;
سرگرمی

تست بینایی پاندا رو پیدا کن اگه معروفی به اینکه مو از ماست بیرون میکشی!

تست بینایی پاندا:  تست های بینایی به سرگرمی مورد علاقه هزاران نفری تبدیل شده است که می‌خواهند اوقات فراغت خود را صرف ورزش کردن ذهن و مغزخود و تقویت مهارت‌های شناختی خود کنند.

علاوه بر این، مواجهه با چالش های بزرگ انگیزه ای است که بسیاری از مردم می خواهند با آن روبرو شوند. مجله اینترنتی گفتنی با جدیدترین و بهترین چالش های سرگرمی در خدمت شماست. بخش سرگرمی گفتنی را هرگز از دست ندهید.

شاید برایتان جالب باشد: تست روانشناسی جدید که غوغا کرده: اول چه چیزی توجه شما را به خود جلب کرد؟

اگر در جمع دوستان و آشنایان معروف هستید به اینکه مو را از ماست بیرون می کشید و تیز و زبل هستید تنها 3 ثانیه وقت دارید تا پاندا را در این تصویر پیدا کنید!

حتمن اینم ببین:  آزمون هوش زن تنوع طلب: به کدام زن می خورد 4 بار ازدواج کرده باشد؟!

تست بینایی پاندا رو پیدا کن اگه معروفی به اینکه مو از ماست بیرون میکشی!

تست بینایی پاندا

حتما امتحان کنید: خوش رنگ کردن لب های تیره با عسل و توت فرنگی

.

.

این معمای جدید رو از دست نده: تست کی دروغ می بافه؟ این معما باعث شد مخ همه سوت بکشد!

.

.

باهوش ها بشتابید: بازی فکری حاصل یک ها: حتی کسانی که باهوش اند معمولا جواب اشتباه می دهند!

.

جواب تست بینایی پاندا

قدرت دیدت رو بسنج: تست بینایی 1 متفاوت و 3 ثانیه ای پیدا کن! از هر سه نفر یه نفر موفق شد!

جواب تست بینایی پاندا

مجله گفتنی هر روز در بخش سرگرمی تست های مختلفی را به اشتراک می گذارد:

 این مطلب رو حتما ببین: غذاهای رژیمی برای لاغری شکم که خوشمزه هستند!

چشم حساس ترین عضو بدن انسان ها:

چشم حساس‌ترین عضو بدن انسان و احتمالا کاربردی‌ترین آن‌ها است. در مورد عملکرد چشم و بینایی انسان چقدر می‌دانیم؟ بیش از ۸۰ درصد اطلاعات ورودی به مغز ما از طریق چشم ها انجام می شود پس می توان گفت مهمترین حس انسان، حس بینایی اوست. کارکرد چشم و بطورکلی اجزای سیستم بینایی انسان با هم کار می‌کنند تا تصویری از دنیای خارج تهیه کنند تا  مغز آن را تفسیر کند و ادراک انسان شکل گیرد.

توانایی تشخیص نور و روشنایی تقریباً در تمام موجودات زنده اعم از جانوران و گیاهان وجود دارد. گیاهان از طریق فرآیند فوتوسنتز از نور برای رشد خود استفاده می‌کنند. جانوران از نور برای شکار کردن یا تشخیص و فرار از دست شکارچی استفاده می‌کنند.

برخی معتقدند که توسعه‌ی دید استریوسکوپیک در کنار بزرگ شدن مغز انسان و همچنین استفاده نکردن از دست‌ها برای حرکت و در نتیجه آزاد شدن دست‌ها برای انجام کارهای پیچیده‌تر باعث شده است انسان به چنین سطح بالایی از هوش و توانمندی دست یابد. گفتنی است این دید اغلب به توانایی درک عمق و دید سه بعدی اشاره دارد که ناشی از اطلاعات بصری است که از دو چشم دریافت می‌شود.

شاید جالب باشد: آزمون هوش شناخت جنسیت عروس؛اگه گفتی کدوم عروس یک زن می باشد؟

تست بینایی چیست؟

چالش بصری یک جایگزین سرگرمی عالی برای کاربرانی است که وقت آزاد دارند و می‌خواهند از آن حداکثر استفاده را ببرند. این شامل یافتن یک شخص، حیوان، شی یا عدد در یک تصویر است. برخی محدودیت زمانی دارند و برخی نه. آن ها همچنین به عنوان چالش ها، تست های بصری، پازل های بصری یا منطقی شناخته می شوند.

قدرت بینایی در مردان و زنان متفاوت است!

مردان و زنان به طور متفاوتی به اشیا نگاه می‌کنند. وقتی هردوی آن‌ها یک فیلم را می‌بینند مردان به جزئیات و حرکات کوچک و زنان به تفاوت رنگ‌ها و چگونگی تغییر آن‌ها دقت می‌کنند.
هم چنین در یک مکالمه آن‌ها به طور متفاوتی تمرکز می‌کنند. مردان در حال صحبت به لب‌های شخص مقابل نگاه می‌کنند و حرکات پشت سر گوینده راحت‌تر حواس آن‌ها را پرت می‌کند. درحالی که زنان به گفته‌های شخص گوش می‌کنند و نگاهشان متناوبا بین چشم‌ها و بدن گوینده جابجا می‌شود. برخی افراد هم توجه بصری خود را تقسیم می‌کنند.

تست هوش چیست و چه انواعی دارد؟

تست هوش معنای گسترده ای دارد و روانشناسان زیادی روی این مساله کار کرده اند. سوال اصلی این است که تست هوش کامل که همه ابعاد ذهنی افراد را بسنجد، چه خصوصیاتی دارد و چه مواردی را مورد سنجش قرار میدهد.

به نظر میرسد ابعادی که باید در یک تست هوش کامل افراد را مورد سنجش قرار دهند حداقل دارای 10 قسمت از موارد ذیل باشد.

برخی از این ابعاد شامل مواردی همچون تست حافظه، تست استدلال کلامی، تست استدلال عددی، تست هوش تصویری، تست هوش ریاضی، تست هوش درک لغات و معانی، تست ادراک، تست ادراک بصری، تست درک ارتباط اعداد، تست درک جزئیات، تست استنتاج و منطق، تست تجسم فضایی و تست خلاقیت است.

کاربرد تست هوش چیست؟

از تست ‎های هوش برای اهداف متفاوتی استفاده می‎شود. استفاده از آن‎ها برای موارد زیر است:
• انتخاب شغل و مشکلات مربوطه.
• انتخاب کارمندان.
• انتخاب مدرسه و رشته.
• تحقیق بالینی در مورد بیماری‎هایی که تاثیر منفی روی هوش می‎گذارند، مانند زوال عقل

تست ‎های هوش می‎توانند تحت این شرایط بسیار مفید باشند چون نمره‎ های بالای بهره هوشی (IQ) یک ظرفیت پیش‎ بینی کننده دارند. یعنی بهره هوشی به موفقیت تحصیلی در مدرسه، شغل، ویژگی‎های رهبری و خلاقیت ربط داده می‎شود.
قانون کلی این است هرچه نمره هوش شما بالاتر باشد، عملکرد بهتری در دنیای مدرسه و کار خواهید داشت. بنابراین، براساس امتیاز بهره هوشی ‎تان می‎توانید در مورد آینده‎ تان انتخاب ‎های بهتری بگیرید.

آیا تست هوش یا آی کیو تنها پیش ‎بینی کننده موفقیت است؟

گرچه از تست‎ هوش به عنوان بهترین عوامل پیش‎ بینی کننده موفقیت یاد می‎شود ولی یقینا عوامل دیگری نیز سهیم هستند مانند شخصیت ، دسترسی به یک شبکه عظیم و شانس محض.

به عنوان مثال، اگر در برخورد با افراد خوب باشید، در اکثر موقعیت‎ های کاری عملکرد بهتری به نسبت فردی دارید که چنین توانایی را ندارد، حتی با آن که آن‎ها ممکن است نمره IQ بالاتری از شما داشته باشند.
برخی از افراد حتی ادعا می‎کنند نمره بیش از حد بالای IQ می‎تواند به ضرر شما باشد. از نظر افرادی که نمره بسیار بالایی در تست هوش می گیرند، سایر افراد بسیار کند و تنبل هستند و گاهی اوقات ممکن است حس کنند درک نمی‎شوند.

مزایای بازی فکری برای بزرگسالان چیست؟

بازی‌های فکری عموما باعث می‌شوند تا در ذهن خود برنامه‌ریزی کنید، نقشه بکشید و تلاش کنید، اطلاعاتی را به خاطر بسپارید که در شکست دادن حریفان به کمک‌تان می‌آیند.

وقتی که از مغزتان به اندازه کافی کار بکشید، از پیری و اختلالات حافظه و… دور خواهید ماند. هدف از انجام بازی فکری، بهبود حافظه، قدرت تفکر، افزایش سرعت انتقال و تقویت مهارت‌های شناختی است..

شاید بپرسید مهارت‌های شناختی چیست؟ مهارت‌های شناختی همان مهارت‌هایی است که باید برای پردازش افکارتان داشته باشید. به عبارت ساده‌تر، توانایی‌هایی که در یادگیری و حل مسأله به کمک‌تان می‌آیند.

چه کودک باشید و چه بزرگسال، برای بهتر زندگی کردن باید دائما فکر کنید و تصمیم بگیرید. پس چه خوب که به کمک روش‌هایی مانند استفاده از بازی فکری به مغزتان کمک کنید.

تست های جالب دیگر که باید ببینید:

حتما این تست رو ببین: معمای پیک نیک خانوادگی را رصد کنید! سه چهره در آن مخفی شده آیا می بینید؟!

آزمون روانشناسی انتخاب سخت: کدام یک از این دو را نجات می دهید؟

شام رژیمی برای کاهش وزن: این وعده غذایی مهم به هیچ عنوان نباید حذف شود!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

دکمه بازگشت به بالا