;
سبک زندگیمهارت های زندگی

۱۰ترفند خانه تکانی در ۲ روز برای خانم‌های شاغل

ترفند خانه تکانی: نزدیک عید که می‌شود چالش خانه تکانی برای خانم‌های شاغل بیشتر از خانم‌های خانه دار رخ می‌نمایاند. دلیل اصلی آن هم کمبود وقت و البته خستگی مضاعف به دلیل انجام کار در طول روز است. با این حال هر خانم شاغلی هم دوست دارد خانه‌اش را در ایام عید تمیز کند و حسابی گرد و خاک‌ها را بتکاند.

رقیب اصلی در اینجا، زمان است. اما چه کنیم که بتوانیم از پس این کار در کمترین زمان ممکن بر آییم. در بخش سبک زندگی از سری مطالب مهارت های زندگی بهترین ترفند خانه تکانی در دو روز برای خانم های شاغل را یاد بگیرید. با مجله گفتنی همراه باشید.

این هم جالبه: روش‌های خانگی برای از بین بردن بوی بد فاضلاب سینک ظرفشویی

۱- ترفند خانه تکانی: یک لیست از همه کارها تهیه کنید

تهیه یک لیست از همه کارهایی که لازم است انجام دهید به شما کمک می‌کند که آشفتگی را از ذهنتان دور کنید. با انجام هر کار روی آن را ضربدر بزنید. می‌بینید که چقدر در بهبود عملکردتان موثر است.

ترفند خانه تکانی3

۲- ابزار و وسایل مورد نیاز را از قبل آماده کنید

ترفند خانه تکانی؛ بدترین اتفاق آن است که کار خود را شروع کنید و تازه بفهمید یکی دو قلم مواد شوینده یا ابزاری که لازم دارید در دسترس‌تان نیست. آماده سازی و تهیه مواد شوینده و وسایل مورد نیاز نظافت و گردگیری، راندمان کاری شما را بسیار بالا می‌برد.

این هم بدردت میخوره: هفت سین نماد چیست؟ رازهایی که به شما نگفته اند!

۳- یکی دو وعده غذا را از قبل بپزید و آماده داشته باشید

شما هنگام گردگیری و نظافت خانه نباید دغدغه و استرس تهیه غذا برای اعضای خانواده را داشته باشید. پس بهتر است از قبل به فکر آن باشید.

۴- کارها را اولویت بندی کنید

ترفند خانه تکانی؛ مثلا می‌توانید کارها را از دشوار به ساده اولویت بندی کنید که می‌تواند روش عاقلانه‌ای هم باشد. یا اینکه مثلا نظافت سطوح بزرگ را در ابتدای کارهای خود قرار دهید.

ترفند خانه تکانی2

۵- دور ریختنی‌ها را در مرحله اول از خانه خارج کنید

ترفند خانه تکانی؛ هیچ چیز بدتر از وجود وسایل خراب، اضافه یا آنهایی که دیگر به کارمان نمی‌آید نمی‌تواند خانه را شلوغ و نامرتب نشان دهد. دور ریختن وسایل خراب یا واگذاری آنهایی که دیگر استفاده نمی‌کنیم کمک زیادی به مرتب کردن خانه می‌کند و فضا را بازتر و خانه تکانی را راحت تر می‌کند.

۶- اول از جاهایی که در دید بیشتری هستند شروع کنید

ترفند خانه تکانی؛ اگر خانه تکانی را از دو ماه قبل شروع کنید می‌توانید از جاهایی که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند نظیر انباری و بالای کابینت‌ها شروع کنید. اما حالا که زمان زیادی ندارید بهتر است از جاهایی که در دید قرار دارند شروع کنید.

این هم جالبه: دعای افزایش مال و ثروت با تاثیری غیرقابل باور

۷- سایر افراد خانواده را در این کار همراه کنید

ترفند خانه تکانی؛ به عنوان یک خانم شاغل برای شما سخت است که همه خانه تکانی را خودتان به تنهایی انجام دهید. بنابراین از همسر و احیانا اگر فرزندی دارید کمک بگیرید. مثلا می‌توانید کار تمیز و مرتب کردن برخی وسایل اتاق فرزندتان را به خود او بسپارید. این کار تمرین بزرگی برای ایجاد حس مسئولیت پذیری او نیز خواهد بود.

ترفند خانه تکانی4

۸- خانه تکانی را تبدیل به کار مفرح کنید

ترفند خانه تکانی؛ بی تعارف خانه تکانی کار سختی است.اما باید هر طور که شده آن را تبدیل به کاری مفرح کنیم. مثلا می توانید هنگام کار به موسیقی دلخواهتان گوش دهید یا یک پادکست آموزشی. این کار قطعا به انجام نظافت خانه سرعت می‌بخشد.

۹- وسواسی نباشید

ترفند خانه تکانی؛ گرد و خاک‌ها همیشه هستند. حتی ممکن است تنها چند ساعت بعد از آن که همه جا را مثل دسته گل تمیز کردید باز هم این ذره‌های مزاحم روی وسایل خانه بنشینند.

وسواسی نباشید

با این حال وسواس به خرج ندهید. همان یکبار تمیز کردن کافی است. بعد از اتمام کل کار اگر باز هم وقت داشتید می‌توانید برگردید و جایی را که دوست داشتید بیشتر تمیز کنید.

۱۰- از تعطیلات عید هم استفاده کنید

شما یک خانم شاغل هستید بنابراین کمی شلوغی و بهم ریختگی برای خانه شما طبیعی است و کسی از این بابت به شما خرده نمی‌گیرد. با این حال می‌توانید در مدت زمان کمی که دارید ظاهر خانه را تمیز کنید و در ایام تعطیلات عید به مرتب کردن نقاطی مثل کمدها و کشوها و داخل کابینت‌ها بپردازید.

 

این مطالب هم جالبن:

بهترین روش های تمیز کردن ظروف چوبی آشپزخانه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا