;
سرگرمی

زنی که پس از صدایی کر کننده، شهاب سنگی را در باغش کشف کرد.

کشف شهاب سنگ در باغچه خانه: یک زن که به طور ناگهانی با صدای بلندی از خواب بیدار شده بود، یک شهاب سنگ را در باغ خود پیدا کرد. این اتفاق خارق‌العاده در پی مشاهده یک گلوله آتشین درخشان، که به نام بولید نیز شناخته می‌شود، در آسمان شب فرانسه رخ داد.

به گزارش شبکه رصد بین سیاره‌ای و بازیابی فایربال FRIPON/Vigie-Ciel تعداد زیادی از مردم محلی شاهد فرود این شهاب سنگ در شب‌های 9 و 10 سپتامبر بودند. دوربین‌های متعددی نیز این رویداد نفس‌گیر را ثبت کردند.

همانطور که FRIPON/Vigie-Ciel برای تعیین محل فرود شهاب سنگ کار می کرد، گزارشی از زنی دریافت کردند که در سولدره در مرکز فرانسه زندگی می کرد. او معتقد بود که شهاب سنگ به باغ او برخورد کرده است و صبح روز بعد، تکه‌هایی از سنگ را که در سراسر حیاط خانه‌اش پراکنده شده بود، کشف کرده است.

به دلیل این ادعا، یک تیم تحقیقاتی را آغاز کردند و تأیید کردند که شهاب سنگ واقعاً در باغ او فرود آمده است و به سه قطعه با وزن ترکیبی تقریباً 700 گرمی تقسیم شده است.

خیلی جالبه: ضریب هوشی خود را تست کنید و این دنباله ریاضی را در 15 ثانیه حل کنید!

کشف شهاب سنگ در باغچه خانه

نظر رییس انجمن نجوم فرانسه در مورد کشف شهاب سنگ در باغچه خانه زن فرانسوی

سیلوین بولی، رئیس انجمن نجوم فرانسه (SAF) گفت: «بلافاصله به راه افتادیم. و وقتی به آنجا رسیدیم، بلافاصله مطمئن شدیم.» او در ادامه این شهاب سنگ را توصیف کرد و گفت: «ما یک پوسته همجوشی زیبایی داشتیم [که در اثر ذوب شدن سنگ در هنگام ورود به اتمسفر ایجاد شده]، داخل آن بسیار شفاف بود، شن‌های براقی وجود داشت که وجود فلز را نشان می‌داد. همه ویژگی‌های یک شهاب‌سنگ. ”

شهاب‌ها از صخره‌ها و یخ تشکیل شده‌اند که در جو زمین فرو می‌روند و در حین حرکت با سرعت بالا به سمت زمین به دمای بسیار بالایی می‌رسند. هنگامی که یک شهاب سنگ با سطح زمین تماس پیدا می کند، به آن شهاب سنگ می گویند.

پیشنهاد می شود: داستان کوتاه زنی که عاشق دعوا با شوهرش بود!

کشف شهاب سنگ در باغچه خانه زن فرانسوی

بولی تخمین زد که شهاب سنگ فرانسوی در طول برخورد خود با زمین با سرعت چند صد مایل در ساعت حرکت می کرده است. جونتی هورنر، استاد اخترفیزیک در دانشگاه کوئینزلند جنوبی استرالیا، این فرآیند را توضیح داد و گفت: «همانطور که با سرعت زیاد (بالاتر از 12 کیلومتر در ثانیه) وارد جو زمین می شود، هوا را به جلو می راند. باعث می‌شود که هوا فوق‌گرم شود (نوعی شبیه یک موج شوک)، که به نوبه خود باعث می‌شود سطح سنگ “فرسته شود”. اساساً لایه سطحی فوق العاده گرم و تبخیر می شود.

جالب اینجاست که علیرغم گرمای سوزان که در هنگام ورود به اتمسفر تجربه می شود، یک شهاب سنگ پس از فرود بر روی زمین سرد باقی می ماند. هورنر از تشبیه بستنی سرخ شده برای توصیف این پدیده استفاده کرد و گفت: «شما یک توده سنگ یا فلز دارید که در فضا در حال حرکت است و میلیاردها سال است که در فضا بوده است. بنابراین تا مرکز آن خنک خواهد شد و فضای داخلی همچنان به شدت سرد می باشد.

بنابراین، فرود شهاب سنگ بعید است که باعث آتش سوزی در خانه یا باغ شود، زیرا قبل از رسیدن به سطح، به طور قابل توجهی خنک می شود. تکه های کشف شده در باغ این زن برای تجزیه و تحلیل به موزه ملی تاریخ طبیعی فرانسه منتقل شده است، جایی که دانشمندان بیشتر در ترکیب و منشاء آنها تحقیق خواهند کرد.

مطالب جالب پیشنهادی:

از دست ندهید: هوش تصویری ترافیک؛ کدوم ماشین باید حرکت کنه تا قفل ترافیک باز بشه؟

اگر باهوش هستی ببین: اگه مخ داری مسیر درست رسیدن به پشت بام رو پیدا کن! یادت باشه راحت نیست!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + دو =

دکمه بازگشت به بالا