید!

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

باهوش ها ببینن: معمای قاتل خانوم بینوا کدوم اسکیت سواره؟ افراد تحلیلگر می تونن بگن!

بازی فکری ریاضی جدید آتش به پا کرده و بین علما اختلاف انداخته: حاصل چند میشه؟!

جالب خواهد بود: هوش تصویری بطری: اگر تیزبین هستی باید در 12 ثانیه تمام بطری های بدون نامه را پیدا کنی!

بازی فکری ریاضی جدید

تست چالشی که ترکونده: تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

.

.

اگه گفتی چجوری حل میشه: تست هوش وضع مالی کدوم شوهر خوب نیست و جدیدا بدهی بالا آورده؟!

.

.

حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند..

جالب است: معمای ریاضی چوب کبریت را تنها با حرکت یک چوب کبریت درستش کن! آیا قادر هستید؟

.

.

زرنگا ببینن: معمای تصویری در دل طبیعت بزنید؛ فقط ده درصد کاربران توانستند قورباغه را ببینند!

.

بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

.

حتما ببینید: 12 راهکار بزرگ کردن سينه به صورت طبیعی: خانوم های خوش اندام این گیاهان را مصرف می کنند!!

جواب بازی فکری ریاضی جدید

با دنبال کردن ترتیب صحیح عملیات ریاضی می توان به جواب صحیح رسید. برای انجام این کار باید از تکنیک PEMDAS پیروی کرد که مخفف پرانتز، توان، ضرب، تقسیم، جمع، تفریق است.

با پیروی از تکنیک PEMDAS، با حل آنچه در پرانتز است، شروع می کنیم که (4 ÷ 8) است. این به ما نتیجه می دهد 2. سپس پاسخ به دست آمده از پرانتز (2) را با پاسخ قسمت دوم مسئله که 24 ÷ 4 = 6 است ضرب می کنیم. در نهایت ضرب 6 و 2 برابر با 12 می شود.

خیلی جالبه: تست هوش تصویری مهندس: اگه فک می کنی زرنگی کدوم آقا مهندس با بقیه فرق داره؟!

جواب بازی فکری ریاضی جدید

آیا توانستید جواب صحیح را بدون دردسر و شک پیدا کنید؟!

ارتباط بین توانایی های دو نیمکره و حل تست هوش:

بازی فکری ریاضی جدید: تست های هوش امروزه طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی پیدا کرده اند. معماهای ریاضی راه جالبی هستند تا فعالیت های مغزی ما را تحریک و تقویت کنند. از طریق این مسئله های ریاضی می توان توانایی های نیم کره چپ مغزی را سنجید.

مطلب مفید: 4 روش هایلایت طبیعی مو در خانه: عسل و بابونه به شما موهای خوش رنگ هدیه می دهد!

گفته می شود بخش سمت چپ مغز مربوط به فعالیت های ریاضی است و افرادی که نیم کره چپی مغز ورزیده و قوی دارند در دروس مربوط به ریاضی و محاسبات و منطق بهتر عمل می کنند. اما چه مانعی برای افرادی وجود دارد که نیمکره چپشان به اندازه نمیکره راست قوی نیست؟ این تست ها برای همه کسانی طراحی می شود که علاقه مند هستند سرگرم شده و میزان هوش ریاضیاتی خود را ارزیابی کنند و حتی این قوه را تقویت کنند.

در حال حاضر، چالش های ویروسی در میان محبوب ترین کاربران شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک باقی مانده است. این پازل‌های بصری نه تنها به ما کمک می‌کنند تا توانایی‌های ذهنی خود را به طور تصاعدی بهبود بخشیم، بلکه لحظاتی عالی از سرگرمی مفید را برای ما فراهم می‌کنند.

مفید و جالب: تست هوش ریاضی 3 ها رو با هم جمع بزن اگه واقعا ریاضیت خوبه!

همراهان عزیز مجله گفتنی می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. شما همواره از طریق بخش سرگرمی گفتنی می توانید به جدیدترین تست های بینایی، تست های شخصیت و تست هوش دسترسی داشته باشند. شما می توانید این تست ها را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

هوش ریاضی چیست؟

جالبه: تست بینایی چهره عروسک قایم شده را بیابید! اگر در 6 ثانیه موفق شدی از مامور FBI هم دقیق تری!

بازی فکری ریاضی جدید: هوش ریاضی منطقی به‌عنوان یکی از رازهای مهم نبوغ شناخته می‌شود. معمولاً تأکید می‌شود که از والدین با به‌کارگیری روش‌های تقویت هوش ریاضی از سنین پایین در فرزندانشان آنها را در مسیر موفقیت قرار دهند.

تقریباً همه کسانی که دنیا را با اختراعات خود تغییر داده‌اند یک مهارت مشترک دارند و آن چیزی نیست به‌جز هوش ریاضی. استیون هاوکینگ، اسحاق نیوتون و بیل گیتس از مشهورترین افرادی هستند که هوش ریاضی بالایی داشته‌اند.

معمای زیبا: آزمون شناسایی تفاوت های مرغ عشق ها رو تو 8 ثانیه حدس بزن!

هوش ریاضی به معنای تجزیه و تحلیل موقعیت‌ها یا مشکلات به‌صورت منطقی و با کمک تحقیقات علمی و عملیات منطقی است. هوش ریاضی یکی از هشت نوع هوش است که هوارد گاردنر در تعریف هوش ارائه داده است.

افراد دارای سطح بالای هوش ریاضی از اعداد و ابزارهای منطقی برای بررسی روابط علی و معلولی استفاده می‌کنند. این افراد اصولاً تأکید زیادی بر داده‌ها و داشته‌های ذهنی خود ندارند. در عوض از حقایق و داده‌های قابل لمس و مشاهده استفاده می‌کنند.

تست جالب و پرکاربرد: آزمون شناسایی خانوم برندباز کی بید؟ یکیشون شیطون بلاست اگه گفتی کدوم؟!

توانایی نتیجه‌گیری از مشاهدات هم از مهم‌ترین ویژگی‌های افراد دارای هوش ریاضی است. شاید گاهی به نظر برسد که آن‌ها گیج شده‌اند، اما شک نکنید که مغز این افراد مانند یک رایانه کار می‌کند.

پروفسور هوارد گاردنر توضیح می‌دهد که از میان هشت نوع هوش، این هوش ریاضی است که ایده واضحی از آینده کودکان و آنچه دوست دارند باشند ارائه می دهد.

یادت نره: قاتل معلم بینوا کیه؟ کدوم یکی ضربه فنیش کرده؟!

تابه‌حال شنیده‌اید که به فردی لقب باهوش بدهند و یا این لقب را به شما نسبت دهند؟

بازی فکری ریاضی جدید: باور غلطی که در خصوص باهوش بودن افراد مطرح است، شیوۀ خلاقانه‌ای است که افراد در انجام برخی امور از آن بهره می‌گیرد. برای مثال دانش‌آموزی که در درسی همچون ادبیات، علوم، و… نمرۀ بالایی کسب می‌کند و یا معدل او بالا می‌شود، به او می‌گویند که تو چقدر باهوش هستی! در صورتی که این هوشی که از آن صحبت می‌کنند، هوشی است که تنها به توانایی حل مسئله مربوط خواهد شد که هوش منطقی – ریاضی نامیده می‌شود.

هوش چندگانه گاردنر به 9 دسته تقسیم میشود: 1:هوش بدنی(جنبشی-حرکتی) 2:هوش درون فردی 3:هوش برون فردی 4:هوش فضایی 5:هوش طبیعت‌گرا 6:هوش منطقی – ریاضی 7:هوش موسیقیایی 8:هوش زبانی کلامی 9:هوش هستی گرا

جالب است: معمای ریاضی چوب کبریت را تنها با حرکت یک چوب کبریت درستش کن! آیا قادر هستید؟

 

وقتی معمایی را حل می کنیم چه اتفاقی در مغزمان می افتد؟

معمای مورد علاقه تان از هر نوعی که باشد، از جدول کلمات متقاطع گرفته تا پازل هزار قطعه ای فرقی نمی کند، حل معما می تواند بسیار سرگرم کننده و لذتبخش باشد. اما وقتی مشغول حل معما هستید و یکباره متوجه می شوید حرکت بعدی چه باید باشد، چه اتفاقی در مغزتان رخ می دهد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.

جالب است ببینید: آزمون هوش تصویری مسیر: به زنبور عسل کمک کنید تا راه رسیدن به گل ها را پیدا کند!

مغزتان فکر می کند دارید شکار می کنید

در معما کلمات، اعداد، اشکال و منطق به گونه ای به بازی گرفته می شوند که ما را وادار به برملا کردن جوابی کنند که مخفی شده است. به همین دلیل درگیر یک شکار ذهنی می شوید، درست مثل یک کاراگاه در داستان های معمایی یا یک دانشمند که به دنبال علتی است که در پس پدیده ای وجود دارد. معماها نسخه ای از این جستجو برای فهمیدن اما در مقیاسی کوچک هستند. گرچه هیچ چیز تازه ای در پایان این شکار یعنی زمانی که جواب برملا می شود، وجود ندارد. این خود شکار است که احتمالاً بخش های مختلفی از مغز را فعال می کند که در امر کشف و همزمان یک حس رضایت دخیل هستند.

ببینید: تست شخصیت ماه: میخوای بدونی قراره چطوری عاشق بشی؟ کافیه یکی از ماه ها رو انتخاب کنی!

ممکن است کمتر احساس اضطراب کنید

دنبال آرامش هستید؟ تحقیقات نشان داده، به خصوص حل پازل ممکن است به آرام شدن و کاهش اضطراب تان کمک کند.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی صد ساله: اگر هوش سرشاری داری بگو کدوم فرد بیش تر از صد سالشه؟!

مغزتان را ورزش می دهید

معماها هم نیمکره ی راست مغز را فعال می کنند و هم نیمکره ی چپ آن را. در این حالت، قوه ی تخیل تان به همراه قوه ی استدلال یا قوه ی محاسبه تان فعال می شود. حافظه هم وارد کار می شود، به خصوص در معماهایی که پایه و اساس آن ها کلمات و ریاضیات است. وقتی معما حل می کنید همه ی مغزتان فعال می شود.

جالب است: آزمون تمرکز پیدا کردن F: اگه چشمات از جغدم تیزتره F رو بین E ها پیدا کن!

وقتی بتوانید معما را حل کنید حس لذت ناگهانی و شدیدی به شما دست می دهد

آن لحظه ای که بالاخره معما را حل می کنید را خاطرتان هست؟ این حس را به لطف جاری شدن سیلی از دوپامین در هسته اکومبنس تجربه می کنید، بخشی از مغز که مسئولیت پاداش و تقویت را برعهده دارد.

پیشنهاد می شود: تست شخصیت شناسی کارت: یه کارت انتخاب کن و یه پیشگویی خفن درباره خودت بخون! ببین چی در انتظارته؟

تحقیقات نشان می دهد تست های هوش تصویری، به مرور توان مغزی را افزایش می دهند

دمانس( زوال عقل ) وجود یک اختلال کلی در سطح توانائی ذهنی افراد است که شامل : اختلال در حافظه ، صحبت کردن و فکر کردن است و این خود باعث اختلال در فعالیت های روزانه و اجتماعی افراد می شود . شایعترین فرم زوال عقل آلزایمر است .
معمولاً سن شروع بیماری بالای ۶۵ سال است هر چند که در ۴۰ یا ۵۰ سالگی نیز دیده می شود . علت دقیق بیماری روشن نیست . این بیماری را یک دکتر آلمانی بنام آلزایمر که در سال ۱۹۰۶ به رشته ها و فیبرهای عصبی غیرطبیعی در مغز یک انسان مرده پی برد نام گذاری کرد.

همچنین بخوانید: حکایت ملانصرالدین و ثروت بادآورده

تشخیص قطعی این اختلال بابیوپی مغزی است و در حال حاضر اسکن توموگرافی پوزیترون می تواند فعالیت سلولهای مغزی را در هر قسمت از مغز نشان دهد در بیماری آلزایمز فعالیت مغز در ناحیه خلفی کاهش می یابد ناحیه ای که برای صحبت کردن و حافظه بسیار مهم است .
بر اساس تازه ترین پژوهش‌ها، حل كردن جدول و معماهای مشابه می‌تواند توان مغز را تقویت كرده و قدرت تمركز را افزایش دهد.
جنیفر موزولیك محقق مركز پزشكی باپتسیست در دانشگاه ویك فارست در كارولینای شمالی با مطالعه بر روی ۲۳ داوطلب ۶۵ تا ۷۵ سال اظهار داشت: این روش هم چنین به افرادی كه در معرض افزایش خطر ابتلا به اختلالات حافظه‌ای هستند در سالهای آتی زندگی كمك خواهد كرد.

یافته‌های اولیه در این پژوهش نشان داد: ۸ جلسه تمرین توجه (هفته‌ای یك ساعت) توانایی این افراد را در متوقف كردن حواس پرتی و تقویت حافظه بهبود داد. در این جلسات هم تمرین‌های فردی و هم برنامه گروهی تمرینات مغزی صورت گرفت.

در این پژوهش از یك دستگاه MRI عملی برای بررسی جریان خون و نحوه فعالیت مغز شركت كنندگان در حالی كه مشغول تكمیل برنامه‌های طراحی شده بودند، استفاده شد. نتایج این پژوهش تایید می‌كند كه حل معماها و جداول می‌تواند به ما كمك كند كه ذهن‌های خود را جوان نگه داریم.

این مطالب هم محبوب هستند:

از دست ندهید: کدام نوشیدنی را انتخاب می کنید؟ بگو تا بگم تو وجودت چی می گذره؟

این مطلبه کاربردیه: رنگ مو با دارچین و آبلیمو در منزل خیلی ساده است دست به کار شوید

معمای جالب: آزمون شناسایی طلاق: کدام زوج در آستانه طلاق گرفتن هستند؟

این معما هم ترکونده: معمای ماری که استتار کرده رو در دو ثانیه پیدا کن تا ثابت بشه چشمت از عقاب تیزتره!

تست باحال: ماهی که نیاز نداره کادو ولنتاین بده کدومه؟ کدومش تک پره و هنوز پرپر نشده؟!

اینم جالبه: اگر زرنگ هستید سریعا بگویید مرد با کدام یک ازدواج خواهد کرد؟!

این مطلب هم مفیده: راز ازدواج موفق: زن و شوهرهایی که این ویژگی ها را دارند هیچ وقت طلاق نمی گیرند!

عالی و مفید: پاکسازی کبد در 4 روز: راز آن عصاره کشمش است!

این مطلب هم جذابه: شخصیت شناسی از روی رنگ رژ لب: دختر مورد علاقه تان را بشناسید!

خلاقی یا نگران یا رمانتیک؟ هر چه اول ببینی نشان می دهد کدام وِیژگی را داری!

آزمون هوش گل و برگ: آیا شما فردی باهوش هستید؟ پاسخ معادله چند می شود؟

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. با سلام. جواب داخل پرانتز ۲ می شود سپس باید سراغ ضرب برویم که ۲ ضربدر ۴ می شود ۸
    سپس سراغ تقسیم می رویم که تقسیم ۲۴ بر ۸ می شود ۳
    پس جواب ۳ میشه

  2. سلام
    جواب بازی فکری میشود 3 . چون به ترتیب اول پرانتز را حل می کنیم بعد عمل ضرب که ضرب ۴ در ۲ است را اعمال میکنیم . سپس تقسیم یعنی
    ۲×۴÷۲۴ >>>> ۸÷۲۴. >>>> جواب میشود ۳

  3. جواب تست هوش ریاضیتون اشتباهه.اولویت اول پرانتز بعد تو این سوال ضرب بعد تقسیم…جواب میشه۳…

  4. جدا تا جایی که میدونیم، اولویت با ضرب هست تا تقسیما؛ باید جواب ۳ بشه،بعد از محاسبه پرانتز، در عدد قبلش ضرب و سپس ۳=۸÷۲۴

  5. با سلام جواب معما غلط است 12 نمیشه بلکه 3میشه طبق همان قانون اول پرانتز حاصل 2 میشه که در 4ضرب میشه جواب سمت راست معادله 8میشه سپس 24 تقسیم بر 8میشه 3

  6. سلام،جواب این گونه سوالات خیلی اسون هستند و در کلاس هفتم به ما تدریس شده

    فقط باید به اولویت دقت کرد

    اول پرانتز
    دوم توان
    سوم ضرب و تقسیم
    چهارم جمع و تفریق

    اگه چند تا ضرب و تقسیم داشتیم از سمت چپ حل میکنیم

    1. دوست عزیز اولویت ضرب با تقسیم یکی نیست.
      اولویت اول با پرانتز
      دوم توان
      سوم تقسیم
      چهارم ضرب
      پنجم تفریق
      ششم جمع است.

  7. ابتدا پرتنتز را حل میکنیم که میشود ۲ و سپس حاصل را در عدد ۴ ضرب میکنیم که خود یک مجموعه هستن ” (۴÷۸)۴ “و سپس عدد ۲۴ را تقسیم بر عدد بدست آمده از این مجموعه یعنی ۸ میکنیم که میشود پاسخ ۳

    اما شما ابتدا پاسخ ۴÷۲۴ و سپس ۴÷۸ را بدست آوردید و در نهایت پاسخ شما شده است ۱۲ ، و این بدون در نظر گرفتن اینست که احتمال دارد شکل مجموعه بصورت فاکتور گرفتن باشد یعنی (۸a÷۴b)۴ که این حاصلش میشود ۸ و ۸÷۲۴ هم میشود ۳

    1. جواب میشه ۱۲
      باید به اولویت توجه کنیم اول پرانتز …توان…ضرب و تقسیم…جمع و تفریق
      اگه داخل سوال دوتا ضرب یا تقسیم و… از سمت چپ شروع به حل کردن میکنیم😐 این مال هفتمه

  8. اول سراغ پرانتز می ریم که جوابش ۲ میشه
    بعد میایم سراغ ۴÷۲۴ که میشه ۶ و ۶ و در ۲ ضرب میکنیم که جواب میشه ۱۲
    نکته: پرانتز یعنی ضرب و ما باتوجه به اولویت های ریاضی از چپ شروع میکنیم

  9. جواب میشه ۱۲. بین ضرب و تقسیم هیچکدوم اولویت نداره . مهم اونیه که سمت چپ تره که تقسیمه

  10. عرض ادب و احترام به نوابغ و معتمد به نفسان کشور
    باید عرض کنم که اولویت اول پرانتز هستش ولی برای ضرب و تقسیم در اولویت تفاوتی نباید قائل شد و از سمت چپ باید شروع کرد و دید اول از ضرب استفاده شده یا تقسیم!
    و در نهایت پاسخ همون ۱۲ میشه که با یه استفاده خیلی سریع از ماشین حساب گوشیتون هم میتونستید متوجهش بشید.

  11. دوستانی که با اعتماد به نفس میگن جواب 3 میشه باید بگم که اولویت با پرانتز است، جواب داخل پرانتز میشه 2 و اون پرانتز هم معنی ضرب رو میده
    که میشه ۲×۴÷۲۴، حالا از سمت چپ حساب می‌کنیم، که میشه ۱۲=۶×۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

دکمه بازگشت به بالا