;
آرایش و زیباییمد و زیبایی

فواید آسپرین برای پوست و مو: شوره سر، لک های صورت و تیرگی زیر بغل را از بین ببرید!

فواید آسپرین برای پوست و مو: آسپرین تقریباً یکی از مسکن های مشهور در سراسر جهان است و خیلی از افراد روزانه برای درمان بیماری های مختلفی از آن استفاده می کنند اما خیلی از ما از فواید دیگران بی خبر هستیم. در این متن از فواید شگفت انگیز آسپرین برای شما خواهیم گفت.

با این بخش از مد و زیبایی در وب سایت گفتنی همراه باشید.

خوب است ببینید: جلوگیری از چرب شدن مو: راههایی برای زود کثیف نشدن موها تا همیشه تمیز به نظر برسید

کاربرد آسپرین هنگام نیش حشرات

فواید آسپرین برای پوست و مو: آسپرین به راحتی با خارش و نیش حشرات مقابله و از عفونت نیش جلوگیری میکند. برای ان منظور آسپرین را له کنید و داخل قاشقی از آب حل کنید و روی موضع بمالید.

حتما ببینید: انواع گچ مو را چطور استفاده کنیم: بهترین راهکار برای دوستداران رنگ موی موقت!

روشن کردن زیر بغل کاربرد زیبایی آسپرین

فواید آسپرین برای پوست و مو: بسیاری از افراد زیر بغل تیره ایی دارند که موجب شده به اعتماد بنفس انها لطمه بخورد برای حل این مشکل:

2 آسپرین را داخل نصف فنجان آب گرم حل کنید و زیر بغل به مدت 60 دقیقه بگذارید و بعد شویید این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه دلخواه را ببینید.

جالب است ببینید: آیا شامپو بچه برای موهای چرب بزرگسالان مناسب است؟

کاربرد آسپرین برای کاهش شوره سر

فواید آسپرین برای پوست و مو عکس 1: کاهش شوره سر

فواید آسپرین برای پوست و مو: دو آسپرین را پودر کنید و داخل شامپوی مصرفی بریزید و مثل قبل مصرف کنید شوره سر به سرعت کاهش پیدا میکند.
کاهش و درمان جوش صورت کاربرد دیگر آسپرین

به دلیل سالیسیلیک اسید موجود در آسپرین این قرص برای درمان بیماری های پوستی موثر است. برای کاهش جوش صورت آسپرین را له کنید و به آن یک یا دو قطره آب بیافزایید تا خمیری به دست بیاید.

اینم ببین: شخصیت شناسی خال های بدن را بفهمید، این که در کدام قسمت بدن خال دارید حقایق جالبی را لو می دهد

ترکیب بدست آمده را روی آکنه و جوش بمالید بگذارید شب بماند و صبح با آب سرد بشویید.
این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید اگرچه این روش برای خارش و پوست های بریده مناسب نیست.

کاربرد آسپرین برای از بین بردن لکه های عرق از روی لباس ها

فواید آسپرین برای پوست و مو: اگر لباسی دارید که لکه عرق دارد و هر کاری می کنید پاک نمی شود 2 آسپرین را با نصف فنجان آب گرم له کنید سپس مستقیم روی لکه بمالید و اجازه دهید شب لباس خیس بخورد و بعد مثل قبل بشویید.

این هم مفید است: بوتاکس در منزل به روش طبیعی: پوستتان را برای عید جوان کنید بدون هزینه و عوارض!

کاربرد آسپرین برای از بین بردن پینه پا

فواید آسپرین برای پوست و مو: پینه ها سخت ترین جای پوست هستند که به دلیل فشار و حساسیت ایجاد می شود که درمان آن هم سخت است اما آسپرین به راحتی پینه را نرم و از بین می برد 7 آسپرین را له کنید و با نصف قاشق آبلیمو و در صورت نیاز مقداری آب به آن اضافه کنید تا خمیری بدست بیاید بعد روی پینه بمالید و آن را با پارچه گرم یا پلاستیک بپوشانید بعد از 10 دقیقه روکش را باز کنید و با سنگ پا روی موضع بکشید این کار را هر روز تا وقتی که پینه ها از بین رود انجام دهید.

از دست نده: آزمون شناسایی شوهر بیزینسی: کدوم خانوم شوهرش مایه داره؟

ماسک صورت کاربرد زیبایی آسپرین برای زنان

فواید آسپرین برای پوست و مو: ماسک صورت آسپرین پوست را نرم و سالم نگه میدارد 5 اسپرین را له کنید و با 2 قاشق چایخوری ماست طبیعی ترکیب و روی صورت بمالید و بعد از 20 دقیقه با آب بشویید کرم مرطوب کننده با کیفیت بزنید این روند را دو هفته تکرار کنید تا صورتتان برای همیشه نرم و تمیز شود.

جالبه: ترفندهای لاغری سلبریتی ها: این چهره های هالیوودی به روش های جالب و آسانی وزن کم کردند!

کاربرد آسپرین برای درخشندگی موها

فواید آسپرین برای پوست و مو: با گذشت زمان موها درخشندگی و حجم خود را از دست می دهد اما آسپرین درخشندگی را به موها برمیگرداند. برای این کار :8 آسپرین له شده را به یک فنجان آب گرم اضافه کرده و اجازه دهید 15 دقیقه بماند و بعد بشویید موها نسبت به قبل درخشنده تر و ابریشمی می شود اگر به شامپو هم 5 تا آسپرین اضافه کنید همین نتیجه را خواهید دید.

از دست نده: آزمون هوش بچه خون آشام: اگه مخت خفن کار می کنه کدوم خانوم قراره خون آشام به دنیا بیاره؟!

کاربرد آسپرین برای افزایش طول عمر گل

فواید آسپرین برای پوست و مو: گلهای داخل منزل براحتی پژمرده می شوند اما با اضافه کردن یک اسپرین له به آنها می توانیم انها رابرای مدت طولانی حفظ کنیم همینطور که خواندید آسپرین تنها یک مسکن نیست بلکه استفاده های دیگری هم دارد پس با آسپرین زندگی خود را آسانتر کنید.

شاید جالب باشد: رازهای جوان ماندن: با این ترفندهای ساده کم سن و سال تر نشون می دی!

نگه داشتن و برگرداندن زیبایی رنگ مو:

فواید آسپرین برای پوست و مو عکس 2: موی پر و براق

شنا کردن در یک استخری که کلر دارد، می تواند اثر قابل توجه و ناخوشایندی را روی رنگ موی شما داشته باشد.اما معمولا می توانید موهای خود را قبل از رفتن به استخر با این مخلوط بشویید.

6 تا 8 عدد قرص آسپرین را در یک لیوان آب گرم بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی مو هایتان قرار داده و سپس با آب شستشو دهید.

همچنین جالب است: شستشوی معکوس مو را یاد بگیرید تا موهای پر پشت و حجیم پیدا کنید!

حذف و از بین بردن لکه های تخم مرغ از روی لباس:

آیا تا به حال شده است که در هنگام آشپزی یا خوردن تخم مرغ آن را روی لباس خود بریزید؟

همان طور که می دانید، نمی توانید لکه تخم مرغ را از بین ببرید .در ابتدا سعی کنید که از آب گرم استفاده کنید، اما آب گرم به تنهایی نمی تواند این لکه را از بین ببرد.

آسپرین له شده را به مقداری آب گرم اضافه کنید و یک مخلوط خمیر مانند به دست آورید و لباس را به مدت 30 دقیقه درون آن بگذارید و بعد درآخر، با آب گرم شستشو دهید.

فواید آسپرین برای پوست و مو:

فواید آسپرین برای پوست و مو عکس 3: ماسک صورت

این ماسک خانگی دیگر نیز برای تمام مشکلات پوستی شما معجزه می کند:

یکی از ماسک های خانگی برای درمان پوست ها را می توان با آسپرین خرد شده ساخت. برای این کار شما به 4 عدد آسپرین و یک قاشق غذاخوری آب و کمی روغن یا عسل نیاز دارید.روش تهیه ماسک آسپرین برای صورت به کمک چند عدد قرص آسپرین و آب و مواد دیگر امکانپذیر است.

غالب مردم هر وقت از بدن درد یا سر درد رنج می‌برند فورا از آسپیرین استفاده می‌کنند. زیرا آسپرین فورا درد را تسکین می‌دهد. اما خیلی‌ها نمی‌دانند که آسپیرین، زیبایی را نیز افزایش می‌دهد.با استفادۀ منظم از ماسک آسپیرین، به پوستی سالم و شفاف دست می‌یابید.

قرص آسپیرین دارای ترکیبات بلوری به نام اسید استیل سالیسیلیک است که از اسید سالیسیلیک گرفته شده است. این اسید هیدروکسیل بتا است که به تسکین قرمزی، ورم و خارش پوست کمک می‌کند و خاصیت ضد ورم دارد که با تورم پوست و بدن مبارزه می‌کند.

معضلات پوستی مثل جوش ، لک، جوشهای سر سیاه و یا سر سفید مشکلاتی هستند که بسیاری از افراد با آنها در گیرند، روش های درمانی نوین اما پرهزینه ای برای رهایی از آنها وجود دارد اما شما می توانید از درمان های خانگی نیز استفاده کنید که هم کم هزینه است و هم زمان اندکی نیاز دارد به خصوص اگر بسیار پر مشغله هستید و وقت زیادی ندارید،

می توانید از همین زمان اندک برای درمان پوست خود استفاده کنید:

انگور

دو حبه انگور را شسته و تمیز کرده و آنها را از وسط به دو نیم کنید ، تکه های برش داده شده را به تمام سطح پوست خود بمالید. سپس برای حفظ خواص آن در منافذ پوست صورت را با آب سرد بشویید.

بخور

اگر از نظر زمانی زیاد محدودیت ندارید، برای از بین بردن جوش های سر سیاه می توانید از روش دیگری استفاده کنید: کمی آب جوش را در یک کاسه ریخته سپس دو یا سه قطره چای یا اسطوخودوس – با توجه به نوع پوست- در کاسه بریزید. موهای خود را با حوله پوشانده و برای چند دقیقه بخور بگیرید.
سپس یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. این خمیر را روی جوشهای سر سیاه بمالید و بگذارید 1 یا 2 دقیقه همینطور بماند سپس به آرامی آنرا از پوست بخراشید و پوست را با آب گرم تمیزکنید بعد از آن برای بستن منافذ پوست ، صورت خود را با آب سرد بشویید.

قرص آسپرین

آسپرین ها را در آب حل کرده و کمی روغن – روغن زیتون یا بادام و یا هر چه در دسترس دارید- را به آن مخلط اضافه کنید البته می توانید به جای روغن از عسل استفاده نمایید.

عسل و یا روغن برای چسبندگی مخلوط استفاده می شود که البته حاوی سالیسیلیک اسید می باشد که خاصیت روشن کنندگی پوست و برطرف کنندگی لکه های خشک را نیز دارد.یک لایه نازک از خمیر را روی جوشهای سر سیاه مالیده دقت کنید که اطراف چشم ، گوشه های بینی و دور لبها آنرا نمالید. 10 دقیقه روی پوست قرار داده و سپس با آب گرم بشویید و سعی کنید همراه با شستن آن جوشهای سر سیاه را از بین ببرید . در نهایت پوست را با آب سرد شستشو داده و با جوشهای سر سیاه خداحافظی کنید!

ماسک آسپرین

مدت زمان آماده سازی این ماسک ۷ دقیقه میباشد

مواد لازم

☻ ۱ تا ۳ قرص آسپرین
☻ فنجان یا لیوان
☻ بشقاب صاف
☻ عسل گرم (حالت رونده داشته باشد)
☻ مرطوب کننده صورت یا روغن طبیعی مثل بادام، زیتون یا نارگیل

طرز تهیه

به نسبت میزان سطح پوشش که لازم است از ۱ تا ۳ آسپرین استفاده نمایید.
آسپرین را با چرخاندن فنجان یا لیوان خرد کنید و در ظرف بریزید.
چند قطره آب اضافه کرده و هم مبزنید تا آسپرین در آب حل شود و حالت خمیری و چسبناکی به خود بگیرد.
عسل گرم و مرطوب کننده (یا روغن) را اضافه کنید.
ماسک را روی صورت بگذارید و یا روی لکه ها بمالید. اجازه دهید خشک شود و پس از ده دقیقه آن را بشویید.

نگهداری از آسپرین

این دارو باید در دمای اتاق و به دور از نور و رطوبت نگهداری شود. برندهای مختلف این دارو ممکن است نیازهای نگهداری متفاوتی داشته باشند. برای تشخیص بهترین روش نگهداری، اطلاعات روی بسته‌ بندی را مطالعه کنید یا در مورد نحوه نگهداری از داروساز خود سوال کنید.

این دارو را در دستشویی نگهداری نکنید.
هیچ قرص آسپرینی که بوی سرکه مانند شدیدی گرفته است را مصرف نکنید.
تمام داروها را دور از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی نگهداری کنید.
آسپرین را درون توالت یا چاه دور نریزید.
زمانی که موعد انقضای دارو رسید یا دیگر به آن نیازی ندارید، به شکل صحیحی دارو را دور بیاندازید. در مورد نحوه دور ریختن داروهای خود می‌توانید از داروخانه‌های اطراف محل زندگی خود سوال کنید، موسساتی وجود دارند که داروها را جمع‌آوری و امحاء می‌کنند.

مطالب جالب دیگر که توصیه می شود:

حتمن ببین: بازی فکری کبریت ها: اگر زرنگی با حرکت دادن یه کبریت جوابو بگو!

چالشی: تست هوش حقیقت یابی: کدومشون سخت در اشتباهه؟!

ببینید و نترسید: معمای انجمن جادوگرها: تفاوت های جزئی در دو تصویر است که فقط نابغه ها تشخیص می دهند!

جالب است: تست هوش خانم متاهل رو شناسایی کنید و جا پای بزرگان تیزهوش بذارید!

 اگه زرنگی ببین: آزمون شناسایی مقصر اصلی کیه؟ اگر زرنگی بگو!

عالی و کاربردی: رفع مشکلات پوستی با کشک: انواع ماسک ها با کشک که مشکلات پوستی تان را درمان می کند

دیدنی و جالب: آزمون هوش کلینیک زیبایی: کدام زیباجو جانش در خطره و باید جیم شه؟!

بازی فکری کلاف سردرگم: اگر هوش فضاییت خوبه گربه چطور می تونه موشو به تله بندازه؟!

جالب است ببینید: تست شخصیت هری پاتر: متولدین ماه های مختلف شبیه کدوم شخصیتن؟!

تست بینایی چالشی: آزمون بینایی ایکس را پیدا کنید، افرادی که بینایی شان تیز نیست نمی توانند موفق شوند!

نشانه های طاس شدن: انگشتان شما نشان می دهد آیا طاس می شوید یا نه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =

دکمه بازگشت به بالا