;
سلامتدرمان خانگی و گیاهان دارویی

درمان فوری کبد چرب با طب سنتی در خانه | معرفی 12 خوراکی مفید

درمان فوری کبد چرب با طب سنتی: کبد یکی از اصلی‌ترین اجزاء بدن انسان است؛ درواقع انسان بدون کبد نمی‌تواند به زندگی‌اش ادامه دهد. دلایل اصلی چرب شدن کبد، نوشیدن الکل، ورزش نکردن، خوردن غذا‌های نادرست و در نهایت اضافه وزن است. برای درمان کبد چرب، نخستین کاری که لازم است انجام شود، کاهش وزن طبیعی است. یعنی در صورتی که بتوانید حداقل ۵ درصد از وزنتان را کم کنید تأثیر بسیاری در شرایط کبد دارد. مصرف داروی گیاهی چربی کبد زیر نظر متخصص مربوطه نیز، موجب بهبود سریع تر خواهد شد.

این هم جالبه: درمان خانگی سکسکه: راههایی که تا حالا نمی دونستی!

درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

کبد اندام بسیار مهمی برای زندگی انسان است. کبد عضوی است که در پاکسازی خون و پاکسازی ریه بسیار مهم است. علاوه بر این، کبد اجزای غذایی مفید برای بدن انسان را تنظیم می کند تا بدن بتواند از آن استفاده کند. پاکسازی کبد چرب در این زمینه بسیار مفید است. برای پاکسازی و بازسازی کبد، مصرف غذاهای مناسب، تغذیه سالم و مصرف زیاد غذاها ضروری است. در ادامه با مطلب درمان فوری کبد چرب با طب سنتی به عنوان یک درمان خانگی از بخش سلامت مجله اینترنتی گفتنی 12 خوراکی مفید و طبیعی برای درمان کبد چرب را معرفی کرده ایم.

1- سیر

سیر
سیر / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

دارای خواصی بوده که باعث بهبود و تنظیم عملکرد کبد می شود. همچنین دارای ویژگی تسکین التهاب در هنگام مصرف با له کردن است. آلیسین موجود در سیر با خواص ضد باکتریایی خود به پاکسازی کبد چرب کمک می کند.

2- سیب

سیب
سیب / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

سیب به دلیل داشتن فیبر بالا میوه ای بسیار مفید برای کبد است. فیبر پکتین موجود در سیب به کنترل کلسترول و همچنین کاهش آن کمک می کند. همچنین موجب دفع سموم از بدن می شود. سیب سبز برای پاکسازی کبد چرب بسیار مفید است.

3- آووکادو

آووکادو
آووکادو / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

برای حفظ زیبایی و سلامتی در سراسر جهان بسیار محبوب است. مهم ترین نوع سبزی برای پاکسازی کبد چرب است. با این حال، طبق مطالعات، مشخص شده است که آووکادو از کبد در برابر گالاکتوزامین و مواد مشابه محافظت می کند.

4- بروکلی

بروکلی
بروکلی / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

کلم بروکلی به از بین بردن اجزای مضری که بر عملکرد کبد تأثیر منفی می گذارد کمک می کند. کلم بروکلی سرشار از مواد شیمیایی است و موجب کاهش فشار خون و کلسترول می شود. همچنین به پاکسازی خون، داروی پاکسازی ریه و رفع مشکل لخته شدن خون کمک می کند.

5- زردچوبه

زردچوبه
زردچوبه / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

زردچوبه مناسب از بین بردن شرایط ناشی از التهاب است. با این حال، زردچوبه که از سرطان نیز جلوگیری می کند، موجب پاکسازی کبد چرب می گردد. این ادویه به بازسازی و پاکسازی کبد چرب و تنظیم متابولیسم کمک می کند.

6- مصرف آب فراوان

مهم ترین راه درمان کبد چرب ، مصرف حداقل 6 تا 8 لیوان آب در طول روز است. جدای از این، آب که برای سلامت کلیه ها بسیار مهم است، به بدن کمک می کند همیشه مرطوب باشد. آب آشامیدنی؛ مهم ترین راه سلامت (Health) و پاکسازی کبد چرب، پاکسازی خون و پاکسازی ریه است.

7- انگور

انگور
انگور / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

یکی دیگر از میوه هایی که برای سلامت کبد بسیار مهم بوده انگور است. هم خود انگور و هم هسته آن برای سلامت کبد بسیار مهم هستند. بسیاری از مطالعات بیان کرده اند که هسته انگور کبد را پاکسازی کرده و از آسیب جلوگیری می کند. انگور که به بدن برای دفع سموم کمک می کند، موجب پاکسازی کبد چرب می شود.

8- لیمو

لیمو
لیمو / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

لیمو به عنوان یک آنتی اکسیدان کامل برای بدن عمل می کند. در عین حال از لیمو برای کسانی که از کبد چرب رنج می برند استفاده می شود. لیمو نیز یک غذای طبیعی بوده که حاوی مقدار زیادی ویتامین C است. از جمله محلول های گیاهی موثر برای کبد چرب همراه با ویتامین C موجود در آن است. کارشناسان می گویند که لیمو برای پاکسازی کبد چرب مفید است. لیمو که تمام سموم مضر بدن را دفع می نماید از چربی کبد نیز جلوگیری می کند. بنابراین، کبد سالم تری خواهید داشت. لیمو را می توانید دو بار در روز مصرف کنید.

9- سرکه سیب

سرکه سیب
سرکه سیب / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

سرکه سیب به عنوان یکی از روش های درمان گیاهی کبد چرب میباشد ، دوست کبد است. سرکه سیب کبد را ترمیم می کند و یکی از روش های گیاهی بسیار موثر برای پاکسازی کبد چرب، پاکسازی خون و پاکسازی ریه است. اگر سرکه سیب به طور مرتب مصرف شود، شکایت هایی مانند کبد چرب از بین می رود و احساس بهتری خواهید داشت. سرکه سیب یکی از غذاهای طبیعی است که به کاهش وزن نیز کمک می کند.

10- قاصدک

قاصدک
قاصدک / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

قاصدک که یکی دیگر از روش های گیاهی موثر برای پاکسازی کبد چرب بوده، گیاهی است که به شمارش فواید ختم نمی شود. قاصدک به عنوان یکی از مقوی های موثر برای کبد چرب شناخته شده است. قاصدک که چربی اطراف کبد را آب کرده و احساس بهتری در فرد ایجاد می کند، در کبد چرب غیر مرتبط با الکل بسیار موثر است. با مصرف یک عدد قاصدک که به یک لیوان آب گرم در روز اضافه می‌کنید، چربی کبد خود را از بین ببرید.

11- چای سبز

چای سبز
چای سبز / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

دمنوش های گیاهی می توانند برای پاکسازی کبد چرب بسیار موثر باشند. کبد چرب یک بیماری است که با داروهای گیاهی قابل درمان است. با مصرف 3 بار در روز چای سبز می توانید کبد خود را ترمیم کنید.

اگر کبد شما به دلیل چربی آسیب دیده است، می توان تمام این آسیب ها را با چای سبز برطرف کرد. اگر کبد چرب غیر مرتبط با الکل دارید، با خیال راحت چای سبز مصرف کنید. چای سبز همچنین به عملکرد بهتر کبد، پاکسازی خون و پاکسازی ریه کمک می کند.

12- چای بابونه

چای بابونه
چای بابونه / درمان فوری کبد چرب با طب سنتی

یک راه حل موثر برای پاکسازی کبد چرب است. چای بابونه برای کسانی که مشکلات کبد چرب دارند بسیار مفید است. زیرا چای بابونه با آنزیم ها و ارزش غذایی خود باعث ترمیم کبد شده و از هر گونه آسیب به کبد جلوگیری می کند. با مصرف منظم چای بابونه، روزی 2 بار می توانید از شر کبد چرب خلاص شوید. اگر چای بابونه به طور منظم مصرف شود، نتایج موثرتری می دهد و این گونه شکایت ها را برطرف می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هجده =

دکمه بازگشت به بالا