;
تناسب اندام و تغذیهسلامت

پیاده روی کجا رو لاغر میکنه؟ آیا صورت هم لاغر میشه؟

پیاده روی کجا رو لاغر میکنه: پیاده‌ روی یکی از موثرترین و سالم ترین ورزش هاست که بدون هیچ محدودیت سنی سبب رسیدن به وزن سالم، قوی نگه داشتن مفاصل، سلامت جسمی و روانی و… می شود.برای رسیدن به کاهش وزن انجام ورزش های سخت لازم نیست بلکه شما با پیاده روی اصولی می توانید به هدف خود برسید. اگر سوالاتی از این قبیل( با پیاده روی چند کیلو در ماه کم می کنیم؟ پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر می کند؟ قبل از پیاده روی برای چربی سوزی چه بخوریم؟ایا پیاده روی صورت را لاغر میکند؟ چطور با پیاده روی لاغر بشوم؟و…)درباره پیاده روی دارید، با این بخش تناسب اندام و تغذیه مجله گفتنی همراه شوید.

لاغری با پیاده روی

آیا پیاده روی باعث کاهش وزن می شود؟

پیاده روی ورزشی سالم و مفید برای همه افراد است که قابل دسترس بوده و نیازی به تجهیزات خاصی ندارد. در صورتی پیاده روی به کاهش وزن و لاغری کمک می کند که اصولی باشد و در کنار آن رژیم غذایی تان را رعایت کنید. اگر شما هر روز پیاده روی کنید اما اصلا تغییر در خورد و خوراک خود به وجود نیاورید و از یک رژیم لاغری خوب پیروی نکنید، با پیاده روی نمی توانید به کاهش وزن برسید.

پیاده روی

با پیاده روی چند کیلو در ماه کم میکنیم؟

برای محاسبه کالری پیاده روی،شما به یک ساعت محاسبه کالری یا یک قدم شمار و یک اپلیکیشن کالری شمار نیاز خواهید داشت. سوزاندن 7700 کالری معادل کاهش 1 کیلوگرم چربی بدن است. برای رسیدن به عدد 2 کیلوگرم لاغری در ماه، لازم است که روزانه حداقل 500 کالری بیش از کالری دریافتی، سوزانده شود، البته این میزان برای هر فرد ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. جالب است بدانید که پیاده روی سریع، سرعت از دست دادن کالری را تا 50 درصد افزایش می‌دهد.

قبل از پیاده روی برای چربی سوزی چه بخوریم؟

بعضی افراد اگر قبل از پیاده روی چیزی نخورند ورزش کردن برایشان بسیار مشکل می شود و تغییرات سطح قند خون باعث می شود در همان 15 تا 20 دقیقه اول ورزش کم بیاورند. قبل از پیاده روی یک میان وعده سبک و پروتئینی مانند موز، ماست یونانی و… بخورید و از زیاده روی در خوردن خودداری کنید، زیرا در هنگام پیاده روی بدن نباید زیاد مشغول هضم غذا شود.

موز

پیاده روی کدام قسمت بدن را لاغر می‌کند؟

پیاده روی سریع و اصولی موجب لاغری قسمت هایی از بدن می شود که شامل موارد زیر است:

لاغری ران و پاها

پیاده روی اولین تاثیر خود را بر روی شامل عضلات پایینی بدن ران، باسن و ساق پا می گذارد و موجب لاغری این قسمت ها می شود. هنگام پیاده روی هرزمانی که پای خود را خم می‌کنید،عضلات چهار سر ران، عضلات ساق پا، عضلات پشت پا، عضلات باسن درگیر شده و به مقدار زیادی تحت تأثیر قرار می‌گیرند و تاثیر پیاده روی در لاغری و فرم‌دهی این بخش های بدن مشخص می‌شود. اگر دارای پاهای چاقی هستید، به شما پیشنهاد می کنیم که پیاده روی کنید.

تاثیر پیاده روی در لاغری شکم و پهلو

اگر اهل پیاده روی باشید، حتما بعد از مدتی لاغری شکم و پهلوهایتان را حس خواهید کرد، هنگام پیاده روی با سرعت قلبتان سریع‌تر می‌زند و تندتر نفس می‌کشید و این کار سبب حرکت عضلات شکم و لاغری آن می شود. همچنین پیاده روی سبب افزایش فعالیت قلب و سبب تقویت قلب هم می شود.

لاغری شکم و پهلو

ایا پیاده روی صورت را لاغر میکند؟

اگرچه هدف قرار دادن کاهش چربی در نواحی خاصی از بدن، ایده آل است اما مطالعات علمی، نظریه‌ی لاغری موضعی را تایید و ثابت نمی‌کنند و با کاهش وزن تمامی قسمت های بدن لاغر می شوند و چربی‌ تمام قسمت‌های بدن ازجمله صورت سوزانده می‌شود پس پیاده روی نیز روی لاغر شدن صورت تاثیر دارد.

چه ساعتی برای پیاده روی مناسب است؟

شما می توانید در صبح، عصر، آخر شب و… به پیاده روی بروید اما اگر می خواهید بیشتر و زودتر لاغر شوید، صبح ها پیاده روی کنید. پیاده روی صبحگاهی به دلیل پایین بودن سطح قند خون سبب چربی سوزی می شود زیرا وقتی قند خون بدن پایین باشد، بدن برای تامین انرژی وسوخت و ساز مورد نیاز برای پیاده روی به سراغ چربی‌های اضافی بدن می‌رود.

ساعت پیاده روی

چطور با پیاده روی لاغر بشوم؟

برای این‌که پیاده‌روی شما منجربه کاهش وزن شود:

  1. حتماً از کفش‌های مناسب و مخصوص پیاده روی استفاده کنید.
  2. پیاده روی شما باید پیوسته باشد و هر روز باید این ورزش را انجام دهید.
  3. با پیاده ‌روی با سرعت کم، گرم‌ کردن بدن خود را شروع کنید.
  4. پس از گرم ‌شدن بدن، سرعت راه ‌رفتن خود را افزایش دهید تا ضربان قلب بالا برود.
  5. پیاده روی باید حداقل 35 دقیقه به طور پیوسته ادامه یابد.
  6. بعد از 11 دقیقه پیاده روی سریع چربی سوزی آغاز می شود.
  7. پیاده روی نباید بیش از یک ساعت باشد زیرا برای روزهای دیگر مقاومت در چربی سوزی اتفاق می افتد.
  8. در پیاده روی تعریق زیاد شما به چربی سوزی زیاد ربطی ندارد.
  9. در مکان دارای شیب صفر پیاده روی کنید تا به مفاصل آسیب نرسد.
  10. 1حین پیاده روی صاف بایستید و در برابر مِیل به قوز‌ کردن یا خم‌شدن مقاومت کنید. شانه‌های خود را به سمت عقب، اما آرام نگه دارید و به آن‌ها فشار وارد نکنید.
  11. باید بدانید قدم زدن با دوستان، همراه با خرید و تماشای مغازه‌ها و یا راه رفتن در خانه برای انجام کارهای خانه را نمی‌توان پیاده روی صحیح محسوب کرد و موجب کاهش وزن نمی شود.

برایتان جالب خواهد بود

راهکارهای سفت کردن پوست شکم بعد از بارداری یا کاهش وزن

غذا خوردن در این تایم صورتتان را زشت و بی حال می کند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا