;
سینمافرهنگ و هنر

بهترین سریال های 2022: از ونزدی تا خاندان اژدها

بهترین سریال های 2022: «خاندان اژدها» و «ونزدی» در نظرسنجی اخیر سایت سینمایی Screen Rant از سوی مخاطبان به عنوان بهترین سریال های سال ۲۰۲۲ انتخاب شده اند. با بخش فرهنگ و هنر گفتنی همراه باشید.

«خاندان اژدها» به دنیای «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) تعلق دارد و داستان جدیدی از وستروس، دنیای جورج آر. آر. مارتین را روایت می کند و به ظهور و سقوط تدریجی خاندان تارگرین می پردازد. «ونزدی» پیشینه ی طولانی تری دارد. این سریال جدیدترین بازسازی از فرانچایز «خانواده آدامز» (Addams Family) است که نخستین بار انیمیشن آن در سال ۱۹۳۸ با همین نام پخش شد و در سال ۱۹۶۴ نیز سیتکام پرطرفداری با اقتباس از آن ساخته شد.

جالب است ببینید: کتاب خاطرات شاهزاده هری از کشتن طالبان و رابطه عاشقانه غیر عادی

بهترین سریال های 2022: از ونزدی تا خاندان اژدها

بهترین سریال های 2022: سریال ونزدی

بهترین سریال های 2022: سایت سینمایی Screen Rant از مخاطبان سریال های تلویزیونی خواسته بود سریال محبوب خود در سال گذشته را انتخاب کنند و با وجود گزینه های متعدد، «ونزدی» و «خاندان اژدها» بیشترین رأی را دریافت کردند و به طور مشترک در صدر فهرست قرار گرفتتد.

از آن جایی که پخش «ونزدی» به تازگی آغاز شده، ممکن است این موضوع در اقبال مخاطبان به این سریال تأثیرگذار بوده باشد. با این حال، این حقیقت که «ونزدی» حالا یکی از پربیننده ترین برنامه های انگلیسی زبان نتفلیکس است نشان می دهد که احتمالاً این محبوبیت تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد یافت.

خبر عجیب: خیانت نامزد جدید پیکه: کوه به کوه نمی رسه ولی آدم به آدم می رسه!

«خاندان اژدها» که فصل اول آن در ماه اکتبر به پایان رسید، زمان بیشتری برای جا افتادن در ذهن مخاطبان در اختیار داشته است و با پیشی گرفتن از سریال رقیب خود «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) به محبوب ترین برنامه فانتزی در سال ۲۰۲۲ بدل شده است.

خاندان اژدها (انگلیسی: House of the Dragon)[۲] مجموعهٔ تلویزیونی درام فانتزی آمریکایی است که به عنوان پیش‌درآمدی بر بازی تاج‌وتخت (۲۰۱۱–۲۰۱۹)، دومین نمایش در این فرنچایز است و توسط جرج آر. آر. مارتین و رایان کندال برای اچ‌بی‌او ساخته شده‌است.

شاید جالب باشد: 6 سلبریتی مشهور که از خالکوبی خود پشیمان هستند!!!

هر دو سریال بر پایهٔ رمان‌های ترانه یخ و آتش اثر مارتین ساخته شده‌اند. کندال و میگل سپاچنیک تهیه‌کنندگان اصلی این سریال هستند. این سریال بر اساس بخش‌هایی از رمان آتش و خون، حدود ۲۰۰ سال پیش از وقایع بازی تاج‌وتخت و ۱۷۲ سال پیش از تولد دنریس تارگرین می‌گذرد. وقایع آن آغاز افول سلطنت خاندان تارگرین را به تصویر می‌کشد، که منجر به جنگ جانشینی تارگرین‌ها معروف به «رقص اژدهایان» می‌شود.

سفارش ساخت خاندان اژدها در اکتبر ۲۰۱۹ داده شد. انتخاب بازیگران در ژوئیه ۲۰۲۰ انجام و تصویربرداری اصلی از آوریل ۲۰۲۱ در بریتانیا آغاز شد. این سریال در تاریخ ۲۱ اوت ۲۰۲۲ پخش شد و فصل اول آن شامل ده قسمت است. این سریال پنج روز پس از پخش، برای فصل دوم تمدید شد.

شاید جالب باشد: داکوتا جانسون: بیوگرافی+همه چیز درباره بازیگر پنجاه طیف خاکستری

بهترین سریال های 2022:

بهترین سریال های 2022: سریال آندور

اسپین آف های فرانشایز جایگاه بعدی را نیز از آن خود کرده اند. رتبه ی دوم این نظرسنجی به «آندور» (Andor) سریال پیش درآمد فیلم «روگ وان: داستانی از جنگ ستارگان» (Rogue One: A Star Wars Story) تعلق دارد که از سرویس دیزنی پلاس پخش می شود.

اینم جالبه: آیشواریا رای و دخترش در مت گالای هندی: دخترش به خودش رفته یا آبیشک؟

این سریال با اختلافی رأیی جزئی از قرار گرفتن در کنار سریال های «ونزدی» و «خاندان اژدها» در رتبه ی نخست باز مانده است. «آندور» که به دنیای «جنگ ستارگان» (Star Wars) تعلق دارد، در این نظرسنجی توانسته با فاصله ای زیاد از دیگر سریال های متعلق به این فرانشایز در سال ۲۰۲۲ از جمله «کتاب بوبا فت» (The Book of Boba Fett) و «اوبی وان کنوبی» (Obi-Wan Kenobi) پیشی بگیرد، دو سریالی که از نوع لایو اکشن هستند.

رتبه ی چهارم به فصل چهارم «چیزهای عجیب تر» (Stranger Things)، سریال متعلق به نتفلیکس اختصاص دارد. این سریال در فصل چهارم خود علاوه بر معرفی وکنای شرور و شخصیت های فراموش نشدنی ای همچون ادی مانسون، متال باز محبوب، آهنگ Running Up That Hill (A Deal with God) کیت بوش را بعد از گذشت ۳۵ سال از زمان انتشارش در سال ۱۹۸۵ به جدول بیلبورد بازگرداند.

سریال بعدی که در رتبه ی پنجم قرار گرفته «یلواستون» (Yellowstone) است، سریالی نئو وسترنی متعلق به سرویس پارامونت نتورک که تماشاگران زیادی داشته و تا کنون دو سریال اسپین آف برای آن به نام های «۱۸۸۳» و «۱۹۲۳» منتشر شده است.

شاید جالب باشد: بلا حدید: عفونت دندانم باعث تشدید بیماری ام شده! دردسر بزرگ بخاطر یک دندان!

بهترین سریال های 2022:

در رتبه ی ششم، سریال «بهتره با سال تماس بگیری» (Better Call Saul) متعلق به سرویس اِی‌اِم‌سی قرار دارد.

پس از آن سریال ابرقهرمانی «پسران» (The Boys) متعلق به سرویس پرایم ویدئو در رتبه ی هفتم قرار گرفته است.

جایگاه هشتم به سریال «مرد شنی» (The Sandman) متعلق به سرویس نتفلیکس اختصاص دارد.

سریال رتبه ی نهم، «کبرا کای» (Cobra Kai) متعلق به سرویس نتفلیکس است که بازسازی ای از مجموعه فیلم محبوب «پسر کاراته باز» (Karate Kid) است.

جایگاه نهایی نیز به سریال «ارباب حلقه ها: حلقه های قدرت» تعلق دارد که به نظر می رسد نتوانسته به محبوبیت سریال فانتزی رقیب خود دست یابد.

مطالب جالب دیگر که باید ببینید:

شاید جالب باشد: مریم اوزرلی وقتی خرم سلطان بود چهره خوبی داشت یا الان؟

بخوانید: کامیلا کابیو و شان مندز ثابت کردند عشق اول هیچ وقت فراموش نمی شه!

شاید جالب باشد: جورجینا رودریگز خوشحالم که کریستیانو رونالدو مرا انتخاب کرد!

همچنین جالب است: میکِله مورونه بازیگر جذاب فیلم 365 روز با موآرا سوریو ازدواج کرد!

کی‌پاپ دوستان منتظر بازگشت این گروه‌ها در سال جدید هستند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا