;
بیماری هاسلامت

آیا با شروع مدرسه فرزندان شما بیمار خواهند شد؟ علت چیست؟

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه: آیا فرزندان شما با شروع از سرگیری مدرسه بیمار می شوند؟ این می تواند دلیل داشته باشد. اگر کودک شما اغلب پس از شروع مجدد مدرسه بدنی بیمار پیدا می کند، مراقب این دلایل احتمالی در بخش سلامت گفتنی باشید و آن ها را فراموش نکنید.

انگار دنیا دو سال پیش وقتی همه‌گیری کووید شیوع پیدا کرد، زیر و رو شد. کودکان نیز به همان اندازه که بزرگسالان در قرنطینه و انزوا گیر کرده بودند، تحت تأثیر قرار گرفتند.

 

مدارس به نفع کلاس های آنلاین تعطیل شدند. در طول این مدت، تنها چیزی که بیشتر والدین متوجه شدند این است که آموزش فیزیکی برای کودکانی که برای رشد و اجتماعی شدن مناسب به آن نیاز دارند، بهترین است.

آن ها می توانند با همسالان خود یاد بگیرند و پیشرفت کنند. با این حال، از وقتی که مدارس آفلاین شدند، نگرانی‌هایی وجود دارد که والدین را نگران می‌کند. کودکان به دلیل تأخیر در تمرین سیستم ایمنی بدن به طور مکرر بیمار می شوند. کودکان از آلرژی، عفونت ویروسی، بیماری های آب، عفونت های دستگاه تنفسی و عفونت های دستگاه گوارش رنج می برند.

 

آیا فرزندان شما با شروع مدرسه بیمار می شوند؟

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه-آیا فرزندان شما با شروع مدرسه بیمار می شوند؟

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه:

شیوه زندگی کم تحرک

دو سال نشستن، بازی و مدرسه در خانه قطعاً بر سلامت جسمی و روانی هر بچه تأثیر زیادی گذاشته است. کاهش فعالیت بدنی کودکان دلیل دیگری است که می تواند آنها را بیمار کند. این امر بر رشد جسمانی کودکان تأثیر گذاشته است.

فعالیت‌های بدنی کم یا محدود باعث می‌شود کودکان بیشتر از کودکانی که فعالیت بدنی دارند بیمار شوند. والدین نگرانی هایی مانند شکایت کودکان از درد پا، سردرد و احساس خستگی بیش از حد پس از بازگشت از مدرسه نشان داده اند.

با آفلاین شدن مدارس، انتظار می رود که کودکان به رژیم روزانه مطالعه و زمان بازی خود بازگردند. با این حال، توصیه می شود کارها را آهسته پیش ببرید. استقامت بچه ها تغییر می کند، اما تنظیم مجدد کمی زمان می برد.

حتما بخوانید: قلب شما چند ساله است؟ قلب شما چقدر سالم است؟

قرار گرفتن در معرض ویروس ها یا باکتری های کمتر

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه: کودکان خردسال با قرار گرفتن منظم در معرض مقدار مناسبی از تلقیح این میکروارگانیسم‌ها در مدرسه و همبازی‌هایشان، نسبت به ویروس‌ها و باکتری‌های مختلف مصونیت پیدا می‌کنند.

در مدارس، بچه‌ها در معرض آلرژن‌های مختلفی مانند گرده، گرد و غبار، علف‌های هرز، عفونت‌های ویروسی از جمله موارد دیگر قرار می‌گیرند و این می‌تواند به صورت سرفه‌های آلرژیک ظاهر شود. در نتیجه این مواجهه ها، یا دچار بیماری یا عفونت تحت بالینی می شوند. این ها منجر به تشکیل آنتی بادی و ایمنی سلولی می شود. هر دوی این ها آنها را از عفونت ها و بیماری های بعدی محافظت می کند.

همچنین بخوانید: سندرم قلب شکسته چیست؟ علائم، علل و درمان آن را بشناسید

بیماری های منتقله از آب

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه: بیماری‌ها یا عفونت‌هایی که از طریق آب یا غذا منتقل می‌شوند، در کودکان بسیار شایع است، به‌ویژه در تابستان و باران‌های موسمی. ما کودکان بیشتری را دیده‌ایم که در این زمان از سال اغلب به دلیل بهداشت نامناسب غذا از استفراغ و اسهال شکایت دارند.

الگوی خواب نامنظم

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه:این بیماری همه گیر، حفظ یک برنامه خواب منظم را برای همه ما دشوار کرده است. کودکانی که مدرسه صبحگاهی ندارند تا زود بیدار شوند ممکن است با مشکلات بیشتری در چرخه خواب خود مواجه شوند.

خواب کافی برای سیستم ایمنی بدن ما ضروری است. این به تقویت ایمنی ذاتی و تطبیقی ​​قوی کمک می کند و می تواند به جلوگیری از واکنش های آلرژیک شدید کمک کند. برعکس، روال خواب نامنظم می تواند عملکرد سالم سیستم ایمنی را مختل کند.

همچنین بخوانید: چرا روی پیشانی خود جوش می زنم و چگونه می توانم از شر آنها خلاص شوم؟

تاخیر در ایمن سازی کودکان

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه: واکسیناسیون روتین کودکان در طول همه‌گیری کووید-19 به عقب افتاده بود. به همین دلیل بسیاری از کودکان مستعد ابتلا به عفونت هایی مانند آبله مرغان، سرخک و آنفولانزا شده اند. از این رو مهم است که تمام واکسیناسیون های معلق و دوزهای تقویت کننده در اسرع وقت تکمیل شوند.

معمولاً کودکان 4 تا 5 بار در سال سرما می‌خورند، به همین دلیل والدین باید نگران ابتلای فرزندانشان به سرماخوردگی نباشند. با این حال، اگر کودک شما زیر آب و هوا احساس می کند و علائم شدید نشان می دهد، با پزشک اطفال خود مشورت کنید و از هرگونه عارضه بیماری های منتقله از طریق آب مانند حصبه و هپاتیت اجتناب کنید.

اطمینان حاصل کنید که عادات بهداشتی و سالم را در خانه به فرزندان خود آموزش می دهید، تا آنها بتوانند در مدرسه خود نیز همین کار را انجام دهند. همچنین مهم است که به کودکان خود نحوه صحیح شستن دست ها را آموزش دهید و به آنها توصیه کنید از آلودگی و گرد و غبار دوری کنند.

همچنین بخوانید: 6 علت درد قفسه سینه: چرا وقتی نفس می کشم سینه ام درد می کند؟

افزایش زمان استفاده از گوشی های هوشمند

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه-افزایش زمان استفاده از گوشی های هوشمند

علت بیمار شدن بچه ها در مدرسه: ماندن طولانی مدت در داخل خانه، شرکت در کلاس های آنلاین، پرخوری احتمالی، بازی های ویدیویی، استفاده بیش از حد از گوشی های هوشمند نیز باعث مشکلات توجه در بسیاری از کودکان شده است. اکثر آنها در کلاس توجهی ندارند زیرا به دستگاه های دیجیتال عادت کرده اند.

زمان تماشای صفحه نمایش همچنین به دلیل عدم تحرک بدنی مقصر شناخته شده است – یک عامل خطر اصلی برای مرگ و میر جهانی زیرا می تواند به چاقی کودکان کمک کند. برخی استدلال می کنند که محدود کردن زمانی که کودکان با صفحه نمایش می گذرانند یکی از راه های افزایش اجباری فعالیت بدنی است، اما این مورد توسط تحقیقات پشتیبانی نمی شود.

هر والدینی باید اطمینان حاصل کند که برای فعالیت هایی که فرزندانشان انجام می دهند حد و مرز تعیین می کنند. و در پایان روز، تعیین مقدار ایده‌آل استفاده از صفحه نمایش نیز مدنظر است.

لینک های مرتبط:

فیبروم رحم چیست و چگونه آن را درمان کنیم

خطاهای پزشکی: 9 مورد از فاجعه بارترین اشتباهات پزشکان با عواقب جبران ناپذیر

پولیپ روده بزرگ و علائمی که باید بدانید

اختلالات خوردن در بارداری، مشکلی رایج که دست کم گرفته می شود

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 11 =

دکمه بازگشت به بالا