;
سرگرمی

عجیب ترین قوانین کار در کشورهای مختلف را بدانید

قوانین شغلی عجیب: قوانین کار از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. بنابراین، هنگام در نظر گرفتن استخدام کارمند از خارج، باید قوانین و سیاست‌های عملکردی متفاوتی را که آن کشورها ممکن است داشته باشند، در نظر بگیرید. در این مقاله تعدادی از عجیب ترین قوانین کار را که شاید تا به حال نام آن ها را نشنیده اید را، مرور می کنیم که ممکن است برخی از آن ها را دوست داشته باشید و برخی دیگر شما را در حیرت فرو ببرد! با بخش سرگرمی امروز از مجله گفتنی همراه شده و این مطلب را از دست ندهید.

قوانین شغلی عجیب در سراسر جهان!

همچنین خیلی جالبه: عجیب ترین قوانین کره شمالی که به شما نمی گویند!

این رو از دست نده: 10 غذای لوکس و گران قیمت که زمانی فقط برای فقرا بود!

ژاپن

یک قانون ملی در ژاپن وجود دارد که به شرکت ها اجازه می دهد دور کمر کارمندان بین 40 تا 74 سال را اندازه گیری کنند تا خطرات سلامتی کارکنان مانند چاقی یا دیابت را تعیین کنند.

اگر دور کمر کارمند بزرگتر از حد توصیه شده باشد، یک راهنمای رژیم غذایی شش ماهه به آن ها داده می شود. در صورت عدم رعایت این قانون، دولت ها می توانند شرکت ها را به صورت قانونی جریمه کنند.

بخوانید: عادت های عجیب ژاپنی ها: آداب غذاخوری که فقط در ژاپن پیدا می کنید!

لوکزامبورگ-قوانین شغلی عجیب

در لوکزامبورگ، اضافه کاری کاملاً تنظیم شده است و فقط با مجوز قبلی از وزیر کار مجاز است. در حالی که شما در استرالیا هستید، سازمان ها فقط باید جریمه اضافه کاری بپردازند (بر اساس جایزه صنعت) یا به جای آن زمان دریافت کنند. کارفرما مجبور نیست از وزیر اجازه بخواهد!

بلژیک

آیا تا به حال شده که بخواهید یک سال فرار کنید اما از ترس از دست دادن شغلتان این کار را نکردید؟ در بلژیک، اگر به آن فکر کنید، قانون در کنار شما خواهد بود! قانون وقفه استخدام به کارمندان اجازه می دهد تا برای مدتی برای مسافرت کار خود را متوقف یا قطع کنند در حالی که همچنان حقوق و شغل تضمین شده در هنگام بازگشت دریافت می کنند.

اتریش

پس از شش ماه کار به کارگر تا 30 روز مرخصی با حقوق داده می شود. در واقع این مرخصی به کسانی تعلق می گیرد که کمتر از 25 سال سابقه خدمت دارند و برای کسانی که بیش از این مدت خدمت می کنند مرخصی آن ها بیش از 36 روز است.

خیلی جالبه: 5 تا از عجیب ترین مراسم های تدفین در جهان که شوکه کننده است

فیلیپین

آیا عادت دارید 12 ماه در سال به کارمندان خود حقوق بدهید؟ در فیلیپین، قانونی وجود دارد که کارفرمایان را ملزم به پرداخت «حقوق سیزدهم» می کند. پاداش سالانه اجباری برای کارفرمایان.

چین-قوانین شغلی عجیب

چین قوانین حمایتی دارد که بر تفاوت های بیولوژیکی بین زن و مرد تمرکز دارد. این تعصب زنان را از کار کردن در مشاغل «از لحاظ فیزیکی دشوار» مانند استخراج معادن و چوب‌بری باز می‌دارد و در عین حال باری را بر دوش کارفرمایان می‌گذارد که زنان را برای کارهایی که از نظر فیزیکی سخت نباشند، استخدام می‌کنند.

کشور پرتغال

اخراج یا بازنشستگی اجباری یک کارمند در پرتغال غیرقانونی است. کارفرمایان می توانند مزایای استعفا را برای ایجاد انگیزه در کارکنان برای پایان دادن به کار خود ارائه دهند زیرا پایان خدمت وجود ندارد.

ایتالیا

برخلاف استرالیا که در آن اخراج کارمند به دلیل عملکرد ضعیف قابل قبول است، عملکرد ضعیف در ایتالیا بر اساس قوانین کار این کشور توجیهی برای اخراج نیست.

آلمان

در آلمان، کارفرمایان از تماس با کارمندان خارج از ساعات کاری 9 تا 5 ساعته منع شده اند.

استرالیا

بر اساس قانون استخدام، کارمندان استرالیایی که بیش از 12 ماه برای یک کارفرما کار کرده اند، این حق را دارند که ترتیبات کاری منعطف را درخواست کنند، مانند:

_زمان شروع و پایان را تغییر دهید
_کار پاره وقت یا اشتراک کار
_در روزهای کمتر ساعات بیشتری کار کنید
_برای جبران وقت دیگر اضافه کاری کنید
_روزهای تعطیلات فهرست شده را با انعطاف بیشتری انجام دهید
_تغییر محل کار، مانند مسافرت یا کار از خانه

مطالب مرتبط:

8 راز مرموز در مورد بدن انسان که هنوز توضیح داده نشده است!

مکان های به جامانده از آتشفشان: از کوهی که شبیه فیل است تا برج شیطان

علت قلقلکی نبودن:چرا برخی افراد قلقلکی هستند و برخی دیگر نه؟

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 8 =

دکمه بازگشت به بالا