;
سبک زندگیرابطه و ازدواج

5 نشانه که نشان می دهد می توانید یک رابطه جدید را شروع کنید

زمان مناسب برای شروع رابطه جدید: برای فهمیدن این که آیا برای یک رابطه جدید آماده هستید، احساس خود را بررسی کنید و ببینید گذشته خود را چگونه پردازش کرده اید. ما چند کلید در این زمینه به شما پیشنهاد می کنیم. با بخش سبک زندگی از مجله گفتنی همراه باشید.

5 نشانه که نشان می دهد می توانید یک رابطه جدید را شروع کنید

 

جسارت برای زندگی عاشقانه جدید پس از جدایی می تواند برای بسیاری از ما سخت باشد. تعیین زمان مناسب همیشه آسان نیست و به دلایل مختلف می توانیم در این تصمیم عجله کنیم و به خود و طرف مقابل آسیب برسانیم. به همین دلیل، می‌خواهیم نشانه‌هایی را به اشتراک بگذاریم که نشان می‌دهد می‌توانید یک رابطه جدید را شروع کنید.

 

حتما ببین: نشانه های یک شوهر غیر حامی: شوهرم از من حمایت نمی کند؛ باید چه کار کنم؟

درست است که همه افراد متفاوت هستند و ممکن است برای بهبودی و از سرگیری زندگی عاشقانه خود به زمان متغیری نیاز داشته باشند. حتی نوع رابطه ای که ما زندگی کرده ایم و نحوه بروز گسست نیز تعیین کننده خواهد بود.

کسانی هستند که مدت ها قبل از انجام این کار در سطح فیزیکی، از نظر عاطفی از هم جدا شده اند و قبلاً بخشی از راه را طی کرده اند. با این حال، سرنخ های خاصی وجود دارد که باید قبل از اینکه به دنیای دوستیابی فکر کنید، وجود داشته باشد.

همچنین بخوانید: چگونه زخم طرد شدن را التیام دهیم؟

چگونه می دانید که می توانید یک رابطه جدید را شروع کنید؟

مهم است که قبل از شروع یک رابطه جدید مطمئن شویم که بهبود یافته ایم. در غیر این صورت، می‌توانیم توهمات و انتظارات نادرستی را در شریک جدید ایجاد کنیم و به آنها آسیب برسانیم. اما ما حتی می‌توانیم خود را در مارپیچ سردرگمی و برخوردهای اجباری غوطه‌ور کنیم که فقط غم و اندوه ما را افزایش می‌دهد. پس باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1. شما روند سوگواری خود را شرح داده اید

اگرچه بسیاری به ضرب المثل رایج “میخ میخ دیگری را می کشد” می چسبند ، اما این راه ادامه دادن نیست . ضروری است که از طریق فرآیند سوگواری کار کنید و به خودتان اجازه دهید که فقدان را احساس کنید و غم، خشم و سایر احساسات منفی همراه با آن را تجربه کنید.

ما باید آن مرحله از زندگی خود را یکپارچه کنیم و بپذیریم که تمام شده است تا چرخه را ببندیم و راه را برای چیز جدیدی باز کنیم.

زمان تشریح دوئل می تواند از چند ماه تا چند سال متغیر باشد . با این حال، زمانی می دانیم که به این نتیجه رسیده ایم که دیگر هنگام فکر کردن به شریک سابق خود یا آنچه تجربه کرده ایم، احساس ناراحتی یا ناامیدی نداشته باشیم.

وقتی غم دیگر به ما هجوم نیاورد و تمایلی به بازگشت به رابطه قبلی نداشته باشیم، می دانیم که آماده ایم. فی نفسه وقتی کینه و کینه ای در کار نباشد. غم و اندوه با شرکای سابق ضروری است. عدم ادامه انتظار برای دیگری یا غلبه بر کینه، نشانه های خوبی است.

حتما ببین: بازگشت به رابطه قبلی: چطوری به رابطه ای که تمام شده برگردم؟

2. شما بالغ شده اید و درس هایی آموخته اید

بسیاری از مردم رابطه را ترک می کنند تا متوجه شوند که رابطه جدیدی که شروع کرده اند شبیه رابطه قبلی است. الگوها تکرار می شوند، افراد مشابه انتخاب می شوند و مشکلات و مشکلات یکسانی با آن مواجه می شوند . این زمانی اتفاق می‌افتد که به خود فرصت نمی‌دهیم تا در مورد آنچه تجربه کرده‌ایم فکر کنیم، درون‌بینی کنیم و در مورد آن بیاموزیم.

قبل از شروع یک رابطه جدید از خود بپرسید که چه چیزی در رابطه قبلی اشتباه بوده است. این به دنبال سرزنش نیست، بلکه برای آگاه کردن ما از مسئولیت است تا از این به بعد چیزی بهتر بسازیم.

شاید شما شریک قبلی خود را از روی کمبود انتخاب کرده اید، بیش از حد خود را تسلیم کرده اید و فردیت خود را رها کرده اید. یا برعکس، ممکن است بیش از حد سرد، خواستار یا کنترل کننده بوده باشید. حتی اگر جدایی به دلیل خیانت طرف مقابل باشد، می توانیم درس های ارزشمندی بیاموزیم. این مرحله را نادیده نگیرید . کیفیت پیوندهای بعدی شما به نتیجه گیری بستگی دارد.

3. تنهایی را می پذیرید-زمان مناسب برای شروع رابطه جدید

ترس از تنهایی یکی از اصلی ترین دلایلی است که ما را در زمانی که هنوز آماده نیستیم به سمت شروع روابط سوق می دهد. به همین دلیل، صرف زمان برای مراقبت از خود، تمرین مراقبت از خود و ساختن زندگی ای که ما را خشنود می کند و ما را پر می کند، بسیار راحت است، بدون اینکه نیازی به آمدن شخص دیگری برای درک آن باشد.

وقتی در تنهایی احساس راحتی می کنید، وقتی مجردی خود را می پذیرید و می پذیرید، وقتی نمی ترسید که در طول زمان ادامه پیدا کند، زیرا احساس ناقص بودن نمی کنید، می دانید که آماده هستید شادی خود را با دیگری تقسیم کنید. برعکس، اگر تنهایی را ترسناک ، ناراحت کننده، خالی یا غیرقابل قبول می‌دانید، ممکن است به کسی که برای شما مناسب نیست بچسبید.

4. التیام زخم ها و ترس ها-زمان مناسب برای شروع رابطه جدید

جدایی نه تنها شامل غلبه بر غیبت طرف مقابل است، بلکه با تأثیری که آن رابطه و پایان آن بر ما داشته است، مقابله می کند. ممکن است عزت نفس ما آسیب ببیند ، احساس کنیم شکننده، ناکافی یا کم ارزش هستیم.

ممکن است ترس‌های خاصی مانند ترس از فریب خوردن، بدرفتاری یا باطل شدن در روابط بعدی داشته باشیم، همانطور که در این رابطه اتفاق افتاد. حتی این احتمال وجود دارد که ما برخی از باورهای ناکارآمد از نوع “همه مردم بی وفا و دروغگو هستند” یا “عشق متضمن رنج و فداکاری” تولید کرده باشیم .

این همه کوله پشتی احساسی باری برای شروع یک رابطه جدید سالم و رضایت بخش خواهد بود. و می تواند ما را به خود خرابکاری سوق دهد. بنابراین، ابتدا باید وزن را رها کنیم. افکار و احساسات غالب خود را بررسی کنید و متوجه خواهید شد که آیا این موضوع برای شما صادق است یا خیر. در نظر گرفتن سطح عزت نفس ما کلیدی است. به این ترتیب ما می دانیم که اثرات ماندگار جدایی چیست.

5. شما می دانید چه می خواهید

در نهایت، قبل از شروع یک رابطه جدید، مطمئن شوید که دقیقاً چه می خواهید. گاهی اوقات، ما ناخودآگاه تمایل داریم به دنبال افرادی بگردیم که شبیه شریک قبلی ما هستند یا برعکس، کاملاً مخالف یکدیگر هستند.

در واقع، ما باید کمی وقت بگذاریم تا در مورد نیازها و اولویت‌هایمان در یک رابطه فکر کنیم. ما به دنبال چه هستیم و چه چیزی را می خواهیم ارائه دهیم؟ با در نظر گرفتن این موضوع، رونق بخشیدن به پیوندهایمان برای ما بسیار آسان تر خواهد بود.

شما می توانید یک رابطه جدید را زمانی شروع کنید که آماده باشید، نه زمانی که تنها هستید.
به طور خلاصه، مجردی تنها دلیلی نیست که باید ما را به دنبال یک شریک جدید سوق دهد. برعکس، مهم است که ما یک فرآیند شفا و تأمل را انجام دهیم، قبل از شروع به اشتراک گذاری با شخص دیگری، بهبود یافته و دوباره ملاقات کنیم. صبر کنید تا آماده شوید. به این ترتیب از لحظات ناخوشایند و دردناکی که ممکن است در صورت عجله به وجود بیاید جلوگیری خواهید کرد.

لینک های مرتبط:

اگر همسرتان از اضطراب رنج می برد چگونه به او کمک کنید؟

رابطه جنسی بیشتر از ورزش کالری می سوزاند: افسانه یا واقعیت؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا