;
سبک زندگیمهارت های زندگی

5 نکته برای غلبه بر کمرویی و خجالتی بودن در جمع که باید بدانید

خجالتی بودن: کار بر روی مهارت های اجتماعی برای غلبه بر خجالت شدید کلیدی است. اما نکات بیشتری وجود دارد که می توانید برای غلبه بر کمرویی از آن ها پیروی کنید.

خجالتی بودن شدید چیست و 5 نکته برای غلبه بر آن چیست؟

خواستن و نشدن: این یکی از احساسات رایج برای کسانی است که به شدت خجالتی هستند. کسانی که این طور زندگی می کنند احساس می کنند که از آن طرف خیابان تماشا می کنند که چگونه دوستانشان با بازی فوتبال سرگرم می شوند، در حالی که تصور می کنند خود به دنبال توپ می دوند.

خجالتی بودن شدید به یک عذاب واقعی تبدیل می شود زیرا لذت را محدود می کند. بیایید در بخش سبک زندگی ببینیم چیست و چگونه می توانید برای داشتن یک زندگی خودانگیخته تر و آزاد تلاش کنید. با گفتنی همراه شوید.

حتما بخوانید: چرا زنان مهربان عاشق مردان بدجنس می شوند؟

خجالتی بودن شدید چیست؟

برای کسانی که خجالتی بودن شدید را تجربه می کنند، قرار گرفتن در معرض آن ناراحت کننده است، گاهی اوقات به اشکال قابل مشاهده مانند لرزش، تنگی نفس، عرق کردن، و غش کردن ظاهر می شود. بنابراین، برای جلوگیری از این ناراحتی، افراد بیشتر و بیشتر به درون خود فرو می روند.

علاوه بر دلایل ژنتیکی، گاهی اوقات از تجربه (شما یا شخص دیگری) از یک موقعیت استرس زا که به عنوان یک آسیب عمل می کند نشات می گیرد. سبک فرزندپروری یکی دیگر از عوامل محیطی است که مانع از تعامل اجتماعی کافی می شود: سبک های بسیار مقتدرانه یا بیش از حد محافظه کارانه امنیت و اعتماد کودکان را تهدید می کند.

حتما ببینید: نشانه های اعتماد به نفس پایین: 5 چیزی که فقط افراد دارای اعتماد به نفس پایین در شبکه های اجتماعی پست می کنند

به طور کلی، این رفتار اجتنابی معمولاً توسط برخی از باورها و افکار محدود کننده در مورد خودمان تعیین می شود که باعث عزت نفس پایین می شود. ما خودمان را توانا، ارزشمند یا جالب نمی دانیم. همچنین با خواسته های بسیار بالا و سخت برای برآورده شدن تقویت می شود.

در نهایت، این ترس که “هیچ کس با من صحبت نکند، من خیلی عصبی می شوم و تنها خواهم بود” به دلیل پیشگویی خود تحقق بخشی به واقعیت می رسد . ما عصبی می‌شویم و لال می‌شویم چون این ایده را تقویت می‌کردیم. همه چیز تبدیل به یک دور باطل می شود که نمی توانیم از آن فرار کنیم.

حتما بخوانید: اضطراب اجتماعی چیست و چگونه علائم آن را تشخیص دهیم؟

گاهی اوقات خجالتی بودن شدید فقط کمرویی نیست، بلکه بخشی از چیزی پیچیده تر است، مانند اضطراب اجتماعی. با این حال، مهم است که قبل از اطمینان از پیچیدگی وضعیت، آسیب شناسی یا برچسب گذاری نکنید.

خجالتی بودن زمانی یک مشکل جدی است که توانایی افراد را برای لذت بردن از خود سلب کند.

5 نکته برای غلبه بر خجالتی بودن شدید

غلبه بر خجالتی بودن شدید می تواند برای کسانی که آن را تجربه می کنند یک چالش باشد. به همین دلیل در بسیاری از موارد توصیه می شود برای کمک به متخصصان مشورت کنید تا در اولین قدم ها ما را همراهی کنند.

حتما ببین: عشق نادرست: به چه دلیل همیشه عاشق آدم های اشتباهی می شویم؟

توصیه ها یا استراتژی هایی برای رفع خجالتی بودن

هیچ چیز همیشگی نیست. مهم این است که خودمان را باور کنیم، به امکان تغییر اعتماد کنیم. شاید برای مدت طولانی خجالتی بودیم، احساس بدی داشتیم و در برآوردن خواسته هایمان محدود بودیم. با این حال، ممکن است تغییر کند.

جالب است بدانید: 6 ترفند روان شناختی برای این که بتوانید دروغ را به راحتی تشخیص دهید!

1. “فرمی” را پیدا کنید که ما را خوشحال کند.

هیچ‌کس نمی‌گوید برای اینکه خجالتی نباشید، باید شبیه افراد دیگر شوید یا برون‌گراترین افراد گروه شوید. کنار گذاشتن خجالت که ما را محدود می کند باید به ما این امکان را بدهد که راحت با هم تعامل کنیم.

2. احساس امنیت و آرامش با خود داشته باشیم.

موضوع این است که به خودمان اجازه دهیم آنطور که می خواهیم باشیم، خودمان را بشناسیم و راهی برای بودن پیدا کنیم که نشان دهنده ما باشد.

3. از فرصت ها استفاده کنید.

خیلی اوقات، تصور موقعیت ترسناک بهانه ای برای ماندن در خانه می شود. با این حال، کمک زیادی به غلبه بر آن اینرسی و بیرون رفتن، ارتباط با مردم، تحریم افکاری که ما را حبس می کنند، می کند. بنابراین می توانیم ببینیم که اگر اشتباه کنیم هیچ اتفاق بدی نمی افتد.

4.خود را به تدریج در معرض دید قرار دهید.

می توانید قدم های کوچک را شروع کنید. به عنوان مثال، تصمیم به شرکت در کار گروهی کوچک خود به جای انجام آن در حضور کل کلاس. یا یک گردش کوچک با دو یا سه شریک زندگی را بپذیرید و نه با گروه بزرگتر. بنابراین می توانید زمان خود را به خود اختصاص دهید.

5. روی مهارت های اجتماعی کار کنید

که به نفع تماس با دیگران است و به ما امکان برقراری ارتباط را می دهد. به عنوان مثال، یاد گرفتن نظر دادن، انتقاد سازنده، رد درخواست، پذیرش دعوت. بیرون رفتن با گروه های کوچک در ابتدا به ما دلگرمی و اعتماد به نفس برای ادامه تعامل می دهد.

با خجالتی بودن همه چیز به هم می ریزد

خجالتی بودن شدید دنیای ما را فرو می پاشد. ناگهان، همه چیز به محاسبه خطراتی تبدیل می شود که ما در معرض آن خواهیم بود.

این گونه است که ما قرار ملاقات با دوستان را رد می کنیم، اما با افزایش سن، به مشاغل دورافتاده پناه می بریم، جایی که مجبور نیستیم با کسی تعامل داشته باشیم. همیشه بهانه ای وجود دارد که از ما محافظت می کند و ما از آن ها به عنوان مکانیزم دفاعی استفاده می کنیم. در واقع آن ها بزرگترین زندان و نقطه ضعف ما هستند.

مطالعه بیشتر:

حتما بخوانید: سردمزاجی در رابطه را بدون نیاز به پزشک درمان کنید: خانم ها بیشتر مراقبت کنید

یه ترفند کاربردی: رفع خشک شدن ریمل: با این روش ها مثل روز اول میشه!

7 افسانه رایج در مورد شخصیت خودشیفته که حقیقت ندارند!

6 اشتباهی که باید هنگام تمیز کردن عینک از آن اجتناب کنید

عشق اول کودکان: چرا مهم است؟

شرم و نفرت از خود: چرا از خودم بدم می آید و چگونه با آن مقابله کنم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا