;
سرگرمی

بازی چالشی: آیا می توانید اعداد را طوری قرار دهید که حاصل هر جمع 9 شود؟!

تست هوش جمع اعداد: آیا خودتان را در جدول حل کردن و سودوکو باهوش و خبره می دانید؟ پس با این تست همراه باشید!

ماموریت شما این است که از ارقام 0 تا 9 استفاده کنید؛ به طوری که مجموع 3 مقدار در هر ضلع مثلث باید 9 باشد

 

برایتان جالب خواهد بود: آزمون شناخت اولویت بندی عزرائیل کدومه؟ کدوم آقا زودتر جان به جان آفرین تسلیم می کنه؟

تست هوش جمع اعداد

برای دیدن جواب تست هوش جمع اعداد با پایین اسکرول کنید. ما جواب درست را در پایین صفحه قرار داده ایم تا شما عزیزان جواب خودتان را با آن مطابقت دهید!

شاید جالب باشد: هوش تصویری ماهی:  اگر بتوانید ماهی را در 7 ثانیه در اتاق خواب پسر ببینید، یک نابغه اثبات شده هستید!

.

.

حتمن ببینید: تست هوش تصویری پرستار: نابغه ها بگویید کدام خانوم پرستار انسان نیست؟!

.

دکتر بونر جکسون، عصب‌روان‌شناس در کلیولند، می‌گوید که هر چه بیشتر یاد بگیریم، ارتباطات بیشتری در مغزمان ایجاد می‌کنیم.
به عنوان برخی از نکات برای تحریک مغز، این متخصص افراد را راهنمایی کرد تا فعالیت های تحریک کننده ذهنی جدیدی را امتحان کنند و آنها را به سرگرمی هایی مانند خواندن، یادگیری مهارت هایی مانند نجاری، باغبانی، آلات موسیقی، حل مسائل ریاضی و حتی پازل های بصری تبدیل کنند. یکی از این راه ها برای افزایش اتصالات مغزی تست های سرگرمی مجله گفتنی است.

.

از دست ندهید: اگر زرنگ و باهوشی 3 تفاوت بین دو تا تصویر کفشدوزک را در کمتر از 10 ثانیه پیداکن!

.

تست هوش جمع اعداد: حل بازی فکری و پازل علاوه بر سرگرمی بودن، فواید بی شماری نیز دارد. حل پازل ها و بازی های فکری ارتباط بین سلول های مغز را تقویت می کند که به بهبود حافظه کمک می کند. مجله گفتنی هر روز از این نوع تست ها قرار می دهد.

چالب خواهد بود: آزمون شناسایی طعمه کوسه: کدام فرد زنده نخواهد ماند اگر باهوش هستید در کمتر از 6 ثانیه طعمه کوسه را پیدا کنید!

.

.

.

.

شاید جالب باشد: آزمون شناسایی نادان: کدام شخص نادان تر است؟

.

.

این چالش رو امتحان کن: تست هوش تعداد گل لاله ها چندتاست؟ 90 درصد مردم اشتباه شمارش می کنند!

 درست مانند ماهیچه های ما، مغز ما نیز نیاز به تمرین دارد و در وضعیت خوبی قرار دارد  البته، یکی از بهترین راه ها برای انجام این کار این است که به طور منظم قدرت مشاهده خود را آزمایش کنیم. از جمله با تست هوش جمع اعداد در مجله سرگرمی گفتنی می توانید میزان نبوغ خود را بسنجید!

.

حتما ببینید: 12 راهکار بزرگ کردن سينه به صورت طبیعی: خانوم های خوش اندام این گیاهان را مصرف می کنند!!

.

.

جواب تست هوش جمع اعداد

باهوشا بگین: تست هوش جمع بادکنک ها چقدر می شود؟ در 5 ثانیه پاسخ دهید تا معلوم شود آدم فرزی هستید!

جواب تست هوش جمع اعداد

آیا تست هوش جمع اعداد برایتان آسان بود؟ آیا توانستید در 10 ثانیه آن را حل کنید؟

ما در مجله سرگرمی گفتنی، انواع زیادی از این تست هوش ها و معماها را قرار می دهیم. اگر می خواهید دائما مهارت های فکری و زبانی خود را تقویت کنید و پرورش دهید حتمن مطالب وب سایت ما را ببینید.

منتظر تست سرگرمی بعدی ما باشید و یادتان نرود که زود از جواب های نادرست تان ناامید نشوید!

جالب است ببینید: تست شخصیت غافلگیر کننده که ضعف روحی شما را بازگو می کند، اول چی دیدی؟

تست هوش چیست و چه انواعی دارد؟

تست هوش معنای گسترده ای دارد و روانشناسان زیادی روی این مساله کار کرده اند. سوال اصلی این است که تست هوش کامل که همه ابعاد ذهنی افراد را بسنجد، چه خصوصیاتی دارد و چه مواردی را مورد سنجش قرار میدهد. به نظر میرسد ابعادی که باید در یک تست هوش کامل افراد را مورد سنجش قرار دهند حداقل دارای 10 قسمت از موارد ذیل باشد. برخی از این ابعاد شامل مواردی همچون تست حافظه، تست استدلال کلامی، تست استدلال عددی، تست هوش تصویری، تست هوش ریاضی، تست هوش درک لغات و معانی، تست ادراک، تست ادراک بصری، تست درک ارتباط اعداد، تست درک جزئیات، تست استنتاج و منطق، تست تجسم فضایی و تست خلاقیت است.

جالب است ببینید: تست شخصیت خانوم ناسازگار: با حس ششم تان حدس بزنید کدام خانوم 4 بار ازدواج کرده است؟!

نقش تست های هوش

این تست‌های IQ به این منظور است که ذهن ما را به کار بیاندازد و هوش ما را بفهمد. علاوه بر این، آنها تفکر تحلیلی و عقلانی را توسعه می دهند و به ما کمک می کنند تا در هنگام جستجوی پاسخ برای داده های “مشکل” خود را کشف کنیم. در حین حل این تست ها، ذهن ما در تصمیم گیری درست حتی در زندگی روزمره بسیار آموزش می بیند.

بازی‌های ذهنی تمرین‌های مغزی عالی هستند، علاوه بر آموزش سرعت پردازش اطلاعات توسط مغز، بازی‌ها می‌توانند به بهبود حافظه نیز کمک کنند.

از دست ندهید: تست بینایی پلاتی‌پوس: افرادی که تیزبینی شون کل همه رو می خوابونه نوک اردکی متفاوت و می بینن!

چه عواملی باعث می شود در حل تست ها شکست بخوریم؟

مهم نیست که چقدر باهوش هستید، این معما ساده نیست و اکثریت قریب به اتفاق، حداقل چند بار، قبل از یافتن پاسخ صحیح شکست می خورند.

یک رژیم غذایی متعادل، آب فراوان و دور نگه داشتن استرس به مغز ما کمک می کند تا در پتانسیل کامل خود باشد، اما مانند هر عضله دیگری، نیاز به تمرین دارد.

ببینید: آزمون شناسایی تفاوت جنگل: اگر تیزبین هستی 6 تا تفاوت رو در کمتر از 10 ثانیه پیدا کن!

این معما ساده به نظر می رسد، اما در واقع حل آن چندان آسان نیست. یعنی این کار بسیار دشوار است و نیاز به استفاده از تفکر منطقی و توانایی بسیار خوب در مشاهده جزئیات دارد

بسیاری از مردم عاشق حل بازی های فکری، پازل های تحلیلی و بازی هستند. بازی های فکری مانند نسخه پیچیده تری از پازل ها و معماها هستند. شما باید این پازل ها را متفاوت تحلیل کنید و خارج از چارچوب فکر کنید. بهتر است از ذهن خلاق خود استفاده کنید زیرا پاسخ بازی های فکری را نمی توان به راحتی پیدا کرد.

جالب خواهد بود: تست بینایی میمون تنبل: تیزبینی خودت رو با پیدا کردن مادر و بچه تنبل ثابت کن!

چرا معماها بهترین چالش سرگرمی برای کودکان، نوجوانان و حتی بزرگسالان محسوب میشن؟

معما یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که جدا از جنبه تفریح و سرگرمی بدون هزینه، میزان بهره هوشی افراد را می سنجد، دورهمی ها و میهمانی ها بهانه خوبی برای به چالش کشیدن ذهن حاضرین با طرح یک معما می باشد و به نوعی جو مهیجی ایجاد خواهد شد. چراکه بعضی مواقع پاسخ دادن به یک معمای آسان چنان درگیر کننده و گمراه کننده می شود که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق زدگی می شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد.

همچنین جالب است: بازی هوش جابه جایی کبریت: اگه خدای هوشی می تونی با یه حرکت معادله درست بسازی؟!

مغز همه‌ی ما قابلیت‌های زیادی برای حل مسئله‌های پیچیده داره. این‌قدر قدرتمند که محاسبات و مسئله‌های پیچیده رو در حالی که تابه‌حال تجربه نکرده، در طول چند دقیقه حل کنه. تا به حال به این فکر کردی که چطور مغز می‌تونه همه‌ی این پیچیدگی‌ها رو مدیریت کنه؟ یا از خودت پرسیدی که زمان حل معما، چه قسمت‌هایی از مغز درگیر میشه؟

جالب باشد: تست هوش تصویری زن مایه دار تصویر را پیدا کنید و بگین کدوم خانوم شوهرش پولداره؟

حل معما چه فوایدی برای مغز ما می‌تونه داشته باشه؟

دنیای مغز و ذهن ما پیچیدگی‌های زیادی داره که باعث میشه گاهی به فکر فرو بریم. حتی فکرکردن به این که توی مغز ما چی می‌گذره هم می‌تونه یه معما باشه!

در ضمن باید بدونیم که حل مسئله یکی از مهمترین قابلیت های مغز ماست که باعث تمایزمون نسبت به دیگر موجودات میشه.معما مسئله‌ایه که پیدا کردن جوابش برای ما سخت و دشواره و مغز ما رو به چالش می کشونه. به عبارتی، ما برای حل معما نیاز به آمادگی و قدرت ذهنی بیشتری داریم. این مساله می‌تونه یه بازی کلامی، سوالی یا تصویری باشه که به صورت گیج‌کننده مطرح میشه و ما رو کنجکاو به حل خودش می‌کنه. گاهی اون‌قدر کنجکاو میشیم که ساعت‌ها برای حل اون زمان می‌ذاریم و تا به جواب نرسیم، بی‌خیالش نمی‌شیم.

همچنین ببینیئد: آزمون شناسایی غیرزامبی: پنج درصد مردم فقط متوجه می شن کدوم زامبی نیست! تو چطور؟

مزایای حل معما برای ذهن

همون‌طور که می‌دونین با حل معما، درک ما نسبت به محیط اطرافمون بیشتر میشه و به جزئیات توجه خیلی بیشتری می‌کنیم. اگر بخوایم خیلی علمی این موضوع رو بشکافیم، بحث خیلی گسترده‌ای پیش رو داریم.

به همین خاطر، مهم ترین تاثیراتی که حل معما بر روی ذهن و حافظه‌ی شما می‌گذارد، اشاره می‌کنیم:

حل معما باعث تقویت حافظه شما می‌شود.
مهارت شما را در حل مسائل افزایش می‌دهد
تمرکز شما را بالاتر می‌برد.
باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در بدن شما می‌شود.

شاید جالب باشد: تست بینایی کریستیانو رونالدو را پیدا کنید، بدا به حال طرفدارانش اگر نبینند!

اثر معما بر تقویت حافظه

معما یکی از بهترین راه ها برای فعال نگه داشتن مغزمونه. تمام فعالیت‌هایی که در طول روز انجام میدیم، باعث افزایش توان مغز ما میشه. مغز ما باید همیشه تحرک داشته باشه و بهترین گزینه برای این کار، حل‌کردن معماست.

ما با انجام یک سری تمرینات ساده، می‌تونیم ذهنمون رو درگیر کنیم و قابلیت‌های مغزمون رو افزایش بدیم. برای این کار، حل معما بهترین کاریه که می‌تونیم انجام بدیم.

جالب است: بازی فکری شماره پارک: افراد باهوش بگویند شماره زیر ماشین چند است؟!

نقش چیستان ها و معماها در رشد ذهنی کودکان

بچه‌ها عاشق چیستان هستند و دوست دارند چیستان ها را یاد بگیرند و آنها را برای دوستان و فامیل تعریف کنند.

چیستان کمک می‌کنه تا کودکان خوب گوش بدهند. اگر شنیداری قوی نداشته باشند نکته چیستان را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جواب را پیدا کنند.

برای سخت تر شدن آنها را با سرعت تند بخوانید و کودک‌تان را امتحان کنید.

همچنین جالب است: اگر در نبوغ همتا ندارید حدس بزنید کدام یک از افراد درون تصویر زامبی است؟

بعد از مدرسه و یا اگر یک روز سختی را کودک‌تان گذرانده است و دنبال فعالیتی هستید که مغز و جسم او استراحت کند، چیستان یک گزینه عالی هست.

چیستان برای کودکان استرس را کاهش می‌دهد و احساس بهتری می‌کنند. در حالیکه مغز در حال کار کردن است، یک زنگ تفریحی برای روز و استراحتی برای مغز هست.

مشکل عدم تمرکز و دقت در کودکان این روزها یکی از معضلات آموزش و یادگیری هست و چیستان منجر به بهبود تمرکز روی گفتار فرد راوی و تقویت فرایند گوش دادن خواهد شد.

شاید جالب باشد: معمای شناسایی زن حامله را فقط نکته سنج ها می فهمند! کدام خانم باردار است؟

1.فواید بازی های فکری برای رشد ذهنی کودک

اولین تاثیر بازی فکری بر رشد مغز و بهبود عملکرد ذهن است. یکی از هدف های طراحان بازی فکری این است که بازی‌های فکری دقیقا چنین کارکرد‌های ذهنی دارند و در زمینه‌های : افزایش تمرکز و توجه و ادراک، درک بهتر مفاهیم درسی با استفاده از بازی‌های فکری، تقویت تخیل و افزایش خلاقیت باعث بهبود عملکرد مغز و ذهن میشوند.

شاید جالب باشد: دختر پوم پوم رو کی کشته؟ افرادی که شمه کارآگاهی شون قویه می فهمن!

2.فواید بازی های فکری برای رشد اجتماعی کودک

کودکان معمولا در هنگام بازی کردن هم‌بازی دارند. از جمله فواید بازی فکری برای کودکان این است که کودک علاوه بر هم‌بازی به هم فکر نیز نیاز دارد و در روند انجام بازی فکری، در تمرکز و توجه و تصمیم گیری یاری دهنده یکدیگر باشند. آن ها از طریق بازی افکار و ایده های خود را با کودکان هم سن خودشان مطرح کرده و به تجزیه و تحلیل ایده های یکدیگر می پردازند.

همچنین ایجاد مسئولیت پذیری در قبال خود و دیگران و نیز تقویت روحیه پذیرش تفاوت ها و مدیریت را نیز می‌توان از دیگر فواید بازی فکری برای کودکان به شمار آورد.

3.فواید بازی های فکری برای رشد روانی و شخصیت فردی

رشد فردی باعث ایجاد رشد اجتماعی کودکان می شود. اگر بخواهیم کودکان عملکرد خوبی در جامعه و میان هم سالان خود داشته باشند باید به رشد زمینه های فردی آن ها توجه کنیم.

تقویت اعتماد به نفس، کاهش استرس، افزایش تعاملات مثبت میان کودک با اعضای خانواده موارد مهمی در زمینه رشد فردی کودکان هستند.

این مطالب هم توسط کاربران در حال بازدید است:

خیلی جالبه: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

باهوشا بشتابید: تست هوش کلید قاتل: اگه آدم تیز و بزی هستی بگو کدوم کلید مال یه قاتله؟!

از دست نده: آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

معمای چالشی: معمای قاتل خانوم بینوا کدوم اسکیت سواره؟ افراد تحلیلگر می تونن بگن!

حتما ببینید: انواع گچ مو را چطور استفاده کنیم: بهترین راهکار برای دوستداران رنگ موی موقت!

بازی فکری کبریت ها: اگر زرنگی با حرکت دادن یه کبریت جوابو بگو!

تست هوش تصویری قاتل در پارک: یک قاتل در این تصویر وجود داره؟ اگه زبلی بگو اون کجاست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا